Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 436565 keer)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #120 Gepost op: 2-10-2010, 18:20:00 »
Had-ie voor de verkiezingen toch gelijk aleen was hij vergeten even het CDA te noemen...

- zucht -
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #121 Gepost op: 2-10-2010, 18:22:41 »
Ik heb Koppejan en Ferrier net per mail een steunbetuiging gestuurd. Hopelijk houden ze voet bij stuk: ze vertegenwoordigen met z'n tweeën een derde van de CDA-leden en een nog veel groter deel van het gehele land.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #122 Gepost op: 2-10-2010, 20:17:18 »
Dwaas gaat maar eens een wijntje opentrekken... (maar dan om te toosten op de verjaardag van Bakker en Maud... ;) ) en 'ik hou van Holland' kijken... tja...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #123 Gepost op: 2-10-2010, 20:23:02 »
hihi struisvogel.

leuk trouwens die maxima/maxime ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #124 Gepost op: 2-10-2010, 20:27:54 »
Ehm... dat had je gezien dus ::schaam:: ::rofl:: als het goed is, is die van Maxima verwijderd (toch?!?)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #125 Gepost op: 2-10-2010, 20:29:41 »
hij staat nog wel in mijn timeline ;)

ach waar het hart vol van is ;D
« Laatst bewerkt op: 2-10-2010, 20:31:14 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #126 Gepost op: 2-10-2010, 20:32:04 »
Ik heb vrijwel het hele congres op tv gezien. Het zal geen verbazing wekken: dat doe ik anders dus nooit, maar dit vond ik bij tijd en wijle vermakelijk.

Op het moment dat het op stemmen aankwam, dacht ik: waarom moeten ze dat op zijn boerenfluitjes doen, stemkastjes hadden toch het verschil kunnen maken, en de uitslag was direct en ondubbelzinnig bekend.

Het stemmen: dat leek wel het Oost-blok. Bent u vóór, laat dan het GROENE briefje met TEGEN zien, ben u tegen, dan willen we dat u het paarse briefje met VOOR laat zien.  Vind je het gek dat de stemming compleet in de soep liep?


Wat ik ook niet begrijp is: De volgende stem betreft resolutie 4, en wij adviseren u TEGEN te stemmen......     Dat hebben ze dus NIET te doen, als het op stemmen aankomt moet je je buiten iedere vorm van stemadvies houden.


Dolf Jansen vertwitterde het als volgt:

Als ze er 7 uur over doen om tot dit besluit te komen, hoe hebben ze het dan voor elkaar gekregen, om de hele schepping binnen 6 dagen tot stand te brengen?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #127 Gepost op: 2-10-2010, 20:36:09 »
[...] ach waar het hart vol van is ;D

Ik heb haar een keer (kort) mogen ontmoeten... een charmante, goed ruikende vrouw... ::ok:: ;D

o ja, ik ben

 ::ontopic:: dan maar: ik heb alleen het laatste anderhalf uurtje of zo gezien... van alle sprekers waren en ongeveer 2 vóór (waaronder Leers overigens ::schaam::), de rest was (fel) tegen... en dan stemt opeens 68% Het zal wel aan mij liggen...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #128 Gepost op: 2-10-2010, 20:37:14 »
Dwaas gaat maar eens een wijntje opentrekken... (maar dan om te toosten op de verjaardag van Bakker en Maud... ;) ) en 'ik hou van Holland' kijken... tja...

Aaahhh dan drink ik een wijntje met je mee.... ::wijn::...op onze verjaardag dan want voor de rest heb ik niets te vieren ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #129 Gepost op: 2-10-2010, 20:42:14 »
Ik heb Koppejan en Ferrier net per mail een steunbetuiging gestuurd. Hopelijk houden ze voet bij stuk: ze vertegenwoordigen met z'n tweeën een derde van de CDA-leden en een nog veel groter deel van het gehele land.

Al denk ik dat als zij tegen blijven dat dit niks meer uitmaakt. Of worden de fractie uitgewerkt of ze blijven zitten maar daar heeft de VVD al wat voorwerk voor gedaan door de SGP mee te krijgen door aan hun bezwaren tegen de winkelopeningtijden op zondag tegemoet te komen.

Vond het trouwens heel ongepast van Verhagen om over een feestelijke overwinning te spreken (of iets van die strekking) terwijl zijn partij zo in een spagaat verkeerd.
« Laatst bewerkt op: 2-10-2010, 20:50:06 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #130 Gepost op: 2-10-2010, 20:44:43 »
[...]

Vond het trouwens heel ongepast van Verhagen om over een feestelijke overwinning te spreken (of iets van die strekking) terwijl zijn partij zo in een spagaat verkeerd.

Inderdaad... eens kijken hoe 'feestelijk' hij dit nog vindt bij de volgende verkiezingen... over het algemeen krijgen de regerende partijen klappen... ik denk dat we de laatste jaren/maanden van het CDA gaan meemaken... we zullen zien...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #131 Gepost op: 2-10-2010, 20:46:16 »
@Test, ben ik met je eens, van een feestje was geen sprake. Ik vond hem glibberig, vandaag.

Verder: ik ben het eigenlijk nooit eens geweest met de uitspraken van Van Agt, maar nu kon ik hem wel waarderen. In tegenstelling tot mensen die ik eerst wel kon waarderen, zoals Camiel Eurlings.

Respect verder voor Hannie van Leeuwen, Piet de Jong, Ab Klink, Ernst Hirsch Ballin.


Jammer van de uitslag.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #132 Gepost op: 2-10-2010, 20:47:27 »
ik drink ook dat wijntje. Ik heb het hele congres gezien. Veel tegenstemmers aan het woord. De voorstemmers wisten wel dat het goed zat. De ovatie voor de voorzitter om 11.00 uur sprak al boekdelen. Het was toen al beklonken. Indrukwekkende betogen van mevr. van Leeuwen, en dhr. de Jong hadden geen nut. Ook Klink en Hirsch Ballin lieten hun mening goed horen. zonder resultaat.

Het pleidooi van Donner en het turkse kamerlid (sorry naam weet ik even niet meer) was ook heel sterk. Zonder meteen raar te denken ( maar twitter was er ook vol van) levert dat wel een staatssecretariaat op en de oproep van Leers dat moet een ministerspost worden. Het pluche overheerst alles....

Het feestje van Verhagen was inderdaad ongepast. Als je ziet wat voor maatregelen er volgen voor de zwakkeren, noem ik dat dansen op hun graf
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #133 Gepost op: 2-10-2010, 22:00:56 »
Al denk ik dat als zij tegen blijven dat dit niks meer uitmaakt. Of worden de fractie uitgewerkt of ze blijven zitten maar daar heeft de VVD al wat voorwerk voor gedaan door de SGP mee te krijgen door aan hun bezwaren tegen de winkelopeningtijden op zondag tegemoet te komen.

Dat denk ik ook hoor, maar ja, het is de laatste kans.
Er is nog wel een theoretische mogelijkheid dat Ab Klink roet in het eten kan gooien (maar die kans lijkt me miniem):
- Ferrier en Koppejan houden voet bij stuk (76-2=74)
- de SGP biedt gedoogsteun (74+2=76)
- Verhagen wordt minister en verlaat de kamer. Dan krijgt Klink dus de mogelijkheid weer zijn zetel in te nemen. Als hij dat doet, kan hij vervolgens direct weigeren de coalitie te steunen: 76-1=75 zetels = geen meerderheid.

Maar ik ben bang dat Klink niet terugkeert in de Kamer. :(

Vond het trouwens heel ongepast van Verhagen om over een feestelijke overwinning te spreken (of iets van die strekking) terwijl zijn partij zo in een spagaat verkeerd.
Schandalig inderdaad, ook in de context van alle bezuinigingen: dan kun je gewoon niet van een feest spreken. Net als dat het idioot was te veronderstellen (wat Rutte deed) dat wie dan ook zijn vingers zou aflikken bij al die pijnlijke maatregelen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #134 Gepost op: 2-10-2010, 22:09:16 »
Dat denk ik ook hoor, maar ja, het is de laatste kans.
[...]

Forget it! Bruin I, Wilders I, de PVC.... het is een feit... we moeten ermee leven...

[...] Net als dat het idioot was te veronderstellen (wat Rutte deed) dat wie dan ook zijn vingers zou aflikken bij al die pijnlijke maatregelen.

Misschien leven er nog wel wat vampiers in Nederland... die houden wel van wat bloed...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #135 Gepost op: 2-10-2010, 23:16:31 »
En daar hebben we het al... De reputatie van Nederland gaat compleet naar de haaien... :(
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #136 Gepost op: 2-10-2010, 23:18:18 »
en deze   LINK hoort daarbij denk ik ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #137 Gepost op: 2-10-2010, 23:22:42 »


 ::rofl:: of  :\'( de keuze is aan u...

(overigens weet ik ook wel dat Lucky-tv filmpjes in elkaar draait,maar het enige is dat het gelach aan het einde erbij gezet is... de uitspraak van Verhage in het begin zijn echt...)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #138 Gepost op: 2-10-2010, 23:25:20 »
en deze   LINK hoort daarbij denk ik ;)

Ehm... die link staat toch onder het woordje 'daar' ? (of heb ik ergens een foutje gemaakt?)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #139 Gepost op: 2-10-2010, 23:26:44 »
Ehm... die link staat toch onder het woordje 'daar' ? (of heb ik ergens een foutje gemaakt?)
::sorry:: niet goed gekeken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.