Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 438210 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #200 Gepost op: 12-09-2012, 13:29:36 »
Sorry, maar dat vind ik een slechte grap. ::niet-ok::

Dat komt juist van links lijkt me, is toch juist sociaal. En een goed idee, ander stem je straks PvdD ipv PvdA of PVV ipv VVD.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #201 Gepost op: 12-09-2012, 13:44:33 »
Trouwens triest dat we in deze "moderne" tijd weer terugverwezen zijn naar het stemmen met stembiljet en potlood. Kunnen we nou echt niet een stemmachine maken die niet fraudegevoeling is? :o Leve de vooruitgang!!! ::pinokkio::
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #202 Gepost op: 12-09-2012, 13:50:58 »
Volgens mij zijn wij NU de troep van een rechts beleid aan het opruimen: marktwerking in de gezondheidszorg waardoor de kosten nog hoger zijn in deze sector dan zonder marktwerking, de hebzucht in de financiele sector die de basis is van de creditcrisis...

Ik zal niet ontkennen dat er de laatste 15 jaar een soms politiek wanbeleid gevoerd is. Maar tot enkele jaren geleden zag de wereld er heel anders uit. Alles kon, tot de financiele sector instortte. Maar wie zegt dat het met een links beleid beter was gegaan? We zullen het nooit weten. Voor mijn gevoel wil een VVD de crisis veel daadkrachtiger aanpakken dan bijv. een PvdA. Anders zitten we over 20 jr nog in hetzelfde schuitje. En op de PvdA zal sws  nooit stemmen, zolang die in Utrecht een wanbeleid voeren. ::ohno::

En ik ben echt voor alle plannen van de VVD. Daarom hoop ik ook dat er een middenkabinet komt. Maar gezien het gemodder gooi tijdens de debatten, zou het me verbazen als die er voor 2013 is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #203 Gepost op: 12-09-2012, 13:57:37 »
Sorry, maar dat vind ik een slechte grap. ::niet-ok::

Dat komt juist van links lijkt me, is toch juist sociaal. En een goed idee, ander stem je straks PvdD ipv PvdA of PVV ipv VVD.
het is een uit zijn verband gerukte passage, om eerlijk te zijn. De volledige passage is namelijk, dat er een biljet in gebruik is, speciaal voor laaggeletterden, blinden en slechtzienden.


Maar ik ben het wel met je eens hoor, dat het op zich een goed initiatef is. Stel: je stempotlood schiet uit, en je maakt net het verkeerde bolletje rood (nou ja, roze, want bij mij deed het potlood het niet goed).

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #204 Gepost op: 12-09-2012, 14:25:13 »
Sorry, ik vind de grap eigenlijk wél leuk! Aangezien Geert zelf ook generaliseert mag ik dat volgens mij ook wel toch? Ik vind namelijk dat er veel laagopgeleiden op PVV stemmen.....

Maar goed, ik vind het ook lastig.
VVD stem ik niet op, die hebben ons land al genoeg kapot geholpen met marktwerking in de zorg (Dank u ministers Hoogervorst en Schippers!!!), D66 is mij ook teveel Europa, Groenlinks maakt de arme mensen ook kapot door een hoog eigen risico en 6% huursverhoging, PVV stem ik zeker weten niet, PvdD ook niet omdat ze zich teveel op de dieren richten...

Dan blijven PvdA, CDA en SP nog over....
CDA is een aardige middenmoter, maar na alle jaren Lubbers en Balkenende zijn ze mede-verantwoordelijk voor de ellende die we nu hebben. Dus dan blijven PvdA en SP over. PvdA zou ik dan maar stemmen om ze aan een meerderheid te helpen tegenover de VVD, maar ik denk dat het dan maar SP gaat worden, al ben ik het ook niet met alle standpunten eens. Wel vind ik dat ze in elk geval voor de mensen met een lager inkomen opkomen, denk aan geen huursverhoging, geen hoog eigen risico, zorgtoeslag e.d. inkomensafhankelijk.

Volgens de stemwijzer die D*N vandaag ergens gepost had, kwam de partij van Hero Brinkman het beste voor mij uit de bus  :o
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #205 Gepost op: 12-09-2012, 14:28:30 »
Overigens twitterde Arie Slob, lijsttrekker Christenunie (samen met SGP een partij waar ik absoluut niet op zou stemmen), dat hij zijn legitimatiebewijs vergeten was en even terug naar huis ging om het te halen.

Dit verbaasde mij nogal omdat je verplicht bent het bij je te dragen én als je dat dus niet doet, je het 60 euro kunt kosten. Beetje raar om dan als lijsttrekker er zo over te doen....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #206 Gepost op: 12-09-2012, 14:59:13 »
Christenunie absoluut niet?
Vond ze onder Rouvoet niet slecht. Ook niet goed, maar niet slecht.


Hoewel hier voor mij ook deels meespeelt dat ik altijd een vriend op de kast kon krijgen als ik ermee dreigde op een confessionele partij te stemmen. Dat doe je toch niet?! Genieten en genieten. ::tandpastasmiley::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Politiek Nederland
« Reactie #207 Gepost op: 12-09-2012, 15:02:27 »
Ik had D66 willen stemmen, maar ben te laat geweest met het regelen van stemmen in een andere stad en machtigingen. En eerlijk gezegd maak ik me er niet eens zo druk om.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #208 Gepost op: 12-09-2012, 15:10:41 »
Ja, zeg, Janneman! Mag je eindelijk ook eens stemmen, verknoei je het  ::)

Je begint al te veel op die vlamingen te lijken, loopt het democratisch proces ook weleens een beetje in het honderd
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Politiek Nederland
« Reactie #209 Gepost op: 12-09-2012, 15:16:47 »
Ik had D66 willen stemmen, maar ben te laat geweest met het regelen van stemmen in een andere stad en machtigingen. En eerlijk gezegd maak ik me er niet eens zo druk om.
soort van idem hier, ik heb gewoon nooit een stemformulier gekregen bij de post
en ben te laat geweest met het regelen om er toch één te krijgen

Ik was zo niet bezig met de verkiezingen, dat ik er gister pas achter kwam dat het vandaag stemmen is
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #210 Gepost op: 12-09-2012, 15:19:22 »
Wat is t toch weer lekker geregeld allemaal.. XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #211 Gepost op: 12-09-2012, 15:20:01 »
Omdat PvdD in het kabinet gaat komen en het behoud van de stufi afdwingt [in tegenstelling tot bv de vleestax]?  ::)
nee omdat ik gewoon niet mee wil stemmen aan het afschaffen van de stufi. Volgens mij is er een meerderheid om hem af te schaffen en als dat dan gebeurt kan ik er over klagen ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #212 Gepost op: 12-09-2012, 15:22:20 »
Sorry, ik vind de grap eigenlijk wél leuk! Aangezien Geert zelf ook generaliseert mag ik dat volgens mij ook wel toch? Ik vind namelijk dat er veel laagopgeleiden op PVV stemmen.....

laag-geletterd is niet per definitie laag-opgeleid. Beetje oppassen met generaliseren, vind ik.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #213 Gepost op: 12-09-2012, 15:25:02 »
Hoeveel lijstduwers zijn er eigenlijk dit jaar? Ik weet alleen van mijn persoonlijke held: Maarten van Rossem, die ik dan ook pardoes gestemd heb. (Welke partij is hij voor, eigenlijk? :P)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #214 Gepost op: 12-09-2012, 15:25:24 »
Ik vind trouwens dat je je niet moet verlagen tot andermans niveau ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #215 Gepost op: 12-09-2012, 15:27:06 »
Christenunie absoluut niet?
Vond ze onder Rouvoet niet slecht. Ook niet goed, maar niet slecht.

Ik ben gewoon tegen geloof in de kamer, en nee, ik ben zelf erg gelovig en doe heel veel voor de (katholieke) kerk. Maar ik ben wel pro-scheiding van staat en kerk, en door Christenunie en SGP in de kamer doe je dat niet.

Kijk maar naar het hele gezeik over abortus, verkrachtingen, vrouwen niet in de kamer en weet ik wat allemaal niet meer. Ook het feit dat ze tegen euthanasie zijn en liever meer hospices en pijnbestrijdingshuizen bouwen, vind ik niet correct. Soms kán het gewoon niet langer en is het mensonterend om leven te rekken en in zulke gevallen vind ik het uitstekend dat iemand dan kan beschikken over euthanasie. Dat je er met je geloof tegen bent, vind ik niet in de 2de kamer horen.

Daarom stem ik gewoon niet op CU en SGP. Maar dat is een persoonlijke mening :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #216 Gepost op: 12-09-2012, 15:31:14 »
Helemaal mee eens, en dat geld ook voor het Cda ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Politiek Nederland
« Reactie #217 Gepost op: 12-09-2012, 15:35:22 »
Helemaal mee eens, en dat geld ook voor het Cda ::jaja::.
CDA is helemaal niet zo extreem dacht ik
« Laatst bewerkt op: 12-09-2012, 16:24:34 door Lukie4, Reden: quote gefixd »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #218 Gepost op: 12-09-2012, 15:36:54 »

 CDA is helemaal niet zo extreem dacht ik

Maar handelt nog steeds naar geloof met verschillende zaken en daar ben ik op tegen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #219 Gepost op: 12-09-2012, 15:49:14 »
@Cynneke, jij durft je mening tenminste te onderbouwen, en maakt het juiste onderscheid. Ook al is jouw opvatting niet de mijne, ik kan me in je redenatie wel vinden.

Ik heb trouwens gestemd op iemand, waarvan ik denk dat ze met voorkeursstemmen een zetel gaat halen. De dame in kwestie heeft zich in Maastricht op een behoorlijke manier geprofileerd. Met de partij als zodanig kan ik het niet volledig eens zijn, maar persoonlijke inzet, ook naar mijzelf toe, mag wat mij betreft beloond worden.


Wat mij zojuist in het verkeerde keelgat schoot: In Sittard en in Heerlen zijn kieslijsten en stembiljetten niet op de plaats van bestemming terechtgekomen.

In Sittard was Post NL daar verantwoordelijk voor, daar werd bij verzorgingstehuizen slechts 1 kandidatenlijst bezorgd, waar er dat enkele tientallen tot honderden hadden moeten zijn.

In Heerlen had een divisie van Licom-Transport, mensen die nota bene gewoon een rijbewijs hebben en dus heus wel iets kunnen, pakketten met stembiljetten bij de stembureaus moeten afleveren.


In beide gevallen kregen echter bezorgers van Business-Post de schuld: ''dit soort dingen moet men niet aan WSW-ers en Sociale werkplaatsen over laten''.

Dit klopt van geen kant. Ik werk nu 20 jaar bij wat nu Business-Post heet, en als ik 5 poststukken verkeerd bezorgd heb, dan heb ik het naar mijn eigen gevoel slecht gedaan, ik heb het dan over jaarbasis.

Natuurlijk: overal worden fouten gemaakt, ik ben zeker niet foutloos. Maar het is te kort door de bocht om gemakshalve dan ''de wsw-er'' de schuld daarvan te geven.