Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (12.2%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.3%)
PvdA/GroenLinks
22 (53.7%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.9%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
0 (0%)
SP
2 (4.9%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.9%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.9%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 41

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 435259 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2010, 15:25:41 »
Ik heb het net gelezen! Perfect voor mij aangezien ik op 8 juni uit Engeland terug kom!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #61 Gepost op: 23-02-2010, 16:43:46 »
ik moet nu naar een raadsvergadering (echt waar ;D, als toehoorder) maar ik kom hier vanavond op terug. Maar van niets :o  In ieder geval van Femke :D

btw ik stem geen GL maar wat wel weet ik nog niet.
oké  even een paar standpunten van Groen Links opgezocht. Let wel, het zijn niet noodzakelijk mijn standpunten. Ik heb bewust voor de niet zo bewust "groene" standpunten gekozen, want die kennen we wel.

De kamernood onder studenten is enorm en blijft groeien. GroenLinks zet zich al jaren in voor meer en betaalbare studentenkamers. Juist door het tekort aan studentenwoningen zijn de wachttijden lang en de huurprijzen vaak belachelijk hoog. Daarom moeten er snel veel kamers worden bijgebouwd. Ook is het noodzakelijk dat huurtoeslag voor studenten wordt ingevoerd.

GroenLinks vindt dat de legers van de EU-landen meer moeten samenwerken. Het is niet meer nodig dat elk leger zelf over duizenden eigen tanks, fregatten en jachtvliegtuigen beschikt. Door de EU-landen een eigen taak te geven op het gebied van veiligheid, kunnen we kosten besparen.

GroenLinks vindt dat de overheid niet mag ingrijpen in de persoonlijke levensstijl van mensen. Mensen hebben het recht om hierin hun eigen keuzen te maken en hun eigen overtuiging te volgen. Meisjes en vrouwen mogen zelf beslissen of ze een hoofddoek dragen, of dit nu is uit religieuze of uit modieuze motieven. Alleen binnen de functionele grenzen van een bedrijf of instelling mag het dragen van een hoofddoekje worden geweigerd, bijvoorbeeld binnen de rechterlijke macht.

zo maar 3 standpunten..... en nu niet meer zeggen dat groen links een partij van niks is. Femke is heel lief ;D

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #62 Gepost op: 23-02-2010, 16:56:41 »
Kijk, daar kan ik mij dan toch wel weer in vinden. Alleen hoeven er volgens mij geen kamers te worden gebouwd, maar kunnen al die leegstaande kantoorpanden heel eenvoudig worden omgebouwd tot studentenhuisvesting.  ::jaja::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #63 Gepost op: 23-02-2010, 17:03:55 »
Ik kom voor 9 juni nog wel eens met per partij 5 goede redenen om er op te stemmen en per partij 5 goede redenen om er niet op te stemmen. Gewoon om de keuze makkelijk te maken (voor mezelf en mogen jullie dan van profiteren ;) )
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #64 Gepost op: 23-02-2010, 17:06:10 »
Ik kom voor 9 juni nog wel eens met per partij 5 goede redenen om er op te stemmen en per partij 5 goede redenen om er niet op te stemmen. Gewoon om de keuze makkelijk te maken (voor mezelf en mogen jullie dan van profiteren ;) )

mag van mij, maar ik blijf toch aan mijn eigen partij "hangen"

Is het niet zo, dat ze allemaal veel beloven, maar als het erop aankomt, er maar weinig uitkomt?


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #65 Gepost op: 23-02-2010, 17:36:55 »
::jaja:: klopt.
komt door de coalities die overal gemaakt moeten worden
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #66 Gepost op: 23-02-2010, 17:39:35 »
oké  even een paar standpunten van Groen Links opgezocht. Let wel, het zijn niet noodzakelijk mijn standpunten. Ik heb bewust voor de niet zo bewust "groene" standpunten gekozen, want die kennen we wel.

Ok, Groen Links heeft ook best wel goeie standpunten. Maar eh

even een paar standpunten van de PVV opgezocht. Let wel, het zijn niet noodzakelijk mijn standpunten. Ik heb bewust voor de niet zo bewust "integratie" standpunten gekozen, want die kennen we wel.


Sociale dienstverlening/maatschappelijke stage verplicht onderdeel schoolcurriculum voortgezet onderwijs (3 maanden: ouderenbezoek etc.)

Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed

Meer prioriteit voor mensenrechten in buitenlands beleid


Get my point? ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #67 Gepost op: 23-02-2010, 17:39:48 »
Ik kom voor 9 juni nog wel eens met per partij 5 goede redenen om er op te stemmen en per partij 5 goede redenen om er niet op te stemmen. Gewoon om de keuze makkelijk te maken (voor mezelf en mogen jullie dan van profiteren ;) )

::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #68 Gepost op: 23-02-2010, 18:08:07 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2010, 13:40:03 »
Het jammere alleen van die in de meeste gevallen mooie standpunten is dat er bij een coalitie niet zo heel veel meer van over blijft.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #70 Gepost op: 26-02-2010, 19:51:52 »
Ik sprak vanmorgen  met een gemeenteraadslid, die me een foldertje van het CDA wilde aansmeren.

Ik zei: daar heb ik er deze week 4000 van in handen gehad, ik kan het ding niet meer zien.

Commentaar: maar u gaat toch zeker wel stemmen he? Ik gaf een bevestigend antwoord. Maar zei er meteen bij dat mijn stem zou gaan naar iemand die na de verkiezingen zijn of haar verkiezingsbelofte zou houden.

Het was meteen stil.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #71 Gepost op: 8-09-2010, 21:41:55 »
we zullen wel moeten inleveren om de BV Nederland draaiende te houden ::jaja::
Waarom moeten wij inleveren voor problemen die mensen met grijpgrage handjes hebben veroorzaakt? Laten ze maar eens geld gaan ophalen waar het verdwenen is.
Die afbraak is al heel veel langer aan de gang. Denk maar eens aan de invoering van het nieuwe zorgstelsel. (door de VVD destijds) Daar zouden we allemaal beter van worden en niemand op achteruit gaan. Nou, dat hebben we gezien. ::)
Helaas de waarheid. En natuurlijk ben ik het ook wel met Test eens, maar wat moeten we anders? Met z'n allen massaal de straat op en gaan staken? Nee, dat is goed voor de economie! Natuurlijk moeten we niet overal zomaar aan toegeven, maar ik denk dat we even een tijdje de broekriem even stevig moeten aantrekken, om er straks beter uit te komen.

k kom uit een gezin met een gemiddeld tot goed inkomen. Ik heb nooit iets te klagen gehad, maar als er weer eens bezuinigd moest worden, was de eerste categorie die getroffen werd de categorie waar wij in vielen. Jan Modaal is altijd de sigaar. M'n vader heeft altijd keihard gewerkt voor z'n centen, maar we hebben bijna nooit een echte meevaller gehad. Belissingen die extreem goed voor ons uitpakten. Met politiek links kan de hardwerkende gemiddelde modale Nederlander straks zijn hypotheek niet meer betalen, mag de middenstand weer opdraaien voor de extra kosten van de mensen die met een uitkering zitten. Ik moet er echt niet aan denken om dat er een links kabinet komt, want wie wordt er dan weer het hardst getroffen? Juist. ::niet-ok::

(Misschien moet deze discussie verhuisd worden daar een politiek topic in de Huiskamer?)


lijkt me verstandig ;)

bij deze :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #72 Gepost op: 9-09-2010, 09:51:08 »
Een beter draadje inderdaad... Nu dan kan ik mijn mening (in het extreem kort) wel geven...

Tja, wat betreft mijn antipathie tegen het rechtse kabinet dat er nu wellicht gaat komen... (Over Wilders persoonlijk ga ik niet eens beginnen, dat moge duidelijk zijn)

Die ~18 miljard die bezuinigd gaan worden, worden door de beoogd PVC-coalitie voor een groot deel bij de sociale zekerheid en de zorg weg worden gehaald. Ik kan er met mijn hoofd – en mijn hart – niet bij dat de kosten van de economische crisis voor een groot deel worden afgewenteld op de meeste zwakke mensen in onze samenleving. En dat is het probleem. Ik persoonlijk zal er weinig tot geen last van hebben... maar dit hoort gewoon niet (naar mijn mening).

Swifty: "we zullen wel moeten inleveren om de BV Nederland draaiende te houden"... alleen wie is 'wij'? Dat zijn nu niet de kapitaalkrachtigen...

Het is wat Test zegt: "Laten ze maar eens geld gaan ophalen waar het verdwenen is."

Er zal niet of nauwelijks worden bezuinigd op defensie. Alles zal duurder worden, we weten al van de accijnzen, de boetes op verkeersovertredingen, de verhoogde belkosten en het OV. De bonussen stijgen ondertussen, bedrijven en banken publiceren winstcijfers alsof er geen crisis is... De explosieve groei van onze gezamenlijke productiviteit is sinds de jaren 70 van de vorige eeuw naar een klein groepje stinkend rijke lui gegaan. Ons besteedbaar inkomen staat sinds die tijd nagenoeg stil, maar de productiviteit en de economie zijn wel fors gegroeid. Al die tijd is deze crisis gecreëerd door de banken, multinationals en de regeringen die hen hebben gekocht. Het volk wordt gepakt, mededogen voor de zwakkeren wordt op een ijskoud laag pitje gezet en de werkelijke veroorzakers van de crisis blijven volledig buiten schot... Om te janken...

Dit rechtse minderheids-kabinet (als het er gaat komen) gaat sociaal Nederland naar de rand van de afgrond drijven en ons imago in het buitenland gaat met rasse schreden achteruit op dit moment. Om met een voorbeeld te komen: Nederlandse internationals hebben te kampen met een duidelijke afname van het aantal orders en zelfs order-annuleringen sinds dit gedoe begonnen is en veel mensen weten niet hoe sterk onze economie afhangt van de handel met het buitenland...
« Laatst bewerkt op: 9-09-2010, 10:01:34 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #73 Gepost op: 9-09-2010, 11:05:58 »
Dankjewel Dwaas, voor deze uiteenzetting.

Ik begon me al steeds meer af te vragen, of ik het nu zo verkeerd heb gezien.....

Het is om moedeloos van te worden.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #74 Gepost op: 9-09-2010, 15:06:16 »
Nog een kleine toevoeging:

citaat Daisy: "Ik heb nooit iets te klagen gehad, maar als er weer eens bezuinigd moest worden, was de eerste categorie die getroffen werd de categorie waar wij in vielen."


Ik neem aan dat je weet dat in de tijd dat je opgroeide met de VVD (rechts) en het CDA (centrum-rechts) ALTIJD in de regering hebben gezeten? De VVD heeft alleen Lubbers III en Balkenende IV moeten overslaan en het CDA alleen Paars I en II (waar de VVD weer in zat)... we hebben in die tijd alleen nog maar midden- en midden-rechtse kabinetten gehad...

Dus ik snap je argumentatie tegen links niet, om eerlijk te zijn ???

(overigens heb ik het liefste een breed midden-kabinet en niet extreem links of rechts... maar dat terzijde)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #75 Gepost op: 9-09-2010, 19:16:05 »
Dat CDA centrum rechts is, is meer van de laatste jaren. En natuurlijk heeft de VVD ook nadelige beslissingen genomen (net goed als een PvdA goede beslissingen heeft genomen), maar zoals het er nú voor staat zijn de plannen van een VVD en CDA voor mij en mijn omgeving een stuk gunstiger. Met links aan de macht ben ik de toekomst veel meer geld kwijt. En je eigen hachie is toch vrij belangrijk als je op een politieke partij stemt.

Wat ik wel jammer vind is dat rechts direct wordt geassocieerd met niet sociaal. Ik kan mezelf nu niet bepaald niet sociaal noemen. Als er één partij is die asociaal tuig dat rotzooi trapt wil aanpakken, is het de VVD wel. De PVDA is meer een 'hand boven het hoofd houd' partij. Heel sociaal ja, maar dat lost geen problemen op. ::ohno::

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #76 Gepost op: 9-09-2010, 20:35:42 »
Met links aan de macht ben ook ook meer geld kwijt, maar dat boeit me niet. Ik heb veel te maken met de zwakkere medemensen die aangepakt gaan worden door rechts en het is belachelijk hoe hard rechts deze mensen gaat pakken terwijl de mensen met hogere inkomens buiten schot blijven...

Tja, je "eigen hachie redden" dit is meer wat ik bedoel met de rechtse mentaliteit en een sociaal gevoel kwijtraken... ik heb het niet over criminaliteit en dergelijke...

Het is maar mijn persoonlijke mening maar ik heb te doen met de mensen die ondanks alles de sociale zekerheid en/of zorg in NL hard nodig hebben. De tweedeling gaat alleen maar toenemen, rijk wordt rijker en arm wordt armer als de ideeen van het PVC-kabinet uitgevoerd gaan worden en dát vind ik pas asociaal...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #77 Gepost op: 9-09-2010, 21:07:39 »
Overigens is bovenstaande gewoon mijn mening, ik wil en kán niemand overtuigen (bovenden heeft het ook geen zin, er is al gestemd)... de tijd zal leren wat er gaat gebeuren in Nederland. Ik wacht met spanning af ;)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #78 Gepost op: 17-09-2010, 22:19:25 »
Even vanuit Marbella..Erg  goed verwoord Dwaas ::ok::
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #79 Gepost op: 17-09-2010, 22:36:56 »
We zijn de 100 dagen voorbij van de formatie. Het duurt langer dan gemiddeld nu hoorde ik op de radio. Het kan mij niet lang genoeg duren.

Vandaag was het nieuws dat er een ministerie van Veiligheid komt. dat betekent dat justitie en binnenlandse zaken zullen worden samengevoegd. Dat betekent dan dus ook dat zowel de controlerende (politie, biza) als de aanklagende en de rechtsprekende (justitie) onder 1 persoon vallen.
ik vind dat geen goede ontwikkeling. Die zaken waren gescheiden en dat hoort ook volgens mij. Veiligheid wordt een toverwoord. Een ministerie van Veiligheid geeft mij een gevoel van inperking van persoonlijke vrijheid. Maar dat is voornamelijk gevoel.

Kinderopvang schijnt nu ook veel duurder te worden. Lekker dan voor de werkende ouders. Als dat niet meer betaalbaar is en die ouders stoppen met werken, wat betekent dat dan voor al die kinderopvang plekken die de laatste tijd als paddenstoelen uit de grond zijn gekomen? Banenverlies op z'n minst.

Verder ben ik het met Dwaas eens. Ik zal het niet zo aan mijn portemonnee merken, maar het verschil tussen arm en rijk zal gaan toenemen. Een tweedeling in de maatschappij die onrust zal veroorzaken. Sociale onrust met veel protesten en stakingen en maatschappelijke onrust met misschien wel ongeregeldheden.
Ik hou mijn hart vast.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.