Eigenlijk spelen er 2 dingen dus, als ik Guikies post goed lees.
1. onderlinge grapjes en dergelijke. Tja, daar maakt iedereen zich wel schuldig aan, net wat Lau zegt, daar is het een forum voor. Maar misschien wel een goed idee dus om daar allemaal eens op te letten, of we dat kunnen verminderen, of de grapjes kunnen toelichten. Ik zal hier zeker aan gaan werken.
2. Toch weer dat gedoe met elders.
Guikie roept op om eerlijk te zijn. Dat zal ik dan bij deze zijn.
Ik ben dit voorjaar een kijkje gaan nemen op dat andere forum. In eerste instantie om te zien of en hoe dit gedoe daar nog leeft.
Wat ik daar vond, is een forum waar slap geouwehoerd wordt. Op een minder nette manier dan hier. Dat bleek ik toch ook wel leuk te vinden. Je zou dat kleutergedrag kunnen noemen, zo zie ik het niet. Ik vind FF een ander forum dan RN, en ik zoek daar een ander soort gezelligheid.
Het is er op dit moment wel levendiger dan hier. Vandaar mijn poging om er hier ook weer wat meer leven in te krijgen.
Realitynet blijft mijn nummer 1 forum. Het respect dat we hier altijd hadden voor elkaar, vind ik een groot goed. Dat zie ik ook heel graag weer terug komen. Hier op RN was altijd meer diepgang te vinden, naast de onzintopics als me 2, me 3, etc. Dat maakt dat voor mij Realitynet het forum is waar ik het eerste ga lezen, als ik online ben.
En ik heb helemaal geen zin om dingen van hier daar neer te zetten of andersom. Ik weet dat een aantal van jullie problemen hebben met een aantal mensen daar. Dat is echter niet mijn zaak, en ik wil daar geenszins in stoken, daarvoor zijn jullie, de Realitynetcommunity, mij veel te dierbaar.
Evenstar meldt dat ze het minder boeiend vind geworden hier. Daar zit wat in.
Hoe kunnen we dat weer wat verbeteren? Hoe kunnen we het weer interessant maken voor de mensen die hier het afgelopen jaar vaak waren, maar ook voor nieuwe mensen?