Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 665196 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #2600 Gepost op: 2-09-2015, 17:32:26 »
Voor degenen die Froome in hun pools hebben: hij lijkt op dit moment aardig in de problemen. Direct bij de start van de etappe ging hij onderuit, maar kwam met behulp van een paar ploegmaten nog wel terug, maar nu is hij gelost en rijdt op meer dan een minuut achter het peloton. (zonder zijn ploegmaats, die heeft hij weggestuurd)
Dat was juist degene die ik niet had :D

Dumoulin in nota bene de afdaling op achterstand gekomen :(

En eerder in de ronde Nibali weggestuurt - komen we toch nog in de buurt van een uitzonderingssituatie waarin je wielerpoolkansen krijgt Niek.

Blijkbaar zit Froome momenteel op zo'n 4 minuten, dus dat klassement is redelijk naar de vaantjes. Maar als hij niet afstapt, kan hij nog voor etappeoverwinningen. Weet niet of hij het soort persoon is daarvoor though, misschien dat hij gewoon de handdoek in de ring gooit.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wielrennen
« Reactie #2601 Gepost op: 3-09-2015, 11:09:01 »
Chris Froome gaat donderdag niet van start in de twaalfde etappe van de Ronde van Spanje.
Dat heeft de Brit laten weten op Twitter. "De Vuelta zit erop voor mij."

De 30-jarige kopman van Team Sky liep woensdag een breuk in zijn voet op bij zijn valpartij tijdens de beginfase van de koninginnenrit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #2602 Gepost op: 3-09-2015, 19:47:58 »
Van Poppel ::bravo::

Wat een geweldige Vuelta voor de Nederlanders.
En er komt nog een tijdrit geloof ik, dus misschien kan Dumoulin nog een keer winnen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wielrennen
« Reactie #2603 Gepost op: 4-09-2015, 08:13:28 »
Al 3 overwinningen voor Nederland. Volgens mij zijn dat er al neer dan de al gelopen grote rondes bij elkaar de afgelopen jaren.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #2604 Gepost op: 5-09-2015, 13:14:35 »
* Gaat even nog positiever denken *

Dumoulin staat op 30 seconden, er komen nog 3 finishes bergop en een tijdrit.
Stel hij verliest 2 minuten in de finishes bergop.
Is het dan onmogelijk dat hij 2,5 minuut goedfietst op Aru in de tijdrit. We hebben gezien wat een dramatijdrit Aru in de giro had.

Ik denk echt dat de eindoverwinning mogelijk is, en dat het podium al helemaal haalbaar is  ::jaja::
Ik maak me alleen vooral druk over die klim waar Lukie met zijn auto niet overheen durft.
« Laatst bewerkt op: 5-09-2015, 13:18:35 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #2605 Gepost op: 5-09-2015, 19:19:31 »
Zou echt een enorme stunt zijn. ::ok::

Ik zie dat door De Marchi ik in de RN pool van de voorlaatste plek naar de 2e plek gestegen ben.  ::bravo::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #2606 Gepost op: 6-09-2015, 14:42:45 »
Movistar heeft plannetjes, die houden de kopgroep redelijk strak in het gareel.
Profiel van de aankomstklim is stijl/vlak/stijl, dus misschien dat Valverde onderaan aanvalt, kijken of Aru op het vlakke probeert te pareren, als dat lukt Quintana vol uit voor de laatste 3km, en als Valverde niet wordt bijgehaald, dan voor etappeoverwinning of vooruitgeschoven post voor Quintana?

Zou een interessante finish kunnen worden :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #2607 Gepost op: 6-09-2015, 17:45:54 »
Movistar heeft plannetjes, die houden de kopgroep redelijk strak in het gareel.
Profiel van de aankomstklim is stijl/vlak/stijl, dus misschien dat Valverde onderaan aanvalt, kijken of Aru op het vlakke probeert te pareren, als dat lukt Quintana vol uit voor de laatste 3km, en als Valverde niet wordt bijgehaald, dan voor etappeoverwinning of vooruitgeschoven post voor Quintana?

Zou een interessante finish kunnen worden :)

Lijkt dat Movistar de benen van Quintana toch wat heeft overschat.
Reed goed mee, denk vijfde over de streep or something, met de andere favorieten - maar kon geen echt gat slaan.
Dus die kunnen we nu wel afstrepen.

Gaat het feitelijk nog tussen Aru en Rodriguez [of dan toch Dumoulin?! ;)]
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wielrennen
« Reactie #2608 Gepost op: 7-09-2015, 19:03:33 »
Hoe hard kun je vallen in de pool :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #2609 Gepost op: 7-09-2015, 23:32:40 »
Met mij gaat het ietsje beter. Ook wel mooi dat de enige twee renners van m'n team die nog nauwelijks punten hadden gescoord vandaag 1 en 2 worden.

daisy doet mee: tweede plaats vergeven

Ik doet mee: laatste plaats ook al vergeven
Dit lijkt toch aardig uit te komen.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #2610 Gepost op: 8-09-2015, 17:38:39 »
ja ik dacht uniek te zijn geweest met Schleck.
heeft bijna iedereen hem genomen :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #2611 Gepost op: 9-09-2015, 13:50:12 »
Tommeke start over 3 uur. Dusssss dat duurt nog wel even :P

Maar de eerste mennekes zijn vertrokken ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #2612 Gepost op: 9-09-2015, 13:57:00 »
Ik voel me bijna alsof het Nederlands elftal een kwartfinale op een WK speelt....

You'll never walk alone

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #2613 Gepost op: 9-09-2015, 16:52:48 »
Dit lijkt toch aardig uit te komen.
ja, dat kan ik meestal wél goed voorspellen  ::trots::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #2614 Gepost op: 9-09-2015, 17:39:02 »
Wow.

Dus Dumoulin of Aru, met Dumoulin op 3 seconden voorsprong.. dat wordt heel spannend. :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #2615 Gepost op: 9-09-2015, 18:12:42 »
3 seconden lijkt mij iets te magertjes, hij heeft ook niet het sterkste team om te verdedigen. Maar spannend wordt het zeker  ::jaja::

Maar wat super !  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #2616 Gepost op: 9-09-2015, 18:38:31 »
Zeker mager - maar blijkbaar hebben de Jumbo's toegezegd om te helpen verdedigen ::rofl::


Zit even naar de profielen van de laatste etappes te kijken:
- Etappe 18, morgen, is wat zigzaggend omhoog/omlaag. Een cat. 1 ongeveer 13km voor het eind, maar heel consistent rond de 6%. Aangezien Dumoulin blijkbaar nogal prima is met consistente klimmen hoort dat prima te gaan. Afdaling is redelijk rechtuit, dus ik verwacht hier eigenlijk geen verschillen.
- Etappe 19 heeft een 3tje en een 2tje, met een kort klimmetje ongeveer 2km voor het eind. Maar afgaande op officieele site is dat wederom in de orde van grootte van 6%, dus dat zal wel. En wederom ogenschijnlijk vrijwel geheel rechtdoor aan het eind, dus denk dat deze ook wel goed zit.
- Etappe 20 is natuurlijk het grote pijnpunt, met 4 bergjes van de eerste categorie. Blijkbaar gaan ze feitelijk over 2, maar dan heen en terug. Alle 4 klimmen zijn gelijkmatig en rond de 7%.. Alleen de afdaling kan wel eens tricky zijn, aangezien het kaartje de laatste kilometers nogal bochtig laat ogen. Dus ik zou zeggen dat normaal de afdaling een groter probleem is dan de klimmetjes.

Dus denk dat er feitelijk 2 grote kuilen in de weg kunnen zijn:
- Het is de derde week van een grote koers.. hoe verteren Aru en Dumoulin dat?
- Wie is de betere daler, voor het laatste stuk van etappe 20.

Maar voor de etappes en klimmen zelf geef ik hem eigenlijk een vrij goede kans om er ongeschonden doorheen te komen.
Hmmm okay, en een 3de kuil:

- Wat voor slimme tactiek dingetjes kan Astana bedenken? Want het blijven maar enkele seconden..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #2617 Gepost op: 9-09-2015, 18:43:50 »
1x bonificatie ergens is genoeg. En Vuelta-roadbooks zijn niet te vertrouwen.
Ik heb paar jaar geleden een finish in bijvoorbeeld Avila gezien: Supersmalle straatjes en best steil + Kasseien

Ach, het is al geslaagd en er is nog een dikke kans ook dat ie er doorheen komt ook  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wielrennen
« Reactie #2618 Gepost op: 9-09-2015, 19:50:41 »
Zie dat de bookies toch Aru als favoriet zien. Hij iets van 60%, Tom iets van 40% - daar nog de marges vanaf, dus laten we even zeggen 55% en 35%, met nog 10% voor het soeppie.

Had eerder een coinflip verwacht truth be told.

Benieuwd wat er in 2016 gaat gebeuren, of hij zich dan op klassementen gaat richten.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #2619 Gepost op: 10-09-2015, 17:54:37 »
1 down 2 to go ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.