Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 665211 keer)

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #220 Gepost op: 22-05-2009, 22:05:40 »
Ik zou kunnen zeggen, ik heb het je gezegd, maar dat is een beetje kinderachtig, dus doe ik dat maar niet :p!

Wel denk ik dat het een beetje te vroeg is, want hij heeft niet zo een sterk team om ruim een week het roze te verdedigen. Hij had beter net 1 tel achter leiphie of di luca kunnen staan.
ik zag je toch echt zeggen dat leipe levi de tijdrit won >:D
Menno is gek

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #221 Gepost op: 22-05-2009, 22:58:16 »
vind het leuk dat Menchov in het roze rijdt, heb vandaag voor het eerst deze week tijd gehad om de etappe te kunnen zien, niet heel spectaculair, irriteer me aan de dominantie van cavendish in de sprint
Als het een massasprint is weet je toch bijna zeker dat cavendish wint ::niet-ok::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #222 Gepost op: 22-05-2009, 23:17:29 »
ik zag je toch echt zeggen dat leipe levi de tijdrit won >:D

Dat zei ik niet, ik zei dat ik Levi de grootste kans gaf op de overwinning in de tijdrit, omdat het zijn discipline is, maar ja het was zo een zwaar parcours dat hij niet op zijn favoriete tijdritfietsie kon rijden. Daarbij zei ik ook dat Menchov beter tegen de druk van het leiderschap bestand is dan levi leipheimer dus ja dat bleek maar weer.

Maar ja nu leiphie al niet op zijn beste onderdeel kan winnen wanneer dan wel. Dan moet hij het echt met zijn ploeg uitspelen. Pelizotti is gelijkwaardig bergop tot dusver, maar heeft wel basso als sterke knecht, mits liguiqas basso niet gebruikt als aanvaller om de concurrenten van pelizotti voor het blok te zetten. En di Luca die is op steile heuvelachtige klimmetjes onverslaanbaar. Daarentegen op een reuzenklim heeft Menchov meer kans, maar kan hij samen met Laurens alle aanvallen ongedaan maken?
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #223 Gepost op: 22-05-2009, 23:22:18 »
Daarentegen op een reuzenklim heeft Menchov meer kans, maar kan hij samen met Laurens alle aanvallen ongedaan maken?
Ik weet niet of Laurens daartoe in staat is, heb de Giro niet echt gevolgd, maar vorig jaar met de tour was Laurens nog net iets te zwak om zoiets te kunnen
ik denk echter wel dat Menchov het roze weet te houden deze tour ;D
hopen en denken liggen dichtbij elkaar ::trots::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #224 Gepost op: 22-05-2009, 23:40:30 »
Ik denk inderdaad ook dat Laurens dat niet kan, maar ja met het roze in je team krijg je toch vreemde krachten en lijkt het team vaak net iets meer te kunnen met het nieuwe elan.
Ik denk echter niet dat dat genoeg is dus blijft de druk op menchov zijn schouders. Hij moet zorgen tot aan de slotdag dat hij voor de tijdrijders blijft met minimaal 15 seconden en maximaal 15 seconden op eventuele niet tijdrijders achterstaat die voor hem zouden kunnen staan zoals di luca. Dus 1 ietsiepietsie minder dagje kan nog, maar dat is de max, dus hopelijk houdt die het vol!!

P.s: Het is de Giro en niet de Tour ;)
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #225 Gepost op: 26-05-2009, 08:58:16 »
Gisteren was een bijzonder goeie dag voor Menchov ook al won hij niet...

Op de laatste klim werd er volop op zijn positie aangevallen door Basso, Sastre en Di Luca. Je kon zien dat hij veruit de sterkste was, maar hij durfde niet meer dan alleen in het wiel te springen en ging er dus niet overheen wanneer Basso, Sastre of Di Luca een speldenprik gaf. Dus bleef het groepje samen en mocht hij al de gaten dichtrijden. Tot hij eindelijk op het juiste idee kwam. Sastre of Basso laten gaan en Di Luca het gat dicht laten rijden. Jammer genoeg kon en wilde Di Luca dat ook niet..... En zo kwamen Sastre en Basso weg met nog 5 km te gaan. Ik had gehoopt dat bij 10 seconden voorsprong voor Basso Menchov de jump zou maken en dan samen met Basso naar Sastre zou rijden, maar ik denk dat hij zijn krachten wilde sparen voor de sprint met Di Luca en de rest van de dagen...
Zo werd hij uiteindelijk 2de vlak voor Di Luca en Basso (die in de laatste kilometer alsnog door de top 2 werd bij gehaald).
Maar de mooie overwinning en top 3 plek ging naar Sastre..
Ja ja top 3 Levi Leipheimer zakte door het ijs en nu zijn er dus wel nog maar 3 kanshebbers, maar daar behoort Levi niet meer bij het is nu Carlos alhoewel ik hem niet nog een keer Denis uit het wiel zie rijden... Misschien wint hij de tijdrit, maar daar wint hij geen 2 minuten... Dus als Menchov geen inzinking krijgt is het roze nu wel vergeven lijkt mij...
Hoe dan ook tot dusver is het een prachtige Giro.. ook voor de raboploeg, die vandaag het goed gespeeld heeft en Denis weer bij de laatste klim heeft afgezet.
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #226 Gepost op: 26-05-2009, 19:58:22 »
het is idd een mooie giro

ik acht de kansen erg hoog voor menchov
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #227 Gepost op: 27-05-2009, 02:09:04 »
Leipheimer valt me tegen, maar Sastre had ik wel verwacht.
Ik denk dat de 1ste meer naar de tour lonkt en dat de 2de dit jaar voor de giro heeft gekozen, al wordt meer dan 2 minuten
natuurlijk wel veel.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #228 Gepost op: 27-05-2009, 10:02:19 »
Leipheimer valt me tegen, maar Sastre had ik wel verwacht.
Ik denk dat de 1ste meer naar de tour lonkt en dat de 2de dit jaar voor de giro heeft gekozen, al wordt meer dan 2 minuten
natuurlijk wel veel.

In de tour heeft Levi geen kans met Contador als kopman en Armstrong die er ook nog een keer alles uit wilt gooien!! Dus die rijdt ook voor de Giro en niet de Tour...
Sastre doet inderdaad wanneer die meedoet altijd mee voor het podium, maar hiervoor gaf ik aan wie ik een kans gaf voor de eindoverwinning en daar heeft Sastre in vergelijking met Menchov en ik dacht ook Levi Leipheimer te weinig kwaliteit.
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #229 Gepost op: 28-05-2009, 12:26:30 »
zag vanochtend de herhaling van de laatste etappe, menchov was op het einde toch niet sterk genoeg
vraag me af of hij de komende dagen het roze weet te behouden ???
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #230 Gepost op: 28-05-2009, 18:02:14 »
zag vanochtend de herhaling van de laatste etappe, menchov was op het einde toch niet sterk genoeg
vraag me af of hij de komende dagen het roze weet te behouden ???

Op de rabosite zei hij dat de rustdag hem geen goed had gedaan.. En zoals bleek voor Sastre ook niet...
Daarnaast was het gewoon zijn nadeel dat het een korte etappe was en dan heeft Di Luca gewoon veel power in de benen op zo een klim... Hoe korter de etappe hoe beter Di Luca in de sprint dus ja... Gelukkig heeft hij niet het roze en dus geen extra boost. Dus nu wordt het morgen de grote strijd op de Vesuvius, gelukkig een lange etappe dus ik geef Menchov meer kans dan Di Luca.
Het komt goed...
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #231 Gepost op: 28-05-2009, 20:41:38 »
ben benieuwd hoe de etappe morge wordt

wil hem eigenlijk wel zien
kan alleen niet live kijken :(
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #232 Gepost op: 29-05-2009, 18:49:34 »
Ik kon gelukkig de laatste 10 kilometer live zien.
Echt ik had al de hele Giro het gevoel dat wanneer Menchov wilde hij zo Di Luca uit het wiel kon rijden gezien de sprint telkens op de laatste 300 meter. Maar nu voor het eerst zag ik hem kraken in die laatste 300 meter in een lange rit.
Gelukkig heeft hij het tot die tijd slim gespeeld door alleen op Di Luca te reageren en Di Luca zelf achter Pellizotti aan te laten gaan.
Sastre was in elk geval vandaag veruit de beste en liet zijn klasse met een briljante solo op de laatste klim zien.
Zo kwam er uiteindelijk de uitslag met Sastre als winnaar, een halve minuut voor Pelizotti die dankbaar gebruik had gemaakt van Basso als springplank, toen Di Luca even moest passen... Vervolgens was er de strijd om de derde plek tussen de twee kemphanen die Di Luca nu voor de verandering won en door de bonificatieseconde komt hij nu op 18 tellen.

Pellizotti bleef door zijn strijdlustige rijwijze op plek 3 voor Sastre die weer terug omhoog klimt naar plekje 4.

Ik denk dat de top 3 vast staat met alleen nog een 15 kilometer tijdrit voor de boeg en daarvoor een sprintetappe. Zal di Luca echter de spirit krijgen of dope gebruiken waardoor die 18 seconden op zo een korte tijdrit kan dichtrijden of laat Menchov weer zien wie de baas is en schenkt hij de Rabobank hun derde grote Ronde, na al tweemaal de Vuelta gewonnen te hebben....
We zullen het zondag zien en weten, allemaal voor de buis en duimen voor Menchov...
Ananas

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #233 Gepost op: 29-05-2009, 20:20:46 »
Ik kon gelukkig de laatste 10 kilometer live zien.
Echt ik had al de hele Giro het gevoel dat wanneer Menchov wilde hij zo Di Luca uit het wiel kon rijden gezien de sprint telkens op de laatste 300 meter. Maar nu voor het eerst zag ik hem kraken in die laatste 300 meter in een lange rit.
Gelukkig heeft hij het tot die tijd slim gespeeld door alleen op Di Luca te reageren en Di Luca zelf achter Pellizotti aan te laten gaan.
Sastre was in elk geval vandaag veruit de beste en liet zijn klasse met een briljante solo op de laatste klim zien.
Zo kwam er uiteindelijk de uitslag met Sastre als winnaar, een halve minuut voor Pelizotti die dankbaar gebruik had gemaakt van Basso als springplank, toen Di Luca even moest passen... Vervolgens was er de strijd om de derde plek tussen de twee kemphanen die Di Luca nu voor de verandering won en door de bonificatieseconde komt hij nu op 18 tellen.

Pellizotti bleef door zijn strijdlustige rijwijze op plek 3 voor Sastre die weer terug omhoog klimt naar plekje 4.

Ik denk dat de top 3 vast staat met alleen nog een 15 kilometer tijdrit voor de boeg en daarvoor een sprintetappe. Zal di Luca echter de spirit krijgen of dope gebruiken waardoor die 18 seconden op zo een korte tijdrit kan dichtrijden of laat Menchov weer zien wie de baas is en schenkt hij de Rabobank hun derde grote Ronde, na al tweemaal de Vuelta gewonnen te hebben....
We zullen het zondag zien en weten, allemaal voor de buis en duimen voor Menchov...
ik vind het wel jammer dat Menchov nooit aanvalt. hij hoeft het natuurlijk ook niet maar daardoor fiets hij zo saai. hoop niet dat hij een tweede Leipheimer wordt

trouwens Di Luca kan morgen nog in het roze komen
Menno is gek

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #234 Gepost op: 29-05-2009, 20:42:29 »
ik vind het wel jammer dat Menchov nooit aanvalt. hij hoeft het natuurlijk ook niet maar daardoor fiets hij zo saai. hoop niet dat hij een tweede Leipheimer wordt

trouwens Di Luca kan morgen nog in het roze komen
Ik heb menchov 1 keer echt zien aanvallen en toen viel hij
vorig jaar in de tour
misschien wilt hij niet meer te veel risico nemen ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #235 Gepost op: 29-05-2009, 21:30:49 »
Ik snap het wel dat jullie dat vervelend vinden, vind/vond ik zelf ook, maar aan de andere kant het is wel logisch.
Wanneer jij de roze trui hebt en je valt aan en er gaat iemand op en over en je kan het dan niet parreren, ziet iedereen je zwakte en gaan ze er allemaal optimaal gebruik van maken. Dan heb je ook nog je meeste krachten verspeeld om het verlies nog enigzins te beperken en eventueel de trui te behouden. Dus vandaar dat degene in de leiderstrui alleen aanvalt als hij 100% zeker is dat hij wint. Jammer maar helaas.

Menchov kan echter wel aanvallen, dat heb ik ook al wel vaker gezien en nee dat ging niet altijd fout, maar met zo een ploeg als hij heeft moet hij ook zijn krachten sparen. Hij heeft niet een team die hem op sleeptouw neemt bij een zware dag.... Zo heeft hij deze Giro ook puur op tactiek gereden. Hij heeft gezegd tot aan de tijdrit in het peleton te blijven en met de beste mee te gaan en bij de tijdrit zijn slag te slaan en voila dat deed hij. Vervolgens kon die weer verder met die tactiek, omdat hij gewoon de sterkste van het veld was.. Alhoewel Di Luca zit er wel erg dichtbij..

Ik vind het in elk geval klasse van Menchov met zo een team.. hij haalt er het maximale uit...
Ananas

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #236 Gepost op: 30-05-2009, 02:40:55 »
Met die tactiek heeft Indurain 5 maal de tour gewonnen, en hij had dan telkens nog een sterk team ook.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #237 Gepost op: 30-05-2009, 17:10:10 »
Haha wat leuk!!!

Menchov heeft vandaag 2 seconden op Di Luca gepakt door een verrassingsaanval....
Ergens aan het begin van de etappe was er een tussensprint, er was nog geen groepje ontsnapt en dus dacht Menchov die seconden zijn voor mij.. Hij ging vroeg aan en Di Luca verrast keek naar zijn teamgenoten.. Petacchi trok voor hem de sprint aan richting Menchov, maar Petacchi reed hem uit het wiel.. hij versloeg Menchov wel maar die kreeg toch nog een aantal seconden... Di Luca werd derde..

Dus Petacchi 6 bonificatieseconden, Menchov 4 en Di Luca 2....

Aan het einde van de etappe wilde Di Luca de sprint van het peleton winnen en zijn team hield het pak bij elkaar. Hij had echter nog maar 1 hulpje voor 2 km.. Die spaarde zijn krachten om het lang vol te houden.. Gilbert had dat door ging er van tussen. Popovych reageerde met Voeckler in het wiel. Popovych raakte op, maar Voeckler sprong uit zijn wiel en reed naar Gilbert.. Gilbert wilde samenwerken maar Voeckler deed dat niet, dus versnelde Gilbert en reed naar de overwinning. Voeckler bleef op een klein achterstandje 2de en Garzelli won de sprint van het grote pak en dus niet Di Luca.....

Morgen heeft Menchov dus 20 seconden over 14 km in de mooiste tijdrit allertijden, namelijk met de aankomst vlak voor het Colosseum :o

Gezien de hulpeloze blik in de ogen van Di Luca en de getergde blik van Menchov denk ik dat Menchov de Giro wint...
Alleen pech houd Menchov van het roze...
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #238 Gepost op: 30-05-2009, 17:23:31 »
---

Even een andere ronde: De ronde van Belgie. Daar was vandaag de koninginnerit. Er was een ontsnapping van 6 man met daarbij:De Belgen: Van Avermaet, De Waele, Albert, Cornu  en dan nog de Italiaan Marcetto en de Nederlander Koos Moerenhout. Koos hoefde niet te werken in de kopgroep, want er was daarachter een groep van 12 man met 3 Raborenners die terug wilde komen.. Clement probeerde het gat in zijn eentje dicht te rijden, reed er wel een boel vanaf en op het moment dat hij weer wat verloor ging er een Belg van Bakerveldt in de aanval, Nuyens met Boom en Thomas Dekker in zijn wiel pareerde de aanval. Nuyens trok hard door en toen hij leeg was ging Boom er van tussen. Alleen Bakerveldt en Thomas Dekker konden hem pareren. Boom reed bijna in een ruk de 30 seconden op de koplopers dicht, maar niemand wilde of kon hem helpen. Dus nam hij even gas terug en ging daarna nog een keer. Van Bakerveldt viel stil en Thomas Dekker sprong mee.. Het gat bleef echter steken op 6 seconden dus liet Koos zich zakken en bracht de twee terug. Zonder hulp van Dekker, want die wilde niet helpen met van Avermaet in de kopgroep. Net toen ze aansluiting leken te krijgen ging Albert. Na een kilometer van wegspringen en pareren, werd het een groep van 8 man. Het was nog maar 2 kilometer voor de streep. Men keek naar elkaar en de Italiaan Marcetto gaf plots uit het niets er een enorme patat op en reed ver weg.. Hij leek het ideale moment gekozen te hebben, maar de Waele die in eerste instantie als enige pareerde kwam terug nadat hij net daarvoor stil was gevallen en vervolgens zijn ritme had gevonden om terug te komen. Dekker en Moerenhout hielden het gat klein voor de sprinter van Avermaet en Boom. Ze kregen het gat echter niet dicht.  Vandaar dat de Waele won vlak voor van Avermaet en Boom die net tekort kwamen..

Dit had als gevolg voor het klassement:
1. Boom <-- grootste kanshebbers
2. De Waele + 0.01
3. Van Avermaet + 0.01
4. Cornu + 0.06 <-- grootste kanshebbers
5. Marcetto + 0.11
6. Moerenhout + 0.11
7. Thomas Dekker + 0.15 <-- grootste kanshebbers

De strijd tussen de jonkies morgen in de tijdrit. Het is een korte tijdrit en dat lijkt in het voordeel van Boom met zijn kracht in de benen..
De andere twee hadden voordeel gehad bij een langere tijdrit, maar degene die het beste recupereert, zal waarschijnlijk winnen..

Thomas Dekker lijkt in elk geval op de weg terug, goed nieuws voor de Nederlanders ;)!
Ananas

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #239 Gepost op: 30-05-2009, 17:53:26 »
Haha wat leuk!!!

Menchov heeft vandaag 2 seconden op Di Luca gepakt door een verrassingsaanval....
Ergens aan het begin van de etappe was er een tussensprint, er was nog geen groepje ontsnapt en dus dacht Menchov die seconden zijn voor mij.. Hij ging vroeg aan en Di Luca verrast keek naar zijn teamgenoten.. Petacchi trok voor hem de sprint aan richting Menchov, maar Petacchi reed hem uit het wiel.. hij versloeg Menchov wel maar die kreeg toch nog een aantal seconden... Di Luca werd derde..

Dus Petacchi 6 bonificatieseconden, Menchov 4 en Di Luca 2....

niet helemaal waar he. het groepje was juist net teruggepakt door LPR en Silence ;D
Menno is gek