Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 665942 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #1300 Gepost op: 22-08-2012, 12:55:30 »
::oink::
ai die heb ik even gemist.
ja, en telminator doet niet mee, dus kans om te winnen deze keer!

2 (2006) Omhoog, Omlaag (Daisy) + 0h01m16s
Daisy staat tweede, dus niets bijzonders.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #1301 Gepost op: 22-08-2012, 15:32:09 »
aaah kijk alles is zoals het is ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #1302 Gepost op: 22-08-2012, 17:35:48 »
Nee, want broers rennertjes zijn eenmaal per abuis en masse in de plomp gereden - zodat hij op een fikse achterstand van mij staat ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #1303 Gepost op: 22-08-2012, 19:58:00 »
Ik doe zelf dan niet mee, en dit pooltje loopt al paar dagen, maar ik wil iedereen nog even succes wensen!  ::ok:: en dat de beste moge winnen!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #1304 Gepost op: 22-08-2012, 21:56:19 »
Daisy staat tweede, dus niets bijzonders.

Precies, die tweede plek bevalt me wel dit jaar.  ::rofl:: Twee is de rode draad dit jaar. Maar er kan vanalles nog gebeuren. Ik had expres Martin niet genomen, omdat er maar 1 tijdrit inzit. Niet wetend dat ie in de 2e begrit in de aanval zou gaan en 2e zou worden in de rit (goh, alweer het getal 2. ;D).

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #1305 Gepost op: 23-08-2012, 01:42:04 »
En tweemaal dezelfde post ::cheerleader::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #1306 Gepost op: 23-08-2012, 08:25:19 »
Hoe bedoel je? :P ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #1307 Gepost op: 24-08-2012, 11:29:34 »
Nu het niet uitgesloten is, dat Lance Armstrong zijn 7 Tour-overwinningen kwijtraakt, zal er heel wat gerekend moeten worden.

Alleen al de 1e plaatsen moeten worden herverdeeld. Alex Zulle, Jan Ulrich, Josep Beloki, Alexander Kloden en Ivan Basso zouden elk 1 of meer overwinningen in de schoot gewordpen krijgen.


Maar zullen ze die overwinningen ook echt op hun naam krijgen, Jan Ulrich heeft immers toegegeven dat ie het nodige aan verboden snoep heeft gepakt, en dat heeft hem al de nodige ereplaatsen gekost, ook in de Tour.

Alex Zulle dan? Ook hij heeft aan het verboen snoep gezeten, en daarvoor zijn schorsing gehad. Ivan Basso? Nee toch......


Los daarvan: wanneer de overwinningen herverdeeld gaan worden, heeft dit dan ook gevolgen voor het bijbehorende prijzengeld? Het is traditie dat de winnaar van de Tour het gewonnen prijzengeld verdeelt onder zijn ploeggenoten die hem tot aan de eindstreep in Parijs hebben beijgestaan. Moeten die dat geld dan ook teruggeven? ZIJ hebben niets misdaan, en worden dan ook gestraft. Je zou ook kunnen zeggen dat ze er geen recht op hadden, maar dat klopt in mijn ogen niet. Ze hebben zich het vuur uit de sloffen gereden voor een frauderende ploeggenoot,wat ze toen niet wisten, en daarmee hebben ze hun eigen kansen op een dag-overwinning opgeofferd.


Met andere woorden: Hoe ver grijpt het afnemen van die 7 overwinningen in, in het ''gecorrigeerde'' resultaat bij de betrokken edities van de Tour de France?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #1308 Gepost op: 24-08-2012, 12:07:12 »
Ik denk dat het wel zal meevallen. Althans, de overwinning die Riis had moeten inleveren is nooit naar de nummer 2 gegaan (volgens mij Ullrich). Daarnaast heb ik ook gelezen dat Riis uiteindelijk nog gewoon als winnaar wordt gezien.

Trouwens, ga er maar vanuit dat er in het verleden veel Tours zijn gewqonnen op doping... (Delgado? Ullrich? Zoetemelk? Merckx?) Moeten die nu ook gaan vrezen? Persoonlijk vind ik het echt een heksenjacht aan het worden op dopingzondaars uit het verleden. Ik ga er echt van uit dat Armstrong niet helemaal schoon zijn overwinningen heeft behaald, maar om hem daarvoor na 10-15 jaar nog te moeten straffen? Dat gaat me te ver, want hoever zou je terug moeten gaan om doping uit het verleden op te sporen? Wat mij betreft zou er gewoon een maximum tijd moeten komen hoe lang zoiets nog kan gebeuren (zoals bij de Spelen: 8 jaar, al is dat al behoorlijk lang)...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #1309 Gepost op: 24-08-2012, 12:32:06 »
In wezen geef ik met mijn betoog ook aan: als je A aanpakt, moet je B ook niet ongemoeid laten. Of zoals iemand in een regionale krant vandaag zei: ''wanneer je in bijvoorbeeld 1999 de overwinning zou afpakken, en je zou weer op een dopingzondaar stuiten, dan kun je het beste maar meteen de nummer 58 van dat jaar de overwinning geven.

In 1988 was het inderdaad bijna zover gekomen dat Pedro Delgado uit de Tour was gezet. In dat geval had Steven Rooks de overwinning gekregen. Mja, zoals je terecht stelt: zou die dan ''zuiver''zijn geweest?


Dat Delgado uiteindelijk niet is aangepakt, was niet omdat men doping niet zou kunnen bewijzen, dat konden ze weldegelijk. Maar ze wilden de 75e editie niet ontsieren door een spraakmakend doping-geval. En zo werd Steven Rooks zijn Tour-overwinning door de neus geboord.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #1310 Gepost op: 24-08-2012, 18:08:36 »
Iedereen heeft gepakt ook Rooks.
Ik zou zeggen dikke streep eronder en stoppen met de heksenjacht.
Dus niets meer aan doen en niet meer over praten.
Alleen nog leren van die geschiedenis.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #1311 Gepost op: 25-08-2012, 12:58:22 »
LdH heeft de leiding genomen in de Tourchampion poule. Met dank aan Degenkolb vermoed ik. Na zondag zal het er heel anders uitzien denk ik.

1 (635) CT We zijn er bijna (LdH)
2 (761) Sensa Cycling Team (Nieky) + 0h00m11s
3 (1747) Omhoog, Omlaag (Daisy) + 0h01m13s
4 (2186) Some tiresome tires (HDD) + 0h01m44s
5 (3975)  Cycles Golf (Schulz) + 0h20m57s

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #1312 Gepost op: 25-08-2012, 13:05:47 »
In de hele poule van tourchampion sta ik iets van 3980 van de 4200. wat op zich wel een prestatie is ::tandpastasmiley::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #1313 Gepost op: 25-08-2012, 13:32:52 »
Iedereen heeft gepakt ook Rooks.
Ik zou zeggen dikke streep eronder en stoppen met de heksenjacht.
Dus niets meer aan doen en niet meer over praten.
Alleen nog leren van die geschiedenis.

120% mee eens
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #1314 Gepost op: 25-08-2012, 14:33:09 »
In de hele poule van tourchampion sta ik iets van 3980 van de 4200. wat op zich wel een prestatie is ::tandpastasmiley::


 ::ok::

Ik probeer precies de mediaan te worden, wat 2147 is. ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #1315 Gepost op: 25-08-2012, 14:46:33 »
Dus niets meer aan doen en niet meer over praten.
Eens met niks meer aan doen. Ik zou zeggen dat je na een bepaalde periode niet meer aan uitslag komt.

Maar ik vind dat ze het gevoel moeten hebben dat ze tot aan hun dood ontmaskerd kunnen worden. Dus wel over praten en ontmaskeren; ook al is 'crime' verjaard.

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #1316 Gepost op: 25-08-2012, 18:27:00 »
Die afsluitende berg was prachtig. Was verbaasd dat Contador het niet af kon maken. Maar ik mis wel een échte berg rit, eentje met 3 of 4 (of 5) cols en dán aankomst bergop. Ik vraag me af of Rodriguez en Valverde er dan nog bijzitten.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #1317 Gepost op: 25-08-2012, 18:31:38 »
Die afsluitende berg was prachtig. Was verbaasd dat Contador het niet af kon maken. Maar ik mis wel een échte berg rit, eentje met 3 of 4 (of 5) cols en dán aankomst bergop. Ik vraag me af of Rodriguez en Valverde er dan nog bijzitten.

wow creepy, dat is precies wat ons pap een minuut geleden zei xD
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #1318 Gepost op: 27-08-2012, 13:46:20 »
Zo sta je eerste, zo sta je na 1 slechte dag kansloos laatste... :-[
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #1319 Gepost op: 27-08-2012, 14:08:45 »
Zo sta je eerste, zo sta je na 1 slechte dag kansloos laatste... :-[
:\'( ik word niet eens meer meegeteld  ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”