Auteur Topic: De opdrachten  (gelezen 152137 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #1040 Gepost op: 8-12-2010, 20:54:30 »
OOOOOOOOH, wat erg! Ik heb een fout gemaakt!


SORRY! Mloesje, het spijt me heeel erg!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #1041 Gepost op: 8-12-2010, 20:55:12 »
MAUD  ::bravo::
26 punten
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #1042 Gepost op: 8-12-2010, 20:55:21 »
 ::)

Ja, dat kan natuurlijk niet he? Die immuniteitsketting krijg je nu natuurlijk niet meer terug. :P

Daarbij teken ik protest aan, want Anderson Coopers hoofdvak is journalist en juist geen auteur. En Stieg Larssen is dan weer geen journalist. (En heeft trouwens ook nooit The Mole gepresenteerd).  ::)
« Laatst bewerkt op: 8-12-2010, 21:02:55 door Mloesje »

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #1043 Gepost op: 8-12-2010, 21:04:32 »
Gefeliciteerd Maud, geweldig gedaan!!!  ::bravo::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: De opdrachten
« Reactie #1044 Gepost op: 8-12-2010, 21:07:47 »
gefeliciteerd maud
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #1045 Gepost op: 8-12-2010, 21:10:30 »
Oh Stieg Larsson was wel journalist. Maar toch...

Laatst waren er twee winnaars bij de postcodeloterij omdat de postcodeloterij eerst bij het verkeerde huis had aangebeld. Die mensen mochten toen wel het geld houden. Als je begrijpt wat ik hiermee wil zeggen.  ::)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De opdrachten
« Reactie #1046 Gepost op: 8-12-2010, 21:11:47 »
Ehm, niet om onsportief te doen ofzo (ik had hoe dan ook niet gewonnen  ;)), maar ik vind dit wel een beetje apart. Krijg je dus de vólle 10 punten voor het antwoord Millennium Trilogie? Het goede antwoord was toch Stieg Larsson?

Ik begrijp wel dat Millennium Trilogie daar mee te maken heeft, máár: Millenium Trilogie valt toch niet echt te koppelen aan die Cooper? ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #1047 Gepost op: 8-12-2010, 21:13:44 »
Ehm, niet om onsportief te doen ofzo (ik had hoe dan ook niet gewonnen  ;)), maar ik vind dit wel een beetje apart. Krijg je dus de vólle 10 punten voor het antwoord Millennium Trilogie? Het goede antwoord was toch Stieg Larsson?

Ik begrijp wel dat Millennium Trilogie daar mee te maken heeft, máár: Millenium Trilogie valt toch niet echt te koppelen aan die Cooper? ???
waarom zou KD protesteren?  ??? mmm interessant.   ;D
en waarom ook pas nu?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #1048 Gepost op: 8-12-2010, 21:14:02 »
Jawel, de hoofdpersoon van de Milleniumtrilogie is ook journalist ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De opdrachten
« Reactie #1049 Gepost op: 8-12-2010, 21:16:09 »
waarom zou KD protesteren?  ??? mmm interessant.   ;D
en waarom ook pas nu?

Omdat ik dit niet zo eerlijk vind (waarom juich jij eigenlijk zo hard?  ???):

Mloesje had alle antwoorden goed behalve het eindantwoord.

Maud wist twee namen niet, koos Batman als uitbijter en had het eindantwoord ook niet helemaal goed. En ze was veel later. En wint dan toch.

Ik gun het Maud ook van harte, daar gaat het niet om: ik vind het gewoon een beetje vreemd.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #1050 Gepost op: 8-12-2010, 21:17:28 »
waarom zou KD protesteren?  ??? mmm interessant.   ;D
en waarom ook pas nu?

Tja, zo heb ik ook wel mijn vragen.  :P  Oh, ik zie net dat KD er zojuist één van heeft gesteld.  ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #1051 Gepost op: 8-12-2010, 21:19:33 »
Ik baal ook van de situatie die nu is ontstaan. Maar de puntentelling had ik vooraf duidelijk gemaakt, daar kan ik niet van afwijken. Hoezeer ik ook vind dat Mloesje de overwinning had verdiend, door zo snel al een zo'n goed antwoord in te sturen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #1052 Gepost op: 8-12-2010, 21:21:17 »
(waarom juich jij eigenlijk zo hard?  ???):
ja, dat is heel goede vraag, geen idee eigenlijk. Ik ben mijn tasje al aan het pakken  ::jaja::  ::tandpastasmiley::
Omdat ik dit niet zo eerlijk vind
Mloesje had alle antwoorden goed behalve het eindantwoord.

Maud wist twee namen niet, koos Batman als uitbijter en had het eindantwoord ook niet helemaal goed. En ze was veel later. En wint dan toch.
dit is slecht argument, want dit waren de regels vooraf bekend. Dan had je meteen moeten zeggen, ik vind de toekenning van de punten niet eerlijk.
En niet pas als het achteraf niet goed valt.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #1053 Gepost op: 8-12-2010, 21:21:31 »
Kunnen wij als verzachting van mijn helse pijn (jullie hebben geen idee hoe erg ik nu lijd), niet allebei immuniteit krijgen dan?  ;D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De opdrachten
« Reactie #1054 Gepost op: 8-12-2010, 21:27:01 »
dit is slecht argument, want dit waren de regels vooraf bekend. Dan had je meteen moeten zeggen, ik vind de toekenning van de punten niet eerlijk.
En niet pas als het achteraf niet goed valt.

Nee, dat klopt niet: ik vind die 10 punten vreemd omdat Millennium Trilogie niet exact het goede antwoord was. Als Maud 'Stieg Larsson' als antwoord had gehad, waren die 10 punten natuurlijk volledig gerechtvaardigd geweest! Ik kon vooraf niet weten dat voor een half goed antwoord ook 10 punten zouden worden goedgekeurd, net zo min als jij.  ???

Je schrijft trouwens: als het achteraf niet goed valt.
Dat begrijp ik niet, want dit maakt voor mij tactisch gezien niks uit: of Maud of Mloesje nu wint.
Volgens mij maakt het voor jou méér uit...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #1055 Gepost op: 8-12-2010, 21:36:13 »
* Commentaar van een kijker

fight fight fight fight

* Dwaas pakt even wat chips en een biertje...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #1056 Gepost op: 8-12-2010, 21:36:53 »
Nee, dat klopt niet: ik vind die 10 punten vreemd omdat Millennium Trilogie niet exact het goede antwoord was. Als Maud 'Stieg Larsson' als antwoord had gehad, waren die 10 punten natuurlijk volledig gerechtvaardigd geweest! Ik kon vooraf niet weten dat voor een half goed antwoord ook 10 punten zouden worden goedgekeurd, net zo min als jij.  ???
dit is wat anders dan je in de post die ik aanhaalde zei: nu haal je het verschil tussen stieg larsson en milennium erbij, dat deed je net niet. Mijn opmerking ging ook niet over het verschil tussen stieg en millennium

Je schrijft trouwens: als het achteraf niet goed valt.
ja dat schreef ik omdat je het mi alleen had over de puntenverdeling en dat was vooraf ook bekend.
Dat begrijp ik niet, want dit maakt voor mij tactisch gezien niks uit: of Maud of Mloesje nu wint.
Volgens mij maakt het voor jou méér uit...
ik schat in dat het mij tactisch niet zoveel uitmaakt, omdat er een beste kans is dat dit mijn laatste proef was, gezien het aantal stemmen dat ik de laatste tijd pak.
Ik denk dat de kans dat jij er nu uitgaat niet zo heel groot is, daaruit concludeerde ik dat het voor jou wel van belang is, wie hoeveel groene punten heeft bv, maar dat kan ik best verkeerd zien.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #1057 Gepost op: 8-12-2010, 21:37:26 »
* Commentaar van een kijker

fight fight fight fight

* Dwaas pakt even wat chips en een biertje...
::jaja:: ::jaja::

( ::rofl:: )
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De opdrachten
« Reactie #1058 Gepost op: 8-12-2010, 21:39:24 »
mmm.... vind het wel heel erg zuur voor mloesje!
Gun het mloesje veel meer omdat ze nog geen opdracht heeft gewonnen en niet zoveel groene punten heeft!
maar ik ga me niet in deze discussie mengen ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De opdrachten
« Reactie #1059 Gepost op: 8-12-2010, 21:42:21 »
dit is wat anders dan je in de post die ik aanhaalde zei: nu haal je het verschil tussen stieg larsson en milennium erbij, dat deed je net niet.
Juist wel, dat is het hele punt dat ik oorspronkelijk maakte:
Ehm, niet om onsportief te doen ofzo (ik had hoe dan ook niet gewonnen  ;)), maar ik vind dit wel een beetje apart. Krijg je dus de vólle 10 punten voor het antwoord Millennium Trilogie? Het goede antwoord was toch Stieg Larsson?

Maar goed, verder valt er weinig over te zeggen en sorry Dwaas, maar wat mij betreft komt er al helemaal geen fight. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.