Auteur Topic: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?  (gelezen 55964 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #60 Gepost op: 24-10-2009, 19:23:32 »
Manieren leren??? ja dan doen jou woorden, je bent gek joh het erg goed,je legde de schuld nu bij de modjes maar dat slaat nergens op natuurlijk, zij handhaven alleen de spelregels die door upjers zijn bepaald,maar waarom stuur je ze niet gewoon een mail met de vraag of ze je misschien weer kunnen toelaten.
Eh, ik ben het echt niet met je eens. Ik zal zeggen waarom. Een spelregel is een spelregel. Klaar.

Maar er zijn zoms ook weleens regels die onbegrijpelijk en ondoenlijk zijn, en die kunnen gewoon beter worden afgeschaft.

Is in het echte leven ook zo. Als jij een conflict met bijvoorbeeld je telefoonprovider hebt, dan zegt die provider vaak: spijtig hoor, maar het staat nu eenmaal in onze gebruiksvoorwaarden.

Dat het in de gebruiksvoorwaarden staat, wil nog niet zeggen dat zo'n regel redelijk en billijk is. Menig rechter heeft een provider of leverancier teruggefloten, wanneer die tot de conclusie kwam dat een regel niet helemaal eerlijk was.

DAT is waar we het hier over hebben.

Mijn redenatie hierboven volgend, ben ik dus van mening dat iemand eerst het recht moet krijgen om uitleg te geven over waarom ie in de fout is gegaan. Zou helemaal geen slechte wijziging zijn.

Je simpelweg maar onderwerpen aan regels, omdat die regels nou eenmaal zijn opgesteld, gaat me gewoon te ver. Ik heb hierboven uitgelegd waarom.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #61 Gepost op: 24-10-2009, 19:34:18 »
Eh, ik ben het echt niet met je eens. Ik zal zeggen waarom. Een spelregel is een spelregel. Klaar.

Maar er zijn zoms ook weleens regels die onbegrijpelijk en ondoenlijk zijn, en die kunnen gewoon beter worden afgeschaft.

Is in het echte leven ook zo. Als jij een conflict met bijvoorbeeld je telefoonprovider hebt, dan zegt die provider vaak: spijtig hoor, maar het staat nu eenmaal in onze gebruiksvoorwaarden.

Dat het in de gebruiksvoorwaarden staat, wil nog niet zeggen dat zo'n regel redelijk en billijk is. Menig rechter heeft een provider of leverancier teruggefloten, wanneer die tot de conclusie kwam dat een regel niet helemaal eerlijk was.

DAT is waar we het hier over hebben.

Mijn redenatie hierboven volgend, ben ik dus van mening dat iemand eerst het recht moet krijgen om uitleg te geven over waarom ie in de fout is gegaan. Zou helemaal geen slechte wijziging zijn.

Je simpelweg maar onderwerpen aan regels, omdat die regels nou eenmaal zijn opgesteld, gaat me gewoon te ver. Ik heb hierboven uitgelegd waarom.
::jaja:: er wordt tegenwoordig gewoon heel slecht gecommuniceerd
niet alleen op MH maar overal in Nederland
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #62 Gepost op: 24-10-2009, 19:41:48 »
op r.n. ook?????











 ::jaja::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #63 Gepost op: 24-10-2009, 19:56:01 »
op r.n. ook?????

 ::jaja::
Hier zal vast en zeker ook weleens wat mis gaan qua communicatie
maar de modjes hier denken wel goed na, ipv blind alle regels te volgen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline gerritpiso

  • Forumlid
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #64 Gepost op: 25-10-2009, 00:02:25 »
Eh, ik ben het echt niet met je eens. Ik zal zeggen waarom. Een spelregel is een spelregel. Klaar.

Maar er zijn zoms ook weleens regels die onbegrijpelijk en ondoenlijk zijn, en die kunnen gewoon beter worden afgeschaft.

Is in het echte leven ook zo. Als jij een conflict met bijvoorbeeld je telefoonprovider hebt, dan zegt die provider vaak: spijtig hoor, maar het staat nu eenmaal in onze gebruiksvoorwaarden.

Dat het in de gebruiksvoorwaarden staat, wil nog niet zeggen dat zo'n regel redelijk en billijk is. Menig rechter heeft een provider of leverancier teruggefloten, wanneer die tot de conclusie kwam dat een regel niet helemaal eerlijk was.

DAT is waar we het hier over hebben.

Mijn redenatie hierboven volgend, ben ik dus van mening dat iemand eerst het recht moet krijgen om uitleg te geven over waarom ie in de fout is gegaan. Zou helemaal geen slechte wijziging zijn.

Je simpelweg maar onderwerpen aan regels, omdat die regels nou eenmaal zijn opgesteld, gaat me gewoon te ver. Ik heb hierboven uitgelegd waarom.

Ik denk dat als hij uitleg had kunnen geven waarom hij vals heeft gespeeld dat ie dan een paar dagen erna een ban had gehad, want ze zijn daar behoorlijk vel op en in mijn ogen ook wel terecht, en inderdaad er zijn een aantal regels bij die echt belachelijk zijn.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #65 Gepost op: 25-10-2009, 00:03:41 »
tuurlijk had ik dan ook een ban gekregen, maar in sommige gevallen zou dat veel eerlijker zijn, want het is niet altijd zo zwart-wit.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #66 Gepost op: 25-10-2009, 00:04:55 »
Ik denk dat als hij uitleg had kunnen geven waarom hij vals heeft gespeeld dat ie dan een paar dagen erna een ban had gehad, want ze zijn daar behoorlijk vel op en in mijn ogen ook wel terecht, en inderdaad er zijn een aantal regels bij die echt belachelijk zijn.
::ok:: nu zitten we op één lijn
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #67 Gepost op: 25-10-2009, 00:08:09 »
Ik heb dit spel nooit gespeeld en ben niet van plan het ooit te spelen ook.  ::rofl::

Want ik heb niks met tuinieren en nog minder met tuinkabouters.  ::ohno::

Maar ik moet zeggen dat wat ik hier lees wel heel gezellig klinkt, vooral dat forum daar.  ::ok:: ;D

Ik krijg bijna zin om mee te doen!  ::pinokkio:: ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #68 Gepost op: 25-10-2009, 00:09:28 »
::rofl::

Hier is het wel heel leuk ::ok::

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #69 Gepost op: 25-10-2009, 10:37:48 »
nou, een vriendin  van mij heeft het ook ooit gedaan, is gestopt en ik had haar in het begin weleens geholpen, en nu had ik een paar contractjes (niet eens zo heel erg voordelig) naar mezelf teruggestuurd ::)
maar alsnog, ik heb idd valsgespeeld, maar dan stuur je eerst een laatste waarschuwing voordat je iemand verwijderd ::ohno::
nee ik vind niet dat je dan een laatste waarschuwing moet krijgen, als je iemand verkracht zeggen ze toch ook niet dit is de laatste waarschuwing volgende keer pakken we je op. Wel zouden ze je een mailtje erover kunnen sturen, van dit is er geconstateerd en dit zijn de maatregelen.

maar ik speel nog ::jaja:: en vind het zlefs iets leuker geworden met auto's enzo ::jaja:: ::jaja::
Menno is gek

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #70 Gepost op: 25-10-2009, 11:04:32 »
Ik denk dat als hij uitleg had kunnen geven waarom hij vals heeft gespeeld dat ie dan een paar dagen erna een ban had gehad, want ze zijn daar behoorlijk vel op en in mijn ogen ook wel terecht, en inderdaad er zijn een aantal regels bij die echt belachelijk zijn.
Het klopt nog steeds niet helemaal. Hij had kunnen zeggen: ok, ik heb tegen de regels gehandeld, en zal het niet weer doen, en dan had ie door kunnen spelen. Iedereen verdient een tweede kans.

Het zou een goede zaak zijn, wanneer spelers die zouden krijgen, want niet iedereen gaat opzettelijk in de fout. Je moet een mogelijkheid hebben om die te herstellen.

Zoiets dus: we geven je een week de tijd om het genoten voordeel teniet te doen, heb je dat binnen die week niet gedaan, of zelfs geen poging daartoe gedaan, dan gaan wij ervan uit dat er pure opzet in het spel is, en dan wordt je account geblokkeerd.

Iemand die na het krijgen van een rode kaart in het voetbal een goed verhaal heeft, krijgt biuj de KNVB ook een herkansing, en als het dan een heel goed verhaal is, wordt die maatregel zelfs ongedaan gemaakt. Dit kan ook bij MHE.

Offline gerritpiso

  • Forumlid
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #71 Gepost op: 25-10-2009, 12:07:07 »
Het klopt nog steeds niet helemaal. Hij had kunnen zeggen: ok, ik heb tegen de regels gehandeld, en zal het niet weer doen, en dan had ie door kunnen spelen. Iedereen verdient een tweede kans.

Het zou een goede zaak zijn, wanneer spelers die zouden krijgen, want niet iedereen gaat opzettelijk in de fout. Je moet een mogelijkheid hebben om die te herstellen.

Zoiets dus: we geven je een week de tijd om het genoten voordeel teniet te doen, heb je dat binnen die week niet gedaan, of zelfs geen poging daartoe gedaan, dan gaan wij ervan uit dat er pure opzet in het spel is, en dan wordt je account geblokkeerd.

Iemand die na het krijgen van een rode kaart in het voetbal een goed verhaal heeft, krijgt biuj de KNVB ook een herkansing, en als het dan een heel goed verhaal is, wordt die maatregel zelfs ongedaan gemaakt. Dit kan ook bij MHE.

Ik ben het totaal niet met jou stelling eens ,voor je aan een spel begint moet je de spelregels lezen anders moet je er niet aan beginnen,en iedereen weet ook hoe die modjes er bovenop zitten dus als je vals speelt neem je bewust een groot risico ik denk overigens dat als hij zich opnieuw aan meld dat ze hem heus wel weer toelaten hoor,dus ook hij krijgt een herkansing denk ik.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #72 Gepost op: 25-10-2009, 12:09:08 »
Jos, tdietz ging niet per ongeluk in de fout, hij deed het bewust, en hij is er ook nog voor gewaarschuwd  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #73 Gepost op: 25-10-2009, 21:04:28 »
Dat laatste weet ik.

Waar ik echter voor pleit, is dat mensen die onbewust/onbedoeld iets verkeerds doen, zonder dus de bedoeling te hebben te cheaten (maar dat volgens de regels toch doen), om HEN een tweede kans te geven. Hoe Tdietz het heeft gedaan: ok, dat was bewust. Dan is een ban ook op zijn plaats. Hij zal daar dan ook vrede mee hebben. Maar dat was de essentie van mijn betoog niet.

Kom op, er spelen ook kinderen mee, heb er een in het gilde zitten van 10 jaar. Zij KUNNEN lezen, maar verwacht niet van hen dat ze alles even goed begrijpen. Wij lazen op die leeftijd ook geen NRC of het Financieel Dagblad, waar allerlei moeilijke termen in staan. Toegegeven, een beetje kromme vergelijking, maar ik wil ermee zeggen: spelregels zijn spelregels. Maar pas ze hier en daar een beetje soepeler toe.

En dan met name als uit het verweer van een speler blijkt dat de regels niet met opzet overtreden zijn.

Is het nou zoveel gevraagd om die nuance erin aan te brengen?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #74 Gepost op: 25-10-2009, 21:32:44 »
vergelime nu met een 10jarige ::)

Ik vind het helemaal niet erg dat ik geband ben, wel logisch
maar ik vind dat ze gewoon iets van te voren me een berichtje hadden kunnen sturen van dat ik moet ophouden met "valsspelen"
Ben nu blij dat ik geband ben, mis het totaal niet
ben blij dat ik van dat spel af ben, stiekem ben ik ze nu wel beetje dankbaar ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #75 Gepost op: 26-10-2009, 06:58:02 »
ja, als je ervan af wilde, had je het ook anders kunnen doen, he?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #76 Gepost op: 26-10-2009, 07:04:17 »
ja, als je ervan af wilde, had je het ook anders kunnen doen, he?
hahaha, wou niet stoppen
maar vind het nu geen gemis :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #77 Gepost op: 26-10-2009, 10:19:24 »
Dat is stom.... JE blijft gewoon planten.... Terwijl je t eigenlijk helemaal niet echt luek meer vind
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #78 Gepost op: 26-10-2009, 12:56:53 »
Dat is stom.... JE blijft gewoon planten.... Terwijl je t eigenlijk helemaal niet echt luek meer vind
Ik vond het wel leuk, maar nu ik gestopt ben kom ik er pas echt achter
dat het hele spel behoorlijk saai is ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wie speelt er nog, en wie is er gestopt?
« Reactie #79 Gepost op: 26-10-2009, 14:50:51 »
Dat is stom.... JE blijft gewoon planten.... Terwijl je t eigenlijk helemaal niet echt luek meer vind

Deed ik ook hoor. Was het eigenlijk best wel beu maar vond het ook weer zonde om te stoppen. Totdat ik het echt, écht beu was :P
The sun came up and reality set in.