Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 437609 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1740 Gepost op: 7-06-2020, 18:22:41 »
Oh ja want caps lock en vetgedrukte zinnen met uitroeptekens dragen bij aan de sfeer of de discussie ::ok::
Alsof plaatjes of filmpjes van Japanse/Koreaanse dames dat wel doen?
Dan zit in mijn vetgedrukte zin tenminste nog een goede boodschap die voor eigenlijk iedere wereldburger zou moeten gelden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1741 Gepost op: 7-06-2020, 18:39:28 »
VERBETER DE WERELD EN BEGIN BIJ JEZELF!
En dat is exact wat de Black Lives Matter beweging doet! Fijn dat we het eindelijk eens zijn ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1742 Gepost op: 7-06-2020, 19:53:41 »
Alsof plaatjes of filmpjes van Japanse/Koreaanse dames dat wel doen?

Uuuh ja? ::vergroot:: ;D wat heb je tegen Koreaanse dames dan?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1743 Gepost op: 7-06-2020, 21:23:03 »
Enkelingen maken heel deze demonstraties kapot. In Brussel ontstonden rellen en werden winkels geplunderd en politie-agenten bekogeld.. Pff zoiets maakt me dan ook echt kwaad. Hoe dom kan je zijn?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1744 Gepost op: 8-06-2020, 00:40:02 »
Ik zeg ook niet dat het niet mag, alleen dat ik het vervelend vind. Elke keer als iemand maar enige emotie (boosheid/frustratie) laat zien komt er iemand roepen dat de sfeer niet goed is... wat ironisch genoeg, weinig bijdraagt aan die sfeer ;).
Elke keer? Ik heb het behalve Jann (toen hij over het gebruik van de ::) in discussies begon) nog nooit iemand zien benoemen of in ieder geval niet recentelijk. Maar goed, misschien ben ik wel de enige die dat gevoel heeft of druk ik te vaak op de ‘markeer alle berichten als gelezen’-knop, dat kan ook. ;D

Citaat
Je kan dan beter of zoeken naar de middenweg zoals bijv. Hdd doet, zelf een genuanceerde mening geven, iemand zijn frustratie proberen te begrijpen, of gewoon niets zeggen.
Dit is natuurlijk een enorme dooddoener. Volgens mij willen we allemaal een goede sfeer hier op het forum behouden en in goede harmonie met elkaar allerlei onderwerpen kunnen bespreken. Als je dan niet kunt aangeven dat je het gevoel hebt dat iets naar jouw mening de sfeer niet ten goede komt, zonder dat een ander daar aanstoot aan neemt, is dat wel een serieus probleem wat het bespreken waard is.
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1745 Gepost op: 8-06-2020, 00:50:17 »
Dit is natuurlijk een enorme dooddoener. Volgens mij willen we allemaal een goede sfeer hier op het forum behouden en in goede harmonie met elkaar allerlei onderwerpen kunnen bespreken. Als je dan niet kunt aangeven dat je het gevoel hebt dat iets naar jouw mening de sfeer niet ten goede komt, zonder dat een ander daar aanstoot aan neemt, is dat wel een serieus probleem wat het bespreken waard is.
Dan moet je op z'n minst uitleggen waardoor en waarom de sfeer voor jou verpest werd op dat moment, want nu staat er alleen een snedige opmerking over dat de sfeer weer weg was.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1746 Gepost op: 8-06-2020, 10:22:48 »
Dan moet je op z'n minst uitleggen waardoor en waarom de sfeer voor jou verpest werd op dat moment, want nu staat er alleen een snedige opmerking over dat de sfeer weer weg was.
Oh, ik dacht dat dat wel duidelijk was.
- Nogal dwingend vragen of iemand ergens mee wil stoppen omdat iets erg storend zou zijn zonder uit te leggen waarom dat zo is.
- Het gebruik van de ::) hoef ik denk ik niet meer uit te leggen.
- Het gebruik van gifs om de ::) nog duidelijker te benadrukken.

Ik bedoel wat verwacht je dan nog als reactie? Wil je hier dan echt alleen maar je frustratie mee uiten of ook simpelweg iemand monddood maken? Nou, gefeliciteerd hoor, dat is je gelukt!
🜃

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1747 Gepost op: 8-06-2020, 11:44:42 »
Enkelingen maken heel deze demonstraties kapot. In Brussel ontstonden rellen en werden winkels geplunderd en politie-agenten bekogeld.. Pff zoiets maakt me dan ook echt kwaad. Hoe dom kan je zijn?
Belachelijk... wat hebben die onschuldige winkeliers daarmee te maken?  ??? Die figuren die dat doen hebben niks meer met de goede zaak van BLM te maken, maar zijn gewoon hersenloze types die rellen om het rellen. Hebben we hier in Nederland na de dood van Mitch Henriquez ook gehad in 2015, dat de hele Schilderswijk dagen lang op zijn kop gezet werd door bepaalde kansloze en vooral hersenloze figuren (en dan druk ik me zacht uit) die daar niks te zoeken hadden (en onder andere ook winkels en een theater totaal vernield werden).
« Laatst bewerkt op: 8-06-2020, 11:49:53 door MollenvangR-Art »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1748 Gepost op: 8-06-2020, 11:46:16 »
Ik wil nog wel een poging doen om uit te leggen waarom ik hier liever niet meer wilde posten en waarom het mij persoonlijk raakt. En ik wil daarbij niemand beschuldigen. Ik heb zelf ook weleens dingen gepost waarvan ik achteraf dacht, dat had ik wel wat minder aanvallend kunnen schrijven. Ik denk dat alle forummers die hier de afgelopen dagen hebben gepost in wezen allemaal zij-aan-zij op de barricades zouden staan als dat zou moeten, maar het lijkt er vaker op alsof we tegen elkaar aan het strijden zijn. Wanneer Tarbozan herhaaldelijk aangeeft dat hij heeft meegedaan aan de demonstratie afgelopen week voor BLM, dan zie ik niemand daarop positief reageren (Correct me if i'm wrong). Er wordt alleen maar erop gehamerd dat we de term ALM niet 'snappen'. Nogmaals, deze post is niet bedoeld als een aanval, maar een uitleg.

Wanneer iemand tegen mij zegt: dat vind ik verwerpelijk, dan raakt het mij persoonlijk ja. Wanneer iemand iets post en daar wordt op gereageerd met: 'zucht'. Dan vind ik dat geen respectvolle reactie. Ook al ben je het niet eens met zo'n post. Reacties met alleen maar gifjes vind ik ook niet sfeerbevorderend. Of te moeten lezen dat je de hele dag al aan het zeuren bent. Of dat het langzamerhand een beetje frustrerend wordt dat we steeds dezelfde vragen blijven stellen. Of waarom iets nou zo moeilijk te begrijpen is.... Ik kreeg de laatste dagen steeds het gevoel alsof ik een klein kind was dat de les gelezen moest worden.

Normaal trek ik me een stevige discussie zeker niet zo aan, maar dit is een gevoelig onderwerp. Ik ben misschien ook een te gevoelig persoon en daarom heb ik besloten me gisteren er niet meer in te mengen.

Nogmaals, ik hoop nu niet een discussie hierover te ontketenen, maar uit te leggen wat het met mij doet.
« Laatst bewerkt op: 8-06-2020, 21:10:28 door Moni »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1749 Gepost op: 8-06-2020, 12:01:14 »
Complimenten Moni voor hoe je je gevoel uitspreekt! ::bravo::

🜃

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1750 Gepost op: 8-06-2020, 12:21:08 »
Ja Moni, ik dacht het al, vandaar ook mijn post eerder.  ::hug::
...maar soms even niet :)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1751 Gepost op: 8-06-2020, 12:23:21 »
Jaa, heel mooi Moni dat je dat deelt!  ::hug::

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1752 Gepost op: 8-06-2020, 12:43:30 »
Bedankt voor je uitleg Moni, en excuses voor mijn deel daar in  ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1753 Gepost op: 8-06-2020, 12:46:52 »
Sorry Moni, dat is zeker niet mijn bedoeling geweest ::hug:: Zo zie je ook maar weer dat online dingen soms ook heel anders kunnen overkomen als je ze bedoelt. Als je me die dingen had horen zeggen in plaats van zien typen, was het denk ik ook al heel anders overgekomen. Veel van mijn berichten waren zeker niet boos bedoeld of aanvallend, en dat heb ik ook meerdere keren proberen te benadrukken.

Mijn frustratie kwam er vooral vandaan dat ik na een tijdje het gevoel had dat er gewoon niet meer werd gelezen. Ik hoop dat je ook kunt begrijpen waar dat gevoel vandaan komt. Als je iets al meerdere keren hebt uitgelegd, en jezelf rustig hebt verduidelijkt, en dan negeert iemand je hele bericht om alweer met dezelfde tegenwerping te komen, dan krijg ik niet het gevoel alsof de ander mij wil begrijpen.

Dat is overigens niet direct een verwijt naar jou toe: ik denk dat het vooral komt omdat meerderen ineens de discussie binnen vielen, en dan weer hetzelfde als iemand anders zeiden, waardoor ik meerdere keren hetzelfde aan het uitleggen was. Uiteindelijk zijn dan de mensen die het meeste reageren, zoals jij, degenen waar ik gefrustreerd op reageer, terwijl mijn frustratie niet zozeer gericht is op één persoon maar de gang van zaken in de discussie als zodanig. Maar ik snap wel dat dat verkeerd kan overkomen, dus daar zal ik zeker voortaan proberen op te letten ::jaja:: (en nog beter: mezelf even uit de discussie onttrekken zodra ik merk dat ik geïrriteerd raak).

@Fabiann: ik snap ook wel dat gifjes de discussie niet echt verder helpen, maar zo'n opmerking van LdH over "dat je dat hier niet mag zeggen" maakt toch ook de discussie bij voorbaat al onmogelijk? Je mag hier alles zeggen (nouja, bijna alles ;)), maar een ander mag daar ook op reageren en het er niet mee eens zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1754 Gepost op: 8-06-2020, 12:56:33 »
Oh, ik dacht dat dat wel duidelijk was.
- Nogal dwingend vragen of iemand ergens mee wil stoppen omdat iets erg storend zou zijn zonder uit te leggen waarom dat zo is.
Ik bedoel ik ben het er mee eens dat het geen aardige post was maar dit deel snap ik niet. Ik mag toch best vragen of iemand ergens mee stopt als ik dat vervelend vind? En dan gebruik ik zelfs nog alsjeblieft.

Er is eerder ook al eens genoemd dat "dan mag ik niets meer zeggen" een hele harde dooddoener is die ten eerste niet waar is, want je mag alles zeggen. Je moet alleen niet verwachten dat als je sommige dingen zegt, dat je geen tegenreactie krijgt.  En ten tweede discussie net zo goed niet bevorderd.

Citaat
- Het gebruik van de ::) hoef ik denk ik niet meer uit te leggen.
- Het gebruik van gifs om de ::) nog duidelijker te benadrukken.

Ik bedoel wat verwacht je dan nog als reactie? Wil je hier dan echt alleen maar je frustratie mee uiten of ook simpelweg iemand monddood maken? Nou, gefeliciteerd hoor, dat is je gelukt!
Ja het is een onaardige post en sorry dat je daar last van hebt. Maar je begrijpt hopelijk ook dat er hiervoor zeker een 10/20 tal posts is geweest waarbij ik precies dezelfde dingen respectvol en met geduld heb beantwoord. Wanneer er dan een beledigend antwoord komt dat ik LGBTQ+ rechten niet belangrijk zou vinden, dan ben ik er ook gewoon klaar mee en vind ik dat ik daar echt niet aardig op hoef te reageren. Overigens, dit is mijn gevoel, wordt ik hier weer bij de eerste *verkeerde* post gelijk hierop aangesproken terwijl er meerdere posts vanuit de *andere kant* net zo sfeerbederfend zijn in mijn beleving.

Ik heb helemaal niet meegekregen dat Tarbozan mee heeft gedaan aan de BLM demonstratie afgelopen week, als dat inderdaad zo is dan excuses dat ik daar overheen heb gelezen.

Goed dat je jouw gevoel uitspreekt Moni ::bravo::, het is echt niet de bedoeling geweest om je naar te laten voelen hierover ::hug::.
« Laatst bewerkt op: 8-06-2020, 13:00:33 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1755 Gepost op: 8-06-2020, 13:06:56 »
Goed verwoord Moni! ::hug:: Dank je wel voor het delen, want je slaat de spijker precies op zijn kop.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1756 Gepost op: 8-06-2020, 17:18:04 »
Ik bedoel ik ben het er mee eens dat het geen aardige post was maar dit deel snap ik niet. Ik mag toch best vragen of iemand ergens mee stopt als ik dat vervelend vind? En dan gebruik ik zelfs nog alsjeblieft.
Natuurlijk mag dat, maar je zegt hiermee in feite dat iemand zijn eigen beleving/gevoel niet mag delen omdat het volgens jou niet waar is. Dat is toch op zijn minst een beetje gek?

Citaat
Er is eerder ook al eens genoemd dat "dan mag ik niets meer zeggen" een hele harde dooddoener is die ten eerste niet waar is, want je mag alles zeggen.
Behalve dan dat je niet mag zeggen dat je het gevoel hebt dat je niets mag zeggen. ;D

Citaat
Wanneer er dan een beledigend antwoord komt dat ik LGBTQ+ rechten niet belangrijk zou vinden, dan ben ik er ook gewoon klaar mee en vind ik dat ik daar echt niet aardig op hoef te reageren.
Je kunt je afvragen of het de bedoeling van Tarbozan was om je met die post te beledigen. Ik kan mij niet voorstellen dat dat zijn bedoeling was en ik kon er ook niet uit opmaken dat hij zou hebben gesteld dat jij LGBTQ+-rechten niet belangrijk zou vinden. Ik las het als een kritische reactie op jouw stelling (die je presenteerde als vaststaand feit) dat je alleen directe invloed kunt hebben op zaken die hier spelen (waar dat ook mag zijn).

Citaat
Overigens, dit is mijn gevoel, wordt ik hier weer bij de eerste *verkeerde* post gelijk hierop aangesproken terwijl er meerdere posts vanuit de *andere kant* net zo sfeerbederfend zijn in mijn beleving.
Sorry dat ik je dit gevoel geef en mijn reactie in het Irritant-topic zal dit gevoel waarschijnlijk alleen maar versterkt hebben. ::sorry:: Het is absoluut niet mijn bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen. Ik wilde slechts iets aanstippen waar ik mij al een tijdje aan stoor. Ik had het inderdaad net zo goed in reactie op ieder andere forummer kunnen posten, maar jij bent toevallig nu de eerste die precies hetgeen deed waar ik op doelde toen ik eerder in dit topic postte dat ik vond dat er een bepaalde sfeer hangt in discussies die hier op het forum gevoerd worden. Vandaar. Pff, lange zin, sorry. ::hug::
« Laatst bewerkt op: 8-06-2020, 17:22:17 door Fabiann »
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1757 Gepost op: 8-06-2020, 18:35:12 »
Natuurlijk mag dat, maar je zegt hiermee in feite dat iemand zijn eigen beleving/gevoel niet mag delen omdat het volgens jou niet waar is. Dat is toch op zijn minst een beetje gek?
Het was slechts een verzoek omdat het @Starlight de discussie onmogelijk maakt. Naar mijn idee is het een uitspraak die in dezelfde strekking ligt als "Nou, ik vind jullie racistisch". Maakt de discussie ook onmogelijk. Mag ik het zeggen? I guess so. Zou ik er voor afgemaakt worden hier? Jazeker ;D.

Citaat
Behalve dan dat je niet mag zeggen dat je het gevoel hebt dat je niets mag zeggen. ;D
Het is een verzoek hè, geen wet.

Citaat
Je kunt je afvragen of het de bedoeling van Tarbozan was om je met die post te beledigen. Ik kan mij niet voorstellen dat dat zijn bedoeling was en ik kon er ook niet uit opmaken dat hij zou hebben gesteld dat jij LGBTQ+-rechten niet belangrijk zou vinden. Ik las het als een kritische reactie op jouw stelling (die je presenteerde als vaststaand feit) dat je alleen directe invloed kunt hebben op zaken die hier spelen (waar dat ook mag zijn).
Nee waarschijnlijk niet, maar dat was het effect wel. De vraag is hoe erg is het dat er dan een licht gefrustreerde reactie opkomt. Zoals ik zei, nee het was geen super aardige reactie, maar het is ook niet alsof ik hem de huid vol scheld of zelfs persoonlijk aanval, want ik reageer alleen maar op de directe inhoud.

Citaat
Sorry dat ik je dit gevoel geef en mijn reactie in het Irritant-topic zal dit gevoel waarschijnlijk alleen maar versterkt hebben. ::sorry:: Het is absoluut niet mijn bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen. Ik wilde slechts iets aanstippen waar ik mij al een tijdje aan stoor. Ik had het inderdaad net zo goed in reactie op ieder andere forummer kunnen posten, maar jij bent toevallig nu de eerste die precies hetgeen deed waar ik op doelde toen ik eerder in dit topic postte dat ik vond dat er een bepaalde sfeer hangt in discussies die hier op het forum gevoerd worden. Vandaar. Pff, lange zin, sorry. ::hug::
It's okay :).

Zoals ik eerder al zei, deze discussie is gewoon niet comfortabel want het gaat over iets wat bij veel mensen snaren raakt. Ik vind het hier op het forum (zeker in vergelijking) heel erg meevallen hoe aanvallend/hard er wordt gediscussieerd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1758 Gepost op: 8-06-2020, 20:32:56 »
Moni, wat heb je mooi kunnen vertellen waarom het je raakt ::hug:: Sorry voor mijn aandeel daarin.


Ook anderen hebben veel goeds gezegd. Ik sluit me wat dat betreft helemaal aan bij de laatste alinea van D*N. Het is een gevoelig onderwerp, geen wonder dat het ons raakt.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1759 Gepost op: 8-06-2020, 21:41:34 »
Dank jullie wel voor jullie reacties!  ::hug:: Het was zeker niet mijn bedoeling dat er iemand excuses zou moeten maken hoor. Zoals ik al aangaf post ik ook weleens een reactie, waarvan ik achteraf vind dat ik het wel wat minder aanvallend had kunnen zeggen.

Ik vind het fijn dat ik het uit heb kunnen leggen en dat jullie zo gereageerd hebben.  ::ok::