Poll

moeten ze weg?

ja
neen

Auteur Topic: plastic tasjes in de ban!  (gelezen 12683 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
plastic tasjes in de ban!
« Gepost op: 12-01-2008, 23:01:29 »
ik werk in een winkel, en ik ben compleet pro anti tasjes.

mijn grote irritaties:

1. mensen die zeggen 'doe er maar een tasje om, want ik moet nog naar een andere winkel'.
als ze nou gewoon de kassabon meenemen! is er echt helemaal niets aan de hand. één kassabon zegt nog meer dan 10 tasjes van onze winkel.
en trouwens, ik ken geen collega die vraagt of een klant even z'n tas open wil doen om te kijken wat er in zit. en mocht dat wel gebeuren, dan heb je die kassabon toch nog!

2. mensen die hun fiets (met fietstassen!) buiten de winkel hebben staan en voor die paar meter naar hun fiets nog een tasje willen.  >:(

3. mensen die al één of meerdere tasjes hebben en er ook nog een van mij willen, terwijl je zíet dat het er makkelijk bij in kan.

4. mensen die met z'n 2en aan het winkelen zijn en allebei een eigen tasje willen terwijl het makkelijk in 1 tasje kan.
als je uit elkaar gaat kun je toch even wisselen van spullen?

5. mensen die bv een mascara kopen en daar nog een tasje voor willen terwijl het mákkelijk in een handtas of jaszak kan.

echt ongelooflijk wat voor hoeveelheid van die rottasjes ik weg moet geven op een dag.
laat ze er asjeblieft een verbod op leggen zodat mensen eens een keer minder lui worden en gewoon een keer zo'n shopper meenemen ofzo.

wat vinden jullie?

ik hoop dat ik niemand beledig overigens.  :-X

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: plastic tasjes in de ban!
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2008, 23:04:19 »
Ik ben het helemaal met je eens. Ikzelf neem ook nooit een plastic tasje!

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 12-01-2008, 23:06:33 »
Overigens:

Verbod in China op plastic tasje

Peking, 9 jan. De Chinese regering heeft een verbod uitgevaardigd op het vervaardigen, verkopen en gebruiken van plastic tasjes die dunner zijn dan 0.025 milimeter.

Voor dikkere tasjes moet betaald gaan worden. Het verbod gaat in op 1 juni 2008.

Met de maatregel wil de overheid een halt toeroepen aan de ‘witte vervuiling’ van steden en tegelijkertijd de reserves van grondstoffen als olie sparen. Het verbod werd gisteren op een gouvernementele website geplaatst. Tevens werd opgeroepen tot het gebruik van stoffen tasjes en boodschappenmanden.

Ook werd financiële autoriteiten aangeraden belasting te heffen op het produceren en verkopen van de dikke plastic tasjes. Greenpeace juicht het initiatief toe.

Bron: NRC Handelsblad

::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #3 Gepost op: 12-01-2008, 23:10:25 »
Ik doe altijd alles zoveel mogelijk in één tasje, dus je hebt gelijk :P
First you go backwards, but then forwards again

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2008, 23:11:10 »
Ben t helemaal met je eens! Weg met die flauwekul ;D

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik altijd een tasje wil als ik maandverband enzo koop bij de Etos, om daar nou mee over straat te zeulen :-[
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2008, 23:12:59 »
Ben t helemaal met je eens! Weg met die flauwekul ;D

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik altijd een tasje wil als ik maandverband enzo koop bij de Etos, om daar nou mee over straat te zeulen :-[

gewoon je eigen tas meenemen

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2008, 23:14:03 »
gewoon je eigen tas meenemen

::rofl::

mag ik ook één uitzondering ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2008, 23:15:12 »

Ik ben voor een verbod van die dingen, zoals men in China ook heeft gedaan (zie een paar posts eerder), en dan kun je geen uitzonderingen gaan maken...

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2008, 23:40:29 »
Arme Megan :P
Gewoon in een tas stoppen dan maar :P
First you go backwards, but then forwards again

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #9 Gepost op: 12-01-2008, 23:43:12 »

je gata al de de fout in bij de etos.  ;)
maar idd, dan neem je toch je eigen tas meE?

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2008, 23:59:11 »
Waarom de mensen een tasje willen zal mij een zorg zijn. Maar het is gewoon ook niet goed voor het milieu als ze op straat belanden enz. dus ben ik er ook tegen.
The sun came up and reality set in.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2008, 08:08:29 »
Ik ben er helemaal voor om de plastic tasjes aan banden te leggen. waarom geen stevige papieren zakken zoals in andere landen of gewoonweg je eigen (boodschappen)tas meenemen zoals ik meestal doe.
Wat mij betreft mag er op alles plastictasjes een bedrag komen te staan wat je moet betalen wanneer je er eentje wilt hebben.
En overigens; papieren zakken kun je weer bij het oud papier doen, zodat het nog milieuvriendelijk is én het levert weer geld op voor instanties die oud papier inzamelen ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2008, 10:50:43 »
Onzin idd al die plastic tasjes, neem zelf een tas mee!

Ook heel raar: wij doen alles in papieren zakken, en dan wordt er toch nog regelmatig om een plastic tasje gevraagd, waar die papieren zak met inhoud dan in kan   ::niet-ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2008, 12:49:44 »
Dat is helemaal te stom voor woorden natuurlijk. Ik neem meestal zelf een rugtas mee, dat is ook nog eens  ::jaja::

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #14 Gepost op: 13-01-2008, 13:16:10 »
ik heb een heel handige, zeer stevige, kleine opvouwbare tas (opgevouwen ter grootte van een jaszak)gekregen van mijn buurvrouw. die bracht het mee uit ierland waar ze ook erg fanatiek proberen de plastic tas uit te bannen. ideaal voor de dagelijkse boodschappen en altijd bij de hand.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 13-01-2008, 13:27:58 »
Onzin idd al die plastic tasjes, neem zelf een tas mee!

Ook heel raar: wij doen alles in papieren zakken, en dan wordt er toch nog regelmatig om een plastic tasje gevraagd, waar die papieren zak met inhoud dan in kan   ::niet-ok::

ik snap dat wel. althans als die papierenzak geen handvaten heeft en de inhoud zo groot is dat het dan lastig te dragen is.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 13-01-2008, 13:37:14 »
ik snap dat wel. althans als die papierenzak geen handvaten heeft en de inhoud zo groot is dat het dan lastig te dragen is.

De grote zakken hebben handvaten, de kleine zakjes niet, maar die kun je dus makkelijk met inhoud in je hand houden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 13-01-2008, 14:17:06 »
De grote zakken hebben handvaten, de kleine zakjes niet, maar die kun je dus makkelijk met inhoud in je hand houden.

Dan is het nogal nutteloos. Waarom zou je perse een plastic tas willen? Zijn ze soms bang dat die papieren zak scheurt ofzo? Alsof een plastic zak niet scheurt...

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2008, 14:46:09 »
Pfft dikke bullshit  ::jaja:: eerst mag je geen sigaretje meer opsteken in een kroeg,nu mag je al geen zakje meer vragen aan de kassa?  ??? ??? En wie maakt ons dat duidelijk? "Groene" Ministers die op vergaderingen aankomen in zware Mercedessen,Audi's enz. Een mooi voorbeeld van hoe het niet moet,ligt wederom in........België Dé oppergroene (Mieke Vogels) zegt;"jamaar als wij naar een vergadering moeten dan doen we aan carpoolen,da's minder schadelijk voor het milieu" ach ga weg  >:( als je dan toch zo groen bent,dan moet je gewoon stappen of de fiets nemen,want als je dan toch zo met het milieu bezig bent,dan is zelfs 1 auto nog teveel.Een vraagje aan de "die hard-anti plastiekzakjes-mensen" Stel,tijdens de afgelopen feestdagen heb je vrienden en familie enzo uitgenodigd voor een etentje. Op het allerlaatste nippertje merk je dat je nog heelwat nodig hebt. Je spoed je naar het warenhuis,laad je winkelwagentje vol,je komt aan de kassa en de kassajuffrouw zegt "sorrie we hebben geen papieren zakken meer,enkel plastiekzakjes. Wat zeg je dan? ik neem niets mee? hahahaha, ga weg je neemt gewoon plastieken zakken punt uit.
Begrijp me niet verkeerd, ik sorteer ook mijn afval (in de glascontainer) wit glas bij wit,gekleurd glas bij gekleurd, PMD bij PMD,Groenafval bij groenafval enz.... Maar dat je af en toe geen plastiek zakje aan de kassa zou mogen vragen,da's weer extreem gezeik!!!  ::jaja:: ::jaja::

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2008, 14:56:35 »
Pfft dikke bullshit  ::jaja:: eerst mag je geen sigaretje meer opsteken in een kroeg,nu mag je al geen zakje meer vragen aan de kassa?  ??? ??? En wie maakt ons dat duidelijk? "Groene" Ministers die op vergaderingen aankomen in zware Mercedessen,Audi's enz. Een mooi voorbeeld van hoe het niet moet,ligt wederom in........België Dé oppergroene (Mieke Vogels) zegt;"jamaar als wij naar een vergadering moeten dan doen we aan carpoolen,da's minder schadelijk voor het milieu" ach ga weg  >:( als je dan toch zo groen bent,dan moet je gewoon stappen of de fiets nemen,want als je dan toch zo met het milieu bezig bent,dan is zelfs 1 auto nog teveel.Een vraagje aan de "die hard-anti plastiekzakjes-mensen" Stel,tijdens de afgelopen feestdagen heb je vrienden en familie enzo uitgenodigd voor een etentje. Op het allerlaatste nippertje merk je dat je nog heelwat nodig hebt. Je spoed je naar het warenhuis,laad je winkelwagentje vol,je komt aan de kassa en de kassajuffrouw zegt "sorrie we hebben geen papieren zakken meer,enkel plastiekzakjes. Wat zeg je dan? ik neem niets mee? hahahaha, ga weg je neemt gewoon plastieken zakken punt uit.
Begrijp me niet verkeerd, ik sorteer ook mijn afval (in de glascontainer) wit glas bij wit,gekleurd glas bij gekleurd, PMD bij PMD,Groenafval bij groenafval enz.... Maar dat je af en toe geen plastiek zakje aan de kassa zou mogen vragen,da's weer extreem gezeik!!!  ::jaja:: ::jaja::

Dat er hypocriete politici zijn in de wereld, zegt toch niet dat het milieu niet meer belangrijk is?
Dat met die sigaretten gaat overigens niet over het milieu, maar over volksgezondheid.