Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 438087 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #180 Gepost op: 12-09-2012, 07:23:06 »
Doe de Speldwijzer nog even dan D*N! http://speldwijzer.sysfix.eu/

 ;) ;D
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #181 Gepost op: 12-09-2012, 07:24:51 »
Ik heb gisteren overigens het partijprogramma van de Partij voor de Dieren eens doorgekeken omdat iemand het erover had. Van de 40 pagina's gaat de eerste 75% álleen over maatregelen tegen fokken, kweken en houden van dieren en het eten van niet-biologisch vlees.

De laatste 10 pagina's gaat over de rest van de politieke issues, zoals zorg, onderwijs, economie e.d. :(
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #182 Gepost op: 12-09-2012, 07:30:28 »
Poll toegevoegd :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #183 Gepost op: 12-09-2012, 07:39:03 »
yeah, ik heb op dit moment de absolute meerderheid!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #184 Gepost op: 12-09-2012, 08:10:56 »
Denk dat dit een voorbode is van de einduitslag, zal net zo spannend worden ongeveer ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #185 Gepost op: 12-09-2012, 09:20:41 »
Doe de Speldwijzer nog even dan D*N! http://speldwijzer.sysfix.eu/

 ;) ;D
ja ik kom weer op pvdD op 1 en SP op 2 zoals bij elke kieswijzer :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #186 Gepost op: 12-09-2012, 09:36:03 »
Heb je www.partijenwijzer.nl ook al gehad?
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #187 Gepost op: 12-09-2012, 10:09:24 »
Ik moet nog stemmen, maar links is voor mij absoluut geen optie, omdat bij links mijn generatie over 20 jaar alle troep mag opruimen. Dus ik stem weer VVD en dan moet er een middenkabinet komen.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #188 Gepost op: 12-09-2012, 10:14:35 »
Ik moet nog stemmen, maar links is voor mij absoluut geen optie, omdat bij links mijn generatie over 20 jaar alle troep mag opruimen. Dus ik stem weer VVD en dan moet er een middenkabinet komen.

Ik stem pvda en hoop dat er een middenkabinet komt. Ben allang blij dat de sp niet zo groot meer is. Dan was t pas echt onmogelijk geweest een coalitie te vormen
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #189 Gepost op: 12-09-2012, 10:24:42 »
Twijfel twijfel twijfel.. ik weet het vanmiddag pas :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #190 Gepost op: 12-09-2012, 10:26:41 »
nouja pvda word het niet want dan heb ik geen studiefinanciering meer en vvd al helemaal niet want dan heb ik geen studiefinanciering én geen baan :P. Dus ik denk dat het pvdD word toch maar.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #191 Gepost op: 12-09-2012, 10:42:11 »
Omdat PvdD in het kabinet gaat komen en het behoud van de stufi afdwingt [in tegenstelling tot bv de vleestax]?  ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #192 Gepost op: 12-09-2012, 10:45:53 »
De sector waar ik in zit, wordt finaal uitgekleed door de VVD, dus die wordt het niet. Voor de rest hoop ik dat de kiezers dit keer GEEN proteststem aan wilders gaan geven. Mensen die toch overwegen om op hem te stemmen, hebben in het voorjaar gezien hoe onbetrouwbaar hij is als regeringspartner.


Gisteren was er bij Man bijt Hond iemand, die Rutte verweet dat wilders uit het kabinet moest stappen. Die man heeft het dus helemaal niet begrepen, en roeptoetert maar wat: op de eerste plaats heeft wilders nooit in het kabinet gezeten, en op de tweede plaats trok die ZELF de stekker uit de gedoog-coalitie.


Partij voor de Dieren is me teveel een one Issuepartij. Dat ze opkomen voor het welzijn van de dieren is op zich niet slecht,maar veel meer inhoud hebben ze niet.

Of eigenlijk krijgen ze toch hun zin: in Nederland wordt een ezel Minister-President.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #193 Gepost op: 12-09-2012, 11:19:17 »
Of eigenlijk krijgen ze toch hun zin: in Nederland wordt een ezel Minister-President.
Hoe dan ook: ik vrees dat we geen 4 jaar hoeven te wachten op nieuwe Tweede Kamer-verkiezingen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #194 Gepost op: 12-09-2012, 11:21:55 »
Jups, dat denk ik ook...
Ik moest laatst in een onderzoek op internet aangeven hoe lang ik dacht dat het aankomend kabinet zou zitten. Heb er maar 0 tot 1 jaar van gemaakt, want volgens mij gaat het niet lang goed.....
De verschillen zijn denk ik tussen de partijen te groot.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #195 Gepost op: 12-09-2012, 11:25:26 »
Ik moet nog stemmen, maar links is voor mij absoluut geen optie, omdat bij links mijn generatie over 20 jaar alle troep mag opruimen. Dus ik stem weer VVD en dan moet er een middenkabinet komen.

Volgens mij zijn wij NU de troep van een rechts beleid aan het opruimen: marktwerking in de gezondheidszorg waardoor de kosten nog hoger zijn in deze sector dan zonder marktwerking, de hebzucht in de financiele sector die de basis is van de creditcrisis...

En wat als je onverhoopt arbeidsongeschikt mocht raken of ziek of werkloos, is er dan nog wel een inkomen voor je?

Ik denk dat ik maar eens strategisch ga stemmen op de PvdA en hoop dat we dan iig geen rechtse MP krijgen. :-X
Geniet nooit met mate...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #196 Gepost op: 12-09-2012, 12:44:11 »
Even iets minder serieus:

vanaf 4.42, draagbaar stemhokje

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #197 Gepost op: 12-09-2012, 12:48:22 »
Jups, dat denk ik ook...
Ik moest laatst in een onderzoek op internet aangeven hoe lang ik dacht dat het aankomend kabinet zou zitten. Heb er maar 0 tot 1 jaar van gemaakt, want volgens mij gaat het niet lang goed.....
De verschillen zijn denk ik tussen de partijen te groot.
Klopt helemaal, op links is er geen meerderheid, op rechts vvd gaat niet meer met PVV/CDA en voor een paars middenkabinet moeten de 2 uitersten PVDA en VVD te veel consessies doen. Dan is er nog een optie van een nieuw gedoog/minderheidskabinet, maar dat valt ook snel uit elkaar. En eventueel is het zelfs mogelijk een 5-6 partijen kabinet te krijgen, ja dan wordt het wel heel lastig het met elkaar eens te worden. De partijen kunnen niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar, een nieuwe kabinet vormen dat de rit uitzit is volgens mij gedoemd te mislukken.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #198 Gepost op: 12-09-2012, 13:01:20 »
En wat betreft mijn stem, ik heb werkelijk nog geen idee  ??? PVV discrimineert te veel, CU en SGP zijn voor mij geen serieuze opties, SP is veel te links geworden, D66 is me iets te veel pro Europa, Groen Links heb ik niks mee, CDA heeft de afgelopen 10 jaar al veel meegedaan, VVD kijkt te veel naar rijken van onze samenleving, blijven PVDA en partij van de dieren over..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #199 Gepost op: 12-09-2012, 13:12:13 »
Hahaha, lees ik het nou goed op teletekst?

Er zijn vandaag stembiljetten speciaal voor laag-geletterden. Ik wist niet dat de pvv haar eigen stembiljetten mocht gebruiken.