Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 663870 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3380 Gepost op: 10-08-2020, 11:26:44 »
Klopt. Tom Steels in de Tour van 1997.

Greg Van Avermaet tekent een contract bij AG2R. Hij zal er samen met Oliver Naesen kopman worden in de voorjaarsklassiekers. AG2R bouwt zo aan een erg goede klassieke ploeg. Met ook Vandenbergh, Gougeard en Dillier in de rangen.

Bijna tegelijkertijd werd aangekondigd dat Romain Bardet na 9 jaar AG2R verlaat. Hij gaat zijn geluk gaan beproeven bij Sunweb.

Betekent dit dat AG2R van koers verandert en de Tour minder als een top prioriteit ziet? Met Latour hebben ze natuurlijk wel nog een goede klassementsrenner, maar is hij van het niveau van Bardet?

De rest van die ploeg is toch altijd net niet, heb ik het gevoel. Frank, Geniez en Gastauer zijn wel goede klimmers, maar meer ook niet. Ik kijk dan vooral naar enkele jonge talenten: Cosnefroy, Hänninen en Champoussin.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3381 Gepost op: 10-08-2020, 11:48:02 »
Latour is ook weg. Die rijdt voor direct energie

Lijkt me verder idd een focusverlegging naar de klassiekers. Cosnefroy kan daar ook een rol in gaan spelen die is snel na een zware koers (Amstel gold race/Lbl)

In de Tour lekker aanvallen met die Fransen. Niks mis mee.
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3382 Gepost op: 10-08-2020, 12:01:57 »
Kan Bardet eindelijk eens de Giro rijden. Hij roept al jaren dat ie dat wil, maar de belangen van AG2R liggen natuurlijk in eigen land. Dus als hij het wil, moet hij naar een niet Franse ploeg.

Sunweb heeft ook wel een nieuwe kopman nodig. Is Kelderman naar Bora inmiddels al bevestigd, of nog steeds een gerucht? Oomen gaat zo goed als zeker naar Jumbo las ik.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3383 Gepost op: 10-08-2020, 12:52:49 »
Ok ik dacht dat Sam al Lang getekend had bij jumbo.

Van avermaet een prima renner voor aan ploeg als ag2R. Ik heb daar de meeste verwachtingen van dillier, maar we moeten afwachten hoe die na quarantaine terug komt.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3384 Gepost op: 10-08-2020, 19:08:12 »
De tourstart van 2021 in Kopenhagen gaat naar 2022. Brest neemt de start van 2021 over (uiteraard in verband met Corona onzekerheden).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3385 Gepost op: 10-08-2020, 19:22:56 »
Nope, klopt dat de start in Kopenhagen is uitgesteld van 2020 naar 2021 door Corona, maar omdat de Tour in 2021 eerder begint ivm de Olympische Spelen, kan Kopenhagen de start van 2021 niet hosten omdat er dan EK voetbal wedstrijden in de stad zijn. En dus hebben ze nog een jaar uitstel gekregen.

Volgens mij won ik de vorige keer dat de Tour in Brest startte de tourpool hier, dus ik vind het helemaal ok.  :P

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3386 Gepost op: 12-08-2020, 16:53:02 »
Van Aert nu ook gewonnen in de Dauphiné. Dit kan wel eens een hele mooie Tour gaan worden voor hem en Jumbo
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3387 Gepost op: 12-08-2020, 18:30:29 »
WK wielrennen is van de kalender gehaald lees ik.
UCI zoekt nog een alternatieve locatie.

Ik zeg niet doen, er zijn koersen zat nu in deze korte periode (als ze allemaal doorgaan uiteraard) - en geef de vorige winnaars even een paar maanden om in hun truitje te rijden. Ze hebben er amper van kunnen genieten.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3388 Gepost op: 12-08-2020, 21:13:21 »

Ik zeg niet doen, er zijn koersen zat nu in deze korte periode (als ze allemaal doorgaan uiteraard) - en geef de vorige winnaars even een paar maanden om in hun truitje te rijden. Ze hebben er amper van kunnen genieten.

Precies dit inderdaad. Daarnaast heb ik veel liever een tijdrit op het WK die niet overlapt met de Tour. Zo kunnen de allerbeste renners deelnemen
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3389 Gepost op: 12-08-2020, 21:22:20 »
Ek paar dagen voor tour ook al zon super idee .  >:(

Ik snap dat het door corona komt dat de kalender voor de renners er zo vreemd uit ziet, maar ze Hadden gewoon dat ek moeten verzetten. Nu heeft die titel nog minder waarde omdat zon 85% van het peloton waarschijnlijk niet mee doet.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3390 Gepost op: 13-08-2020, 09:05:05 »
Ik hoop dat ze een alternatief parcours vinden. Mss enkel voor de profs bij vrouwen en mannen dan?


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3391 Gepost op: 13-08-2020, 10:53:38 »
Iedereen zit al in Frankrijk vanwege de Tour. De UCI wil bergen want vergelijkbaar parcours met Zwitserland. Moet ergens in de Alpen te doen zijn zou je zeggen  ;D
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3392 Gepost op: 13-08-2020, 16:44:01 »
Je zou je beginnen afvragen of Roglic de Tour wel kan verliezen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3393 Gepost op: 13-08-2020, 19:35:38 »
Wat was Ineos vandaag aan het doen. Als ploeg op kop sleuren en dan in de laatste kilometers collectief eraf gereden worden. Zelfs Bernal werd laatste van de klassementsmannen vooraan.

Waar we vooraf al de striijd roglic-Bernal Hadden verwacht, zie ik echt weinig Andere renners die dat constants Niveau halen. Ja evenepoel maar die rijdt geen tour , wel giro ( gevecht verwacht Met carapaz)

Vandaag voor het eerst weer sivakov gezien, maar toen hij de pion voor Bernal moest zijn, werd het bal geopend en was hij vrij snel er niet meer bij. Ook een ander dark horse voor , pogacar, kon Lang mee , maar moest toch ook buigen in laatste 5 km.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3394 Gepost op: 14-08-2020, 16:34:47 »
Mooie solo van formolo. Terechte winst.  Verder blijft het opvallend wat er  allemaal afwaait als de gele brigade nog “ gewoon “ Met 4 man daar vooraan zit.

Nog 2 weken tot de tour , maar het blijft lastig inschatten wie er nu nog In de opbouw fase zit.
Laat Bernal zien niet beter te kunnen of is dat enkel op dit moment.



Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3395 Gepost op: 15-08-2020, 12:25:24 »
Bernal start niet meer In dauphine, last van zijn rug. Is dit bye bye tour voor de kleine columbiaan ?   

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3396 Gepost op: 15-08-2020, 12:29:52 »
Hangt er vanaf hoe erg het is. Kan uit voorzorg zijn. En dan nog hoef je nog niet top te zijn nu. Ik kan me ene Christopher Froome in de Giro herinneren die in de eerste week nergens was en in de laatste week alles overhoop reed. Dat zal Froome nu niet gaan doen (hij moet eerst maar eens de tourploeg halen), maar niks is uitgesloten. Als ziet het er bij Jumbo Visma natuurlijk goed uit op dit moment. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje bij het wielrennen. Vraag maar aan Richie Porte. ;)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3397 Gepost op: 15-08-2020, 12:36:35 »
Over 4 weken hoef je pas écht in vorm te zijn. Dat is haalbaar, zeker voor iemand van het kaliber Bernal.
Dat Roglic een betere voorbereiding heeft staat natuurlijk buiten kijf  :P
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3398 Gepost op: 15-08-2020, 12:58:09 »
De tour begint 29 Augustus en ik ken het parcours niet uit mijn hoofd , maar volgens mij is de eerste week al klimmen.  Dus mag Bernal er over 2 weken  toch al staan.

Zullen saaie dagen worden vandaag en morgen want Ik denk niet dat Ineos zich nu nog zo van voren laat zien Met kwiatkoski, die spanjaard Met de moeilijke naam en froome.
Die reden toch allemaal om Bernal te ondersteunen. Het zal nu misschien Thomas en sivakov zijn In de voorste groep namens Ineos.


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3399 Gepost op: 15-08-2020, 13:03:46 »
Ja ze hebben een bijna perfect parcours dit jaar.

Inderdaad wat klimmen in de eerste week, maar niet van hetzelfde kaliber als in week 3.

Bovendien gaat Roglic nooit al zijn kaarten op tafel leggen in week 1. En Bernal werd niet hopeloos weggereden in de Dauphiné he

You'll never walk alone