Auteur Topic: Tennis  (gelezen 500031 keer)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #420 Gepost op: 24-06-2009, 09:52:51 »
De kanshebbers en de geplaatste spelers/ speelsters die er na ronde 1 al uitliggen:

Heren:

Baghdatis heeft vlak voor het toernooi al afgemeld in verband met de blessure die hij in Rosmalen opliep...

Safin (14) verliest van J. Levine (VS) in 4 sets…
Kiefer (33) verliest van F. Santoro(Fra) in 3 sets…
Toersonov (25) verliest van Zverev(Rus) in 2 1/2 sets, waarna hij opgaf. Hij begon al met een geblesseerde enkel aan het toernooi die hij had opgelopen in de gewonnen finale van hem in Eastbourne…
Blake (17) verliest van Seppi(Ita) in 3 sets…
Lopez (21) verliest van Beck(Svk) in 5 sets…

De wedstrijd Jiminez-Dent is als enige bij de heren nog niet beëindigd en het staat 2-1 voor Jiminez in sets…

Vooral het verlies van Safin en Blake vind ik heel verrassend, omdat zij het meestal wel goed doen op gras.. Maar ja Safin die aan zijn laatste seizoen bezig is, heeft het waarschijnlijk een beetje gehad met het trainen en komt dus niet in goede vorm aan het begin van een toernooi.. Blake daarentegen had waarschijnlijk gewoon een offday en tegen de ervaren Seppi kan dat niet..

---

Vrouwen:

Vaidisova (een wisselvallig talent) verliest in 3 sets van de Paraguayaanse Del Rios…
Szavay (30) verliest van Flipkens (Bel) in 2 sets..
Chakvatadze (32) verliest van Lisicki (Dui) in 3 sets..
Kanepi (25) verliest van Suarez Navorra (Spa) in 3 sets..
Dokic (ex-top tien speelster bezig aan comeback) verliest van Malek (Dui) in 3 sets..
Bammer (29) verliest van Oudin (VS) in 3 sets..
Wozniak (23) verliest van Schiavone (Ita) in 3 sets..
Het Belgische talent Wickmayer verliest van Vesnina (Rus) in 2 sets..
Cornet (22) verliest van Dushevina (Rus) in 3 sets..
Tanasugarn (Tdietz Favoriet) verliest van Parra Santonja (Spa) in 2 sets..
Schnyder (21) verliest van Sugiyama (Jap) in 2 sets..

Er staan nog niet echt grote namen tussen bij de vrouwen... maar wel een aantal kanshebbers om een eind te komen...  3 daarvan ( Tanasugarn, Wickmayer en Wozniak) zijn echter waarschijnlijk te vermoeid geweest na goede uitslagen op andere grastoernooien...
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #421 Gepost op: 24-06-2009, 11:03:55 »
jammer dat er een aantal favorieten (waarvan ik hoopte die ver komen) er al uitliggen

Ik hoop nu gewoon dat kreunkoningin Sharapova en jankovic en ivanovic ver komen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #422 Gepost op: 25-06-2009, 18:03:37 »
Andy Roddick heeft sexy ogen :D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tennis
« Reactie #423 Gepost op: 26-06-2009, 14:23:54 »
Ik heb een abonnement op Wimbledon Live gewonnen! Echt zo cool! Gewoon alle courts live, compleet met commentaar!
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #424 Gepost op: 26-06-2009, 14:27:46 »
Ik heb een abonnement op Wimbledon Live gewonnen! Echt zo cool! Gewoon alle courts live, compleet met commentaar!
relaxed ::oink::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tennis
« Reactie #425 Gepost op: 28-06-2009, 13:09:00 »
Wooow nice!
The sun came up and reality set in.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #426 Gepost op: 1-07-2009, 23:23:55 »
De halve finales zijn bekend. Ik zie niemand die Federer kan stoppen. Zelfs Murray niet. Federer staat het hele tournooi al zo relaxed te spelen, niet normaal gewoon. Ik zag in reus Karlovic nog de (letterlijk) grootste opstakel, maar zelfs dat was geen probleem. Nee, tenzij er vreemde dingen gebeuren, wint Federer zondag 'gewoon' z'n 15e Grand Slam titel.

Bij de dames zie ik 1 vd Williams zusjes winnen. Ik zie Safina en Dementieva niet voorbij het Amerikaanse powertennis op gras komen.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #427 Gepost op: 2-07-2009, 02:20:41 »
De halve finales zijn bekend. Ik zie niemand die Federer kan stoppen. Zelfs Murray niet. Federer staat het hele tournooi al zo relaxed te spelen, niet normaal gewoon. Ik zag in reus Karlovic nog de (letterlijk) grootste opstakel, maar zelfs dat was geen probleem. Nee, tenzij er vreemde dingen gebeuren, wint Federer zondag 'gewoon' z'n 15e Grand Slam titel.

Bij de dames zie ik 1 vd Williams zusjes winnen. Ik zie Safina en Dementieva niet voorbij het Amerikaanse powertennis op gras komen.
met de heren ben ik het met je eens, qua dames opzich wel, ookal acht ik de kans groot dat dementieva de finale haalt, ze heeft namelijk al vaker de williams sisters verslagen ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Tennis
« Reactie #428 Gepost op: 5-07-2009, 18:53:31 »
Andy Roddick moet winnen van Ferderer. ::jaja::

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #429 Gepost op: 5-07-2009, 20:38:58 »
Andy Roddick moet winnen van Ferderer. ::jaja::

Gelukkig is dat niet gebeurd  >:D

Pfff ik heb echt een hekel aan roddick, wat een slechte verliezer... :o zo zwak!

Oke ik snap dat je na zo een finale je kut voelt, maar dit was schandalig!

Federer die toont sympathie/ empathie en zegt van ik weet hoe je je voelt na zo goede maar toch verloren finale. Ik weet dat dat vervelend is!
Roddick: Ja, maar jij had de 5 jaren daarvoor Wimbledon gewonnen (met een boze verongelijkte blik)!


Net of het dan minder k*t voelt  :-X; echt wat een loser!
Ananas

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Tennis
« Reactie #430 Gepost op: 5-07-2009, 21:29:33 »
hihi ten eerste is een hekel hebben aan iemand te hoog gegrepen maar, dat zijn jou woorden, en jou mening die respecteer en accepteer ik maar, ik vind Ferderer ook goed hoor, verleden keer was ik wel voor hem, vind hem ook een echte sportman, ok misschien was de houding van Roddick niet bepaald sociaal maar, moge de beste winnen en Ferderer was duidelijk ietsje beter als Andy dus eerlijk verdiend. ::jaja:: ::bravo::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #431 Gepost op: 5-07-2009, 23:56:47 »
Ik moet bekennen dat ik voor Roddick was, meer op basis van de wedstrijd
over het algemeen vond ik hem sterker dan federer in deze finale
En in tegenstelling vind ik roddick helemaal geen slechte verliezer, teleurgesteld natuurlijk, hij zat er veel dichterbijer dan federer, was tot op de laatste game geen enkele keer gebroken en dit was een finale op zo'n hoog niveau, als je de statistieken bekijkt, ongelofelijk ::oink::
zo weinig ongeforceerde fouten, Roddick moet volgend jaar wimbledon maar winnen ::tandpastasmiley::
Hij is zo gegroeid sinds hij met (stephaneck?) werkt ::bravo::
en de houding van roddick op de baan is zo erg positief veranderd ter vergelijking tot vroeger, heel rustig en beleefd gedrag ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #432 Gepost op: 6-07-2009, 08:25:09 »
Ik ben het met je eens dat Roddick voor zijn doen echt goed speelde: het was zijn beste wedstrijd ooit denk ik. Federer daarentegen bij lange na niet en hij durfde of kon maar niet het achterste van zijn tong laten zien. Dus ja ik ben het met je eens dat Roddick het meer had verdiend!
Federer had echter wel veel meer winners en aces dus wat dat betreft is dat wel raar en knap als je dan toch niet eens je beste tennis speelt :o!

En dat mensen zeggen dat hij er dichterbij zat dan Federer vorig jaar, vind ik niet als je 9-7 in de 5de set verliest ben je net zo dichtbij als 16-14 alleen duurt het wat langer. Daarnaast was Federer zijn wedstrijd tegen Nadal vorig jaar qua tijd langer en dus slopender! Het spel was ook intensiever dan nu doordat de service dit jaar zo beslissend was, dus wat dat betreft vind ik niet dat iemand kan zeggen dat Roddick er dit keer dichterbij was dan Federer vorig jaar!


En ja voor Roddick zijn doen pakte hij het verlies goed op, maar die opmerking vond ik echt niet kunnen. En ja ik snap dat hij gefrustreerd was, maar een snauw naar Federer teruggeven wanneer hij een toespraak houdt en empathie met je toont vind ik niet kunnen!

Het was wel in de roes en furie van het moment, want in de perskamer was hij heel lovend over Federer en zei hij: "Iedereen prijst altijd Federer zijn klasse en prachtige slagen, maar vandaag liet hij zien ook over uithoudingsvermogen en rust te bezittten, de rust en uitdagingsvermogen om te wachten op een kans op mijn service, iets wat hij normaal gesproken al van set 1 tegen mij onder de knie heeft. Die conditie, uithoudingsvermogen en rust van Federer wordt in mijn ogen onderschat, terwijl dat dat ook een belangrijk onderdeel van hem is dat hem de beste tennisser van de wereld maakt. "

Dus ja dat vond ik dan weer heel sociaal en netjes, maar die snauw daarvoor was gewoon echt asociaal hoe je het ook went of keert!

P.s: Rod Laver had ook een mooie uitspraak hoorde ik op de BBC.
Hij verwacht dat Nadal en/of Federer nog een keer de echte GRAND SLAM in 1 kalenderjaar pakt. Dus winst op Australian Open, French Open, Wimbledon en US Open in 1 jaar.
Hij is vooral onder de indruk van het voetenwerk van Federer en diens inschattingsvermogen. Hij zegt pas wanneer je niet naar de bal kijkt en een wedstrijd lang naar een tennisser dan zie je pas wat voor inspanningen ze eigenlijk allemaal wel niet moeten leveren. En vooral bij Federer zie je dan de klasse ervan afdruipen. Zo goed voetenwerk en technisch goeie slagen!


Hoe dan ook Federer de nieuwe nummer 1 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #433 Gepost op: 6-07-2009, 09:58:14 »


En dat mensen zeggen dat hij er dichterbij zat dan Federer vorig jaar, vind ik niet als je 9-7 in de 5de set verliest ben je net zo dichtbij als 16-14 alleen duurt het wat langer. Daarnaast was Federer zijn wedstrijd tegen Nadal vorig jaar qua tijd langer en dus slopender! Het spel was ook intensiever dan nu doordat de service dit jaar zo beslissend was, dus wat dat betreft vind ik niet dat iemand kan zeggen dat Roddick er dit keer dichterbij was dan Federer vorig jaar!

maar de sets die roddick verloor waren allebei in een tie-break, waarvan roddick er eentje met 6-2 voorstond, dan zit hij er echt dicht bij, 6-4, 6-4, 6-7 (3-7), 6-7 (8-10), 9-7
Federer heeft hier heel veel mazzel gehad dat hij de 5de set nog kon spelen, want net als tegen roddick wint hij de sets in een tie-break
Ja, federer is gewoon heel goed en rustig in die tie-breaks, maar over de gehele wedstrijd kan je zeggen dat Roddick er dit jaar dichterbijer zat dan federer, federer is er slechts 1 keer (winnende game) in gelukt roddick te breken, roddick is dat 2 keer gelukt
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #434 Gepost op: 3-09-2009, 22:01:12 »
dementieva (4de geplaatst) die in bloedvorm was ligt in de tweede ronde van de US Open al uit ::oink::
door een 17 jarig meisje

jankovic ligt er ook wel uit, maar minder verrassend omdat haar oma (dacht ik) vandeweek overleden was

Ben benieuwd wie het toernooi bij de vrouwen gaat winnen, bij de mannen is er nog niet echt een verrassing opgetreden ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 4-09-2009, 12:28:19 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #435 Gepost op: 8-09-2009, 22:22:25 »
Murray uitgeschakeld door Cilic
7-5 6-2 6-2
afgeslacht is een beter woord
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #436 Gepost op: 11-09-2009, 21:50:30 »
Hup Kim, geweldig dat je terug bent! ::love::

One Williams out, one to go
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #437 Gepost op: 11-09-2009, 21:56:55 »
Hup Kim, geweldig dat je terug bent! ::love::

One Williams out, one to go
mee eens ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tennis
« Reactie #438 Gepost op: 12-09-2009, 11:34:21 »
Ik gok op eindwinst voor Wozniacki, tenminste als er überhaupt nog getennist kan worden...  ::zon::
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #439 Gepost op: 12-09-2009, 11:40:59 »
Ik gok op eindwinst voor Wozniacki, tenminste als er überhaupt nog getennist kan worden...  ::zon::
ik denk trouwens dat de winnares uit de andere halve finale komt ::jaja::
wss serena, clijsters is denk ik toch te zwak voor haar :)

Owja, heel mooi nieuws, in de challanger van alphen aan de rijn zitten Sluiter en De Bakker beide in de halve finale ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!