Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 666076 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #700 Gepost op: 16-06-2011, 21:42:52 »
En jullie vergeten Ten Dam, die een geweldige ronde van california reed en nu ook weer zesde staat in zwitserland  ;)
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #701 Gepost op: 16-06-2011, 21:51:49 »
En jullie vergeten Ten Dam, die een geweldige ronde van california reed en nu ook weer zesde staat in zwitserland  ;)
maar dat is geen jong talent ;)
die is al bijna 30 :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #702 Gepost op: 16-06-2011, 22:00:04 »
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat ie uitstekend presteert !
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #703 Gepost op: 16-06-2011, 22:01:53 »
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat ie uitstekend presteert !
daar heb je gelijk in ::ok::

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #704 Gepost op: 16-06-2011, 22:04:35 »
En dan hebben we ook nog Terpstra! Weliswaar niet voor klassementen, maar hij doet het ook al jaren uitstekend!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #705 Gepost op: 16-06-2011, 22:21:56 »
en vergeet Johnney H niet :P
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #706 Gepost op: 16-06-2011, 22:24:03 »
zo kan je doorgaan met boom en langeveld etc

maar een echt goede sprinter hebben we niet, ja bos, maar geen nieuw talent
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #707 Gepost op: 16-06-2011, 22:31:24 »
Dat missen we inderdaad al jaren, een sprinter. Bos zou best wel topsprints kunnen gaan winnen, maar verder zijn het allemaal sprinters van de tweede en derde plan als Van Hummel of Van Dijk... Waar zijn de tijden van Blijlevens en Van Poppel gebleven...

Alhoewel, Van Poppel junior doet het behoorlijk goed in Amerika bij het sprinten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #708 Gepost op: 17-06-2011, 19:15:03 »
Ik ben geen ploegleider en waarschijnlijk komt er heel wat bij kijken,maar waarom komt er geen Ned./Bel. superteam?
We hebben prima renners en de jeugd staat er ook  ::jaja::
Neem nu Freire bij Rabo.Die verdiend een enorme som neem ik aan?Maar wat heb je eraan?......Buiten die handel en een goed team opbouwen met eigen renners  ::jaja:: ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #709 Gepost op: 17-06-2011, 19:20:19 »
Dit seizoen is Freire inderdaad niks, maar hij heeft voor heel wat positief nieuws voor de Rabobank gezorgd de afgelopen jaren. Maar een ploeg met hoofdzakelijk Nederlandse en Belgische renners zou het best wel kunnen doen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #710 Gepost op: 17-06-2011, 19:20:47 »
Ik ben geen ploegleider en waarschijnlijk komt er heel wat bij kijken,maar waarom komt er geen Ned./Bel. superteam?
We hebben prima renners en de jeugd staat er ook  ::jaja::
Neem nu Freire bij Rabo.Die verdiend een enorme som neem ik aan?Maar wat heb je eraan?......Buiten die handel en een goed team opbouwen met eigen renners  ::jaja:: ::jaja::
hier zeg je wat koekoe ::ok::

het zou idd super zijn als er een nederlands/belgisch team komt
zowel beide landen hebben renners met super veel potentie

ik denk alleen dat het niet haalbaar is


btw vandaag een belgische overwinning in de ronde van zwitserland, een belg die bij vacansoleil in dienst is, dus al een soort ned/bel combinatie :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #711 Gepost op: 17-06-2011, 19:37:41 »
Dat is mooi voor Vacansoleil! Ik denk trouwens dat je zeker niet iedere renner in die ploeg kan hebben. Een Gilbert bijvoorbeeld zou niet in zo'n ploeg passen denk ik, aangezien je eigenlijk in veel wedstrijden de hele ploeg alleen om hem zou moeten bouwen, ook al heb je meerdere andere renners voor die wedstrijd.
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #712 Gepost op: 17-06-2011, 19:54:57 »


btw vandaag een belgische overwinning in de ronde van zwitserland, een belg die bij vacansoleil in dienst is, dus al een soort ned/bel combinatie :P
Hier doel ik dus op  ::jaja:: Gisteren las ik op teletekst(één) dat Quick-Step en Lotto zitten te bekvechten om Gilbert...Gilbert vindt het zelf maar niks.
Een groot "lage landenteam" dus  ::jaja:: ::jaja::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #713 Gepost op: 17-06-2011, 20:02:17 »
ik vind dat geen goed plan.
Het zijn op dit moment nogal wat toppers op dit moment. Als die allemaal voor één team gaan rijden zijn er te veel kapiteins op één schip.
Rabobank doet het met Nederlanders op dit moment goed, een paar buitenlanders erbij kan dan net het verschil maken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #714 Gepost op: 17-06-2011, 20:06:07 »
Op zich zou je dan beter een Nederlands-Belgische ploeg van een iets lager niveau moeten maken, zeg maar niveau Skil!
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #715 Gepost op: 1-07-2011, 06:15:20 »

Er loopt een onderzoek naar ex-renner Vansevenant


Drie dagen voor de Tour-start pakt Het Nieuwsblad uit met dopingnieuws, want ex-renner Wim Vansevenant (39) bestelde producten uit Australië. Het parket bevestigt dat het onderzoek loopt. Vansevenant zou in deze Tour vips rondrijden voor Omega Pharma-Lotto.
 
Twee weken geleden ontdekte de douane in Zaventem een verdacht pakketje afkomstig uit Australië, met als bestemmeling Wim Vansevenant. De verdachte ampullen bevatten - zo schreef Het Nieuwsblad - "hypermoderne" dopingproducten.
Het gerecht bevestigde aan de krant én Sporza dat er inderdaad een onderzoek loopt. Voor wie of wat de producten bestemd waren, wordt onderzocht. Vansevenant zelf zegt dat het om aminozuren gaat voor eigen gebruik. Het onderzoek is in handen van het parket van Ieper, omdat Vansevenant in West-Vlaanderen woont.
 
Vansevenant is 39 en zette in 2008 een punt achter zijn carrière bij de Lotto-ploeg. In 2006, 2007 en 2008 eindigde hij telkens laatste in de Tour, wat hem en de ploeg publiciteit opleverde. In de komende Tour zou hij vips rondrijden voor Omega Pharma-Lotto, de ploeg van onder meer Jurgen Van den Broeck en Philippe Gilbert.
Omega Pharma-Lotto weert Vansevenant als chauffeur
Omega Pharma-Lotto treuzelde niet lang. Rond 10 uur maakte de ploeg bekend dat Vansevenant niet langer mee mag als chauffeur in de komende Tour.
 
"Vansevenant zou halfweg een week met een vip-busje rijden. Maar na al deze commotie kan dit niet langer. Ook al wordt Vansevenant later helemaal vrijgesproken, wij kunnen het niet maken om hem mee te nemen", zegt financieel manager Geert Coeman.
 
"Onze ploeg heeft een bijzonder goed imago. Dat willen we zo houden. Ik hoop voor Vansevenant dat dit een storm in een glas water is. Anders zit hij met een probleem. Wij gaan ons nu focussen op de Tour, waar we willen scoren."
 


 ;D Als renner was hij 3-4 keer op rij allerlaatste in de Tour,dus persoonlijk twijfel ik sterk of hij uberhaupt weet wat doping is?  ;D



Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #716 Gepost op: 1-07-2011, 07:17:14 »
whahahaha, ik had het idd al een paar dagen geleden gelezen, niet slim om dit soort spullen voor 'eigen' gebruik te bestellen terwijl je nog in die topsport tak zit
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #717 Gepost op: 4-08-2011, 21:36:27 »
 :\'(

Citaat
HTC-Highroad stapt uit wielerpeloton

Het zat er al even aan te komen, maar vanavond is het daadwerkelijk bevestigd. De misschien wel meerst succesvolle wielerploeg van de afgelopen jaren, HTC-Highroad, stopt noodgedwongen. HTC besloot al eerder de stekker uit het project te trekken en manager Bob Stapleton wist geen nieuwe sponsor te strikken.

"Na een lange zoektocht naar nieuwe geldschieters moeten we besluiten dat we de leden van het team moeten laten gaan om voor hen alle opties open te houden met het oog op hun sportieve toekomst," zei Stapleton in een persbericht. "Het is voor hen dat we deze beslissing nu hebben genomen."

Hierdoor komen onder andere renners als Mark Cavendish, Tony Martin, Mark Renshaw, Tejay Van Garderen en Matthew Goss op de markt. Eerder kozen Martin en Peter Velits al bij het nieuwe Omega Pharma - Quick-Step te tekenen. In de loop der jaren wist HTC-Highroad, opvolger van onder andere T-Mobile, ruim 500 overwinningen bij elkaar te fietsen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #718 Gepost op: 4-08-2011, 23:55:45 »
Inderdaad heel erg jammer. Jammer dat Stapleton niet op kleinere voet verder wilde gaan... Dan had hij misschien volgend jaar wel een mooie sponsor kunnen krijgen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #719 Gepost op: 5-08-2011, 10:24:33 »
:\'(

Tja.... en idd Omega Pharma - Quick-Step heeft de broers Velits beet,ergens in de avondetappe of vive le vélo had er iemand zich wat versproken:de naam Kreuziger kwam even piepen,maar verder kunnen ze het weer niet in België he  ::ohno:: ::ohno:: Jurgen Van den Broeck en Jelle Vanendert blijven bij Lotto(wat de plannen van Lotto ook mogen zijn)en Gilbert vond het zacht uitgedrukt niet leuk dat hij de fusie Omega Pharma - Quick-Step via de pers heeft moeten vernemen......Nu kon men 1 grote Belgische ploeg vormen.....Het "goede" nieuws is dat Boonen blijft(al bakt die er niets meer van) en Chavanel.Dat Chavanel blijft vind ik wel een pluspunt.Alhoewel,ze hebben alweer geen ronderenners he....