Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 663899 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3400 Gepost op: 15-08-2020, 13:05:26 »
Ik heb de Tourgids ondertussen gekocht, en je moet op dag 2 al bij de pinken zijn... (30 augustus dus) Dan zitten er al 2 beklimmingen van 1e categorie in het parcours. Weliswaar al vrij vroeg in de etappe, maar toch. En op dinsdag 1 september ligt de finish zelfs al op een col van 1e categorie. Je kunt de Tour misschien nog niet winnen in week 1, maar verliezen zal denk ik, gezien het parcours makkelijk gaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3401 Gepost op: 15-08-2020, 13:18:07 »
Ik merk aan mezelf dat ik tot een week of drie nog geen zin had in de tour en meer vooruitkeek naar een mogelijke giro ( voor mij op voorhand duel evenepoel- carapaz-jumbo ( kruijswijk/dumoulin). Maar nu begint tich echt ook het gevoel voor de tour te komen en merk ik hoe zeer ik de Koers gemist heb ( wel Met vlaamse commentatoren ::jaja::) . Misschien heb ik wielrennen wel meer gemist dan het voetbal.

 

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3402 Gepost op: 15-08-2020, 13:18:38 »
Mja. Dat dacht iedereen bij de Giro die Froome won ook. Finish op de Etna was stukken zwaarder dan dit werk in de Tour.

Als je 2 of 3 minuten verliest in week 1 dan kun je die in de Alpen makkelijk goed maken. Daar komt echt geweld aan (Grand Colombier, Madeleine, Col de Loze en een rit met veel klimmetjes die zich leent voor vroege aanvallen).

Ik heb vorige week Col de Loze zelf gefietst. Die heeft stukken tot dik 20% de laatste 5 km. Daar gaat het beslist worden. Dat is de meest bizarre col die ik ooit heb gefietst ::jaja::

You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3403 Gepost op: 15-08-2020, 13:20:06 »
Ik heb vorige week Col de Loze zelf gefietst. Die heeft stukken tot dik 20% de laatste 5 km. Daar gaat het beslist worden. Dat is de meest bizarre col die ik ooit heb gefietst ::jaja::
Kan ik jou opnemen in mn tourpool team? :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3404 Gepost op: 15-08-2020, 13:20:43 »
In je teamnaam kan ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3405 Gepost op: 15-08-2020, 13:26:28 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3406 Gepost op: 15-08-2020, 13:38:17 »
Oei... lees net dit:

In de afdaling van de Col de Plan Bois komen Steven Kruijswijk en Emanuel Buchmann, de nummers drie en vier van de afgelopen Tour de France, ten val.

Ook Buchmann en zijn ploeggenoot Mühlberger hebben de Dauphiné verlaten na de valpartij. Dat betekent dat we de nummers een, drie en vier van de afgelopen Tour de France vandaag kwijt zijn in de Dauphiné

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3407 Gepost op: 15-08-2020, 14:46:19 »
Kruijswijk ontwrichte schouder. Als dat 'm de Tour maar niet gaat kosten.  :(
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3408 Gepost op: 15-08-2020, 17:03:17 »
Die valpartij zag er ook echt niet goed uit  ::ohno::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3409 Gepost op: 15-08-2020, 17:15:34 »
Ik zal nooit meer over valpartijen beginnen, het lijkt wel of ik een vloek heb uitgesproken  ::sorry::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #3410 Gepost op: 15-08-2020, 18:05:05 »
Ik zal nooit meer over valpartijen beginnen, het lijkt wel of ik een vloek heb uitgesproken  ::sorry::
Oei Evenepoel zag er niet goed uit :(

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3411 Gepost op: 15-08-2020, 18:08:49 »
Oei Evenepoel zag er niet goed uit :(
Zeg dat wel! Maar die weg leek toch gewoon recht waar hij over het muurtje viel? Stuurfout
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3412 Gepost op: 15-08-2020, 19:26:14 »
Ja evenepoel een remfout.  Hoop voor kruijswijk en evenepoel dat het mee valt, maar vrees voor de tourdeelname van kruijswijk, Met ontwrichting van de schouder.

« Laatst bewerkt op: 15-08-2020, 21:34:21 door Tarbozan »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3413 Gepost op: 15-08-2020, 21:04:33 »
Gelukkig heb ik 't niet live gezien van Evenepoel. Hij heeft niets gebroken gelukkig. Zo zag ik toen ooit Johan Bruyneel ook eens een ravijn in vallen over zo'n muurtje. Je houdt iedere keer je hart vast.

Dumoulin heeft al schande gesproken over het parcours waar Kruijswijk viel. Gaten en grint in een steile afdaling. Hoe is zoiets toch weer mogelijk. ::ohno:: nadat we net vorige week een aflopende sprint met smalle aankomst hadden, wat toch mede Jakobsens val zo erg maakte.
« Laatst bewerkt op: 16-08-2020, 12:19:53 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3414 Gepost op: 15-08-2020, 21:27:45 »
Evenepoel gebroken bekken. Einde seizoen
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3415 Gepost op: 15-08-2020, 21:50:39 »
Dat is inderdaad einde seizoen voor evenepoel. Nu barst het circus van verontwaardiging  weer Los over veiligheid etc.
De sport wordt alsmaar sneller, de marges om de juiste lijn In een afdeling te nemen alsmaar kleiner. Dit maakt de sport zeker niet ongevaarlijk.

Moet zeker een keer een goed gesprek over komen tussen organisatoren, ploegleiders en uci, denk ik.

Het is bijna onbegonnen werk om In een Koers van 200 km elk obstakel en elke Bocht optimaal te beveiligen, maar zoals het nu is ( Met onder Andere als voorbeeld ronde van polen, Lombardia maar ook de olympische races in rio) is het vragen om nog meer ( dodelijke) ongelukken

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3416 Gepost op: 15-08-2020, 22:18:06 »
Ik vind het veel vervelend (en naar om te zien) van Evenepoel, maar toch een andere situatie dan de Ronde van Polen.

Een sprint bergaf is nutteloos/zinloos en heeft geen toegevoegde waarde behalve de risico's verhogen. Bovendien is dit vlakbij de meet en dan weet je dat renners er alles aan doen om te winnen.

De val van Evenepoel gebeurde op het parcours ver voor het eind, weliswaar in een beruchte gevaarlijke afdaling (Bakelants ging 2 jaar terug een bocht eerder het ravijn in). Maar als je 10 km/h minder hard gaat is het minder gevaarlijk. Renners hebben hier ook zelf een verantwoordelijkheid in. Zeker zo ver voor de streep. Nibali is een renner die je daar onder druk zet (vraag maar aan Kruijswijk). Imo hoort dat bij het koersen in de bergen. Anders kun je alleen nog bergop finishen.

Ik vind overigens wel dat er kussens/waarschuwingen hadden mogen staan.
En er kunnen dingen verbeteren hoor. Laat wat (ex)renners meedenken over het parcours qua veiligheid bv. Maar die zouden deze afdaling 'gewoon' goedkeuren denk ik.

De auto die Schachmann een gebroken sleutelbeen geeft. Dát kan echt niet.
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3417 Gepost op: 15-08-2020, 22:50:50 »
10 km minder hard betekent gewoon dat de rest 10 km per uur bij je vandaan rijdt.

Op Twitter zijn ze echt losgegaan over exact deze afdeling In lombardije omdat er al eerder hachelijke situaties zijn geweest in het verleden.

Tuurlijk Ben ik het Met nieky eens dat renners hierin zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen. Maar vergelijk het Met Schaatsen, ook daar kun je ervoor kiezen om de Bocht minde4 hard in te gaan, maar kost het je tijd tov de rest. Maar bij schaatsen heb hje In elk geval wel de vangkussens.

Dus ja het psychische aspect van durf je mijn lijnen volgen vind ik zeker bij de sport horen, maar die mogelijkheid tot Val naar Beneden Moet afgedekt zijn. Dan nog kun je je Eigen limiet overschrijden en onder uit gaan, maar Met hopelijk minder gevolgen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wielrennen
« Reactie #3418 Gepost op: 16-08-2020, 12:26:26 »
Gelukkig heb ik 't niet live gezien van Evenepoel. Hij heeft niets gebroken gelukkig.
[...]

Dat werd eerst gemeld in het Sportjournaal. Helaas bleek dat van die bekkenbreuk dus later pas. Komt weer goed natuurlijk, maar heel jammer voor zijn seizoen.

EDIT:

Roglic niet meer van start in de Dauphiné. Begrijpelijk, geen extra risico's zo met de Tour voor de deur...
« Laatst bewerkt op: 16-08-2020, 12:34:55 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3419 Gepost op: 16-08-2020, 13:09:44 »
Ik vind het toch niet zo geruststellend om als leider op de slotdag de Dauphiné te verlaten..