Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 436410 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #100 Gepost op: 30-09-2010, 17:41:30 »
Maar hadden niet alle andere combinatie's ook die miljarden moeten bezuinigen? Je ontkomt bijna niet aan draconische maatregelen. Al geef ik wel toe dat die niet allemaal op de goede plek worden genomen...
Ich bin ein Bärliner!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #101 Gepost op: 30-09-2010, 17:47:34 »
Zolang je je daar bewust van bent, is dat ok. Uit gewoonte een bepaalde partij stemmen (zoals bekenden van mij dat vaker doen), omdat dat al generaties lang zo in de familie gebeurt, slaat immers ook nergens op.

Oh maar mijn stem is nooit uit gewoonte uitgebracht of omdat ik uit een CDA nest kom ::ohno::

ik heb steeds weloverwogen de keuze gemaakt, verschillende stemwijzers gedaan, de standpunten bekeken, en steeds kon ik mij het beste vinden in wat het CDA wil
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #102 Gepost op: 30-09-2010, 17:59:00 »
Ik ben zwaar teleurgesteld in de CDA :( Ik heb vrijwel nooit iets anders gestemd, maar ik heb nu voor het eerst spijt van mijn stem :(

Ben wel benieuwd waar je teleurstelling precies ligt. ::nieuwsgierig::

Zou je dat kunnen uitleggen?
Geniet nooit met mate...

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #103 Gepost op: 30-09-2010, 18:03:19 »
Voor mij staat het CDA ook voor respect voor mensen, een samenleving vormen waarbij de nadruk op samen ligt, aandacht voor de zwakkeren, etc. Dat ligt ook in de C inbegrepen, dacht ik. Met een tikje rechtsere inslag dan de 'rooiere' partijen, dat wel.
Maar ik zie dat niet terugkomen nu, ik vind ze met name op het intermenselijke gebied een te grote stap naar rechts maken :(
Keep calm and eat chocolates!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #104 Gepost op: 30-09-2010, 18:08:12 »
Oh maar mijn stem is nooit uit gewoonte uitgebracht of omdat ik uit een CDA nest kom ::ohno::

ik heb steeds weloverwogen de keuze gemaakt, verschillende stemwijzers gedaan, de standpunten bekeken, en steeds kon ik mij het beste vinden in wat het CDA wil
Ik bedoelde jou ook niet persoonlijk hoor, ik zag jou er wel voor aan je keuze bewust te maken.

Mijn opmerking gaat ook ''over de partijen heen'', ik ken ook verschillende mensen die bijvoorbeeld PvdA stemmen, omdat dat door vader of grootvader al werd gedaan.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #105 Gepost op: 30-09-2010, 23:23:51 »
Ik ben zwaar teleurgesteld in de CDA :( Ik heb vrijwel nooit iets anders gestemd, maar ik heb nu voor het eerst spijt van mijn stem :(

Teleurgesteld, maar ook écht verrast? Want eigenlijk had ik dit wel een beetje verwacht, gezien de manier waarop het CDA zich al in aanloop naar de verkiezingen uitsprak over de PVV. :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #106 Gepost op: 30-09-2010, 23:56:05 »
Ik zeg ook niet dat iedereen die het er niet mee eens is zijn lidmaatschap op moet zeggen. Ik reageerde op:
[...]

Ach pardon, zo ver had ik niet terug gelezen. Dan ben ik het verder met je eens.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #107 Gepost op: 1-10-2010, 14:52:18 »
Mijn opmerking gaat ook ''over de partijen heen'', ik ken ook verschillende mensen die bijvoorbeeld PvdA stemmen, omdat dat door vader of grootvader al werd gedaan.
Tja, ik kom ook uit zo'n familie, en de eerste jaren heb ik er ook braaf aan mee gedaan, maar de laatste pak 'm beet 8 jaar ben ik toch meer gaan nadenken, en ik heb sindsdien ook niet meer op die partij gestemd...
Ich bin ein Bärliner!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #108 Gepost op: 1-10-2010, 15:24:23 »
Het is ook geen verwijt aan wie dan ook, het was jaren geleden gewoon traditie om je stemgedrag van generatie op generatie door te geven. De zoon van een communist die altijd met zijn vader mee de barricades op ging, zal niet snel SGP hebben gestemd, bedoel ik ermee te zeggen. Twee extremen, hoewel ik ook weet dat het noemen van de SGP (zonder enige bijbedoeling overigens) de nodige weerstand tegenover mijn opmerking zal oproepen. Voor die mensen: ik wil slechts twee compleet verschillende partijen tegenover elkaar zetten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #109 Gepost op: 1-10-2010, 15:43:56 »
Ik ben trouwens benieuwd hoe de mensen die niet gestemd hebben gaan klagen over dit kabinet... (in zo'n geval denk ik altijd: niet zeuren, het is een kleine moeite om te gaan stemmen...)
Ich bin ein Bärliner!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #110 Gepost op: 1-10-2010, 15:51:26 »
die roepen al jaren: of je nou door de hond of door de kat gebeten wordt, het blijft hetzelfde.

Dat zij daar met HUN stem verandering in hadden kunnen aanbrengen, vergeten ze maar snel.


Overigens, ter indicatie:

Er wordt gesproken over een inkomensachteruitgang tot 7 procent. Bedenk in dat geval even het volgende:

Kijk naar het jaarsalaris. Zonder toeslag of wat dan ook.

Kijk eens voor de aardigheid welk percentage staat voor 1 maandsalaris, en je zult zien dat je vanaf volgend jaar bijna een volle maand voor de kat zijn edele delen aan het werken bent.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #111 Gepost op: 1-10-2010, 16:08:19 »
En dan lees ik daarnet nog in de krant dat sommige politici vinden dat het niet eens ver genoeg gaat... Dit zou geen bezuiniging zijn van 18 miljard maar van pak 'm beet 12 miljard...
Ich bin ein Bärliner!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #112 Gepost op: 1-10-2010, 23:08:31 »
Laten ze het geld maar halen bij de banken en managers met vette bonussen die allemaal gegokt hebben met ons geld.

De zorg en het onderwijs moeten ze vanaf blijven.

Ik ga morgenochtend wel even bij de Rijnhal kijken. Er gaat geprotesteerd worden.


En ja, ik weet dat er heel veel mensen op Wilders hebben gestemd. Maar ik ben bang dat we de komende jaren veel problemen krijgen met zijn gedrag.


Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #113 Gepost op: 2-10-2010, 13:57:20 »
Een aantal rake opmerkingen tijdens het CDA-congres:

- we worden nu gebruikt door Wilders, hij zal het akkoord gedogen, maar als over anderhalf jaar de peilingen gunstig zijn zal het worden opgeblazen

- de kleur van dit kabinet is bruin en dat stinkt

- als we dan toch zo pro Nederland zijn, waarom staan er dan onnodige Engelse termen in het akkoord, zoals Animal Cops?

Toch, al met al (en ik heb niet alles gezien, slechts 2x een half uurtje) kan ik steeds meer instemmen met grote lijnen van het akkoord op zich, hoewel ik echt baal van de samenwerking met de PVV.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #114 Gepost op: 2-10-2010, 14:04:08 »
die van bruin, die vind ik maar niets ::ohno::

ik luister nu naar verhagen en ik vertrouw die man gewoon niet :(  net op twitter:

als die verhagen zo een traan laat, dan gooi ik een steen door de tv

is mij te duur, maar bah wat speelt die op gevoel, deemoedigheid en valse sentimenten

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #115 Gepost op: 2-10-2010, 14:22:09 »
die van bruin, die vind ik maar niets ::ohno::

Wilders ook niet denk ik :-X ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #116 Gepost op: 2-10-2010, 14:25:02 »
Toch, al met al (en ik heb niet alles gezien, slechts 2x een half uurtje) kan ik steeds meer instemmen met grote lijnen van het akkoord op zich, hoewel ik echt baal van de samenwerking met de PVV.

Ik denk dat je 2 dingen uit elkaar moet houden en dat ontwijkt de CDA fraktie steeds: 1 de inhoud van het regeeraccoord en 2 willen samenwerken met de PVV.
Geniet nooit met mate...

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #117 Gepost op: 2-10-2010, 14:37:45 »
Ja, dat is duidelijk waar het om gaat op het congres, een aantal leden willen gewoon niet met de PVV samenwerken, en de fraktie wil het juist niet over de PVV hebben maar over het akkoord. Dat maakt de hele discussie daar zo lastig...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #118 Gepost op: 2-10-2010, 15:25:00 »
zet 'm op Hannie!!!! nu aan het woord.
hannie krijgt veel spreektijd.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #119 Gepost op: 2-10-2010, 15:28:12 »
Hannie van Leeuwen en Piet de Jong. Indrukwekkend.
Camiel Eurlings overschreeuwt zichzelf.
Het is wel mooie TV
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.