Auteur Topic: Examen vrees  (gelezen 26695 keer)

Offline @sjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • gna gna gna
Examen vrees
« Gepost op: 15-01-2003, 14:27:28 »
Aaaaaaaaah Ik zit nu in examen klas. Maar vind ut eigenlijk toch best eng :-\ Wat nou als ik zak??? Moet ik dan heel het jaar over nieuw doen??? Of zal ik het wel halen?? Ik heb nu wel al een paar keer tentamens gehad die allemaal wel vrijwel goed verliepen maar toch...







« Laatst bewerkt op: 15-01-2003, 14:28:17 door @sjuh »

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Examen vrees
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2003, 17:06:25 »
Idd, geen zorgen maken, vooral niet stressen... mennn als er iets moeilijk is is het wel om niet te stressen... pfff...








Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Examen vrees
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2003, 18:15:06 »
Ik zou een paar tentamen totaal verknallen als ik jou was! Wat zeggen ze toch over een slechte generale .....!


Nee hoor ik zal je een goeie tip geven die bij mij altijd werkt(e)!


Stel je jezelf het meest vreselijke mens in je omgeving voor die hetzelfde examen aflegde en slaagde.

Zie je hem of haar voor je!


Dan zeg je tegen jezelf: als die Druiloor het kan, kan ik het makkelijk!








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Examen vrees
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2003, 18:24:57 »
hihi dat doe ik als ik in een depressieve bui ben !! dan denk ik zo van: aha maar die is écht wel stukken lelijker hoor ;D helpt stukken !







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Den_Hugo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sjrottie...
Re:Examen vrees
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2003, 18:46:07 »
examen was easy in vergelijking met de tentamens die ik ervoor kreeg!








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Examen vrees
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2003, 19:16:25 »
Als je er nu goed voor staat, hoef je je echt geen zorgen te maken lijkt me zo. Je moet gewoon nu al zorgen dat je punten voldoende zijn en dan kan 't eigenlijk bijna niet meer misgaan bij de examens!

Ook 'n belangrijke tip is om voordat je examens beginnen, enkele examens van vorige jaren te maken als oefening. Daar leer je echt veel van. Je krijgt dan meer inzicht in de manier waarop de vragen worden gesteld en dat kan nog wel 'ns van pas komen bij je echte examen.

Ik zou me als ik jou was niet te druk gaan maken. Meer als je best kun je niet doen. En er is ook nog altijd zoiets als herexamen, dus je hoeft nog niet helemaal verloren te zijn als je in eerste instantie niet zult slagen.  :)








Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Examen vrees
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2003, 19:58:12 »
Inderdaad, geen stress!

Daarom moet je de komende weken en maanden proberen zo min mogelijk naar De Mol te kijken of wel kijken maar als een neutrale toeschouwer!








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Examen vrees
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2003, 19:58:45 »
kdenk dat je niet neutraal kan blijven  :-\







banaan begint met een b, soms met een s

Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Examen vrees
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2003, 20:01:27 »
Maar jij hoeft toch geen examen te doen of wel?









Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Examen vrees
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2003, 20:04:25 »
ik? of asjuh? ik wel alleszins hoor, maar dat was voor de vakantie, kheb er 2 of 3 rond pasen en dan al de rest met juni :)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Examen vrees
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2003, 21:40:18 »
Das toch niet hét eindexamen dan Debbie... ::)

De kunst is om vooral niet te stressen, rustig al je stof ( ruim van tevoren ) door te nemen
hrm-hm... ::) daar ben ik echt goed in ja, not... Maar nee och ik haal het wel hoor ik moet niet zeuren wat dat betreft.

Oja die tip van een vreselijk persoon voorstellen is mss wel handig...! :D (denk denk denk denk... wie vind ik nou vreselijk ??? )








Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Examen vrees
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2003, 23:04:09 »
Mijn moeder? ::)







« Laatst bewerkt op: 15-01-2003, 23:04:59 door Elmar »
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Examen vrees
« Reactie #12 Gepost op: 16-01-2003, 10:53:36 »
Er zijn genoeg vreselijke mensen die je als voorbeeld kunt gebruiken. Mocht dat niet lukken dan neem je toch een Bekende Nederlander of Belg!

En geloof me, als je over 10  15 jaar terugkijkt, dan is het belangrijker geweest dat je lol en vrienden hebt gemaakt dan dat je examens hebt gehaald.

Ze vragen mij ook nooit meer hoe vaak ik voor mijn rijbewijs ben gezakt of wat voor punt ik voor engels op mijn examen heb gehaald. Ik vertel wel graag over de "avonturen" die ik heb beleefd.









Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Examen vrees
« Reactie #13 Gepost op: 16-01-2003, 11:54:54 »
O Jummer, wat goed dat je dta zegt, want het is echt zo. De meeste werkgevers nemen niet eens de moeite om een kopie van je diploma op te vragen!

Toen ik in het eerste jaar van mn studie zat, hadden we een keer een heel moeilijk tentamen voor bedrijfseconomie gehad. Iets van 90% was gezakt. Ik had een 5. Ik blij, want die kon ik compenseren met een ander vak. Een vriendin van mij had zelfs een 6 gehaald. In plaats van dat ze blij was, wilde ze hertentamen gaan doen. Omdat ze bij een bank wilde gaan werken, dacht ze dat ze nooit zou wordn aangenomen met een 6 voor bedrijfseconomie in het eerste jaar! Nou vraag ik je toch. Ze was ook niet van dat idee af te brengen.
Beste dames en heren die nog examens moeten doen: Zo werkt het dus niet!!!
Het zal best dat voor sommige banen een bepaald inzicht belangrijk is, maar dat testen de meeste bedrijven zelf, door middel van assessments en IQ-test (daar heb je ze weer).
Mijn tip: maak je niet te druk, probeer je zo goed mogelijk voor te bereiden, maar geniet er vooral een beetje van!

'Mama' Ovide







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline @sjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • gna gna gna
Re:Examen vrees
« Reactie #14 Gepost op: 16-01-2003, 12:01:53 »
Goh een hoop handige tips!!! Nu moet ik toch eigenlijk wel slagen he???
Maar het gaat zoieso wel lukken hoor, denk ik , hoop ik ;D Maar Annemieke jij moet toch ook examen doen???
Ik heb trouwens idd van meer mensen gehoord dat examens makkelijker zijn dan tentamens!  :D Ikke blij ;)








Offline jummer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Examen vrees
« Reactie #15 Gepost op: 16-01-2003, 13:29:42 »
En mocht je nog vragen hebben over een bepaald vak, dan heb je op dit forum genoeg kennissen die een handje willen helpen!

Ik zelf alleen niet, ik haalde zelfs  mijn danscursus met de hakken over de sloot !








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Examen vrees
« Reactie #16 Gepost op: 16-01-2003, 15:16:19 »
Mijn moeder? ::)
Ik vond het ook wel jammer dat je op moest hangen, maar ze had volkomen gelijk dat zij de telefoon mocht hebben na duizend keer vragen en een afspraak gemaakt te hebben. Ik zou het ook echt heel jammer vinden als zij mij nu niet meer aardig vindt :-[ :-\ en ik vind haar dus iig echt alles behalve vreselijk, tis maar dat je het weet.

En geloof me, als je over 10  15 jaar terugkijkt, dan is het belangrijker geweest dat je lol en vrienden hebt gemaakt dan dat je examens hebt gehaald.
Duh :). Dat zeg ik ook altijd: mijn sociale leven is mijn belangrijkste leven ;).

Goh een hoop handige tips!!! Nu moet ik toch eigenlijk wel slagen he???
Maar het gaat zoieso wel lukken hoor, denk ik , hoop ik ;D Maar Annemieke jij moet toch ook examen doen???
Jep... (hoezo 'maar toch ook'??) En het gaat je zeker idd wel lukken!!







« Laatst bewerkt op: 16-01-2003, 18:33:48 door e »

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Examen vrees
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2003, 18:31:41 »
Hee Jummer, dat heb je ik nu altijd al willen vragen: hoe vaak ben jij eigenlijk voor je rij-examen gezakt? 8)







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Examen vrees
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2003, 19:46:23 »
Das toch niet hét eindexamen dan Debbie... ::)

ik heb dan ook geen écht eindexamen. Alléja, wij krijgen 2x (max 3 in 3e en 4e jaar) examens en die tellen mee in totaal op 't eind van het jaar, that's it







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Examen vrees
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2003, 19:54:40 »
ik heb dan ook geen écht eindexamen. Alléja, wij krijgen 2x (max 3 in 3e en 4e jaar) examens en die tellen mee in totaal op 't eind van het jaar, that's it
:o oooh, dat wist ik niet. Ja, dat hebben wij ook, een hele hoop toetsen die meetellen, maar samen zijn die maar 50% en de andere helft is het CE in mei...

Maar dan snap ik dat je daar ook extra gestrest voor bent...