Poll

Wat vind jij nou van dat meisje dat de wereld rond wil zeilen in haar eentje?

Van mij mag ze. Als het niet lukt, dan merken we dat vanzelf wel.
Nou, ik heb er mijn twijfels over. Is ze niet wat te jong?
Geen sprake van. Zo'n kind moet naar school en niet naar Nieuw-Zeeland of waar dan ook.
Ontzet die ouders uit de ouderlijke macht en stop het meisje in een internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen.
Geen flauw idee. Ik vind het geen nieuws.

Auteur Topic: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)  (gelezen 39459 keer)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #80 Gepost op: 29-07-2010, 14:29:31 »
Ze zal wel een goede vaarroute hebben gepland.


En al dat gekakel over haar familie?  ::schaam::


Ik wens haar iig een behouden vaart toe ::zwaai::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #81 Gepost op: 29-07-2010, 16:50:30 »
Zou ze weten dat in de Indische Oceaan Somalische piraten rondvaren? :-X
Dat weet ze inderdaad! Mochten er tegen de tijd dat ze die kant nadert nog steeds piraten actief zijn, dan neemt ze de zuidelijke route en zal ze om Kaap de Goede Hoop heen gaan varen, anders zal het de Middellandse Zee worden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #82 Gepost op: 29-07-2010, 17:50:45 »
Ze zal wel een goede vaarroute hebben gepland.


En al dat gekakel over haar familie?  ::schaam::


Ik wens haar iig een behouden vaart toe ::zwaai::

Wat ik er van heb begrepen gaat ze iig niet non-stop de wereld rond maar gaat om de zoveel tijd naar huis. Dit iit het Amerikaanse meisje wat dat wel deed. Daarbij heeft een "tour" boot (lees veel steviger boot).

Ik snap best dat de overheid het beste voor heeft met Laura maar je kunt ook te beschermend zijn richting iemand.
Geniet nooit met mate...

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #83 Gepost op: 29-07-2010, 21:49:43 »
Ik ben in ieder geval blij dat mijn dochter niet zulke wilde plannen heeft. Maar ik vind het voor een volwassene ook een idiote opgave...........

Je kan er maar plezier in hebben!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #84 Gepost op: 29-07-2010, 21:58:35 »
ik vind het nog steeds niet kunnen voor een 14 jarige. Net wat dolfie zegt, een volwassene zou het al lastig zat hebben.
Ik wens haarr veel plezier en succes maar ik hoop dat er zo geen reddingsactie op touw moet worden gezet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #85 Gepost op: 31-07-2010, 02:19:56 »
Die ouders sporen niet goed, ze spelen het kind tegen elkaar uit.
Ik moest eens proberen om mijn kind een dag eerder van school te halen voor een vakantie of een ander uitje , nou dan zwaait er wat. Nee ik keur dit niet goed.
Maar nu ze toch mag gaan zullen die ouders het nog moeilijker met haar gaan krijgen hierna is er niks meer te verbieden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #86 Gepost op: 31-07-2010, 13:00:07 »
ik vind het nog steeds niet kunnen voor een 14 jarige. Net wat dolfie zegt, een volwassene zou het al lastig zat hebben.
Ik wens haarr veel plezier en succes maar ik hoop dat er zo geen reddingsactie op touw moet worden gezet.
Ik vind dit zeker ook niet kunnen,maar dan niet wat het meisje zelf betreft,maar die ouders......Wie haalt het nu in zijn/haar hoofd om zijn/haar 14 jarige dochter ALLEEN op wereldreis te laten gaan?  ??? ??? Hebben die mediageile debielen er dan niet even bij stilgestaan dat dat meisje een zeer groot risico loopt om ontvoerd,verkracht en zelfs vermoord te worden??? Ik hoop uiteraard van niet,maar stel dat het zo is,ik zie het al voor me;een week lang zitten die ouders op tv te janken om het verlies van hun dochter......  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
De Tokkies hebben meer verstand dan die ouders  ::jaja:: ::jaja::

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (13)
« Reactie #87 Gepost op: 31-07-2010, 14:22:34 »
Ik vind dit zeker ook niet kunnen,maar dan niet wat het meisje zelf betreft,maar die ouders......Wie haalt het nu in zijn/haar hoofd om zijn/haar 14 jarige dochter ALLEEN op wereldreis te laten gaan?  ??? ??? Hebben die mediageile debielen er dan niet even bij stilgestaan dat dat meisje een zeer groot risico loopt om ontvoerd,verkracht en zelfs vermoord te worden??? Ik hoop uiteraard van niet,maar stel dat het zo is,ik zie het al voor me;een week lang zitten die ouders op tv te janken om het verlies van hun dochter......  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
De Tokkies hebben meer verstand dan die ouders  ::jaja:: ::jaja::
Stel je nou eens voor dat dat kind ontvoerd wordt terwijl ze naar school gaat zeg. Nee, laat ze dan maar beter in een plastieken bubbel thuisblijven, want stel je voor zeg.

Zij en haar ouders vinden het een risico dat ze kan nemen. Noch jij, noch ik, noch wie dan ook heeft daar iets mee te maken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #88 Gepost op: 31-07-2010, 18:03:13 »
Een 14-jarige hoort niet in haar ééntje de wereld rond te zeilen, die moet gewoon naar school. Ik had ook best een jaar leuke dingen willen doen op die leeftijd, maar ik kon ook niet zomaar onder m'n verplichtingen uit. En er zijn genoeg ouders die in de problemen komen als ze hun kinderen 1 dag te vroeg voor de vakantie van school halen. En dit kan wel?

Natuurlijk kan er hier ook wat gebeuren. Wie weet word ik morgen wel aangereden door de bus die elk kwartier langs mijn huis komt. Of een ongeluk op de snelweg met m'n auto. Tsja, het kan allemaal gebeuren. Maar in sommige gevallen zijn de risico's gewoon hoger. Ik ga ook niet in m'n eentje op vakantie naar de Mexicaanse grens, want dan kom ik ook niet levend terug. Misschien wat overdreven, maar weet iemand hoe een 14 jarige reageert als ze alleen vast komt te zitten in een storm van windkracht 12? En ik weet niet hoe de route loopt, maar er gebeuren de laatste tijd vreemde dingen op de wereldzeeën.

Ik ben niet tegen Laura, ik gun haar het beste, maar wel tegen haar ouders, die niet hun verantwoordelijkheden nemen. Tot aan je 16e moet je naar school, vanaf dan kun je kijken of iemand er geschikt voor is. En vanaf 18 mag ze zelf beslissen.

Goed, de beslissing is nu eenmaal genomen. Nederland staat er nu eenmaal om bekend dat er regels zijn waar steeds uitzonderingen op gemaakt worden. Als het nu slechte regels waren, ok, maar in dit geval vind ik een 14 jarige hier niet volwassen genoeg voor.

Zij en haar ouders vinden het een risico dat ze kan nemen. Noch jij, noch ik, noch wie dan ook heeft daar iets mee te maken.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het gaat mij er niet zo eens zeer om of ze nu geschikt is of niet, maar straks kunnen we overal wel een uitzondering voor maken. Waar leg je de grens? Wanneer kan een 14 jarige onder haar schoolplicht uit en wanneer niet? En welke beslissingen kan een 14-jarige wel maken of niet. Wat ze straks op die boot doet interesseert me niks, die beslissing is gemaakt. Maar ze is ongetwijfeld niet de enige die iets wil ondernemen. Je moet ergens een grens trekken, en het is voor mij totaal onduidelijk waar die grens nu ligt. Volgens mij weet niemand het.
« Laatst bewerkt op: 31-07-2010, 18:06:26 door Daisy »

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #89 Gepost op: 2-08-2010, 00:48:28 »
Stel nou dat er iets ernstrigs gebeurt?
Wie is er dan verantwoordelijk?
Ik gun Laura natuurlijk het allerbeste maar ik mag lijden dat er iets gaat gebeuren, alleen maar om de verantwoordelijken te zien en horen draaien.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #90 Gepost op: 2-08-2010, 10:43:31 »
Nou weet je, dan wordt er gewoon van belastinggeld een reddingsactie op touw gezet. Komt uit de pot algemene middelen.... en dan van het land waar ze het dichtst bij drijft.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #91 Gepost op: 2-08-2010, 12:47:47 »
Nou weet je, dan wordt er gewoon van belastinggeld een reddingsactie op touw gezet. Komt uit de pot algemene middelen.... en dan van het land waar ze het dichtst bij drijft.
Meen je dat nu echt?  ::oink:: ::oink:: Dus voor dit soort figuren moet de hardwerkende mens een groot deel van zijn/haar zuurverdiende centen aan vadertje staat afstaan?  ::oink:: ::oink::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #92 Gepost op: 2-08-2010, 12:54:19 »
ken jij de prijs van een mensenleven koekoe?
Toen dat Amerikaanse meisje was vermist, rukte de Marine van Australië en Amerika uit. Ook verschillende koopvaardijschepen werden bij de zoektocht ingezet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #93 Gepost op: 2-08-2010, 13:29:19 »
Nou...ik wil niet in discussie gaan ofzo,maar er is in mijn ogen een groot verschil tussen een vermiste persoon die door een natuurramp,oorlog,door omstandigheden waar hij/zij helemaal zelf niets aan kan doen en een omhooggevallen tienertje die zo maar even een zeilboot van haar "ouders" krijgt en er van die "zorghebbende" ouders zomaar op haar eentje de wijde wereld mag mee rondvaren........
In de eerste gevallen,belastinggeld goed besteed? Uiteraard  ::ok:: ::ok:: ::ok::

In het 2é geval........Geen medelijden als er iets gebeurd  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #94 Gepost op: 2-08-2010, 15:58:44 »
De Amerikanen kennende kan het best wel eens zijn, dat er op een of andere manier toch geld teruggeeist gaat worden van die familie...

Maar ik vraag me ook af wie Laura zal gaan zoeken als ze in problemen komt bij een minder westers land als Australië. Wat als ze niet in de buurt van zo'n land is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #95 Gepost op: 2-08-2010, 16:19:40 »
beste mol, die amerikaanse was vermist onder india.... niet echt in de buurt van australië ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tunnelkijkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #96 Gepost op: 2-08-2010, 16:36:13 »
Mijn zus maakte gisteren een opmerking over Laura waar ik het mee eens ben:
"Laat haar maar varen, 't is haar eigen leven waar ze mee speelt" Ze zal haar les alleen maar leren als ze net zoals haar Amerikaanse collega ergens op zee strandt.
Laat de zomer beginnen!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #97 Gepost op: 2-08-2010, 16:41:37 »
beste mol, die amerikaanse was vermist onder india.... niet echt in de buurt van australië ;)
Volgens CNN echter was Australië echter wel nog het dichtste bij (als je daar van zou kunnen spreken...) Maar ik ben benieuwd wie er zou hebben gereageerd indien ze nog meer van Australië zou zijn verwijderd geweest!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #98 Gepost op: 4-08-2010, 02:06:03 »
En de euro's beginnen binnen te rollen. Eye works gaat t uitzenden. Laura's papa ook weer blij. ::rofl::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De solozeiltocht van Laura Dekker (14)
« Reactie #99 Gepost op: 4-08-2010, 12:35:07 »
Rechten voor het boek zijn ook al verkocht.... ::kots::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.