Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 525702 keer)

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2640 Gepost op: 4-09-2020, 20:10:44 »
Ik ben begonnen op Windesheim aan Social Work. Ik heb sowieso een toffe klas en ook best wel wat lessen op locatie. Ik ga ook strijden voor mijn propedeuse in het eerste jaar. Alleen nog een goede stageplek regelen/verzinnen geen flauw idee waar ik dat wil doen. Per 1 Oktober heb ik al stage. ::hypocriet::
Så hva gjør vi nå?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Schooltopic
« Reactie #2641 Gepost op: 4-09-2020, 20:55:31 »
@Frank ja wel eens. Vooral geschiedenis vh medialandschap is echt wel veel werk en de meeste studenten vinden dat niet het leukste vak ook
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2642 Gepost op: 4-09-2020, 22:25:37 »
Leuk Ricardo!

@Lucy ah nou wel beter eigenlijk, dan kan het daarna alleen maar meevallen  ;D en ik heb het geluk dat ik altijd wel goed was in geschiedenis en het ook best leuk vond  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2643 Gepost op: 10-09-2020, 12:06:25 »
Pfff het vak waar ik nu mee bezig ben is echt pittig. Ik dacht dat het makkelijker ging worden, omdat ik beter ben in staatsrecht dan in bestuursrecht. Maar ja, master he, dus we gaan ineens mega de diepte in. Echt allemaal Engelse (Amerikaanse teksten) en nu zit ik een of ander Amerikaans arrest te lezen over grondwettelijke toetsing. Maar ik moet echt elke zin wel 5x lezen. En dan moet ik ook nog allerlei vragen beantwoorden over een andere tekst en nog twee teksten lezen. Ik heb nog tot 15.00 vanmiddag.  ::tandpastasmiley:: Normaal ben ik altijd ruim van te voren klaar, maar nu heb ik stress.  :P En dan ook nog even twee papers tussendoor.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2644 Gepost op: 10-09-2020, 12:41:46 »
Klinkt heftig  ::jaja::

Bij mij gaat het opzich best goed, zo lastig vind ik het tot nu toe niet, maar wel gewoon echt heel veel. Maar iedereen zegt dat als je dit blok overleeft, je de rest ook aan kan, dus daar gaan we voor  ;D
Frankje Lapi

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2645 Gepost op: 10-09-2020, 13:17:19 »
Love mijn premastervakken ::love::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2646 Gepost op: 10-09-2020, 17:06:08 »
Ik vind het vak dat ik volg ook wel heel leuk hoor. Het is veel en het is lastig, maar het is super interessant en het is wel echt leuk om met medestudenten te discussiëren over dingen. En echt wel grappig om te zien hoe zeer de meningen onder medestudenten verschillen over wel of geen rechterlijke toetsing aan de grondwet. Maar als je dan discussieert met elkaar dan blijkt het toch allemaal wat genuanceerder te liggen.  :P

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Schooltopic
« Reactie #2647 Gepost op: 10-09-2020, 21:25:01 »
Morgen voor het eerst sinds 12 maart (6 maanden geleden  ::oink:: ) weer naar school.
Wel deze week al een heel interessant college over radicalisering gehad, maar morgen gaat het echt weer verder  ::tandpastasmiley::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Schooltopic
« Reactie #2648 Gepost op: 10-09-2020, 23:41:23 »
Mijn school dingen zijn nu ook weer echt begonnen :D Morgen zelfs een paar colleges op locatie, ben benieuwd. Tot nu toe de rest verder digitaal gehad, valt me erg mee en het is ook leuk allemaal.

Het is wel nu al vrij veel. Ik plan mezelf natuurlijk ook weer vol, dus ik gebruik nu elk uurtje dat ik niet iets gepland heb voor huiswerk oeps
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2649 Gepost op: 8-10-2020, 20:16:57 »
Die hoorcolleges via zoom wennen toch echt. Ik heb vandaag gewoon uit mijzelf het woord genomen tijdens het college, terwijl ik vorig collegejaar steeds uitlogde als we moesten discussiëren  :P

Verder wel wat stress. We hebben net afgelopen weekend onze 1e paper moeten inleveren, nu moesten we een probleemstelling plaatsen voor onze 2e paper, maar die van mij was afgewezen  >:( Toen kon ik niks bedenken, althans niet hoe ik de vraagstelling zo moest krijgen dat ie voldeed aan hun voorwaarden. Dus heb ik de docent maar gemaild met: dit vind ik interessante onderwerpen, hoe kan ik ze zo krijgen dat ze wel voldoen aan jullie voorwaarden  :-X

Dus nu ga ik de Coronawet uitpluizen op rechtsstatelijkheid.  ;D Maar goed, we moeten de 1e versie dinsdag al inleveren, dan donderdag feedback leveren op de papers van onze medestudenten (benieuwd of ik net zoveel te doen heb als vorige keer  :-X) en daarna hebben we dan nog meer dan een week voor de 2e versie. Dus dat is wel een beetje scheve verhouding, maar schijnbaar moeten mijn medestudenten voor het andere verplichte vak (dat ik vorig jaar al heb gevolgd) ook een paper inleveren.

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2650 Gepost op: 26-10-2020, 00:59:41 »
Ik had de keuze om eerder te slapen en mijn verslagen morgenochtend af te ronden met deadline op 12:00. Lekker gekozen om door te werken tot zojuist. Nu nog 2 geweldige tentamens over Sociologie en Mens&Gedrag en dan is de eerste periode alweer voorbij ::love::.
Så hva gjør vi nå?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2651 Gepost op: 14-11-2020, 11:03:11 »
Ik heb gewoon een 9 gehaald voor een paper.  :D Helaas is het eindcijfer een gemiddelde van twee papers en die ander moet ik nog terugkrijgen, dus het cijfer zal nog wel iets zakken. Maar ik ben trots.  ::trots::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Schooltopic
« Reactie #2652 Gepost op: 22-11-2020, 11:51:59 »
Ik heb gewoon een 9 gehaald voor een paper.  :D Helaas is het eindcijfer een gemiddelde van twee papers en die ander moet ik nog terugkrijgen, dus het cijfer zal nog wel iets zakken. Maar ik ben trots.  ::trots::

Wow netjes!
De ander inmiddels al terug? :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2653 Gepost op: 22-11-2020, 12:17:50 »
Ja, daar had ik een 8 voor. Dus als iemand iets wil weten over de nieuwe Coronawet... ik weet er alles van (vooral over de rechtstatelijkheid ervan).  ;D

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Schooltopic
« Reactie #2654 Gepost op: 22-11-2020, 12:28:13 »
Goed bezig, Loezel!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Schooltopic
« Reactie #2655 Gepost op: 22-11-2020, 22:58:05 »
Lekker bezig!  ::bravo::

Hier bij mij is het toch nog wat wennen. Wij hebben deze week voor het eerst (na een verlengde vakantie) halftijds afstandsonderwijs gehad. Dat houdt in dat we om de dag thuis moeten blijven. Deze week moest ik maandag, woensdag en vrijdag thuis blijven en dat wisselt de komende week af, dus dan moet ik die dagen naar school. Op die manier hebben we vakken die we 1 uur hebben ook een keer in de klas gehad en blijft het wel een beetje in balans met het oneven aantal dagen. Ik kan me thuis wel minder goed concentreren dan tijdens de les, want ik heb het gevoel dat ik veel minder meedenk bij bepaalde lessen en gewoon opschrijf wat ik moet opschrijven. Het ding is ook wel dat leerkrachten nu echt alles erin willen duwen zodat we alles nog gezien krijgen, maar door halftijds afstandsonderwijs zijn toetsen ook minder verspreid..

Ach ja, het is nog even 2 weken volhouden op deze manier, want over 2 weken beginnen de examens weer. Ben wel benieuwd hoe dat wordt gedaan in coronatijden, maar ze gaan alleszins door (is trouwens ook weer een jaar geleden dat ik examens heb gehad).

Oh ja, ik heb trouwens ook eens wat zitten opzoeken over opleidingen enzo, maar ja ik weet het nog steeds niet zo goed, maar een economische richting ofzo zie ik wel zitten, (Toegepaste) Economische Wetenschappen of iets in die trend. Maar ik heb nog 2 jaar om uit te zoeken wat ik ga doen, had enkel maar eens wat gekeken uit interesse. Ben trouwens wel echt blij dat ik dit jaar van Wiskunde-Latijn ben overgeschakeld naar Economie-Wiskunde, echt zoveeeeeel leuker hahaha
« Laatst bewerkt op: 22-11-2020, 22:59:47 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Schooltopic
« Reactie #2656 Gepost op: 25-11-2020, 06:01:33 »
Maar maar maar

Latijn :( :(



Ik had een 9,4 voor ontwikkelingspsychologie en een 9 voor taal jaar 1 en een 8 voor taal jaar 2 ;D #pabo
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2657 Gepost op: 28-11-2020, 18:55:48 »
Netjes Lucy.  ::bravo:: Ik moet voor maandag een zaak lezen van een Schotse meneer, die vind dat er niks aanstootgevends is aan het menselijk lichaam en dat je dus prima naakt kunt rondlopen. Die meneer werd dus regelmatig gearresteerd voor naakt rondlopen in het openbaar en ging toen naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens omdat hij vond dat zijn vrijheid van meningsuiting werd beperkt.  ::rofl:: ::rofl:: Ik heb het nog niet helemaal uitgelezen, maar ik vrees dat de meneer geen gelijk gaat krijgen van het Hof.  ::rofl::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #2658 Gepost op: 9-12-2020, 20:33:59 »
Vorige week moest ik mijn scriptie onderwerp inleveren. Nou ja eigenlijk moesten er 2 onderwerpen inleveren. Dus heb nu als 1e keus of Ceta (handelsverdrag met Canada) wel in overeenstemming is met de eisen van de democratie en rechtsstaat. Mijn 2e keus is uitzoeken of en op welke wijze online  campagne voeren van politieke partijen democratisch problematisch is (omdat er bv geen zicht op is, omdat buitenlandse partijen zich ermee kunnen bemoeien etc). 2e keus moest ik uiteindelijk op het laatste moment verzinnen, omdat ik niet wist dat we 2 keuzes moesten inleveren. 

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Schooltopic
« Reactie #2659 Gepost op: 9-12-2020, 20:42:20 »
Ooh die 2e lijkt me heel interessant  ::jaja::
...if one only remembers to turn on the light.