Poll

Wat vind jij nou van dat meisje dat de wereld rond wil zeilen in haar eentje?

Van mij mag ze. Als het niet lukt, dan merken we dat vanzelf wel.
Nou, ik heb er mijn twijfels over. Is ze niet wat te jong?
Geen sprake van. Zo'n kind moet naar school en niet naar Nieuw-Zeeland of waar dan ook.
Ontzet die ouders uit de ouderlijke macht en stop het meisje in een internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen.
Geen flauw idee. Ik vind het geen nieuws.

Auteur Topic: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)  (gelezen 39434 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #60 Gepost op: 21-12-2009, 13:26:20 »
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dit heeft kunnen klaarspelen zonder de hulp van één van haar ouders. Mijn kinderen kunnen echt niet zo'n groot bedrag opnemen als ze zo'n groot spaarbedrag op hun spaarrekening zouden hebben staan.
Ik vertrouw nog steeds die vader niet... ::ohno::

Precies, het wordt nu steeds duidelijker hoe fout het zit in dat gezin. Die vader heeft geen aangifte gedaan van vermissing. De moeder en stiefvader kwamen er vrijdag achter dat ze al een dag weg was en hebben toen jeugdzorg ingeschakeld.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #61 Gepost op: 21-12-2009, 13:46:23 »
niet vertrokken van een Nederlands vliegveld meldt de nederlandse autoriteiten.. Dat meisje moet hulp hebben gehad.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #62 Gepost op: 21-12-2009, 15:59:36 »
ik zei al dat het onmogelijk is om als minderjarige 3500 euro op te nemen zonder dat iemand alarm slaat. Kon me dus al niet voorstellen dat iedereen maar een beetje zat te slapen.

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #63 Gepost op: 21-12-2009, 18:11:07 »
volgens mij is het een verwend nest ::jaja::
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #64 Gepost op: 21-12-2009, 20:42:31 »
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dit heeft kunnen klaarspelen zonder de hulp van één van haar ouders. Mijn kinderen kunnen echt niet zo'n groot bedrag opnemen als ze zo'n groot spaarbedrag op hun spaarrekening zouden hebben staan.
Ik vertrouw nog steeds die vader niet... ::ohno::

Ik vroeg me ook al af hoe ze aan 3500 euro kwam... Ik had dat niet toen ik 14 was hoor
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #65 Gepost op: 22-12-2009, 03:58:11 »
Misschien heeft ze het van te voren gepland(wss) en dan heeft ze bijv in meerdere keren al het geld kunnen op nemen. Volgens mij ligt het limiet ergens bij de 250 -500 euro.
En ze heeft sowieso hulp gehad, want minder jarige moeten verplicht begeleiding hebben als ze gaan vliegen. Maar dit kan ook bestaan uit een stewardess. Maar dat moet wel ruim van te voren geregeld worden. Dus die was zeker gepland. Vraag me nog wel een beetje af waarom ze dit nou gedaan heeft... Hier schiet ze echt geen flikker mee op, denk je dat niemand je daar gaat vinden? Kun je beter naar Amerika gaan en dan gelijk vertrekken uit de stad waar je aan kwam. De 'wildernis' in...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #66 Gepost op: 22-12-2009, 10:13:32 »
Hier schiet ze echt geen flikker mee op, denk je dat niemand je daar gaat vinden? Kun je beter naar Amerika gaan en dan gelijk vertrekken uit de stad waar je aan kwam. De 'wildernis' in...

Zoals jij, bedoel je?  ::tandpastasmiley::

Ik vind het wel grappig nieuws, omdat eerst werd beweerd dat ze zo volwassen was dat ze heel goed met alle mogelijke tegenslagen zou kunnen omgaan. Nu heeft ze wat tegenslagen en is ze gelijk "depressief" (zeggen haar grootouders van vaders kant). Deze grootouders geven in een open brief in de Volkskrant Jeugdzorg de schuld van alles, maar in mijn ogen is deze hele actie toch vooral een teken dat er van alles mis is met Laura en haar vader.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #67 Gepost op: 22-12-2009, 13:26:41 »
Zoals jij, bedoel je?  ::tandpastasmiley::

Ik vind het wel grappig nieuws, omdat eerst werd beweerd dat ze zo volwassen was dat ze heel goed met alle mogelijke tegenslagen zou kunnen omgaan. Nu heeft ze wat tegenslagen en is ze gelijk "depressief" (zeggen haar grootouders van vaders kant).



Voor mij gewoon het bewijs dat ze allesbehalve volwassen genoeg is om zo'n tocht aan te kunnen...  ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #68 Gepost op: 22-12-2009, 13:37:13 »
eens (of is dat een ander draadje ;))
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #69 Gepost op: 22-12-2009, 16:29:25 »
 RIJSWIJK - De omgeving van Laura Dekker maakt zich zorgen over het welzijn van de tiener. ''Met Laura gaat het niet zo goed. Ze heeft een hel van een week achter de rug."
© ANP

"Weten de instanties wel waar zij mee bezig zijn. Is dit allemaal nog voor het welzijn van Laura?'', vraagt woordvoerster Mariska Woertman van het zogenoemde zeilmeisje zich af.

Laura Dekker zat dinsdag ''ergens'' bij Jeugdzorg in Utrecht. Direct na aankomst op Schiphol dinsdagochtend is het meisje ruim twee uur verhoord door de politie en naar Utrecht gebracht.

Vader

''Ze heeft even telefonisch met haar vader kunnen spreken, maar dat was na lang aandringen'', aldus de woordvoerster.

De zitting bij de Utrechtse kinderrechter over de zaak is dinsdagmiddag na 15.00 uur begonnen. Laura is waarschijnlijk aanwezig bij de zitting, maar ze is niet zichtbaar voor pers en publiek bij de rechtbank aangekomen. Haar advocaat Peter de Lange is ook naar de rechtbank gekomen.

Uithuisplaatsing

Mogelijk vraagt Bureau Jeugdzorg om uithuisplaatsing van de 14-jarige, die de afgelopen week de benen nam naar Sint Maarten. Laura, die in haar eentje in twee jaar rond de wereld wil zeilen, stond onder toezicht van jeugdzorg.

De instantie wil niet dat het meisje de reis nu al onderneemt, omdat ze er niet rijp voor zou zijn. De kinderrechter stond de ondertoezichtstelling eind oktober toe. De rechtbank verwacht om 18.00 uur in het openbaar een uitspraak te doen.

Zeilreis

De 14-jarige Laura werd wereldnieuws omdat zij in haar eentje een zeilreis om de wereld wilde maken. Zij werd onder toezicht van Bureau Jeugdzorg geplaatst om te voorkomen dat ze zou vertrekken.

Laura werd dit weekeinde door haar familie als vermist opgegeven. Zondagavond werd ze op Sint Maarten aangehouden. Hoe ze daar terechtkwam, is nog onduidelijk.

Bezorgd

Eerder op de dag uitten ook de grootouders van Laura al hun bezorgdheid op de opiniepagina van de Volkskrant. ''Bij ons is het inmiddels meer dan duidelijk. Bureau Jeugdzorg geeft niets om Laura, met als triest gevolg dat Laura is weggelopen.''

Volgens hen is hun kleindochter ''murw geslagen'' door maatregelen van Jeugdzorg. ''Wij hebben Laura, sinds de bemoeienis van Jeugdzorg, in een paar maanden zien veranderen van een ondernemende en positieve tiener in een meisje dat een schild om zich heen heeft gebouwd en totaal geen vertrouwen meer heeft in volwassenen.''

bron: nu.nl
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #70 Gepost op: 24-12-2009, 15:01:58 »
Moeder breekt met zeilmeisje

Laura's moeder Babs Grondsma-Müller snijdt alle banden met haar dochter door na de uitspraak van de rechtbank dat Laura bij haar vader mag blijven.

Nadat Laura's zusje de telefoon opnam, zei de vrouw, die finaal van de kaart is, niet te kunnen reageren. ,,Nee, nu niet. Echt niet. Ik ben helemaal overstuur. Ik ben er nog niet klaar voor", zei de Duitse, die de uitspraak thuis in Friesland afwachtte. ,,Ik moet even tot rust komen en ben helemaal over de rooie. Ik wil er verder niets over zeggen, ook niet later."

De uitspraak is voor de moeder het definitieve breekpunt met Laura en haar vader, bevestigt ze nog, refererend aan de uitspraak van haar huidige echtgenoot Anne Grondsma, eerder in deze krant. Grondsma zei: ,,Laura moet gewoon weg bij die man. Gebeurt dat niet, nou succes dan. Dan weten wij het ook niet meer. Dan houdt het op."

Moeder Babs, die huivert voor de solozeereis van Laura, snijdt nu alle banden met dochter en ex-echtgenoot definitief door. ,,Dat klopt. Het is klaar. Het is echt klaar. Wij trekken onze handen ervan af. Ik heb het gehad."

Bron: telegraaf.nl
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #71 Gepost op: 27-07-2010, 19:32:50 »
Nu mag ze toch vertrekken...

Het kan niet bewezen worden of ze psychisch sterk genoeg is omdat ze een psychologisch onderzoek heeft geweigerd...???  Dus mag ze gaan?  Wel een gedachtegang dat te gek voor woorden is.

Voor mij net een reden om ze niet te laten vertrekken tot ze die testen gedaan heeft en positief beoordeeld worden. 

IMO een fout signaal om een mediageile puber haar zin te geven op zo'n manier.   




Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #72 Gepost op: 27-07-2010, 19:48:46 »
Ik vind het ook raar dat die moeder nu toch zegt dat ze mag gaan. Misschien is die moeder toch bang dat ze haar dochter anders nooit meer te zien krijgt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #73 Gepost op: 28-07-2010, 10:33:41 »
Als ik die Laura zo zag op tv vraag ik me inderdaad af of het wel verstandig is haar te laten gaan. Het zal wel mede door haar vader komen, maar ik vind dat ze TE zelfverzekerd is; dusdanig zelfs dat het haast nonchalant wordt. En als je op die manier op reis gaat weet ik niet of dat wel zo verstandig is.
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #74 Gepost op: 28-07-2010, 13:12:36 »
Nu mag ze toch vertrekken...

Het kan niet bewezen worden of ze psychisch sterk genoeg is omdat ze een psychologisch onderzoek heeft geweigerd...???  Dus mag ze gaan?  Wel een gedachtegang dat te gek voor woorden is.

Voor mij net een reden om ze niet te laten vertrekken tot ze die testen gedaan heeft en positief beoordeeld worden. 

IMO een fout signaal om een mediageile puber haar zin te geven op zo'n manier.   




Hier zeg je het reaver  ::jaja:: ::jaja:: Het is vergelijkbaar met het sterrenkutjemeisje,met dat verschil dat de familie van het sterrenmeisje een bende marginalen zijn,de familie van het zeilmeisje(verwend nest trouwens)rijke omhooggevallen types zijn.Ik kan mijn zoon niet zomaar een zeilboot cadeau doen en hem even de wereld laten rondzeilen hoor  ::ohno:: ::ohno::
Mediageile figuren zijn het gewoon  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #75 Gepost op: 28-07-2010, 13:14:56 »
Ach ja, ik vind het moeilijk te oordelen over mensen die ik niet ken.
Maar iig denk ik dat die Laura nu wel genoeg tijd heeft gehad om na te denken over haar aanstaande reis, en we zien wel hoe het afloopt...

@mods: kan de topictitel veranderd worden? Ze is nou 14... ;)
Tell me what your telescope says

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #76 Gepost op: 28-07-2010, 13:27:04 »
@mods: kan de topictitel veranderd worden? Ze is nou 14... ;)

Als topic starter kun jij dat!! (volgens mij)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #77 Gepost op: 28-07-2010, 13:39:24 »
Als topic starter kun jij dat!! (volgens mij)

klopt, gewoon in je eerste bericht op 'veranderen' klikken en je kunt de titel aanpassen tot wat je maar wilt ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #78 Gepost op: 28-07-2010, 14:41:11 »
wat weet ik toch veel! (zal ik een zeiltochtje gaan maken)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #79 Gepost op: 28-07-2010, 18:55:14 »
Zou ze weten dat in de Indische Oceaan Somalische piraten rondvaren? :-X