Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 662600 keer)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wielrennen
« Reactie #40 Gepost op: 28-05-2007, 20:58:41 »
Nou ik ging gisteren Wiel rennen...

Ik rol dat wiel met een zwiep vooruit... ik dr achter aanrennen als een gek, doodmoe na 2x.. Ik snap niet dat je daar nou de hele middag naar kan kijken.. Dodelijk saai  :-\\

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wielrennen
« Reactie #41 Gepost op: 28-05-2007, 21:02:10 »
Nou ik ging gisteren Wiel rennen...

Ik rol dat wiel met een zwiep vooruit... ik dr achter aanrennen als een gek, doodmoe na 2x.. Ik snap niet dat je daar nou de hele middag naar kan kijken.. Dodelijk saai  :-\\

 :-\\

hou jij je nou maar bij voetbal ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wielrennen
« Reactie #42 Gepost op: 28-05-2007, 21:03:00 »
:-\\

hou jij je nou maar bij voetbal ::)

Ik vond toch dat ik even mn mening over Wiel Rennen moest vertellen  ;D

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #43 Gepost op: 30-05-2007, 20:36:33 »
Euskaltel-renner Peña betrapt op doping

Aketza Peña Iza is door de ploegleiding van Euskaltel op non-actief gezet. De Baskische wielerploeg besloot de 26-jarige renner onmiddellijk te schorsen nadat hij positief testte op het gebruik van het verboden middel nandrolon. Peña nam namens Euskaltel deel aan de Giro d'Italia en moest de Italiaanse rittenkoers direct verlaten.

Euskaltel werd dinsdag door de internationale wielerunie UCI ingelicht over de positieve test van Peña. Hij liep eind april tegen de lamp bij een dopingcontrole na afloop van de eerste etappe van in de Ronde van Trentino. Peña hangt een schorsing van twee jaar boven het hoofd als ook zijn b-staal positief blijkt.

Ook Euskaltel :\'( :\'( :\'( ::niet-ok::
Menno is gek

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Wielrennen
« Reactie #44 Gepost op: 30-05-2007, 21:19:35 »
 ::oink::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #45 Gepost op: 30-05-2007, 21:39:17 »
Euskaltel-renner Peña betrapt op doping
....


Wil de enige echte wielrenner die nog nooit doping heeft gebruikt dan nú opstaan...

(en iedereen bleef zitten) :-\\

Wat zei ik nou...?  ::)
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #46 Gepost op: 31-05-2007, 19:19:19 »
Wil de enige echte wielrenner die nog nooit doping heeft gebruikt dan nú opstaan...

(en iedereen bleef zitten) :-\\
ik weet iemand  ::jaja::  het is een Belg   ::jaja:: maar ik weet niet meer wie  ::) Een jaar of 4-5 geleden, tijdens een zware bergetappe in de Tour kwam er een Belg van de Lotto-ploeg binnen op 3 kwartier of zoiets. Buiten tijd natuurlijk,'s avonds in het Tourjournaal zei die, " ik moest naar boven rijden met mijn remmen dicht,want anders gleed ik gewoon achterwaards de berg weer af,zo steil was het::rofl:: die had zeker geen epo gebruikt. Maar wie was dat nu ook weer? tja,ik ben het kwijt

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #47 Gepost op: 1-06-2007, 20:16:20 »
Mayo wint de 19de etappe van de giro ::bravo:: ::bravo::
Menno is gek

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #48 Gepost op: 7-06-2007, 17:45:17 »
Het gerecht is vanochtend binnengevallen bij een tiental renners en verzorgers uit het wielermilieu, onder andere van de wielerploeg Quick.Step, in Vlaanderen en Wallonië. Er zijn "belangrijke hoeveelheden" verboden producten gevonden. Dertien personen worden momenteel verhoord. Daarvan zijn er nu twee vrijgelaten, één persoon blijft voorlopig aangehouden.

Eén van de dertien personen die verhoord worden, is ex-profrenner David Windels. Windels vertelde vier jaar geleden al op de VRT dat hij doping gebruikte. Toen hij wielerprof was, kreeg hij amfetamines van veearts José Landuyt. Windels raakte verslaafd en begon zelf te dealen. Het kostte hem twee jaar cel.

Een andere naam die ondertussen gelekt is, is die van Quick-Step-verzorger Johan Molly. Die is na ondervraging vrijgelaten.

Een veertigtal agenten van de federale politie werden ingezet voor de operatie die een uitvloeisel is van het dossier dat Jean-Marie Dedecker in september vorig jaar aan het gerecht bezorgde. Het onderzoek werd aan het parket van Kortrijk gegeven omdat een aantal geciteerde personen in de regio wonen.

"Geen namen"
"We hebben die informatie van Dedecker gecheckt en gedubbelcheckt", zegt parketwoordvoerder Tom Janssens. "Uiteindelijk hebben we beslist om tot huiszoekingen over te gaan. "

"Er zijn belangrijke hoeveelheden verboden producten gevonden", volgens Janssens. "Er zijn renners en verzorgers meegenomen voor verhoor en die verhoren zijn op dit moment nog aan de gang. Maar namen geven we niet."

Lefevere
Patrick Lefevere, de manager van de Belgische Quick.Step-ploeg, zei aanvankelijk dat hij niet op de hoogte was van huiszoekingen. "Ik ben onderweg naar Parijs en weet van deze zaak niets af. Ik kan er dan ook weinig over zeggen."


Soms zie ik een verzorger van Quick-step tijdens het voetbal in Lens,maak er een praatje mee en het is....jawel Johan Molly  :-\\ :-\\
Hij is een zeer goede vriend van Frank VDB, die nu een zelfmoordpoging ondernomen heeft. Of het een met het ander te maken heeft dat weet ik niet,maar er hangt toch wel een luchtje aan  ::jaja::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wielrennen
« Reactie #49 Gepost op: 7-06-2007, 18:08:57 »
Het wordt tijd voor een mega-wielren-masterplan, want het gaat nu echt bergafwaarts. Tijd voor harde maatregelen!

- Mensen die eenmaal betrapt zijn op doping moeten voor de rest van hun leven uit de wielerwereld geschorst worden; ze mogen ook geen functie aannemen die ze dicht bij het wielrennen in de buurt brengt, zoals ploegleider.
- Als bij een ploeg doping gevonden wordt, geldt dezelfde straf voor alle wielrenners van die ploeg (+ andere betrokkenen) verbanning uit de wielerwereld.
- Mensen die (nog) niet betrapt zijn zéér streng controleren --> onaangekondigde huiszoekingen. Desnoods ook alle mensen schorsen van wie de schuld niet is aangetoond (of als blijkt dat simpelweg iedereen aan de dope zit).
- Dan een adempauze van 1,5 jaar. In 2009 aan een frisse start met het wielrennen beginnen. Tot die tijd geen wielersport. (ja da's vervelend, maar het lijkt me wel een goed plan...)
- Daarna met een geheel nieuwe lichting wielrenners beginnen, of hoogstens met enkele wielrenners die aan hebben kunnen tonen echt nooit iets gebruikt te hebben.
- Die nieuwe lichting moet uiteraard van tevoren enorm goed zijn doorgelicht.

Alleen met heel radicale ingrepen kan het wielrennen weer 'gezuiverd' worden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #50 Gepost op: 7-06-2007, 18:20:42 »
Het wordt tijd voor een mega-wielren-masterplan, want het gaat nu echt bergafwaarts. Tijd voor harde maatregelen!

- Mensen die eenmaal betrapt zijn op doping moeten voor de rest van hun leven uit de wielerwereld geschorst worden; ze mogen ook geen functie aannemen die ze dicht bij het wielrennen in de buurt brengt, zoals ploegleider.
- Als bij een ploeg doping gevonden wordt, geldt dezelfde straf voor alle wielrenners van die ploeg (+ andere betrokkenen) verbanning uit de wielerwereld.
- Mensen die (nog) niet betrapt zijn zéér streng controleren --> onaangekondigde huiszoekingen. Desnoods ook alle mensen schorsen van wie de schuld niet is aangetoond (of als blijkt dat simpelweg iedereen aan de dope zit).
- Dan een adempauze van 1,5 jaar. In 2009 aan een frisse start met het wielrennen beginnen. Tot die tijd geen wielersport. (ja da's vervelend, maar het lijkt me wel een goed plan...)
- Daarna met een geheel nieuwe lichting wielrenners beginnen, of hoogstens met enkele wielrenners die aan hebben kunnen tonen echt nooit iets gebruikt te hebben.
- Die nieuwe lichting moet uiteraard van tevoren enorm goed zijn doorgelicht.

Alleen met heel radicale ingrepen kan het wielrennen weer 'gezuiverd' worden.
Helemaal met je eens KD,maar ik vrees dat wat men ook mag doen om het dopinggebruik tegen te gaan,men altijd nieuwe "achterpoortjes" zal ontdekken.  :-\\

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wielrennen
« Reactie #51 Gepost op: 7-06-2007, 18:27:16 »
Tja, ze moeten proberen met de controles de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van doping bij te houden, dat is de moeilijkheid.

Misschien is het (vaak gehoord argument) ook echt wel zo dat de wedstrijden te onmenselijk zwaar zijn, zodat het zonder doping niet te doen is.
In dat geval kunnen wedstrijden en etappes best wat korter gemaakt worden, ik denk niet dat de toeschouwers dat erg vinden....persoonlijk vind ik dat de wedstrijden toch te lang duren om in z'n geheel te kijken, ik keek hoogstens de laatste 1,5 uur (van interessante wedstrijden).
In de eerste pakweg 100 kilometer van een wedstrijd/etappe van meer dan 200 kilometer gebeurt meestal toch niet zoveel...
En als een wedstrijd van bijna 300 kilometer uiteindelijk eindigt met een massasprint, wat is dan de functie geweest van die absurde lengte?
Daarom; wedstrijden korter maken zodat het zonder dope ook nog te doen is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #52 Gepost op: 7-06-2007, 19:43:28 »
Het wordt tijd voor een mega-wielren-masterplan, want het gaat nu echt bergafwaarts. Tijd voor harde maatregelen!

- Mensen die eenmaal betrapt zijn op doping moeten voor de rest van hun leven uit de wielerwereld geschorst worden; ze mogen ook geen functie aannemen die ze dicht bij het wielrennen in de buurt brengt, zoals ploegleider.
- Als bij een ploeg doping gevonden wordt, geldt dezelfde straf voor alle wielrenners van die ploeg (+ andere betrokkenen) verbanning uit de wielerwereld.
- Mensen die (nog) niet betrapt zijn zéér streng controleren --> onaangekondigde huiszoekingen. Desnoods ook alle mensen schorsen van wie de schuld niet is aangetoond (of als blijkt dat simpelweg iedereen aan de dope zit).
- Dan een adempauze van 1,5 jaar. In 2009 aan een frisse start met het wielrennen beginnen. Tot die tijd geen wielersport. (ja da's vervelend, maar het lijkt me wel een goed plan...)
- Daarna met een geheel nieuwe lichting wielrenners beginnen, of hoogstens met enkele wielrenners die aan hebben kunnen tonen echt nooit iets gebruikt te hebben.
- Die nieuwe lichting moet uiteraard van tevoren enorm goed zijn doorgelicht.

Alleen met heel radicale ingrepen kan het wielrennen weer 'gezuiverd' worden.
ik denk niet dat dat helpt. en zo wordt het meer een gevangenis leven. misschien moeten ze meer gaan toestaan
Menno is gek

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #53 Gepost op: 7-06-2007, 19:54:22 »
Dat lijkt mij ook niks, dan word je haast gedwongen om die middelen te slikken als je nog iets wilt winnen.  :-\\

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wielrennen
« Reactie #54 Gepost op: 7-06-2007, 21:18:19 »
Zodra ze doping legaliseren haak ik definitief af.

Ik wil mensen zien die tot het uiterste gaan en het beste uit zichzelf halen, geen robots die stèèèf van de pilluh (*uit te spreken met Haags accent*) staan.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #55 Gepost op: 7-06-2007, 21:55:15 »
Zodra ze doping legaliseren haak ik definitief af.

Ik wil mensen zien die tot het uiterste gaan en het beste uit zichzelf halen, geen robots die stèèèf van de pilluh (*uit te spreken met Haags accent*) staan.
idd,maar de wielersport wordt nu(terecht!!!) tot op het bot? onderzocht.
Als ik soms in de krant lees dat men zelfs in de duivensport doping gebruikt,tja,waar gaan we naartoe?
1 iets kan ik 100% bewijzen  ::jaja:: de Rode Duivels nemen zeker geen EPO  ::ohno:: ::ohno:: (het is eerder valium)   ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wielrennen
« Reactie #56 Gepost op: 7-06-2007, 21:59:33 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Micheal Boogerd trouwens ook niet, dan zou hij wel eens gewonnen hebben.  ;) ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Wielrennen
« Reactie #57 Gepost op: 8-06-2007, 18:48:21 »
Zodra ze doping legaliseren haak ik definitief af.

Ik wil mensen zien die tot het uiterste gaan en het beste uit zichzelf halen, geen robots die stèèèf van de pilluh (*uit te spreken met Haags accent*) staan.
De prestaties die jij in het verleden hebt gezien, van mensen die tot t uiterste gingen, kwam door doping tot stand. Als ze de renners tegemoet willen komen moeten ze de etappes inkorten en minder zwaar maken.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #58 Gepost op: 8-06-2007, 19:02:41 »
De prestaties die jij in het verleden hebt gezien, van mensen die tot t uiterste gingen, kwam door doping tot stand. Als ze de renners tegemoet willen komen moeten ze de etappes inkorten en minder zwaar maken.
Heeft ook geen zin  ::ohno:: zelfs bij kermiskoersen wordt er gepakt  :-\\

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wielrennen
« Reactie #59 Gepost op: 8-06-2007, 19:22:41 »
De prestaties die jij in het verleden hebt gezien, van mensen die tot t uiterste gingen, kwam door doping tot stand. Als ze de renners tegemoet willen komen moeten ze de etappes inkorten en minder zwaar maken.

Dat is dus precies wat ik daarvoor zei:

Tja, ze moeten proberen met de controles de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van doping bij te houden, dat is de moeilijkheid.

Misschien is het (vaak gehoord argument) ook echt wel zo dat de wedstrijden te onmenselijk zwaar zijn, zodat het zonder doping niet te doen is.
In dat geval kunnen wedstrijden en etappes best wat korter gemaakt worden, ik denk niet dat de toeschouwers dat erg vinden....persoonlijk vind ik dat de wedstrijden toch te lang duren om in z'n geheel te kijken, ik keek hoogstens de laatste 1,5 uur (van interessante wedstrijden).
In de eerste pakweg 100 kilometer van een wedstrijd/etappe van meer dan 200 kilometer gebeurt meestal toch niet zoveel...
En als een wedstrijd van bijna 300 kilometer uiteindelijk eindigt met een massasprint, wat is dan de functie geweest van die absurde lengte?
Daarom; wedstrijden korter maken zodat het zonder dope ook nog te doen is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.