Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 665217 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #280 Gepost op: 27-09-2009, 17:53:09 »
Het zal een onverwachte renner zijn die wereldkampioen zal worden   ::jaja:: ::jaja::
daar heb je dus gelijk in gekregen, daar had niemand zijn kaarten op gezet.



Wikipedia is er als de kippen bij:

´Op het wereldkampioenschap wielrennen 2009 in Mendrisio werd hij solo wereldkampioen.´
« Laatst bewerkt op: 27-09-2009, 18:02:31 door Bodejos »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wielrennen
« Reactie #281 Gepost op: 27-09-2009, 18:07:11 »
evans heeft verdiendt gewonnen ::ok::
maar....
 Hoogerland heeft het geweldig gedaan ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #282 Gepost op: 27-09-2009, 18:55:47 »
applaus voor Cadel voor de rest niet zo leuk wk vond ik persoonlijk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #283 Gepost op: 27-09-2009, 18:58:50 »
ik vond het juist heel verrassend. Vooral het voorspelbare, dat je eigenlijk net zo goed alleen de laatste ronde kunt kijken, vond ik in andere edities erg vervelend. Nu was het koersverloop volstrekt anders.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #284 Gepost op: 27-09-2009, 19:39:38 »
Leuk voor Cadel, eindelijk eens succesvol gedemarreerd en al die critisi de mond gesnoerd. ::ok::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #285 Gepost op: 27-09-2009, 22:27:33 »
Leuk voor Cadel, eindelijk eens succesvol gedemarreerd en al die critisi de mond gesnoerd. ::ok::
Ja,nu wel  >:( >:(  maar in de Tour bakte hij er enkel om mij te pesten niks van  >:(  ;D ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #286 Gepost op: 28-09-2009, 08:04:25 »
Ja,nu wel  >:( >:(  maar in de Tour bakte hij er enkel om mij te pesten niks van  >:(  ;D ;D


Idd, als hij zich volgend jaar in de Tour weer gaat sparen om krachten over te houden voor het WK, dan wil ik dat graag eind juni al weten  >:( :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #287 Gepost op: 28-09-2009, 09:32:24 »

Idd, als hij zich volgend jaar in de Tour weer gaat sparen om krachten over te houden voor het WK, dan wil ik dat graag eind juni al weten  >:( :P
volgend jaar kan hij toch niks, de vloek van de regenboogtrui ::jaja::
Menno is gek

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #288 Gepost op: 28-09-2009, 17:26:37 »
inderdaad Ballan heeft dat dit jaar ook weer bewezen...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #289 Gepost op: 28-09-2009, 18:50:13 »
De manier waarop je wereldkampioen wordt,vind ik trouwens niks  ::ohno:: ::ohno::
Men zou (en nu willig ik de eis van lukie4 in om minimaal 1 spelfout per bericht te maken  ;D ;D ) met quoieffiecenten(of zoiets) moeten werken  ::jaja:: ::jaja::
Per wedstrijd/ronde punten toekennen en tijdens het WK natuurlijk extra punten bijtellen voor de winnaar van het WK.Ik verklaar me nader;Stel dat een bepaalde renner in de voorjaarsklassiekers zeer goed was,die reed ook nog een prima ronde van...(om het even),maar tijdens het WK bakt hij er niets van omdat hij net die dag ziek is of wat dan ook.
Een andere renner steekt het ganse wielerseizoen geen flikker uit,maar net op die dag is hij super en ligt het parcours hem en hij wint......
Wie verdiend het meest om zich wereldkampioen te mogen noemen?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #290 Gepost op: 28-09-2009, 19:02:19 »
die laatste want die wint de wereldkampioenschapsrace.

ff offtopic: bedankt voor de spelfout ;)

nu weer  ::ontopic:::  Er is wel zo'n soort klassement maar daar staat bijv. robert Gesink na zijn vuelta opeens 7e in. En contador die we in de klassiekers niet zien staat daar eerste in. Het is nu eenmaal zo dat je op het juiste moment moet kunnen pieken. Het parcours is ieder jaar anders en daardoor maken alle renners minimaal 1x in hun carrière wel kans op zo'n titel. Grote renners pakken het kampioenschap toch wel en zo eens in de paar jaar een verrassende winnaar is ook wel leuk.

Komt nog bij dat het WK (officieel) een landenwedstrijd is en de rest van het jaar in ploegen wordt gereden. Aangezien NL weinig grote renners (en weinig ploegen) heeft zal er nooit meer een Nederlander kampioen kunnen worden.

Nee dit systeem is niet perfect maar in mijn ogen wel het best mogelijke.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #291 Gepost op: 28-09-2009, 19:33:23 »
Eens met lukie4

Het is toch ook mooi om renners eens in landenteams aan het werk te zien? Anders zou Nederland Rabobank dus dit jaar bij die goeie Giro wellicht een Rus richting wereldkampioenschap hebben geloodsd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #292 Gepost op: 28-09-2009, 20:16:33 »
Eens met lukie4

Het is toch ook mooi om renners eens in landenteams aan het werk te zien? Anders zou Nederland Rabobank dus dit jaar bij die goeie Giro wellicht een Rus richting wereldkampioenschap hebben geloodsd.
Nope,niet mee eens  ::ohno:: Nu wijken we wel een beetje af,maar het blijft wielrennen he  :D  ::ontopic:: dus  ::)
Wat je nu aankaart........."landenteams".....Herinner je je de tranen van Sven Nys toen ie op een WK veldrijden voor Rabo reed?...............

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #293 Gepost op: 28-09-2009, 20:25:51 »
Vandaag gehoord op mijn werk: de belgen reden als een natte krant.

Vertaald: wanneer de Italianen weer eren weeldkampioen zouden hebben afgeleverd, was daar niets op af te dingen geweest, ik denk dat ze er dus ook totaal niet mee ziteen, nu het eens een keer niet lukte. De Aussies hebben het peloton op sleeptouw genomen, en uit hun midden kwam dan nu een (toch wel enigszins verrassende) wereldkampioen.

Je mag hem als mens misschien niet zo kunnen waarderen, hij ging toch echt als eerste over de streep.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #294 Gepost op: 28-09-2009, 20:44:52 »
Nope,niet mee eens  ::ohno:: Nu wijken we wel een beetje af,maar het blijft wielrennen he  :D  ::ontopic:: dus  ::)
Wat je nu aankaart........."landenteams".....Herinner je je de tranen van Sven Nys toen ie op een WK veldrijden voor Rabo reed?...............

Eh, nee....  :-[
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #295 Gepost op: 28-09-2009, 20:51:00 »
die landenteams stonden bij mij ook tussen aanhalingstekens.
Je ziet vaak toch wat ploegen belangen meespelen.
Maar volgens jou "telling" zou er dus een Spanjaard aan de wereldtitel geholpen zijn door een team uit Kazachstan met wat Duitsers, Amerikanen en Kazachen.
Het WK is gewoon een op zich staande wedstrijd. 1x per jaar en over het algemeen een goede winnaar. We houden het zo ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #296 Gepost op: 28-09-2009, 21:45:30 »
die landenteams stonden bij mij ook tussen aanhalingstekens.
Je ziet vaak toch wat ploegen belangen meespelen.
Maar volgens jou "telling" zou er dus een Spanjaard aan de wereldtitel geholpen zijn door een team uit Kazachstan met wat Duitsers, Amerikanen en Kazachen.
Het WK is gewoon een op zich staande wedstrijd. 1x per jaar en over het algemeen een goede winnaar. We houden het zo ;)
Eeuuhhmmm sorry,maar ik had gewoon even mijn mening willen geven over het WK.En dit zonder namen te noemen.Maar nu doe ik het "dwangmatig" dus toch,en daarbij heb ik 1 zeer eenvoudig vraagje;Waar of wanneer zien we "wereldkampioen" Cadel Evans voor het eerst nog eens opdagen in een grote wielerwedstrijd?........ Kuurne Brussel Kuurne,De ronde van Vlaanderen,Parijs-Roubaix,de Gold race,Luik-bastenaken-Luik............noem maar op.....NJET (zeggen ze ook wel in het kazachs zeker?)  ::) ::) ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #297 Gepost op: 28-09-2009, 22:16:47 »
:o jij spreekt ook al vloeiend kazachs ;D knap hoo.

Eeh Cadel Evans (ik heb ff gezocht hoor, geen parate kennis) reed dit jaar Parijs-Nice met een etappe als 4e geëindigd, reed vervolgens de waalse klassiekers (beste prestatie 5e bij Waalse pijl). Ging toen naar de ronde van Romandië (7e) en naar de dauphine (2e). Verpeste tour en vervolgens derde in de Vuelta. In dit geval heeft hij het niet slecht gedaan dit seizoen. En is het hele seizoen af en toe in beeld geweest.
Jammer dat hij nu last krijgt van de vloek van de regenboogtrui.

Ik verwacht hem volgend jaar met een vergelijkbaar programma, wel wereldkampioen waardig.
@koekoe ik zie jouw punt ook wel hoor (het heeft gewoon veel te maken met de vorm van de dag), maar ik moet toch zeggen dat de wereldkampioen over het algemeen een goede renner is die het verdiend.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #298 Gepost op: 28-09-2009, 22:29:57 »
:o jij spreekt ook al vloeiend kazachs ;D knap hoo.

Eeh Cadel Evans (ik heb ff gezocht hoor, geen parate kennis) reed dit jaar Parijs-Nice met een etappe als 4e geëindigd, reed vervolgens de waalse klassiekers (beste prestatie 5e bij Waalse pijl). Ging toen naar de ronde van Romandië (7e) en naar de dauphine (2e). Verpeste tour en vervolgens derde in de Vuelta. In dit geval heeft hij het niet slecht gedaan dit seizoen. En is het hele seizoen af en toe in beeld geweest.
Jammer dat hij nu last krijgt van de vloek van de regenboogtrui.

Ik verwacht hem volgend jaar met een vergelijkbaar programma, wel wereldkampioen waardig.
@koekoe ik zie jouw punt ook wel hoor (het heeft gewoon veel te maken met de vorm van de dag), maar ik moet toch zeggen dat de wereldkampioen over het algemeen een goede renner is die het verdiend.
Ik ben gewoon een kazak  ::rofl:: ::rofl::

Nou ja,ieder zijn mening he lukie  ;) ;)

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #299 Gepost op: 28-09-2009, 22:42:10 »
Ik ben gewoon een kazak  ::rofl:: ::rofl::

Nou ja,ieder zijn mening he lukie  ;) ;)
maar jij vindt dus ook dat het WK voetbal ook over 4 jaar verspreid moet zijn? want dat is ook maar 1 moment 
Menno is gek