Poll

Wat vind jij nou van dat meisje dat de wereld rond wil zeilen in haar eentje?

Van mij mag ze. Als het niet lukt, dan merken we dat vanzelf wel.
Nou, ik heb er mijn twijfels over. Is ze niet wat te jong?
Geen sprake van. Zo'n kind moet naar school en niet naar Nieuw-Zeeland of waar dan ook.
Ontzet die ouders uit de ouderlijke macht en stop het meisje in een internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen.
Geen flauw idee. Ik vind het geen nieuws.

Auteur Topic: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)  (gelezen 39482 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #100 Gepost op: 4-08-2010, 13:16:59 »
belachelijke toestand  ::ohno::
ze doet het dus echt om de aandacht. het had haar gesierd als ze het voor zichzelf wil doen ipv. voor de publiciteit.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #101 Gepost op: 4-08-2010, 15:10:17 »
En als ze halverwege heimwee krijgt, kan ze langs de andere kant weer naar huis varen, is de zeiltocht alsnog geslaagd.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #102 Gepost op: 4-08-2010, 17:42:58 »
belachelijke toestand  ::ohno::
ze doet het dus echt om de aandacht. het had haar gesierd als ze het voor zichzelf wil doen ipv. voor de publiciteit.

Ik vind die conclusie wel een beetje voorbarig.

Zover ik het allemaal gevolgd heb, heeft de media haar opgezocht. Zij wilde destijds gewoon gaan varen, maar dat mocht toen opeens niet. Toen is de media erop gesprongen. Tja, en toen zal ze wel verschillende aanbiedingen hebben gekregen. Ben je niet een dief van je eigen portemonnaie als je dat allemaal afslaat?
Geniet nooit met mate...

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #103 Gepost op: 4-08-2010, 20:46:45 »
Na best lang nadenken merk ik dat ik hier werkelijk geen mening over heb :(  dom?  zal best- oh dat is een mening over trialk ???
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #104 Gepost op: 4-08-2010, 23:13:38 »
Ik vind die conclusie wel een beetje voorbarig.

Zover ik het allemaal gevolgd heb, heeft de media haar opgezocht. Zij wilde destijds gewoon gaan varen, maar dat mocht toen opeens niet. Toen is de media erop gesprongen. Tja, en toen zal ze wel verschillende aanbiedingen hebben gekregen. Ben je niet een dief van je eigen portemonnaie als je dat allemaal afslaat?
Zo dacht ik er een aantal maanden geleden ook nog over maar met de tijd veranderde alles. Ik zag op haar website dat er driftig op zoek word gegaan naar sponsors, er moest zelfs een nieuwe boot komen. De media is er inderdaad opgesprongen maar zelf zoken ze de media nog harder op.
Vandaag begreep ik ook pas dat dat reisje maar liefst 2 jaar zal gaan duren. Wie wil zijn kind van 13 nu 2 jaar in gevaar hebben dan spoor je toch niet meer?
Ik noem 13 omdat toen de datum van vertrek gepland stond.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #105 Gepost op: 5-08-2010, 00:00:18 »
Vandaag begreep ik ook pas dat dat reisje maar liefst 2 jaar zal gaan duren. Wie wil zijn kind van 13 nu 2 jaar in gevaar hebben dan spoor je toch niet meer?

Dat het twee jaar duurt, komt omdat ze onderweg regelmatig haar tocht onderbreekt en naar huis gaat plus dat ze bepaalde gebieden alleen bepaalde jaargetijden kan bevaren, omdat het anders te gevaarlijk zou zijn. Kortom, er wordt wel degelijk rekening gehouden met bepaalde gevaren.

Ik denk dat het inschatten van hoe gevaarlijk een dergelijke reis voor haar is door omstanders vaak ook gebaseerd is op onwetendheid.

Maar goed, we zullen zien. Ze oefent nu iig richting Portugal en daarna gaat de reis pas echt beginnen.
Geniet nooit met mate...

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #106 Gepost op: 5-08-2010, 01:06:22 »
Het gaat niet om mijn onwetendheid of van een ander. Het gaat er alleen maar om dat ze leerplichtig is en haar schooltijd zal moeten uitzitten zoals al onze kinderen dat moeten. Zij heeft een droom en mag die waar maken.
Alle kinderen hebben dromen.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #107 Gepost op: 5-08-2010, 11:11:32 »
Ze is niet meer leerplichtig in Nederland want haar ouders hebben haar laten uitschrijven uit de Nederlandse Bevolkingsadministratie. Daarom vervalt haar leerplicht.

Dat bedoel ik dus. Er worden allerlei meningen gebaseerd op feiten die niet kloppen. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #108 Gepost op: 5-08-2010, 11:20:20 »
Ze is niet meer leerplichtig in Nederland want haar ouders hebben haar laten uitschrijven uit de Nederlandse Bevolkingsadministratie. Daarom vervalt haar leerplicht.

Dat bedoel ik dus. Er worden allerlei meningen gebaseerd op feiten die niet kloppen. ;)

"De rechtbank in Middelburg vindt dat nu voldoende aannemelijk is gemaakt dat Laura via de Wereldschool onderwijs zal volgen."

Sterker nog ze gaat gewoon onderwijs volgen, dus ze ontduikt de leerplicht helemaal niet... ook een feitje dat niet iedereen kent ;)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #109 Gepost op: 5-08-2010, 11:24:34 »
Dus ze ontduikt nu iets niet wat ze feitelijk niet heeft? ;D

Maar (had dat volgens mij al eerder in dit draadje gezet) had inderdaad ook begrepen dat ze onderweg school zou volgen. ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #110 Gepost op: 5-08-2010, 13:11:30 »
sluit me aan bij dwaastoo, leren doet ze inderdaad  ::)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #111 Gepost op: 7-08-2010, 12:12:41 »
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #112 Gepost op: 7-08-2010, 22:49:57 »
Dus als ik tijdens schooltijden op vakantie wil met mijn kinderen hoef ik ze alleen maar te laten uitschrijven bij t bevolkingsregister? Vang wel ff geen kinderbijslag maar heb wel een fijne vakantie. Daarna schrijf ik ze gewoon weer in of hoe gaat dat werken?
Dit alles klopt natuurlijk voor geen meter, dit meisje hoort de wereldzeeën niet te bevaren als ze pas 14 is. punt!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #113 Gepost op: 8-08-2010, 11:05:08 »
Dus als ik tijdens schooltijden op vakantie wil met mijn kinderen hoef ik ze alleen maar te laten uitschrijven bij t bevolkingsregister? Vang wel ff geen kinderbijslag maar heb wel een fijne vakantie. Daarna schrijf ik ze gewoon weer in of hoe gaat dat werken?
Dit alles klopt natuurlijk voor geen meter, dit meisje hoort de wereldzeeën niet te bevaren als ze pas 14 is. punt!

Nee.... je hoeft ze niet in- en uit te schrijven... Maar als je inderdaad maanden lang je kinderen van school wil halen voor een vakantie dan kunnen ze onderwijs via de wereldschool te volgen (maar dat zal niet veel zin hebben voor die extra paar dagen...) een extra paar dagen vakantie en een wereldreis van maanden zijn geen vergelijking ben ik ondertussen achter.

En van iedere punt is een komma te maken door er een streepje aan te hangen... ;)

Door punten ontstaan de vechtpartijen, oorlogen en onoplosbare ruzies... liever een komma dan is er ruimte voor discussie
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #114 Gepost op: 8-08-2010, 11:36:02 »
Dus ze ontduikt nu iets niet wat ze feitelijk niet heeft? ;D

Maar (had dat volgens mij al eerder in dit draadje gezet) had inderdaad ook begrepen dat ze onderweg school zou volgen. ::ok::
Voordeel is dat ze nooit na hoeft te blijven als ze ondeugend is geweest.


Ik kan me ook inleven in de bezwaren van mensen, die vinden dat een kind van 14 eigenlijk amper de leeftijd van met lego, respectievelijk met poppen, spelen ontgroeid is. 14 jaar klinkt dan wel heel oud, maar dat is natuurlijk niet zo.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #115 Gepost op: 20-08-2010, 23:17:40 »
 ;)

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #116 Gepost op: 21-08-2010, 10:11:47 »
Citaat
Eerste deel soloreis Laura toch niet solo

PORTIMAO -  Laura Dekker zal de haven van de Zuid-Portugese stad Portimao zaterdag toch niet solo verlaten. De Portugese wet staat namelijk niet toe dat de minderjarige Nederlandse alleen op de Atlantische Oceaan gaat zeilen.
 
Dit meldt de krant Jornal de Notícias op gezag van de plaatselijke havenautoriteit. Die voegt eraan toe dat die Portugese wet uiteraard niet in internationale wateren geldt. Volgens het Portugese nationale persbureau LUSA blijft Laura's vader dan ook aan boord totdat zeilboot Guppy de territoriale wateren van Portugal heeft verlaten.

Op de tocht van Nederland naar Portugal werd Laura ook al begeleid door haar vader, maar het was de bedoeling dat bij vertrek uit Portimao de 'solo-recordpoging' echt zou beginnen.

Het 14-jarige zeilmeisje wil graag de jongste zeilster ooit worden die solo de wereld rond zeilt. Het record staat nu op naam van de Australische Jessica Watson. De plannen voor haar recordpoging genereerden over de hele wereld veel media-aandacht.


bron: Telegraaf
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #117 Gepost op: 21-08-2010, 11:34:03 »
De plannen voor haar recordpoging genereerden over de hele wereld veel media-aandacht.
 

bron: Telegraaf
  ;D ;D ;D

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #118 Gepost op: 4-09-2010, 14:13:09 »




 >:D >:D >:D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #119 Gepost op: 21-09-2010, 16:39:34 »
Voor wat het waard is: gisteren is Laura Dekker 15 geworden...
Ich bin ein Bärliner!