Auteur Topic: Mol en Rood Scherm-theorie  (gelezen 32707 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #20 Gepost op: 16-03-2009, 18:11:01 »
Het is inderdaad geen regel, het is een ongeschreven wet en het zal ook nooit gebeuren.
Het zal nooit gebeuren? Vraag eens aan Heinz of Robbyazerty of ze ergens een deelnemer "Kurt" naar boven kunnen toveren.

Er staat me iets van bij dat dat een deelnemer was, die een rood scherm kreeg, maar naderhand toch de mol bleek te zijn. Ben niet zeker van de naam, ik meen me echter voor de geest te kunnen halen dat dit in een duitse versie was.

Ook ik was heel blij met de uitspraak van JP, waarmee dus voor eens en voor altijd duidelijk werd dat de mol en een rood scherm best samen kunnen gaan. Waarvan akte.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #21 Gepost op: 16-03-2009, 18:50:03 »
Het is inderdaad geen regel, het is een ongeschreven wet en het zal ook nooit gebeuren.
says who ?
tis ook nooit genoeg he ! tijdens de hunt van vorig jaar was al gezegd dat de mol best een rood scherm kon krijgen, nu werd weer verteld dat het onzin is dat de mol geen rood scherm kan krijgen, en nog denken mensen het beter te weten :)
sucht

:p
dennis for mole !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #22 Gepost op: 16-03-2009, 19:07:48 »
je zegt het net tegengesteld aan wat je bedoelt te zeggen, geloof ik. ;)




Het volgende is dus bedoeld voor degenen die niet willen geloven wat iemand uit het productieteam zegt:

Wie erbij was heeft JP dus echt heel duidelijk horen zeggen dat het een mythe is dat de mol nooit een rood scherm kan krijgen. De mol zal de finale spelen, en dus zal de mol het spel als zodanig niet kunnen verlaten, maar wie zegt mij dat dat niet tijdelijk kan?

Offline The Miracle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #23 Gepost op: 16-03-2009, 19:54:38 »
Natuurlijk kan het, maar het gebeurt niet. De mensen die Anniek al helemaal als mol in hun systeem hadden al die weken lang, die moeten de klap blijkbaar nog steeds verwerken. Anniek zou keihard naar huis gegaan zijn als ze die vrijstelling niet had verworven in afl 2. En ja, in Duitsland of Amerika kan het natuurlijk wel gebeurd zijn, maar in Nederland niet. Bovendien was ik er niet bij gister omdat ik geen zin had om mijn hertentamens naar de ballen te helpen, dus weet ik niet wat er allemaal gezegd is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #24 Gepost op: 16-03-2009, 20:25:20 »
Jij zegt dat het niet gebeurt. Weet je dat 100 procent zeker? Ik baseer me op twee mensen die een behoorlijke database hebben op dit gebied (namen staan in mijn eerdere bericht).

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #25 Gepost op: 16-03-2009, 20:51:00 »
"Zucht"
Ik dacht dat ik met mijn vraag de discussie uit de weg had geholpen............
 :\'( :\'( :\'(



Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #26 Gepost op: 16-03-2009, 21:04:48 »
"Zucht"
Ik dacht dat ik met mijn vraag de discussie uit de weg had geholpen............
 :\'( :\'( :\'(



Je weet inmiddels wel hoe het gaat: voor jou, en mij, en de meeste anderen is deze kwestie dus uit de wereld. Maar ook al komen Heinz en Robbie met het bewijs dat Kurt een rood scherm kreeg en toch de mol was, er zullen altijd mensen zijn die dat niet willen geloven.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #27 Gepost op: 16-03-2009, 21:19:52 »
mooi om te horen dat de mol gewoon een roodscherm kan krijgen
 ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #28 Gepost op: 16-03-2009, 21:31:15 »
''gewoon'', is weer een andere zaak, maar het is niet uit te sluiten........

Het wachten is nu op Robbie, die zal toch inmiddels wel thuis in Arendonk zijn?


Waar hangt die Belg uit, als je hem nodig hebt......... ::rofl:: ::rofl::

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #29 Gepost op: 16-03-2009, 22:23:29 »
Je weet inmiddels wel hoe het gaat: voor jou, en mij, en de meeste anderen is deze kwestie dus uit de wereld. Maar ook al komen Heinz en Robbie met het bewijs dat Kurt een rood scherm kreeg en toch de mol was, er zullen altijd mensen zijn die dat niet willen geloven.

Inderdaad.... ::tandpastasmiley::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #30 Gepost op: 17-03-2009, 18:48:15 »
Hier ben ik!  ::joehoe::

Ik ken geen Kurt en in de Duitse heb ik De Mol nog nooit een rood scherm zien krijgen.

MAAR (en degenen die nog buitenlandse reeksen willen kijken, moeten even niet verder lezen)


In Australië is het wel gebeurd. In een eerdere aflevering kreeg een kandidaat rood scherm en lag er dus uit. De volgende aflevering mochten de overgebleven kandidaten stemmen of hij terug mocht komen of niet. Als ook maar één iemand ja zei, mocht ie terugkomen én winden ze 50.000 dollar! Het stemmen was anoniem (voor de kandidaten tenminste) dus niemand wist wie ja gezegd had. Hij kwam in ieder geval terug. (maar bleek niet De Mol te zijn, want dat is te riskant natuurlijk, want wat als iedereen nee zegt?)
MAAR, later viel er iemand af die de volgende aflevering zélf de keuze kreeg om terug te komen in het spel of niet. De catch was dat als ze besloot terug te komen, het deze keer geen 50.000 dollar zou opleveren, maar 50.000 dollar zou kosten! Ze besloot om terug te komen, waardoor al dat geld uit de pot ging. Later bleek ze dus De Mol te zijn, die zich had laten elimineren (nouja het zal wel zwaar in samenzwering met de productie geweest zijn) om alle verdenking van zich af te schudden en later onschuldig terug het spel in te stappen en bovendien nog eens 50.000 dollar uit de pot te halen.


Het is dus al eens gebeurd in een molreeks. En de molreeksen over heel de wereld stammen allemaal af van hetzelfde format. Dus het zou even goed in een Nederlandse reeks kunnen gebeuren.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #31 Gepost op: 17-03-2009, 18:51:57 »
Als ook maar één iemand ja zei, mocht ie terugkomen én winden ze 50.000 dollar!


'Winden?' Zal het daar ff gestonken hebben... :P :P

Klein verzoek: nou deze kwestie is opgehelderd enzo hè, kan er misschien niet een slotje op dit topic? Plz?
Tell me what your telescope says

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #32 Gepost op: 17-03-2009, 21:30:46 »
Om 09:19 min van 't vragenvuur filmpje: herhaal het, spoel het terug. Zet je speakers helemaal open en daar is je bewijs!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #33 Gepost op: 17-03-2009, 21:47:41 »
Ze hebben niet voor niks een indirect antwoord op gegeven. Iedere verwarring die ze in positieve zin kunnen zaaien omtrent het spel, gaan ze niet glashelder over zijn. Anders zouden we in het vervolg direct weten dat een Anniek de mol wel/niet kan zijn en dat had de finale van dit jaar niet spannend gemaakt. Ik denk dus ook dat het kan, maar het niet zal gebeuren, ongeacht de ervaringen in een buitenlandse versie.

Offline The Miracle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #34 Gepost op: 17-03-2009, 21:51:39 »
Mijn bewijs heb ik pas als het een keer in de Nederlandse versie gebeurt.

Weet iemand trouwens wat er gebeurt als de mol ziek naar huis moet? Dan is er sprake van overmacht. Laat Roeland Fernhout in seizoen 5 nou net de mol geweest zijn. Niemand die ooit heeft kunnen bewijzen dat dit niet waar is, en ik pas uit betrouwbare bron te horen gekregen heb dat hij toevalligerwijs de oorspronkelijke mol was in dat seizoen. Tsja, het was pure overmacht, en een WIDM zonder mol is onmogelijk...

Offline G-unit

  • Forumlid
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #35 Gepost op: 17-03-2009, 22:11:09 »
Ik heb uit betrouwbare bron dat Karel de Graaf de mol was in 2006, maar Angela Groothuizen werd ziek waardoor hij de presentatie over moest nemen. Een WIDM zonder presentator is onmogelijk...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #36 Gepost op: 17-03-2009, 22:13:30 »
En waarom dan pas? het IS niet eens een Nederlands format, maar een Belgisch format van Bart de Pauw (of hoe heet die man ook weer van Woestijnvis).

Omdat het niet in een Nederlandse serie is gebeurd, kan het dus niet? 

Voor mij is het verhaal sluitend, nu JP het zondag heeft gezegd, samen met de opmerking tijdens de molhunt in Huizen, en het voorbeeld van Robbie hier in het topic. Heel simpel: het kan dus weldegelijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #37 Gepost op: 17-03-2009, 22:16:30 »
En waarom dan pas? het IS niet eens een Nederlands format, maar een Belgisch format van Bart de Pauw (of hoe heet die man ook weer van Woestijnvis).

Bart de Pauw inderdaad. En ook Michiel Devlieger, Tom Lenaerts en Michel Vanhove.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #38 Gepost op: 17-03-2009, 22:24:04 »
Ze hebben niet voor niks een indirect antwoord op gegeven. Iedere verwarring die ze in positieve zin kunnen zaaien omtrent het spel, gaan ze niet glashelder over zijn. Anders zouden we in het vervolg direct weten dat een Anniek de mol wel/niet kan zijn en dat had de finale van dit jaar niet spannend gemaakt. Ik denk dus ook dat het kan, maar het niet zal gebeuren, ongeacht de ervaringen in een buitenlandse versie.
Het gaat er in dit topic om, of een mol een rood scherm kan krijgen. En het antwoord op die vraag is met "JA" te beantwoorden. Het issue was namelijk: Kan het of kan het niet? De discussie beperkt zich misschien wat de topicstarter betreft tot de Nederlandse series. En DAARIN is het nog niet voorgekomen.


Echter de toevoeging van JP afgelopen zondag mag duidelijk zijn. Gaan jullie hem nu vertellen dat het toch niet kan?

Offline The Miracle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #39 Gepost op: 17-03-2009, 22:38:00 »
Wie is JP?