Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 665845 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #560 Gepost op: 19-03-2011, 08:17:27 »
Noem jij dat iemand op z'n plaats zetten?Ik had beter van je verwacht  >:D >:D
dan heb jij hoge verwachtingen :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #561 Gepost op: 19-03-2011, 08:42:03 »
hahaha ::sorry::  ze hebben toch wel ooit een subsponsor met matrassen gehad ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #562 Gepost op: 19-03-2011, 17:25:40 »
oneens, het gaat om de tourzege. dat is dus na 3 weken het beste klassement. Snap wat je bedoelt dat het voor de TV kijker interessanter en spannender dus is.
Tuurlijk, bij de Tour is de eindzege het belangrijkst. Maar hoeveel renners kunnen echt zeggen dat ze voor de zege gaan? 4? 5? Als je dus als ploeg niet zo'n renner hebt moet je het anders doen. Voor een ploeg lijkt het mij veel interessanter om 1 of 2 etappezeges te hebben dan om de nummer 8 en 12 in het eindklassement te hebben. Die overwinning(en) blijven altijd in het geheugen. Die plaatsen om niks onthoud je even, maar daarna niet meer...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #563 Gepost op: 19-03-2011, 17:27:01 »
Milaan-San Remo is dus gewonnen door Matthew Harley Goss gewonnen! Dat was een mooie sprint van hem!
Ich bin ein Bärliner!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #564 Gepost op: 19-03-2011, 20:02:00 »
Milaan-San Remo is dus gewonnen door Matthew Harley Goss gewonnen! Dat was een mooie sprint van hem!

Inderdaad !

Het was ook een prachtige wedstrijd, alleen jammer dat de Nederlanders geen potten konden breken..
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #565 Gepost op: 19-03-2011, 20:34:52 »
Volgens mij zat alleen Kroon in die voorste groep...
Ich bin ein Bärliner!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #566 Gepost op: 26-03-2011, 16:48:15 »
Cancellara was wel heel erg goed vandaag zeg in de E-3prijs... Ben benieuwd of er ook maar iemand in de buurt van hem komt in de Ronde van Vlaanderen en Parijs - Roubaix
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #567 Gepost op: 26-03-2011, 17:12:17 »
Ik hoop dat hij niet net als vandaag op kilometers van de finish wegrijdt, want dan is het inderdaad gedaan!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #568 Gepost op: 29-03-2011, 13:17:04 »
Leuke column op nu.nl :

Nederland is groter dan België. En rijker. En we zijn met méér. Wij hebben een regering, zij niet. Wij hebben een veel beter nationaal voetbalelftal. En we zijn ook slimmer - we tappen niet voor niets moppen over ze. We verstaan niets van wat ze zeggen. Niet van de Walen, en al helemaal niet van de Vlamingen.
 Vlamingen eten alleen maar frieten. En ze drinken pinten alsof het limonade is. O ja, ze hebben daar lelijke rolluiken voor de ramen van hun huizen. Aan wegen doen ze niet: het zijn hooguit lukraak neergesmeten betonplaten. Ik weet zeker dat je in ieder willekeurig Vlaams gat tien afleveringen van Jambers kunt opnemen; halvegaren genoeg.

Het enige wat je nodig hebt is een camera en een zware stem. 'Dit is Peerke. Overdag is hij postbode, maar 's avonds, na zijn werk, verandert Peerke in Josephine: een blonde travestiet die haar nagels slaat in iedere man die ze ziet.'

Rare jongens, die Vlamingen. Maar stiekem wil ik soms niets liever dan er ook een zijn.


Koers

Ik ben jaloers. Vlamingen hebben iets wat wij niet hebben: koers. Wielrennen zoals wielrennen bedoeld is. En ze hebben het in overdaad. Kijk maar eens naar deze week. Zaterdag: de E3 Prijs. Zondag: Gent-Wevelgem. Dinsdag, woensdag, donderdag (zelfs twee etappes): de Driedaagse De Panne. En zondag het grootste feest van allemaal: de Ronde van Vlaanderen. Ieder jaar opnieuw. Zij hebben alles en wij hebben niks. Het is niet eerlijk.

Er zit niets anders op dan deze week naar Vlaamse tv-zenders te kijken. Maar eigenlijk word je daar alleen maar jaloerser van. Die Vlaamse wielercommentatoren halen termen uit de kast waar wij alleen maar van kunnen dromen.

De helft wat ze zeggen begrijp ik niet (wat betekent in hemelsnaam 'hij is aon 't eind van zunne bobijntje'?), maar dat maakt het alleen maar mooier. Vlaams is de taal van de koers. Van de week hoorde ik de commentator/filosoof/dichter/oud-renner José de Cauwer het woord goesting lispelen. Goesting, met een g zo zacht dat het leek alsof hij zijn cavia aaide met zijn stembanden. Ghhhoesting. Een woord als een zucht. Zo mooi.


Hunkering

Goesting betekent zoiets als hunkering. Maar het is veel meer dan dat. Goesting is moraal, motivatie, ambitie, zin. Goesting is smachten naar de koers. Goesting is de Oude Kwaremont en de Koppenberg en de Berendries en de Muur van Geraardsbergen. Goesting is een modderig kasseienweggetje door een weiland.

Goesting is een dorpsplein waar de renners voor de start door duizenden fanaten worden vereerd als engelen. Goesting is de auto die al honderd jaar voor de koplopers uit rijdt en altijd hetzelfde Rodania-liedje uit de luidsprekers op het dak laat tetteren.

Goesting is de grootmoeke met haar bloemetjesjurk die in haar deuropening staat te klappen voor een eenzame achterblijver. Goesting is het kleine jochie dat zegt dat hij later, als hij groot is, het allerliefste Tom Boonen wil worden.


Emigreren

Ik wil ook goesting. Al is het maar een heel klein stukje. Vanavond eet ik frieten en drink ik pinten. En morgenavond ook. Net als de avond daarop, die daarop, die daarop en die daarop. Ik oefen op mijn zachte g, ik emigreer zondag naar de Oude Kwaremont of de Koppenberg en ik overweeg mezelf Peerke te noemen.

Laat al die Ollanders maar lachen. Ik ben Vlaming. Deze hele week lang.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #569 Gepost op: 29-03-2011, 18:40:31 »
Grappig, maar wel toepasselijk stukje!
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #570 Gepost op: 2-04-2011, 11:04:25 »
 ::rofl:: ::rofl::  ::ok::
Wie heeft dit geschreven?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #571 Gepost op: 2-04-2011, 11:50:37 »
Thijs Zonneveld. Een ex-wielrenner en nu journalist ietsje meer info
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #572 Gepost op: 2-04-2011, 13:24:02 »
Thijs Zonneveld. Een ex-wielrenner en nu journalist ietsje meer info
Ha dankje  ::ok:: De naam zegt me wel iets,maar ik moet even opzoeken wie zonneveld ook weer precis was.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #573 Gepost op: 2-04-2011, 13:27:31 »
Ha dankje  ::ok:: De naam zegt me wel iets,maar ik moet even opzoeken wie zonneveld ook weer precis was.
::dom:: ::dom:: ::dom:: Heb ik natuurlijk kunnen zien bij het 'ietsje meer info'  ::dom:: ::dom::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #574 Gepost op: 2-04-2011, 18:05:16 »
::rofl::  at your service ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #575 Gepost op: 3-04-2011, 12:23:54 »
Zo: Vandaag is het zo ver! De ronde van Vlaanderen..
Wie o wie gaat er winnen ?

De favoriet voor mij is natuurlijk Cancellara, de grootste uitdagers zijn denk ik: Ballan,Gilbert,Nuyens,Hushovd, Flecha,Boonen,( en ik hoop Boom en Kroon )
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #576 Gepost op: 3-04-2011, 12:27:22 »
Boonen is denk ik niet goed genoeg. 
Jammer dat de Volder vorige week is gevallen. Die had ik hoog op mijn lijstje. Hij kon nu bij de start amper zijn arm optillen (of wilde het niet laten zien).

Boom is vorig jaar aardig door het ijs gezakt bij de klassiekers. Ze waren te ver, dat vond ik wel een tegenvaller. Ik hoop dat hij dit jaar wel mee kan komen.

In ieder geval een Nederlander op kop :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #577 Gepost op: 3-04-2011, 12:50:10 »
Ik denk ook idd dat boonen te kort komt. Op de Kemmelberg en op de Poggio werd wel duidelijk dat Boonen bergop niet sterk genoeg is.
En skill rijdt ook weer lekker in beeld  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 3-04-2011, 12:59:02 door niekypsv »
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #578 Gepost op: 3-04-2011, 15:11:24 »
::oink:: zie die Cancelaara gaan nu
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #579 Gepost op: 3-04-2011, 15:11:39 »
En daar vertrekt Cancellara op 41 kilometer van de finish...
Ich bin ein Bärliner!