Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 436193 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1520 Gepost op: 31-05-2020, 03:36:49 »
Elk land dat politiek meer en meer versnipperd raakt, wordt steeds moeilijker te regeren. Naar mijn mening heeft het politiek bestel in Nederland teveel kleuren die niet allemaal even onderscheidend zijn en dus zou ik hier en daar best wat kleurtjes willen mengen om te kijken of er dan onder de nieuwe vlag verschuivingen zijn.

VVD vaart op dit moment inderdaad prima met een sterke Mp aan het roer en ik verwacht de koers vd regering door de Corona problematiek weinig reden gaat geven tot grote verschuivingen.
Echter de afhandeling van Corona en vooral het economische reddingsplan en de financiële afwikkeling daarvan, zou de gemoederen nog wel eens kunnen opschudden .

Want in tijden van recessie en minder financiële armslag voor de burger is het lastig vriendjes maken.


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1521 Gepost op: 2-06-2020, 23:11:55 »
Om de Halsema discussie even iets luchtiger te maken. Nu trending op Twitter:

Trending in Nederland
#HalsemaAftreden
1.881 Tweets

Trending in Nederland
#femkeblijft
1.216 Tweets

:P men is dus verdeeld.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1522 Gepost op: 2-06-2020, 23:18:51 »
Maar zeker niet 50/50, want de reacties met #femkeblijft zijn niet altijd positief voor Femke.  :P

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1523 Gepost op: 2-06-2020, 23:24:22 »
Ik zou twitter sowieso niet als peiler gebruiken.   ::ohno::

Er zijn fouten gemaakt. Maar of het genoeg is voor een aftreden, dat laat ik wel gewoon over aan een stel Amsterdammers.


Ik ben sowieso altijd tegen mensen die bij een fout meteen woedend staan te schreeuwen om aftreden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1524 Gepost op: 2-06-2020, 23:47:37 »
Eens met wat Brtdm zegt  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1525 Gepost op: 3-06-2020, 07:18:06 »
Sowieso zullen mensen die een aftreden willen eerder geneigd zijn dit te roepen dan mensen die geen aftreden willen. Niet alleen nu, maar in het algemeen
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1526 Gepost op: 3-06-2020, 09:36:56 »
Ik bedoel, in de Tweede Kamer zijn de mensen die roepen om aftreden de PVV en het FvD. Fatsoenlijke politici zijn wel kritisch, maar roepen niet dat ze ontslagen moet worden. Wat een onzin ::ohno::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1527 Gepost op: 3-06-2020, 15:00:31 »
Sorry hoor maar als je willens en wetens ervoor kiest om je steunbetuiging aan black lives matters boven de volksveiligheid te stellen .

Dan zeg ik kom maarnaar het stadion allemaal en als ze het schoon willen vegen dan zeggen we dat er geweld komt, want dan mag het  ::pinokkio:: ::oink:: ( dit is natuurlijk zwaar gechargeerd , vandaar de smilies, maar er zit weleen kern van onvrede in van Mn kant hoe makkelijk we dit wegwuiven )


Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1528 Gepost op: 3-06-2020, 15:41:03 »
Ga jij anders even wat meer lezen en wat minder roepen ::zwaai::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1529 Gepost op: 3-06-2020, 15:42:23 »
Ja want het recht om niet gediscrimineerd te worden staat gelijk aan het privilege om naar een voetbalwedstrijd te kunnen gaan ::). Hele rare opmerking!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1530 Gepost op: 3-06-2020, 16:02:05 »
Om het even iets luchtiger te houden, heb ik een poll geopend. Kunnen we daar stemmen wat onze opinie is als Realitynet voor we elkaar allemaal in de haren vliegen  ;D
You'll never walk alone

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1531 Gepost op: 3-06-2020, 16:25:33 »
Ze had hoe dan ook geen goede keuze kunnen maken. Als ze het had verboden, was er waarschijnlijk ook heel erg veel ophef gekomen en hadden we misschien ook wel rellen kunnen krijgen. Dan had ze denk ik nog meer commentaar gehad. Ik denk dat dit uiteindelijk de beste optie was. Bovendien blijkt dat het grootste deel gewoon mondkapjes droeg en gewoon afstand hield.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1532 Gepost op: 3-06-2020, 16:54:10 »
Amnesty International had hier ook wel meer kunnen reguleren. Zij weten immers dat het onderwerp waarom er werd gedemonstreerd werd, als een magneet kon werken.

Ik kies geen partij, ik kan me het onderwerp van de demonstratie heel goed voorstellen. Maar ook Amnesty weet dat we nu in een uitzonderlijke tijd leven. In normale omstandigheden had ik de demonstratie dan ook toegejuicht. Ik denk echter dat veel ellende voorkomen had kunnen worden, als zij zich vanaf de oproep meer met de organisatie bemoeid hadden. Meer hadden gestuurd, zeg maar.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1533 Gepost op: 3-06-2020, 16:57:13 »
Die poll dekt ook niet helemaal de lading. Ik vond dat er teveel mensen waren en dat de gemeente Amsterdam dat had kunnen weten, maar van mij mag er best gedemonstreerd worden, en Halsema hoeft ook niet weg. Ze moet er wel van leren.

Als de mensen er eenmaal zijn, ga je ook niet zomaar even de straten schoonvegen. Een paar relschopers (die zitten er altijd tussen) en dan loopt de boel uit de hand.

Even in het algemeen. Het lijkt weer op dat je haast of je haast meer geen midden mening kunt hebben. Als niet A denkt, hoor je bij B, en als je niet B denkt, hoor je bij A.   (En nee dat gaat natuurlijk niet over het onderwerp racisme, want daar ben ik natuurlijk ook tegen).
 Ik voel me daar politiek gezien totaal niet prettig bij. Ik weet nu al dat ik de grootste moeite ga hebben om volgend jaar weer te stemmen bij de tweede kamer verkiezingen, want ik heb bij geen enkele partij het gevoel thuis te horen. En nee ik ga geen partij oprichten, want er zijn er al teveel. :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1534 Gepost op: 3-06-2020, 17:06:11 »
Dat laatste zei ik zaterdag nog tegen een vriend. Nu ik af ben geknapt op D66 heb ik echt totaal geen alternatief meer om op te stemmen.  :-\\
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1535 Gepost op: 3-06-2020, 17:19:09 »
Je kan altijd nog op piratenpartij stemmen. Ancilla als minister-president lijkt me wel leuk.   ;D :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1536 Gepost op: 3-06-2020, 17:25:14 »
oei, ik heb de verkeerde optie gekozen. Heb voor wel wegstemmen gekozen, maar wilde juist het tegengestelde zeggen.

Kan iemand dat voor mij wijzigen, ik kan dat namelijk zelf niet.....

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1537 Gepost op: 3-06-2020, 17:55:51 »
Je kan nu je stem wijzigen ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1538 Gepost op: 3-06-2020, 18:00:03 »
Wat ik Halsema kwalijk neem is dat ze in eerste instantie aangaf dat ze het doel van deze demonstratie belangrijk vond en het daarom gewoon door liet gaan. Ze liep daar als burgemeester zelfs met een actiebutton.
Dat is niet ok, ze maakt een verschil tussen wat wel en wat geen goede reden is om te demonstreren, en dat mag niet als burgemeester. Daar moet je boven staan.

Ik vind het onderwerp erg belangrijk.
En ik vind dat de demonstratie in bijv Groningen gisteravond liet zien dat het ook anders kan. Goeie organisatie, duidelijk standpunt van de burgemeester (niet meer dan zoveel personen), goeie controle. Natuurlijk komt dat ook doordat zij van Amsterdam geleerd hebben, maar dan nog.

Ik vind niet dat Halsema moet aftreden. Ik vind wel dat zij moet leren dat ze als burgemeester boven de partijen moet staan, en haar persoonlijke mening achterwege moet laten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1539 Gepost op: 3-06-2020, 18:02:30 »
Lukt nog steeds niet, opnieuw ingelogd, pagina ververst. Maar laat maar staan.