Auteur Topic: Blaas RN nieuw leven in  (gelezen 18772 keer)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Blaas RN nieuw leven in
« Reactie #60 Gepost op: 29-08-2007, 17:55:22 »
Eigenlijk is dit een voorbeeld van die argument dat er te weinig discussie mogelijk is.

Dat ben ik wel met je eens, als je iets zegt dan krijg je soms het hele forum over je heen.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #61 Gepost op: 29-08-2007, 17:57:18 »
Dat ben ik wel met je eens, als je iets zegt dan krijg je soms het hele forum over je heen.

Terwijl ik in dat geval zeker 5 mensen wist die het wel met me eens waren.
En van de rest weet ik ook wel dat die het echt niet heel fijn vonden om in elk topic gefronteerd te worden met een overvloed aan smileys enzo.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 29-08-2007, 17:59:06 »
Terwijl ik in dat geval zeker 5 mensen wist die het wel met me eens waren.
En van de rest weet ik ook wel dat die het echt niet heel fijn vonden om in elk topic gefronteerd te worden met een overvloed aan smileys enzo.

Misschien dat er een Stellingen-subforum moet komen waarin elke week een stelling komt van iemand en waarin gediscussieerd kan worden.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 29-08-2007, 18:28:18 »
nog wat voorbeelden van wat ik 'onvolwassen' noem. tis soms net een basisschoolklasje hier. op andere fora wordt ook heus weleens kinderachtig gedaan, maar dat is niet zó dramatisch...

Hoezo is het hier dramatischer dan op andere fora dan?

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #64 Gepost op: 29-08-2007, 22:50:34 »
Hoera, we hebben weer een FF invasie  ::pinokkio::

Klopt, en moet je eens kijken wat een leven in de brouwerij er is gekomen :D

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #65 Gepost op: 29-08-2007, 23:28:22 »
Klopt, en moet je eens kijken wat een leven in de brouwerij er is gekomen :D
Yeah, sure

Ga toch lekker naar FF  :-*
First you go backwards, but then forwards again

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #66 Gepost op: 29-08-2007, 23:34:34 »
Yeah, sure

Suusje  :-*
Annuh geeft alleen der mening ::ok::
 en nu doe je pcies wat ze zo hekelt, er is geen discussie ???
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 29-08-2007, 23:40:09 »
Yeah, sure

::rofl::

Gelukkig ben ik een vrouw en kan ik twee dingen tegelijk :)

Ik kan alleen voor mezelf spreken en niet voor de rest van FF, maar bij deze mijn mening:
Het enige wat ik hier doe, is reageren. Jullie willen een discussie, Jos wil weten wat er gedaan kan worden om nieuw leven in RN te krijgen en ik reageer daar op. Dat mag, want dit is nog steeds een openbaar forum. Ik rep in mijn berichten met geen woord over FF. Dat wordt dan weer door anderen aangehaald. Wellicht heb ik het beste met het forum voor, maar is het, als ik wil reageren, altijd ontzettend langzaam? Ik geef daar m'n mening over, maar wordt dan meteen aangevallen. Dat vind ik erg jammer, want dit is nog steeds de plek waar ik ooit begon met forummen en waar de mensen zijn/waren met wie ik een Sinterklaasmeeting hield, een Efteling-meeting hield en dat soort dingen.
Uit jouw reactie kan ik alleen maar opmerken dat jullie niet open staan voor anderen/oude gedienden, die ooit dit forum een warm hart toedroegen. En dat vind ik erg jammer, vooral omdat jij die mensen nooit in de gloriedagen (in mijn ogen) van RN (toen het nog WIDM.com was) hebt gekend. Wel heb je direct je mening klaar en sta je niet open voor ons. Beetje jammer vind ik dat.

Maar goed, ik ga weer terug naar een forum waar leven in de brouwerij is, waar mensen geďnteresseerd zijn in elkaar, waar wel dingen gebeuren...

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 29-08-2007, 23:40:35 »

Dank je wel Jorg :)

Offline Suzy89

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 30-08-2007, 00:06:33 »
Suusje? :P
zusje van Mirtjee :D

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #70 Gepost op: 30-08-2007, 00:10:23 »
Suusje? :P
of ben ik nu verstrooid, haha :P
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #71 Gepost op: 30-08-2007, 13:28:58 »
Ik was eerst niet van plan te reageren op hetgeen de FF-invasie genoemd wordt (hoewel ik dat eerlijkgezegd ook een beetje zo voel, maar dit was niet de insteek van deze discussie).

Daarom reageer ik TOCH even op wat Annuh zegt. Annuh, je hebt gelijk wat de traagheid betreft van het forum. Daar kan echter alleen iets aan gebeuren wanneer de hele boel bij een andere server wordt ondergebracht, en die macht heb ik niet.

Volwassen reageren, leuke discussies: prima, dat was mijn insteek. Ik kraak geen mening af, alleen omdat het de mening is van een FF-forummer.

Maar helaas heb ik ook andere ervaringen, wat betreft het volwassen reageren, aan den lijve ondervonden. Dat weet de harde kern van flinkfout maar al te goed. Het systematisch onderuit halen wat met mij gebeurt/gebeurde op FF kan ik met de beste wil van de wereld geen volwassen gedrag noemen. T-shirts met onder meer denigrerende teksten naar mij toe, kan ik geen volwassen gedrag noemen.

Ik was twee jaar geleden welkom op Flinkfout, en een aantal mensen zou ervoor zorgen, dat ik er prettig kon posten, zonder keer op keer te worden aangevallen. Dat werd mij beloofd. Die belofte is niet nagekomen. Ik las denigrerende berichten over mijzelf, geschreven door mensen die mij niet eens kennen. Kan ik nog steeds geen volwassen gedrag noemen.

Er hebben mensen van Flinkfout toegegeven dat ze hebben lopen knoeien met pm-berichten van mij op Realitynet. Zogenaamd uit mijn naam berichten verzenden, waar dan door anderen op werd gereageerd met klachten over mij. En ik wist van niets, kon niet bewijzen dat ik die berichten niet had geschreven. Ik heb me een weg terug naar Realitynet gebaand. Waarom? Omdat ik wist, dat er over mij gelogen is.

Ik kan me een screenshot herinneren, waarin een onjuiste gebruikersnaam stond. De maker van het betreffende pm-bericht heeft later toegegeven ermee te hebben geknoeid.
En waarom dit allemaal moest?

Ik kan me een bericht van Chriz, hier op het RN-forum herinneren, dat ging over ''vergane glorie''. Hij noemde onder meer mijn naam.......wie is er hier vergane glorie?

Sorry, maar verreweg de meeste mensen op Flinkfout: daar heb ik geen moeite mee. Waar ik wel kwaad om word, is dat er hier geroepen wordt dat Flinkfout zo'n gezellig forum is, waar iedereen elkaar respecteert. OK, maar dan moet dit ook voor iedereen gelden. Of zien jullie het als een levenstaak om mensen waarvan jullie de achtergrond niet eens kennen, schaamteloos onderuit te halen?

Een aantal van jullie KENDE mijn achtergrond, en zou me hierin steunen, dat is niet gebeurd.

« Laatst bewerkt op: 30-08-2007, 13:31:56 door Bodejos »

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 30-08-2007, 16:33:29 »
Volwassen reageren, leuke discussies: prima, dat was mijn insteek. Ik kraak geen mening af, alleen omdat het de mening is van een FF-forummer.Maar t-shirts met onder meer denigrerende teksten naar mij toe, kan ik geen volwassen gedrag noemen.
Ik heb nooit gezegd dat FF volwassen is, ik had het over 'andere fora'. Van jouw andere beschuldigingen weet ik verder niks, dat was allemaal in de tijd dat ik weinig online was. Maar voor mij is FF een plek waar ik gezellig over koetjes en kalfjes kan praten, zonder al teveel gedoe eromheen. Volwassen is het inderdaad niet altijd te noemen, want de toon is er soms pesterig, er komen tieners, er wordt veel offtopic gekletst, maar wat zou dat? We hebben het gezellig.

Al dat geruzie vind ik maar onnodig en overdreven. En ik heb het idee dat sommige dingen door beide partijen nogal eens opgeblazen worden. Jij bent daar ook een kei in Jos. Al vanaf mijn eerste dag op widm.com, viel het me op dat jij regelmatig moet laten weten dat we lief voor je moeten zijn. Dan komt er weer zo'n post met klachten over bepaalde posts, bepaalde leden of een bepaald beleid.

Ik heb me een weg terug naar Realitynet gebaand. Waarom? Omdat ik wist, dat er over mij gelogen is.
Laat me dit even samenvatten: je bent aldoor ontevreden, je hebt het idee dat mensen je weg willen hebben, en toch kom je terug, want 'je wist dat er over je gelogen was'. Is forummen voor jou een bezigheid waarmee je kunt bewijzen wie je bent? Ookal word je bijna constant weggepest, je gaat door tot het bittere einde, omdat je zelf weet dat je wél een toffe peer bent? Lieve Jos, zoek alsjeblieft een andere hobby, begin een mooie weblog, zoiets. Een serieus advies, misschien ook een goeie voor sommige andere forummers. Het is hier toch geen schoolklasje, of wel? Als je het niet naar je zin hebt, ga je toch gewoon wat anders doen?

Wie wil er een forum waarbij je vantevoren een contract moet tekenen, 'ik beloof dat ik niemand zal beledigen, dat ik ontopic zal blijven, dat ik mijn mond zal houden over de leeftijd van bodejos etc...'? Dat soort dingen horen vanzelf te gaan. Gezelligheid is niet maakbaar namelijk. En als er op zo'n 'vrij' forum dan toch onterecht een nare opmerking geplaatst wordt, moet diegene daar maar overheen zien te komen. Net als in het echte leven. Het leven is niet eerlijk namelijk. Sterkte ermee!

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 30-08-2007, 16:54:45 »
Sorry hoor Floortje...ik ken je niet en dat hoeft ook niet. Ik vraag me enkel af waarom je ineens van je laat horen nadat je afgelopen maart voor het laatst hebt gepost en voordien al een aantal jaren niet hebt gepost....
Als je dan toch enkel commentaar hebt op RN, blijf dan lekker waar je zit en laat RN de boel.
Dit soort acties verpesten de boel voor veel forummers, of die nu wel of niet betrokken zijn bij de "vete" die er schijnt te heersen tussen RN en FF. Ik heb het hier wél naar mijn zin en zit niet te wachten op gezeik van wie dan ook!
Ik zou me niet thuis voelen binnen FF en dat hoeft ook niet, ik heb mijn eigen fora waar ik graag kom, maar zal niet de boel ergens gaan zitten verstieren, omdat ik een bepaald forum niet meer leuk vind of moeite heb met bepaalde mensen.

Bodejos heeft dit topic geopend omdat hij net als andere forummers merkte dat de klad er in zit binnen RN en hij daar wat aan wil gaan doen. Hij vraagt aan de mensen die hier nog regelmatig posten wat zij graag veranderd zouden willen zien en om duidelijkheid vanuit de crew over hoe zij de toekomst van RN zien zodat de forummers weten waarover het gaat.

::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 30-08-2007, 17:02:15 »
Als je dan toch enkel commentaar hebt op RN, blijf dan lekker waar je zit en laat RN de boel.

Sorry, je hebt gelijk, ik liet me even gaan.

dag allemaal! ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #75 Gepost op: 30-08-2007, 19:22:23 »
 ::oink:: nu kom ik hier onderhand toch al 5.5 jaar, heb zo ongeveer alles wel mee gemaakt, en betreur het dat er nog steeds zo'n geruzie is tussen 2 fora  ::ohno::

ikzelf wacht op WIDM en hobbel hier af en toe eens rond, en verwacht dat het tegen widm tijd vast weer volstroomt  :)

verder vind ik het hier "te jong"  worden voor mij, of ikzelf wordt te oud. maar de samenstelling van groepen kun je nu eenmaal niet veranderen ben ik bang.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 30-08-2007, 20:04:18 »
Sorry hoor Floortje...ik ken je niet en dat hoeft ook niet. Ik vraag me enkel af waarom je ineens van je laat horen nadat je afgelopen maart voor het laatst hebt gepost en voordien al een aantal jaren niet hebt gepost....
Dit soort acties verpesten de boel voor veel forummers, of die nu wel of niet betrokken zijn bij de "vete" die er schijnt te heersen tussen RN en FF. Ik heb het hier wél naar mijn zin en zit niet te wachten op gezeik van wie dan ook!
Ik zou me niet thuis voelen binnen FF en dat hoeft ook niet, ik heb mijn eigen fora waar ik graag kom, maar zal niet de boel ergens gaan zitten verstieren, omdat ik een bepaald forum niet meer leuk vind of moeite heb met bepaalde mensen.

Bodejos heeft dit topic geopend omdat hij net als andere forummers merkte dat de klad er in zit binnen RN en hij daar wat aan wil gaan doen. Hij vraagt aan de mensen die hier nog regelmatig posten wat zij graag veranderd zouden willen zien en om duidelijkheid vanuit de crew over hoe zij de toekomst van RN zien zodat de forummers weten waarover het gaat.

::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Vooral die drie zwaai-smilies had ik van een moderator toch niet verwacht, die behoort toch het goede voorbeeld te geven... Er is geen vete tussen FF en RN, we zijn geen maffia hier... En ik neem aan dat jullie dat ook niet zijn. Wederom ga ik weer voor mezelf spreken en niet voor andere FF-ers.

Ik vind het jammer dat RN zo in het slop begint te raken en ik wil meedenken aan een oplossing. In mijn ogen doen veel van de andere FF-ers dat ook. Ook wij willen er dus iets aan doen. Het enige wat wij krijgen, is een hoop gezeik over ons heen. Niet alleen van gewone leden, maar nu dus ook van moderators. Een aantal van onze leden zijn op deze site niet eens meer welkom, wat dus erg jammer is. Blijkbaar is er iets mis met de vrijheid van meningsuiting hier op dit forum, anders hadden jullie hen wel gerespecteerd.
Jij hoeft je niet thuis te voelen op FF, daar kan niemand je toe dwingen en dat doen we ook niet. We komen de boel hier ook niet verstieren, we geven alleen onze mening, zoals dat op een forum hoort te gebeuren. Blijkbaar wordt onze mening niet op prijs gesteld en dat betreur ik, want daaruit blijkt dat jullie vooringenomen zijn, ten opzichte van ALLE FF-ers en dus generaliseren.

Ik zal de discussie hier met veel genot volgen en wie weet geef ik nog eens mijn mening, maar ik ben benieuwd of het lukt om RN nieuw leven in te blazen...

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 30-08-2007, 20:38:03 »
maar de samenstelling van groepen kun je nu eenmaal niet veranderen ben ik bang.

Persoonlijk vind ik dit nou net het belangrijkste om RN nieuw leven in te blazen.Wie ben ik om daarover te oordelen? maar ik vind dat de crew en de AL evenredig zou moeten verdeeld zijn.Evenveel mannen/vrouwen,evenveel +dertigers als -achtienders.En het moeten mensen zijn die er volledig willen voor gaan.(ik wacht al 2 jaar op iets van een AL......)Zelf heeft iemand mij ooit gevraagd of ik geen zin had om AL te zijn.Mijn antwoord was kort; ik ken niet genoeg van Pc en heb er de tijd ook niet voor,(als ik niet zeker ben dat ik mij 100% kan inzetten,dan begin ik er liever niet aan)
Verder zou ik het fijn vinden dat wanneer ik weer volgens sommige droogkl*ten iets post wat voor hen niet door de beugel kan(want zij verzieken trouwens de boel,en niet de mensen van FF,(ik weet wel dat ik op hun site het 3lettermannelijk geslachtsorgaan ben  ::rofl:: , maar alles wat ik post moet je met een knipoog nemen,ik bedoel er helemaal niets verkeerd mee. Maar sommige mensen vinden het nodig om persoonlijke,vertrouwde info over mij te gaan melden aan de Mod. Terwijl eerst 1 woordje aan mij persoonlijk veel narigheid kan voorkomen.Als ik dan al iets "gevaarlijk" zou uitgespookt hebben.Ik ben de laatste die een op een grap zou reageren,maar als ik lees dat er mensen rondlopen met (anti-Jos t-shirts)Tja,dat vind ik gewoon crimineel  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: da's zeker geen forum-grap-plagen meer,da's gewoon openbare vernedering  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #78 Gepost op: 30-08-2007, 20:42:38 »
 ::rofl:: ::rofl::

nu MOET ik toch even reageren ::rofl::

evenveel +dertigers als -achtienders.

ik zit daar tussen schat, zal ik maar gaan dan ??? ::)

::rofl::

ben zoooooooooooooooo beledigd nu  ;D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 30-08-2007, 21:22:50 »
Vooral die drie zwaai-smilies had ik van een moderator toch niet verwacht, die behoort toch het goede voorbeeld te geven... Er is geen vete tussen FF en RN, we zijn geen maffia hier... En ik neem aan dat jullie dat ook niet zijn. Wederom ga ik weer voor mezelf spreken en niet voor andere FF-ers.

Even voor de goede orde....als je het gehele topic had gelezen dan had je kunnen weten dat ik het moderatorschap al een tijdje geleden heb opgegeven. Dat ik mijn blauwe kleurtje en titel nog heb wil niet zeggen dat ik nog langer modereer. En trouwens ook een moderator mag zich dingen afvragen en een mening hebben. Zolang ik deze respectvol de wereld in breng is er toch niets aan de hand???

Daarnaast neem jij het woord maffia in de mond en dat kun je mij dus niet verwijten. in mijn ogen blaas jij het geheel weer op door ineens op RN te verschijnen met of zonder bijbedoelingen, dat is mijn niet echt duidelijk.
En jij zegt dat je voor jouw mening uitkomt nou dat doe ik ook want ik spreek niet namens RN!!!

En zal ik dan deze keer de zwaaismileys maar achterwege laten?? Blijkbaar heb jij er meer moeite mee dan Floortje.... ::)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!