Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 665910 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #1080 Gepost op: 18-10-2011, 12:37:10 »
Parcours minder erg dan gedacht, met enkele nieuwe ( supersteile ) beklimmingen ! Toch nog steeds net iets teveel tijdrit in verhouding met aankomsten bergop, die had er zeker 1 meer ingemoeten, maar dit nodigt de klimmers misschien wel uit om op verassende momenten aan te vallen
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #1081 Gepost op: 18-10-2011, 14:30:15 »
En jij hebt al aan je ouders verteld waar de vakantie heen moet?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #1082 Gepost op: 18-10-2011, 18:23:33 »
Ik ben benieuwd of alle klimmers die voor het klassement zouden gaan al hun pijlen op de Tour gaan richten... Als ik een Andy Schleck zou zijn, zou ik toch eens hard gaan nadenken of ik niet beter mezelf op de Giro zou gaan richten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #1083 Gepost op: 18-10-2011, 18:34:07 »
En jij hebt al aan je ouders verteld waar de vakantie heen moet?

hahahaha nee :P, zo erg is het nou ook weer niet

Ik vind het erg leuk dat ze nieuwe beklimmingen erin doen, er zitten enkele mooie jura-etappes bij ! En ook de Peyreneeën vind ik helemaal perfect met dat nieuwe klimmetje met stukken tot 18 % ( waarom hebben ze die niet eerder gedaan ? ), maarja de Alpen is natuurlijk drama ! Had 1 aankomst bergop daar toegevoegd en ik had het een leuke tour gevonden....

Maar dit nodigt de klimmers misschien wel uit tot aanvallen op onverwachte momenten.... Volgens Ducrot ( en ik ben het er mee eens ) maken de renners de koers ;)
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #1084 Gepost op: 19-10-2011, 09:25:36 »
Op zich heb je daar gelijk in, maar de kansen voor klimmers zijn groter met aankomsten bergop. En aangezien die er niet zo veel zijn zijn de klimmers in het nadeel. Die klim met 18% en die Grand Colombe (?)  lijken me wel top! Ik vrees alleen dat deze Tour zo goed als compleet in de vele tijdritkilometers gaat worden beslist (en dan heb ik het niet over de proloog)... Als men meer tijdritkilometers wilde, waarom dan geen 'klimtijdrit' in het laaggebergte?

Opvallend trouwens dat de meningen wel heel erg uit elkaar liggen over het parcours... (ook bij de betrokkenen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #1085 Gepost op: 19-10-2011, 12:25:10 »
Wacht maar tot volgend jaar. Dan hebben we een geweldig parcours   ::ok::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #1086 Gepost op: 6-11-2011, 19:01:11 »
 Nederland is de grote slokop op het EK veldrijden


zo 06/11/2011 - 15:53 Nederland is met alle titels gaan lopen op het EK veldrijden in Lucca in Italië. Het haalde goud bij zowel de beloften, de juniores als de vrouwen.


Lars van der Haar was de topfavoriet bij de beloften. Hij haalde het voor zijn landgenoot Mike Teunissen. De Belg Wietse Bosmans moest opgeven met kniepijn.

Bij de junioren ging de titel naar Mathieu van der Poel, de 16-jarige zoon van oud-prof Adrie. Vier Belgen haalden de top tien: Wout Van Aert (4e op 56"), Matthias Van de Velde (6e op 1'05"), Daan Soete (8e op 1'09") en Quinten Hermans (10e op 1'33").

En ook bij de vrouwen heerste Nederland, met Daphny van den Brand. Voor Van den Brand (33) is het al de vierde Europese titel. Ze won voor de Françaises Lucie Chainel, de vrouw van Steve Chainel, en Pauline Ferrand-Prevot.. De enige Belgische deelneemster, Sanne Cant, werd negende op meer dan twee minuten.

bron: sporza.be


Dan wordt het veldrijden straks gelukkig weer leuker. Het lijkt nu telkens het Vlaams kampioenschap
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #1087 Gepost op: 7-11-2011, 18:53:44 »
Nederland is de grote slokop op het EK veldrijden


zo 06/11/2011 - 15:53 Nederland is met alle titels gaan lopen op het EK veldrijden in Lucca in Italië. Het haalde goud bij zowel de beloften, de juniores als de vrouwen.


Lars van der Haar was de topfavoriet bij de beloften. Hij haalde het voor zijn landgenoot Mike Teunissen. De Belg Wietse Bosmans moest opgeven met kniepijn.

Bij de junioren ging de titel naar Mathieu van der Poel, de 16-jarige zoon van oud-prof Adrie. Vier Belgen haalden de top tien: Wout Van Aert (4e op 56"), Matthias Van de Velde (6e op 1'05"), Daan Soete (8e op 1'09") en Quinten Hermans (10e op 1'33").

En ook bij de vrouwen heerste Nederland, met Daphny van den Brand. Voor Van den Brand (33) is het al de vierde Europese titel. Ze won voor de Françaises Lucie Chainel, de vrouw van Steve Chainel, en Pauline Ferrand-Prevot.. De enige Belgische deelneemster, Sanne Cant, werd negende op meer dan twee minuten.

bron: sporza.be


Dan wordt het veldrijden straks gelukkig weer leuker. Het lijkt nu telkens het Vlaams kampioenschap

Tja,vreemd....Beloftes,juniores...Nederland boven,maar eens prof,dan is het plots over en uit  ??? ???

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #1088 Gepost op: 7-11-2011, 18:55:35 »
wij hebben ook geen dierenartsen die wielrenners ondersteunen ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #1089 Gepost op: 7-11-2011, 19:29:12 »
wij hebben ook geen dierenartsen die wielrenners ondersteunen ::)
Nu was ik serieus......

"verdachte" apothekers dan?  ::) ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #1090 Gepost op: 7-11-2011, 19:40:42 »
ja, ik ook anders kan ik het niet verklaren :(

over die apothekers weet jij vast meer dan ik :D

We hebben natuurlijk nog wel Lars Boom maar die kiest echt voor de weg. Hij rijdt dit jaar weer geen WK.

Hopelijk gaat Lars van der Haar over een seizoen of één / twee wat laten zien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #1091 Gepost op: 27-11-2011, 10:58:37 »


Hopelijk gaat Lars van der Haar over een seizoen of één / twee wat laten zien.
En vandaag in eigen land?De enige die ik nog ken is de Knegt.....maar wat presteert die nog?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #1092 Gepost op: 27-11-2011, 11:06:54 »
geblesseerd :(  Op dit moment is de beste die mee rijdt van Amerongen.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #1093 Gepost op: 27-11-2011, 11:14:04 »
geblesseerd :(  Op dit moment is de beste die mee rijdt van Amerongen.....
Dat ook nog... en idd die van Amerongen heb ik laatst(gisteren?Nu weet ik het even niet meer) als eerste Nederlander in de uitslag gezien  ??? ???

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #1094 Gepost op: 27-11-2011, 11:17:08 »
ja gisteren klopt was die 11e, hij rijdt meestal rond de 9,10,11 plaats. Maar straks doet Lars Boom weer met 6 veldritten mee. Ben benieuwd of hij er nog twee (het Nederlandskampioenschap wint hij sowieso) gaat winnen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #1095 Gepost op: 6-12-2011, 18:44:28 »
Zowel Gesink als Kruiswijk en Mollema gaan zich richten op de tour van volgend jaar..

Daar snap ik dus helemaal niks van, laat Kruiswijk en Mollema eerst toch nog een paar keer de Giro of Vuelta rijden, daar hebben ze namelijk WEL reëele kansen op het podium, zeker met deze tour ( al die tijdritkilometers ) zal er niet zo heel veel te behalen zijn denk ik, en dan daar onze 3 kopmannen opzetten... Ik snap daar helemaal niks van eerlijk gezegd
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #1096 Gepost op: 6-12-2011, 19:14:55 »
Voor de sponsors draait alles om de Tour, dus wil je daar je beste renners inzetten. Jammer, want ik denk dat er in de Giro of Vuelta meer kans is op succes.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #1097 Gepost op: 6-12-2011, 19:33:37 »
Mee eens met beide vorige posters.
Maar Kruiswijk geeft aan dat hij gaat leren. Dus zal niet als kopman starten.
Dat er naast Gesink dus nog een kopman gaat meerijden vind ik gezien Gesink zijn geluk tot nu toe wel verstandig. Zullen ze voor de winst kunnen gaan, nee dat denk ik niet. Zoals Niek zegt teveel tijdritkilometers in de tour van dit jaar. Maar dan kan in ieder geval de Televaag weer los.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #1098 Gepost op: 7-12-2011, 11:36:33 »
http://nos.nl/artikel/319771-tour-2013-al-op-corsica-beslist.html

Heb hier zin in ! Ben op Corsica geweest 3 jaar geleden, en die eerste etappe is inderdaad een lange rechte weg langs de kust, maar die col de vivazone ( ofziets ) is echt een rotding ( zelf ook opgefietst ), en dat ze naar Calvi gaan verbaasd me eerlijk gezegd. Die kustweg daar die gaat op en af en kronkelt van hier tot ginder. Echt bocht naar bocht is het daar met soms diepe kloven ernaast waar je met de auto maar gemiddeld 50 per uur kon rijden... Dat is vragen om ongelukken denk ik  ::ohno::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #1099 Gepost op: 7-12-2011, 11:37:44 »
Ik was eerlijk gezegd wel verrast dat men weer geen proloog gaat houden op Corsica!
Ich bin ein Bärliner!