Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 665215 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #480 Gepost op: 15-07-2010, 20:24:57 »
Doet me heel erg denken aan die befaamde actie VOOR de verwijdering van Tom Steels. Of was het er vlak na?

Nederlandse renner en een Duitser, wie waren het ook weer? Die waren ook met hun hoofd aan elkaar geplakt, en kregen beiden een sanctie opgelegd.

Was het niet Bart Voskamp? Die Ander weet ik zo niet.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #481 Gepost op: 15-07-2010, 20:27:54 »
Voskamp idd en een Duitser van Telekom geloof ik, in een sprint met z'n 2en. De 3e die later over de finish kwam won  ;D ... ff zoeken ...

Edit: Idd, Jens Heppner was het, zie hier:

http://krant.telegraaf.nl/krant/actueel/tour97/teksten/tour.etappes.19.html

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #482 Gepost op: 15-07-2010, 20:33:49 »
Ik zie dat nummer drie onthaald werd op een hels fluitconcert, omdat hij als 3e toch als winnaar werd aangewezen. Kon HIJ er wat aan doen, dat de jury hier had ingegrepen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #483 Gepost op: 22-07-2010, 21:50:40 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #484 Gepost op: 25-07-2010, 14:45:40 »
Gisteren werd steeds gezgd, dat Andy Schleck in de tijdrit tot op 2 seconden van de gele trui verwijderd was. Maar dat is niet waar. Niet dat het in tijd heel erg veel uitmaakte, maar Andy moest bij mijn weten op dat moment nog 2 plus 8 ceconden compenseren, om gelijk te komen met Alberto Contador.


Of reken ik verkeerd?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #485 Gepost op: 25-07-2010, 14:51:09 »
Doe eens een gok, wat voor fratsen gaan ze uithalen? Ik reken erop dat er op een gegeven ogenblik iemand met een of meer vuvuzela's op de proppen komt.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #486 Gepost op: 25-07-2010, 14:53:04 »
Gisteren werd steeds gezgd, dat Andy Schleck in de tijdrit tot op 2 seconden van de gele trui verwijderd was. Maar dat is niet waar. Niet dat het in tijd heel erg veel uitmaakte, maar Andy moest bij mijn weten op dat moment nog 2 plus 8 ceconden compenseren, om gelijk te komen met Alberto Contador.


Of reken ik verkeerd?
je denkt verkeerd, die tijd die ze lieten zien was het virtueel klassement telkens
en dat is tot 2 seconde geweest

andy was op een gegeven moment 6 seconde sneller in de tijdrit dan contador
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #487 Gepost op: 25-07-2010, 15:11:05 »
Ze rekenden dus tot de gele trui, dat wilde ik weten. Maar kijk eens terug, die etappe kun je denk ik nog wel terug zien, dan lijkt het net alsof ze naar de positie van Contadr op dat moment ''rekenen''.


Ze laten niet heel duidelijk blijken dat ze de virtuele stand in beeld brachten, en dat vind ik erg verwarrend.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #488 Gepost op: 25-07-2010, 15:56:01 »
Ze rekenden dus tot de gele trui, dat wilde ik weten. Maar kijk eens terug, die etappe kun je denk ik nog wel terug zien, dan lijkt het net alsof ze naar de positie van Contadr op dat moment ''rekenen''.


Ze laten niet heel duidelijk blijken dat ze de virtuele stand in beeld brachten, en dat vind ik erg verwarrend.
valt wel mee hoor, vind het eigenlijk heel duidelijk
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #489 Gepost op: 25-07-2010, 15:58:13 »
Het stond zelfs in beeld   virtuele en het gele truitje ernaast.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #490 Gepost op: 25-07-2010, 16:00:57 »
Volgens mij doen ze dat al jaren zo. Op een gegeven moment toen het een keer spannend was toen zag je opeens de ene bovenaan staan en dan weer de ander.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #491 Gepost op: 25-07-2010, 16:55:32 »
Om eerlijk te zijn heb ik dat gele truitje dus verkeerd geinterpreteerd.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #492 Gepost op: 25-07-2010, 17:03:06 »
Denk eens met mij mee: zou Andy de Tour gewonnen hebben wanneer zijn ketting er NIET afelopen was, dinsdag?

Ik heb het idee dat ie gisteren boven zich uitsteeg, en dat dat niet zou zijn ebeurd, wanneer ie die tijd niet verloren zou hebben in de etappe met de ketting.

Dan zou Alberto in de achtervolging hebben gereden, en zijn reputatie als tijdrijder zou dan denk ik de doorsla hebben gegeven. Ik weet het ook niet helemaal zeker hoor.

Maar ik vergelijk het met de voetbalwedstrijd Duitsland-Engeland. Er zijn mensen die beweren dat de uitslag bij het toekennen van het tweede doelpunt in 4-2 zou zijn eeindigd, maar ik denk dat Engeland dan gewoon de kracht had gehad om Duitsland flink van repliek te dienen.

Iets overeenkomstigs zie ik dus in deze tweestrijd: stel dat, stel dat......we zullen nooit weten hoe het dan gelopen zou zijn.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #493 Gepost op: 25-07-2010, 18:19:58 »
Wat als Contador geen materiaal pech had gehad in de kasseien etappe? Daar heeft hij ook zeker 20 seconden?

Het is gewoon klaar, Contador heeft terecht gewonnen. Schleck heeft het heel goed gedaan en kan het volgend jaar gewoon weer opnieuw proberen. Ik acht hem zeker niet kansloos.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #494 Gepost op: 25-07-2010, 18:20:26 »
als dan verhaaltjes bodejos, die tellen niet.
En al zeker niet in de sport.
Er is een hoop gebeurd in de tour.
Schleck verloor 40 seconden in Rotterdam, Contador verloor tijd in de eerste etappes. Contador had gelijk dat hij doorreed na het ongemak. Dit was de "eigen schuld" van Schleck. Het was geen factor van buitenaf (zoals het tasje van Armstrong). De tour wordt niet in etappe gewonnen of verloren maar in 3 weken. Contador heeft aangegeven dat hij slechte dagen heeft gehad. Daar heeft Schleck dus niet optimaal van geprofiteerd. Een van zijn slechtere dagen was trouwens ook gisteren met de tijdrit.
Als...... dan........... ::ohno:: gefeliciteerd Contador!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #495 Gepost op: 25-07-2010, 18:30:45 »
Wat hierboven staat, is eigenlijk precies wat ik bedoel.

Het duo Frank en Andy zou onverslaanbaar zijn, maar zie: de val van Frank gooide roet in het eten. Niets is voorspelbaar.

De Tour wordt in 3 weken gewonnen, en voetbalkampioen word je niet op de 34e speeldag. Komt op hetzelfde neer.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wielrennen
« Reactie #496 Gepost op: 25-07-2010, 19:31:36 »
Nee Jos, wk voetbal en de tour de france, dat zijn toch echt 2 verschillende dingen,
Je kan het je niet veroorloven in de tour een of meerdere dagen slecht te fietsen, dan is het over.

Nederland heeft laten zien dat je met slecht voetbal wel tot in de finale kan komen.

Een tour kun je verliezen door materiaalpech, vallen etc.

Een voetbalwedstrijd kun je niet verliezen door een slechte bal of een kapotte cornervlag. Daar heeft iedereen evenveel last van.

Contador is een terechte winnaar, en Schleck is een goed coureur, en heeft volgend jaar (en de jaren daarop) zeker grote kans op een tourzege!

Felicitaties voor Contador, maar zeker ook voor Schleck!
 ::bravo::

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #497 Gepost op: 25-07-2010, 19:43:52 »
Lukie zei: de tour win je in 3 weken, ik sloot daarop aan door te zeggen: landskampioen voetbal word je ook niet op speeldag 34. Dat vergeleek ik onderling.

Aan de andere kant maakte ik dus de vergelijking tussen de materiaalpech in de Tour en de afgekeurde goal in die 8e finale, hetgeen je op een gekke manier ook met pech kunt vergelijken. Wat ik aangaf: WAT ALS, wat als die dingen niet gebeurd waren, dan had die wedstrijd, dan had die etappe, een heel andere wending genomen, waarbij de uitkomst volstrekt onbekend is. Bij een voetbalwedstrijd geeft een aansluitingstreffer de ploeg die tot dan toe achter stond, soms net dat beetje extra, dat nodig is om terug te komen in de wedstrijd. Waarmewe niet gezegd is dat de wedstrijd dan ook gewonnen is.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #498 Gepost op: 25-07-2010, 20:01:08 »
Je kan sporten niet met elkaar vergelijken, het zit zo anders in elkaar. In het compeititevoetbal kan je een keer een slechte dag hebben en met 6-0 ingemaakt worden. Als je de overige 33 wedstrijden wint, wordt je alsnog kampioen. Als Contador of Schleck een keer een slechte dag had gehad en op 15 minuten was gereden, hadden ze het natuurlijk wel kunnen vergeten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #499 Gepost op: 25-07-2010, 20:29:07 »
Ik bedoel dus ook niet de fysieke overeenkomsten tussen de sporten. Ik wilde meer aangeven hoe domme pech een onevenredig grote invloed op het verdere verloop van een wedstrijd kan hebben. Buiten deze editie van de Tour zijn er in feite oneindig veel voorbeelden van zoiets te geven.

Ik weet zeker dat Michael Boogerd tot op de dag van vandaag dat ene stomme steentje, 6 kilometer voor de top van de Cauberg, zal vervloeken. Maar het is nooit te zeggen dat ie ZONDER dat steentje op 11 oktober 1998 wereldkampioen wielrennen geworden zou zijn. Mja, heeft naderhand nog ooit iemand iets van de latere winnaar Oscar Camenzind gehoord?