Auteur Topic: Tennis  (gelezen 500093 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #340 Gepost op: 3-06-2009, 20:37:00 »
Omdat ik het de andere 3 nog minder gun :p!!! Daarnaast is zij de knapste van de 4 :p!

Stosur is knapper :P Cibulkova is een ADHD, die staat geen seconde stil ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tennis
« Reactie #341 Gepost op: 3-06-2009, 20:37:50 »
Ik wil graag dat de finale, en de halve finales ook, mooie wedstrijden zijn.

Ik heb eigenlijk alleen maar als wens, dat geen van de Williams zusjes wint, en dat is nu in orde.
Dus, ach, ik wil gewoon een mooie wedstrijd zien.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #342 Gepost op: 3-06-2009, 22:19:43 »
Ik wil graag dat de finale, en de halve finales ook, mooie wedstrijden zijn.

Ik heb eigenlijk alleen maar als wens, dat geen van de Williams zusjes wint, en dat is nu in orde.
Dus, ach, ik wil gewoon een mooie wedstrijd zien.

Ghehe dat wil ik bij de heren wel, zolang Federer wint :p!

Bij de dames acht ik die kans klein, niemand kan tippen aan Safina in vorm, alleen Azarenka kwam in de buurt, en Serena Williams had dat gekund in de finale (aangezien zij dan altijd nog een schepje er bovenop kan). Azarenka kwam echter net tekort en Serena Williams moest haar geringe trainingsarbeid bekopen, doordat ze te weinig conditie had om het in de derde set af te maken tegen Koeznetsova....
Verder denk ik dat het verschil tussen Stosur en Koeznetsova te groot is.. zeker met de wetenschap dat Stosur nu voor het eerst in de tweede week en zelfs in kwartfinales staat... ze wint nu 2 keer op rij van een broekie en heeft eigenlijk nog geen competitie gehad.. Ik denk dat ze druk en het niveau niet aan kan.. Zelfde geldt voor Cibulkova aan de andere kant en ja Safina is momenteel drie klasses beter dan Koeznetsova.. kortom saai saai saai...
Dus dan maar op het onmogelijk hopen..
Jij daarentegen hoopt ook op het onmogelijke maar dan in de zin van mooie wedstrijden... is ook een goed voornemen ;)!

Stosur is knapper :P Cibulkova is een ADHD, die staat geen seconde stil ::)

Ik snap het van de optiek van een vrouw.. nou ja meer vanuit je eigen perspectief.. het mag wel wat rustiger..maar ik denk dan:
Whatever ADHD is geen uiterlijk kenmerk.. een mannelijk lijf zoals dat van Stosur is dat wel.. ook een vette kaaklijn en te grote armspieren (vrouwelijke Yuri van Gelder).. de verhoudingen kloppen niet meer   :-X!
Daarnaast is ADHD best relaxed, ik ben toch best rustig, dus zo creer je juist een beetje balans.. rustig en druk..
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #343 Gepost op: 4-06-2009, 09:33:24 »
Daarnaast is ADHD best relaxed, ik ben toch best rustig, dus zo creer je juist een beetje balans.. rustig en druk..

maar ik word druk van zo'n iemand en ik wil rustig naar een wedstrijd kijken :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tennis
« Reactie #344 Gepost op: 4-06-2009, 10:12:09 »
Maar als je zoiets combineert met een hijgster, zoals een jaar of 15 geleden Monica Seles, dan kun je beter het geluid af zetten. Die heette niet voor niets Moanica....... ::schaam::

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #345 Gepost op: 4-06-2009, 10:17:52 »
Moanica....... ::schaam::

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
briljante naam
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

vandaag de dames halve finales vanaf 14:00; heb je oordopjes klaar en geniet :p!
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #346 Gepost op: 4-06-2009, 10:36:58 »
Ik ben ook altijd wel dol op rolstoeltennis, voornamelijk dankzij Esther Vergeer die al vele jaren nummer 1 is bij de dames.... Al sinds 1999 :o... En eind 1998 stond ze ook even op de nummer 1 positie... Ze heeft 7 keer australian open gewonnnen.. 8 keer roland garros (waaronder de laatste 4 jaar, dus in tegenstelling tot nadal kan zij hem nog wel 5 keer op rij winnen :p).. 8 keer wimbledon ( zelfs 8 keer op rij van 2000-2007.. vorig jaar dus niet) en 6 keer de US Open en 3 van de 3 keer de Paralympics... Voor ze ging tennissen heeft ze ook nog een keer bij het basketbal het EK gewonnen met het Nederlands elftal..
Zij heeft het in Nederland op de kaart gezet en mede daardoor zijn wij vooral bij de dames het sterkste rolstoeltennisland...

Kijk maar eens naar deze resultaten van de kwartfinales op Roland Garros:
Esther Vergeer NED (1) 6  6           
v     Match Statistics 
   Aniek Van Koot NED  0  0     
     
Florence Gravellier FRA  4  6  6       
v     Match Statistics 
    Jiske Griffioen NED  6  2  1       

   Annick Sevenans BEL  3  5           
v     Match Statistics 
   Sharon Walraven NED  6  7   
       
            Shuker GBR  0  0           
v     Match Statistics 
    Korie Homan NED (2) 6  6           

Bij de heren zijn we iets minder, maar we hebben wel twee fatsoenlijke spelers.. Ze zijn echter beide uit het toernooi gewipt in de kwartfinales....

P.s: Jammer van Griffioen he? Anders hadden we 4 Nederlandse dames in de halve finales :p! ::)
« Laatst bewerkt op: 4-06-2009, 10:44:02 door Go_ahead »
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #347 Gepost op: 4-06-2009, 12:37:14 »
heej Mloesje... wel kijken naar Stosur vanmiddag he!! :D ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #348 Gepost op: 4-06-2009, 13:11:49 »
heej Mloesje... wel kijken naar Stosur vanmiddag he!! :D ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::

Maar alleen wanneer je geen scherp zicht hebt  ::); anders is het af te raden  :P
Ananas

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #349 Gepost op: 4-06-2009, 13:21:41 »
Ik ben ook altijd wel dol op rolstoeltennis, voornamelijk dankzij Esther Vergeer die al vele jaren nummer 1 is bij de dames.... Al sinds 1999 :o... En eind 1998 stond ze ook even op de nummer 1 positie... Ze heeft 7 keer australian open gewonnnen.. 8 keer roland garros (waaronder de laatste 4 jaar, dus in tegenstelling tot nadal kan zij hem nog wel 5 keer op rij winnen :p).. 8 keer wimbledon ( zelfs 8 keer op rij van 2000-2007.. vorig jaar dus niet) en 6 keer de US Open en 3 van de 3 keer de Paralympics... Voor ze ging tennissen heeft ze ook nog een keer bij het basketbal het EK gewonnen met het Nederlands elftal..
Zij heeft het in Nederland op de kaart gezet en mede daardoor zijn wij vooral bij de dames het sterkste rolstoeltennisland...


Hohoho, zij heeft het Nederlandse rolstoeltennis op de kaart gezet? Dan toch zeker wel samen met Maaike Smit, die al in 1996 goud won bij de Paralympics, en met wie Esther samen de dubbelspelfinales won in 2000 en 2004.
Jammer dat Maaike inmiddels wat te oud is  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #350 Gepost op: 4-06-2009, 15:10:03 »
Hohoho

Merry Christmas...

zij heeft het Nederlandse rolstoeltennis op de kaart gezet? Dan toch zeker wel samen met Maaike Smit, die al in 1996 goud won bij de Paralympics, en met wie Esther samen de dubbelspelfinales won in 2000 en 2004.
Jammer dat Maaike inmiddels wat te oud is  ;)
O dat was 1996 wist ik niet  :-[! In dat geval hebben ze het inderdaad heel netjes saampjes gedaan...
En op zich is het toch niet erg dat ze wat oud is??? Moet je kijken wat voor een spelers en speelsters we daarvoor nu terug hebben die ook tegen de top aanhikken of er al zijn (Homan)...


---

Btw Cibulkova kan verrassend goed mee met Safina... Safina begint gedurende het toernooi wat minder te spelen, dus het is nog niet verkeken..

En Megan waaruit laat Cibulkova dat ADHD gebeuren blijken? Zowel in de wedstrijd tegen Szavay als nu tegen Safina zie ik dat niet  ???
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #351 Gepost op: 4-06-2009, 15:12:21 »
En Megan waaruit laat Cibulkova dat ADHD gebeuren blijken? Zowel in de wedstrijd tegen Szavay als nu tegen Safina zie ik dat niet  ???

haar drukke gedoe voor ze opslaat, die benen, die racket in dr handen, dat slaan op dat balletje... pets pets pets pets pets... geen seconde rust! tis een klein dik propje :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #352 Gepost op: 4-06-2009, 15:15:46 »
Merry Christmas...

 ;D


Citaat
O dat was 1996 wist ik niet  :-[! In dat geval hebben ze het inderdaad heel netjes saampjes gedaan...
En op zich is het toch niet erg dat ze wat oud is??? Moet je kijken wat voor een spelers en speelsters we daarvoor nu terug hebben die ook tegen de top aanhikken of er al zijn (Homan)...

Maaike was in 1986 of zo als stagiaire op mijn middelbare school aan het werk, als LO-docente-in-opleiding, toen we na een vakantie te horen kregen dat zij niet meer terug zou komen, vanwege een ski-ongeval, waarbij ze verlamd was geraakt.
Toen ik in 1992 begon te studeren, ontmoette ik haar weer, ze bleek een jaar eerder dan ik begonnen te zijn aan de studie farmacie in Groningen.
Ze combineerde de studie met de topsport. Ze werd een top-rolstoeltennister en rolstoelbasketbalster, maar moest op een gegeven moment kiezen, beide sporten vielen niet meer te combineren. In de winter van 1998-1999 liepen wij tegelijk stage in dezelfde apotheek, en dat was erg leuk.
Nu kom ik haar nog af en toe tegen, op congressen en zo. Het is een geweldige meid, en ik heb zeer veel bewondering voor haar doorzettingsvermogen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #353 Gepost op: 4-06-2009, 15:32:53 »
haar drukke gedoe voor ze opslaat, die benen, die racket in dr handen, dat slaan op dat balletje... pets pets pets pets pets... geen seconde rust! tis een klein dik propje :P

Ik vind het een scheetje... een heel mooi gezicht.. lief en onschuldig en dan nog zo goed kunnen tennissen ook  ::jaja:: ::trots::

Maaike was in 1986 of zo als stagiaire op mijn middelbare school aan het werk, als LO-docente-in-opleiding, toen we na een vakantie te horen kregen dat zij niet meer terug zou komen, vanwege een ski-ongeval, waarbij ze verlamd was geraakt.
Toen ik in 1992 begon te studeren, ontmoette ik haar weer, ze bleek een jaar eerder dan ik begonnen te zijn aan de studie farmacie in Groningen.
Ze combineerde de studie met de topsport. Ze werd een top-rolstoeltennister en rolstoelbasketbalster, maar moest op een gegeven moment kiezen, beide sporten vielen niet meer te combineren. In de winter van 1998-1999 liepen wij tegelijk stage in dezelfde apotheek, en dat was erg leuk.
Nu kom ik haar nog af en toe tegen, op congressen en zo. Het is een geweldige meid, en ik heb zeer veel bewondering voor haar doorzettingsvermogen.

Ahaa vandaar dat ik gelijk een pets om de oren krijg als ik even een te snelle onvolledige conclusie trek  :P.. Maar heeft ze ook buiten dat OS goud nog grote grand slams op haar naam geschreven... of was het een eenmalige verrassing ten opzichte van de top van dat moment op de OS?? En ja samen met Esther in de dubbel waren ze onverslaanbaar..
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #354 Gepost op: 4-06-2009, 15:59:26 »
Bleh Safina in de finale......

Cibulkova heeft zich dapper verweerd  ::bravo::, maar ze heeft er jammer genoeg niet het maximale uitgehaald... In elk geval een goede ervaring voor de volgende keer zover in een Grand Slam  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 4-06-2009, 16:01:03 door Go_ahead »
Ananas

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tennis
« Reactie #355 Gepost op: 4-06-2009, 15:59:58 »
Bleh Safina in de finale......
::hug:: awwww
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #356 Gepost op: 4-06-2009, 16:01:26 »
Ik vind het een scheetje... een heel mooi gezicht.. lief en onschuldig en dan nog zo goed kunnen tennissen ook  ::jaja:: ::trots::

beetje arrogant is ze ook wel :P maar over paar weken weer een kans voor dr ;D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #357 Gepost op: 4-06-2009, 16:01:31 »

Ahaa vandaar dat ik gelijk een pets om de oren krijg als ik even een te snelle onvolledige conclusie trek  :P.. Maar heeft ze ook buiten dat OS goud nog grote grand slams op haar naam geschreven... of was het een eenmalige verrassing ten opzichte van de top van dat moment op de OS?? En ja samen met Esther in de dubbel waren ze onverslaanbaar..


 :P

Goud in Atlanta in 1996, brons in Sydney in 2000 en goud in de dubbel met Vergeer in dat jaar, in Athene goud in de dubbel met Vergeer, in Beijing afgelopen jaar deed ze niet mee. Inmiddels is ze 43, maar nog steeds de nr 10 van de wereldranglijst.

Over haar rankings kan ik helaas alleen iets vinden op een oude site (bijgewerkt tot 2004)

Rankings

Current Singles Ranking: 5
Highest Singles Ranking: 1 (08 Apr 1997)

Current Doubles Ranking: 2
Highest Doubles Ranking: 1 (02 Oct 2000)

Year End Rankings
Singles: 2003 - 4, 2002 - 2, 2001 - 2, 2000 - 4, 1999 - 3, 1998 - 3, 1997 - 2, 1996 - 3,
1995 - 4, 1994 - 15, 1993 - 16
Doubles: 2003 - 3, 2002 - 1, 2001 - 2, 2000 - 1, 1999 - 7, 1998 - 4, 1997 - 2, 1996 - 3,
1995 - 6
Keep calm and eat chocolates!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #358 Gepost op: 4-06-2009, 16:04:29 »
::hug:: awwww

ahhh  ::hug:: :D

beetje arrogant is ze ook wel :P maar over paar weken weer een kans voor dr ;D

pfff kijk dat is nou het verschil in wel en niet gemeend  :-X

*Swifty*

Best netjes inderdaad.... Beetje oneerlijk ook voor haar dat Esther zo goed werd...
En 2 keer beste gehandicapte sporter van het jaar werd...
Maar ja als ze tussen eind 2001 en begin 2005 maar 1 partij verliest :o; wat wil je dan?
Ananas

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #359 Gepost op: 4-06-2009, 19:34:45 »
heej Mloesje... wel kijken naar Stosur vanmiddag he!! :D ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::

:( Ik moest werken, dus heb helaas... Daar komt het vast door  :-[

Maar alleen wanneer je geen scherp zicht hebt  ::); anders is het af te raden  :P

En dat zegt dan wat over mij en Nadal  ::)