Auteur Topic: The voice of holland  (gelezen 503170 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The voice of holland
« Reactie #2660 Gepost op: 27-02-2021, 11:03:26 »
Ik zie niemand hiervan als winnaar. Alle personen die ik als mogelijke winnaar zag zijn in deze ronde afgevallen ::rofl::

Dan gaat Lucas winnen I guess, maar écht verdiend heeft hij het ook niet naar mijn mening. Al zingt hij ook niet echt "mijn muziek", dus misschien ligt het daar ook aan.

Deze knockoutronde hebben voor mij in ieder geval het seizoen een beetje verpest :-X De enige favoriet van mij die er nog in zit is Sem, maar ik zie hem de finale niet halen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The voice of holland
« Reactie #2661 Gepost op: 27-02-2021, 14:54:33 »
Bij Anouk hadden er wat mij betreft vier door mogen gaan, was echt om het even tussen Dani, Lucas, Bram en Hanin. Elke keuze was goed en fout geweest. Persoonlijk vond ik Dani de beste van de vier en vond ik Bram of Hanin het fijnste als tweede. Lucas zong echt goed, maar ben iets minder weg van zijn stemgeluid.

Het was trouwens ook echt depressing dat eerst team Anouk kwam en toen team Jan. Dat valt even tegen dan ::rofl::. Jan deed een heleboel rare dingen maar nam uiteindelijk wel mijn twee favorieten mee. Dim vind ik veruit het beste in zijn team en Jasper gewoon erg sympathiek. Evie was vocaal misschien nog een oké keuze geweest maar verder mwah.

Het lijkt mij duidelijk dat Dani moet winnen ::hypocriet::. Mijn lijstje is dan ook:
1. Dani
2. Dim
3. Alyssa
4. Channah
5. Lucas
6. Jasper
7. Nienke
8. Sem
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2662 Gepost op: 27-02-2021, 15:00:08 »
Ik vond Dani ook het best , hij raakt tenminste  ::jaja:: en Bram had ik laten zitten, die heeft iets bijzonders en een herkenbaar stemgeluid.
...maar soms even niet :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2663 Gepost op: 27-02-2021, 15:20:11 »
Het was trouwens ook echt depressing dat eerst team Anouk kwam en toen team Jan. Dat valt even tegen dan ::rofl::. Jan deed een heleboel rare dingen maar nam uiteindelijk wel mijn twee favorieten mee.

Ja, het verschil tussen team Anouk en team Jan was echt enorm. Waar ik bij Anouk veel meer kandidaten de volgende ronde gunde, was het bij Jan meer de vraag wie er overbleef. Erg jammer dat door de opzet van het programma goede kandidaten sneuvelen ten koste van slechtere kandidaten uit een ander team. Wat dat betreft vond ik de opzet van de eerdere seizoenen beter; meer mensen toelaten tot de liveshows en daarna de slechtste eruit (waardoor coaches zonder team kunnen komen te zitten).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2664 Gepost op: 5-03-2021, 22:45:35 »
Anouk ::respect::

Wat een heerlijk mens blijft het ook. Belachelijke uitslag natuurlijk (alhoewel uiteindelijk de naar mijn menig 1-na-slechtste kandidaat vd avond eruit ging, maar de nr laatst stond wel een heel eind onder de rest).

Team Waylon blijft mijn favoriet, maar na vandaag denk ik ook wel dat Dani gaat winnen. ::jaja::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2665 Gepost op: 5-03-2021, 23:25:43 »
Ik vond het niveau echt bedroevend vandaag. Wat werd er veel vals gezongen, ik heb sommige optredens doorgespoeld omdat ik het niet aan te horen vond.

Channah: aardig gedaan, niet bijzonder
Dim: dit was gewoon niet het juiste liedje voor hem
Lucas: in het begin was het wat vals, optreden miste de power
Jasper: tja, wat doet hij in deze competitie?
Alyssa: geen goed liedje voor haar stem, kwam voor mij niet over
Nienke: vals, te weinig controle over haar stem
Dani: wauw, hij overtuigt echt, superknap gedaan!
Sem: goed gedaan, maar gewoon ‘not my cup of tea’ zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen

Dani mag wat mij betreft winnen, wat is hij goed!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2666 Gepost op: 5-03-2021, 23:42:04 »
Heel erg teleurstellend dit.
Maar als je bij aanvang van de uitzending al kunt stemmen dan worden de meeste stemmen uitgebracht op de optredens van vorige week of eerder.

Mijn voorkeur ging toen nog uit naar Alyssa, maar waarom Ali haar dit lied zingen. Ze heeft een heel prettige stem om een laid back liedje te zingen. Niet dit. Potentiële winnares daarom niet verder.

Jasper had er natuurlijk uit gemoeten.
Maar met name de overdreven juich reactie van Jan stoorde me.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The voice of holland
« Reactie #2667 Gepost op: 6-03-2021, 00:56:50 »
Wat ging hier allemaal mis, jeetje. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar ergens zagen we het ook al van mijlenver aankomen na het optreden van Jasper "Ja die gaat de sympathiestem krijgen en dan gaat iemand die prima presteerde maar niet echt eruit springt zoals Alyssa er wsl uit" en there you go.

Reden om te kijken is natuurlijk wel Anouk, die was weer on fire ::bravo::. Even een sneer naar de mensen die het filmpje van Jasper hadden bedacht, sneer naar de sponsor van het programma (de keelpastilles) en uiteindelijk natuurlijk de complete breakdown over de uitslag ::rofl::.

Voor mij is het opnieuw duidelijk dat Dani moet winnen, zong basically als enige écht perfect. Maar dit weet Nederland vast nog wel te verpesten let maar op ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2668 Gepost op: 6-03-2021, 11:09:13 »
Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar ergens zagen we het ook al van mijlenver aankomen na het optreden van Jasper "Ja die gaat de sympathiestem krijgen en dan gaat iemand die prima presteerde maar niet echt eruit springt zoals Alyssa er wsl uit" en there you go.
Jaaa  ::rofl::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The voice of holland
« Reactie #2669 Gepost op: 6-03-2021, 11:48:23 »
Oef, als je dit niveau vergelijkt met eerdere seizoenen :-X

Dat Alyssa het niet ging redden zat er al heel erg aan te komen inderdaad. Ze was niet de beste van de 8 maar ook echt niet de slechtste en voor mij wel een persoonlijk favorietje. Een plek in de halve finale had ik haar toch wel gegund. Gister was ook niet haar beste optreden, maar Nienke en vooral Jasper waren gewoon slecht (bijna niemand zong van begin tot eind helemaal goed maar die twee waren het ergst) en stonden niet eens in de bottom 2. Belachelijke uitslag dus inderdaad. Jasper was natuurlijk heel slecht (wel sympathiek, ik hoop ook niet dat hij veel haatreacties krijgt) en Nienke moet van mij ook echt weg, net als Jan Smit.

Anouk brengt weer de tv-momenten ::rofl:: ::love:: Ik dacht even dat ze op ging stappen, geen miljoenen zijn haar deze marteling waard ;D

Dani moet nog steeds winnen ::bravo:: Dim is ook altijd een favoriet geweest maar Jan is hem aan het verpesten, zijn laatste twee optredens waren ondanks zijn goede zang raar en niet smaakvol. Ik hoop dat Channah nog kan verrassen ::love:: Lucas viel tegen en Sem vind ik niet leuk. Dus het zal Sem wel worden.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2670 Gepost op: 6-03-2021, 12:22:42 »
Ja dit jaar heeft nog niet echte favorieten, bij mij tenminste.

Want Dani vind ik eigenlijk ook niet echt heel goed.
Ik hoor dat hij goed kan zingen en het is niet vals.
Maar alles wat tot nu toe gebracht is wordt een soort van geproclameerd. Steeds statisch, enigszins hooghartig en heel hard. Tenminste zo komt het bij mij over. Het maakt ook niet zoveel uit elk lied hij zingt het klinkt in de basis allemaal hetzelfde. Na of voor het optreden zie ik dan een heel sympathieke jongen. Ik hoop dus wel dat Anouk gaat werken aan de presentatie en de manier van zingen. Dan kan het nog wat worden (voor mij).

Jasper valt voor mij af, omdat hij dus nu tot 2 keer toe te zenuwachtig is om mooi te zingen, terwijl hij dat wel kan. Maar Jasper had volgens mij helemaal niet door dat het heel erg vals en slecht was, zeker het begin. Vraag me af wat hij zelf denkt als hij het vandaag terugziet.

Nienke kan alleen de hoge uithalen goed brengen en is voor mij daarom ook niet the voice.

Lucas klopte gisteren ook niet helemaal. En wat mij bij hem tegenvalt is dat hij alles heel goed articuleert. Daar hou ik niet van. Maar als hij daaraan werkt dan zou hij nog wel kunnen winnen.

Channah vind ik steeds goed. Niet mijn smaak liedje maar ze brengt het echt goed.
Sem is wel aardig en brengt het ook goed, maar zingt mij te nasaal.

En van Dim weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden. Vorige week was het dansje lachwekkend. Deze week was het liedje raar, ik ken het zelf ook alleen in de sarcastische versie. Dus die keuze was. Soort liedje prima, maar dan met een andere tekst een breekbare tekst. Ik denk dat als ik geen Nederlands verstond ik dit een mooi optreden gevonden had. Nu klopte de tekst niet met de mood van het liedje.

Tot nu toe dus een teleurstellend seizoen, maar het kan nog groeien.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The voice of holland
« Reactie #2671 Gepost op: 6-03-2021, 13:53:09 »
Ik vond de optredens van Dim en Jasper verreweg het slaapverwekkendst, dus ik had verwacht dat een van die twee zou gaan afvallen.

Dus wat dat betreft, ben ik het met Anouk eens dat de uitslag een flauwekuluitslag is.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The voice of holland
« Reactie #2672 Gepost op: 6-03-2021, 16:05:34 »
#TeamDim #TeamSem
Frankje Lapi

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The voice of holland
« Reactie #2673 Gepost op: 12-03-2021, 22:00:59 »
Ik was niet zo'n fan van Dani tot nu toe, maar wow wat een geweldig optreden had hij vanavond.
Jammer voor Dim maar wel begrijpelijk op basis van zijn wat fletse optreden. Foute nummerkeuze vooral, zijn stem kwam niet echt uit de verf daarin.
When life knocks you down, fight back!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2674 Gepost op: 12-03-2021, 23:01:11 »
Ik vond het weer knudde vanavond. Dani was goed en ook Channah overtuigde, maar verder was het niet veel soeps.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The voice of holland
« Reactie #2675 Gepost op: 12-03-2021, 23:05:29 »
Eens, Dim gesneuveld door de belabberde liedjeskeuze van Jan.

Alleen Dani en Channah waren vandaag overtuigend.

Gaaf dat Anouk zoveel werk maakt van de staging. Ik kreeg er helemaal Songfestivalvibes van! ::ok::
🜃

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: The voice of holland
« Reactie #2676 Gepost op: 13-03-2021, 08:40:04 »
gisteren niet live kunnen zien.  vanochtend in half ontwaakte toestand snel de optredens bekeken en ik ben heel eerlijk die van nienke heb ik gewoon 3 10 seconde flitsen van bekeken en de rest door geskipt, vond het redelijk slaapverwekkend ( behalve dat het daarvoor te luid was).

over algemeen dit jaar geen super niveau, de stemmen die ik het beste vond zijn er in dit stadium alweer uit. Ik kreeg aantal jaar geleden al het idee dat het niet perse om de beste stem gaat, maar meer of de "artiest" in kwestie nog kneedbaar is.
vind dat beetje jammer, maar blijft vooral door de soms aparte muziekarrangementen toch prima om naar te kijken


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2677 Gepost op: 13-03-2021, 11:17:13 »
Eens, Dim gesneuveld door de belabberde liedjeskeuze van Jan.

Alleen Dani en Channah waren vandaag overtuigend.

Gaaf dat Anouk zoveel werk maakt van de staging. Ik kreeg er helemaal Songfestivalvibes van! ::ok::

Dit vat voor mij de avond samen. ::jaja::

Ik begrijp dus dat er nog maar 2 live shows komen? Nou zet dan maar heel Team Anouk en Team Waylon in de finale. ::jaja::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The voice of holland
« Reactie #2678 Gepost op: 13-03-2021, 11:42:48 »
Ik begrijp dus dat er nog maar 2 live shows komen? Nou zet dan maar heel Team Anouk en Team Waylon in de finale. ::jaja::

Eens ::jaja:: Maar dat vond ik eigenlijk al wel een beetje na de knockouts :P
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2679 Gepost op: 13-03-2021, 19:59:14 »
Tja het blijft verbazen dat Jasper ook nu weer een ronde verder is.
Ook dit optreden was slecht, vals. Nu niet in het begin maar aan het einde.

Ik vond Dani, Shannah en ook Lucas gewoon goed.
Ik vond Nienke wel ok.
Sem zingt goed maar het doet me niets.
Ik vond Dim saai , niet vals maar saai.
Jasper was weer niet goed.

Ben benieuwd of ze er nog iets van gemaakt krijgen.

Vroeger (toen alles nog beter was) zag je kandidaten groeien gedurende de liveshows. Nu is volgende week al de halve finale en de week erop al de finale (denk ik).

Het lijkt wel alsof er niets meer van willen maken. Jammer.

En het blijft eeuwig zonde dat Ali Alissia zo'n verkeerd liedje heeft laten zingen en zij er dus uit is. Dat Hanin niet mee mocht doen, dat Sezina niet mee mocht doen. En misschien nog wel enkele goede kandidaten.