Auteur Topic: The Phone 2  (gelezen 18024 keer)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
The Phone 2
« Gepost op: 21-11-2007, 16:11:44 »
Citaat
Avro komt met tweede seizoen The Phone

The Phone keert terug bij de Avro voor een tweede seizoen. Het veelbesproken format scoorde niet uitbundig veel kijkers, maar blijkbaar voldoende voor een nieuwe reeks afleveringen. In The Phone nemen willekeurige passanten een rinkelende mobiele telefoon op, waarmee ze rechtstreeks in een spel belanden. Uiteindelijk kunnen ze 25.000 euro winnen. Het format baarde vorig jaar veel opzien op internationale tv-beurzen en werd zodoende vaak aan het buitenland verhandeld.

Zelf was ik niet meteen gegrepen door The Phone. Het spanningselement ontbrak. Maar aan het format valt natuurlijk bij te schaven.

The Phone stond op de latere avond van Nederland 3 geprogrammeerd, niet het beste plekje voor een dergelijk kostbaar programma. Mogelijk wordt de tweede reeks op een ander tijdstip uitgezonden.

Bron: Zappen.blog

:D :D

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Phone 2
« Reactie #1 Gepost op: 21-11-2007, 19:19:47 »
 ::ok::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: The Phone 2
« Reactie #2 Gepost op: 22-11-2007, 00:06:46 »
Ik hoop dat ze het wel wat duidelijker maken allemaal.
Ik vond seizoen 1 af en toe erg vaag, vooral het eindspel dan.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Phone 2
« Reactie #3 Gepost op: 22-11-2007, 13:47:07 »
Ja, dat is wel waar. Er kan nog aardig aan gesleuteld worden om het nog leuker te maken

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Phone 2
« Reactie #4 Gepost op: 2-12-2007, 17:57:49 »
Toch leuk dat er een tweede seizoen komt! ::bravo::
2024: wie is de Mol?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Phone 2
« Reactie #5 Gepost op: 7-12-2007, 09:31:11 »
Ik vond het een erg leuk programma. Beetje sleutelen aan de uitwerking, maak het programma desnoods iets langer en dan heb ik er weer zin hoor! :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Steffi,

  • Forumlid
Re: The Phone 2
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2008, 16:57:02 »
Leuk dat er nog een seizoen komt!  ::trots::

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: The Phone 2
« Reactie #7 Gepost op: 31-01-2008, 18:20:58 »
Den Bosch. Er komt een nieuwe serie van het televisieprogramma The Phone. De Avro heeft zes nieuwe afleveringen besteld, die in het voorjaar worden uitgezonden. Vandaag zijn in Den Bosch de opnamen begonnen.
De eerste reeks was, ondanks hoge verwachtingen, kijkcijfermatig geen succes. Niet gek als je een programma dat voornamelijk jonge kijkers moet trekken programmeert in de zomer, op vrijdagavond en op een onmogelijk tijdstip. Zo helpt de publieke omroep met haar netmanagers en vergadercultuur wel vaker een briljant idee om zeep.
Het concept van The Phone is top. (zie de eerdere blogjes over dit onderwerp) Ik geloof er nog steeds heilig in. Er moet alleen flink in geďnvesteerd worden en het programma moet een eerlijke kans krijgen. Wat dat betreft is een reeks van zes of acht afleveringen niks. Geef de producent opdracht om er dertien te maken en neem gelijk een serieuze optie op nog eens dertien episodes. Dat is pas vertrouwen uitspreken.
Dit is namelijk typisch zo’n format dat zich moet ontwikkelen. De makers kunnen alleen in de praktijk uitvinden wat werkt en wat niet. Wat dat betreft heb ik alleen al tijdens het draaien van die eerste acht afleveringen buitengewoon veel geleerd over mijn eigen vak en over het maken van The Phone in het bijzonder. Dat geldt waarschijnlijk voor alle mensen die erbij betrokken waren.
Een paar weken geleden heb ik een viertal groepen jongeren een stukje van de aflevering uit Utrecht laten zien. Geen van allen had eerder iets van dit programma gezien. Dat zegt wel iets over promo’s en het moment van uitzenden. Maar binnen drie minuten zaten ze allemaal op het puntje van hun stoel. Het idee dat iedereen van het ene op het andere moment in zo’n spannend spel terecht kan komen vonden ze geweldig. De vormgeving noemden ze gaaf en de meeste reageerden geďrriteerd toen ik na tien minuten de DVD stopte.
Voor mij was dit kleine onderzoekje in de doelgroep hét bewijs dat The Phone -in tegenstelling tot wat een aantal omroepdeskundigen, die ik hierover sprak, zeiden- wel degelijk hitpotentie heeft. En het wordt alleen maar beter.
Er is hard nagedacht over de samenstelling van de afleveringen. De ingrediënten zijn meer afgewogen en dus kunnen we spreken van een verbeterd recept. Tijdens de eerste draaidag bleek gelijk dat het werkt. Het einde van deze aflevering is geweldig.
Ik ben in ieder geval dolgelukkig met deze nieuwe ronde en geweldige kansen. Het is voor de cameraploeg minstens zo spannend als voor de kandidaten. Elke draaidag is een logistiek avontuur op zich en op iedere locatie valt wel wat te beleven. Bovendien is het voor iemand die gewend is om in kleine teams te werken heerlijk om ook af en toe met een grote ploeg op stap te zijn.



Bron: reinonline.blogspot.com
« Laatst bewerkt op: 31-01-2008, 22:47:42 door Megan, Reden: link verwijderd »
The sun came up and reality set in.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Phone 2
« Reactie #8 Gepost op: 31-01-2008, 21:40:21 »
Dat is ongeveer na de Mol, goed ingepland! ::ok::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Phone 2
« Reactie #9 Gepost op: 9-03-2008, 15:23:17 »
The Phone 2 begint op 13 april tot 18 mei om 21.45 uur op Ned. 3
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Phone 2
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2008, 17:58:05 »
Wat een tijdstip, zondagavond 23:45? Gaan ze weer verbaasd opkijken als ze slechte kijkcijfers hebben.  :-\\

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Phone 2
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2008, 18:01:07 »
Wat een tijdstip, zondagavond 23:45? Gaan ze weer verbaasd opkijken als ze slechte kijkcijfers hebben.  :-\\

21.45 uur ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Phone 2
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2008, 19:04:23 »
Oh ja, dat bedoelde ik ook, typfout. :-[ Want dan nog, denk niet dat er mensen speciaal om dat uur op zondagavond voor de buis gekluisterd gaan zitten?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Phone 2
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2008, 19:05:52 »
Want dan nog, denk niet dat er mensen speciaal om dat uur op zondagavond voor de buis gekluisterd gaan zitten?

Ik wel, denk ik. ::nieuwsgierig::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Phone 2
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2008, 19:06:46 »
Ik kijk het wel via uitzendinggemist. :)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Phone 2
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2008, 19:08:21 »
Maar ik ben het wel met je eens dat ze weinig kijkcijfers kunnen verwachten als ze het op zo'n rare tijd uitzenden.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: The Phone 2
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2008, 19:18:49 »
Maar ik ben het wel met je eens dat ze weinig kijkcijfers kunnen verwachten als ze het op zo'n rare tijd uitzenden.
Idd. Komt nog bij dat Ned.3 (min of meer) bedoeld is voor jeugdige kijkers maar vind The Phone eigk ook wel op 1 passen.
Ben je ook verzekerd van meer kijkers trouwens.
The sun came up and reality set in.

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: The Phone 2
« Reactie #17 Gepost op: 11-03-2008, 19:43:06 »
hmm, ik denk dat ik maar eens heel vaak uit eten ga, in de hoop een telefoon te vinden  ::vergroot:: ... maarja, hoe groot is nou de kans dat ze The Phone bij ons, in dit (wel gezellige) dorpje gaan houden??? ach, we zien wel ;D
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Phone 2
« Reactie #18 Gepost op: 15-03-2008, 16:12:12 »
The Phone 2 begint op 13 april tot 18 mei om 21.45 uur op Ned. 3

Hoera! Al kijk ik het wsl ook wel via uitzendinggemist ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Phone 2
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2008, 21:31:56 »
Aflevering 2.1: Café (Zondag 13 April 21.45 Nederland 3)

In de 1ste aflevering van dit seizoen zijn de 2 telefoons achter gelaten in een Café.

Bron: Varagids nummer 15 (12 April tm 18 April.)