Auteur Topic: Survivor 22: Redemption Island  (gelezen 157430 keer)

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #60 Gepost op: 20-02-2011, 15:24:23 »
Wie heeft er dan een handicap? Russell's narcisme of Phillips's spraakgebrek misschien als dat meetelt ;-) Verder heb ik (nog) niemand gespot met een beperking of heb ik niet goed opgelet?

Leuke aflevering en ik ben natuurlijk voor team Rob ::cheerleader::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #61 Gepost op: 20-02-2011, 15:52:44 »
*piep* dat zal me leren te copy pasten!  :-[

Dat was dus overgenomen van een vorige post. Maar ik vind je bovengenoemde gebreken wel meetellen.  ;D

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #62 Gepost op: 23-02-2011, 20:37:32 »
Ik ben pas Survivor gaan kijken bij season 19. En dat was meteen een voltreffer!

Ik vond Russell geweldig! (dat seizoen had hij moeten winnen overigens).

Het seizoen erna HvsV vond ik ook erg leuk (wederom met Russell) en vooral omdat ik als kijker wist wat hij allemaal zou uitspoken en zijn medekandidaten clueless waren omdat S19 nog niet was uitgezonden. Uiteraard werkte zijn taktiek wederom niet, ha ha (nu had trouwens Parvati moeten winnen, maar dat terzijde).

Ik snap best dat het niet mogelijk is om iedere keer Russell te laten meedoen, maar het ontbreken van echt vuurwerk was wel de reden waarom ik S21 erg tam vond (alleen die oude vrouw uit het zuiden was interessant (vooral omdat ze die jonkies vaak versloeg)). Ik merk dat ik al niet meer weet wie er heeft gewonnen.

Jammer dat hetgeen waar Russell sterk in is zeer waarschijnlijk weinig effectief is met tegenstanders die hem kennen. Ben benieuwd of hij in staat is een andere taktiek te hanteren.

Overigens wel grappig dat er een nieuwe idol magnet is, maar nog gekker dat we Russel nog niet hebben zien zoeken.

Oh ja, tijdens de Tribal Council verraste die outburst van Philip me zodanig, dat ik heel kort even dacht dat het een afgesproken toneelstukje was om alle stemmen van het grote verbond op 1 van hen (met de idol) te krijgen, maar al snel bleek dat hij gewoon echt gek was.

Van die lumberjack heb ik nog weinig gezien, maar wat ik zag vond ik leuk. Ziet eruit als het type dat zelfs een hut kan bouwen in een tropische storm terwijl hij geblinddoekt is.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2011, 20:43:22 door Terloops »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #63 Gepost op: 24-02-2011, 10:39:09 »
Wow wat een onverwachte exit, voorafgaand aan de aflevering had ik verwacht dat Philip of een van de vrouwen de eerstvolgende keer weggestemd zou worden. Dat de meerderheidsalliantie al zo snel tegen één van henzelf keert is opmerkelijk. Helemaal wanneer je nagaat hoe eenvoudig het eigenlijk gebeurde. Rob wist Natalie, Ashley en Grant eigenlijk zonder problemen te overtuigen. Zou de ‘band’ tussen Andrea en Matt de anderen ook gestoord hebben? Voor Rob en Grant kan deze zet op individueel vlak goed uitpakken maar voor het team was het vermoedelijk beter geweest indien Andrea of Natalie een ticket naar Redemption Island kreeg. Op fysiek vlak is Ometepe nu echt het kleine zwakke broertje van Zapatera. Hetgeen trouwens ook het geval zou zijn wanneer Philip werd weggestemd. Ik ben overigens niet rouwig om het vertrek van Matt, zijn constante verwijzingen naar het Christendom begonnen me namelijk al een beetje te irriteren. Iemand die onder de illusie verkeert dat een hogere macht zijn pad uitstippelt neem ik niet serieus. Zou hij denken dat diezelfde God Boston Rob heeft geïnstrueerd om hem een lesje nederigheid te leren? Hoe dan ook, volgende week krijgt Matt een kans om te vechten voor wat hij waard is. Hopelijk weet Francesca voldoende weerstand te bieden zodat er een spannend duel volgt.

In team Zapatera zijn de ontwikkelingen erg interessant, Russell krijgt voldoende tegenstand en heeft voor de verandering eens niet de immuniteitsketting gevonden. Dat uitgerekend ‘good ol boy’ Ralph de ketting heeft gevonden is bijna te mooi om waar te zijn. Nu moet nog blijken of hij ook weet hoe hij dit machtige wapen het beste kan gebruiken. Russell zal vroeg of laat wel ontdekken dat Ralph de ketting heeft en dan zal hij het benauwd gaan krijgen. Hantz zonder immuniteitsketting is als Rob zonder honkbalpetje. Toch schrijf ik Russell nog niet af, alhoewel hij constant in de gaten wordt gehouden door zijn medekandidaten zijn de verhoudingen binnen Zapatera nog vrij onduidelijk. David lijkt mij bijvoorbeeld iemand die zijn eigen plan trekt en zijn lot niet definitief aan een bepaalde alliantie zal verbinden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #64 Gepost op: 24-02-2011, 12:31:59 »
Aargh! Mental note to me: Geen reacties lezen voordat je zelf de aflevering gezien hebt.

Toen ik begon te lezen dacht ik dat ik nog gewoon een reactie las op afl. 1.
Hey die indiaan heeft weer gepost eens even kijken wat hij schrijft. Meestal maakt hij wel sense.

Inmiddels ben ik afl. 2 aan het downen.

Vraag: stel ik wil wat oude seizoenen bekijken, wat is dan de beste manier?
Ik denk dat ik Fans vs Favourites (Micronesia?) wil zien, Amazon, Australia en Pearl Islands. Maar hoe kom ik eraan?
Sommige seizoenen heb ik kunnen downloaden, sommige heb ik op youtube bekeken (erg low res), maar ik wil ze ook best gewoon kopen op internet.
Op marktplaats en bol.com vind je niks en in de US hebben ze de verkeerde regio code.

Anyway, over 50 mins weet ik waar de vorige schrijver het over had. Tot dan.


Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #65 Gepost op: 24-02-2011, 13:14:08 »
Veel plezier met de aflevering, Terloops  ;)
Hieronder volgen mogelijk spoilers voor aflevering 2  ;D


Jeuj, Ralph vind ik geweldig. Ik hoop dat hij geen blunders maakt met de idol en Russell weet weg te spelen. Ik ben wel heel erg benieuwd wat er de volgende week gebeurt, waardoor Russell en Stephanie ineens zo'n zelfvertrouwensboost krijgen. In de vooruitblik wordt het namelijk ook al duidelijk dat Ralph, Mike, Sarita, David, Julie en Steve een afspraak maken of iets in die richting.  :)

Ik ben het trouwens met Goyathlay eens dat het jammer is dat Matt alleen maar dingen te melden had met betrekking tot zijn geloof. Opvallend dat Ometepe zo zwaar tilde aan Matt felicitaties aan het andere team, want het stelde volgens mij niet zo heel veel voor. Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen in Ometepe nu komen te liggen. Andrea, Kristina en Philip staan alle drie heel zwak, maar ik denk dat Andrea in tegenstelling tot Kristina en Philip zich niet probeert aan te passen, maar juist vijandig zal reageren waardoor ze haar team tegen zich in het harnas werkt.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #66 Gepost op: 24-02-2011, 13:18:45 »
Aargh! Mental note to me: Geen reacties lezen voordat je zelf de aflevering gezien hebt.

Toen ik begon te lezen dacht ik dat ik nog gewoon een reactie las op afl. 1.
Hey die indiaan heeft weer gepost eens even kijken wat hij schrijft. Meestal maakt hij wel sense.

Inmiddels ben ik afl. 2 aan het downen.

Vraag: stel ik wil wat oude seizoenen bekijken, wat is dan de beste manier?
Ik denk dat ik Fans vs Favourites (Micronesia?) wil zien, Amazon, Australia en Pearl Islands. Maar hoe kom ik eraan?
Sommige seizoenen heb ik kunnen downloaden, sommige heb ik op youtube bekeken (erg low res), maar ik wil ze ook best gewoon kopen op internet.
Op marktplaats en bol.com vind je niks en in de US hebben ze de verkeerde regio code.

Anyway, over 50 mins weet ik waar de vorige schrijver het over had. Tot dan.


Excuses, vanaf donderdagochtend is het hier meestal onveilig! Je doet er dus inderdaad verstandig aan om pas reacties te lezen nadat je de laatste aflevering hebt gezien. Wat betreft de beschikbaarheid van oudere seizoenen: hier staat de handleiding van realitynet misschien heb je daar iets aan, de gebruikelijke methodes zijn torrents en mIRC. Oudere seizoenen op DVD aanschaffen via amazon.com is ook een mogelijkheid (Borneo, Australian Outback, Pearl Islands, All-Stars, Vanuatu en Palau zijn onder andere verschenen). De regiocode is weliswaar 1 maar het regiovrij maken van je dvd speler is tegenwoordig erg makkelijk. En mocht je er zelf niet uikomen dan zijn er ook allerlei hulpmiddelen voor beschikbaar zoals programma's of speciale DVD's die het werk voor je doen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #67 Gepost op: 24-02-2011, 13:30:32 »
Opvallend dat Ometepe zo zwaar tilde aan Matt felicitaties aan het andere team, want het stelde volgens mij niet zo heel veel voor.

Ik vond het ook een nogal overtrokken reactie, ik kan me bijna niet voorstellen dat dit het enige motief was voor Rob. Ik vermoed dat Boston Rob de concurrentie voor wilde zijn en liever een aantal buitenbeentjes in de groep heeft (Philip bijvoorbeeld) die hij kan gebruiken als pionnen dan een grote gezellige familie van zes die op een gegeven moment zal beseffen dat Rob niet onmisbaar is maar juist een gevaar. De actie van Matt gaf Rob een mooi excuus om zijn plan uit te voeren zonder zijn echte motief te onthullen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #68 Gepost op: 24-02-2011, 14:44:29 »
Ik heb hem gezien!

In tegenstelling tot de meesten ben ik wel een fan van Russell. Ik houd niet zo van de manier waarop hij neerkijkt op iedereen (is volledig overbodig), maar het is wel prachtig hoe hij met geweldige odds tegen hem toch weer komt bovendrijven.

Dat Matt zo religieus was, was me nog niet opgevallen. Maar dat komt vast omdat hij nog niet zoveel in beeld is geweest. Maar dat geldt voor een hoop spelers waardoor ik ook van een heleboel de namen nog niet ken. Dat gezeur van Phillip over de gorilla en de tijger is erger. Die gast is helemaal geflipt bij zijn vorige baan als special agent. Dat is gewoon niet gezond meer. Ik denk dat dat extreme patriottisme van hem in de VS beter tot zijn recht komt dan hier in NL.

Stiekem denk ik dat het heel gunstig had kunnen uitpakken als Russel meteen open kaart had gespeeld met Ralph en hem in zijn complot betrok. Dan had Ralph misschien zelf ook nog wel zijn geheimpje verklapt. Ik ben ook niet zo onder de indruk van het vinden van de HII door Ralph. Hij zocht immers niet eens.

@Goyathlay: Rob ziet kliekjes binnen zijn kliekje als een bedreiging. Op zijn plek zou Russell net zo gespeeld hebben.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2011, 14:46:14 door Terloops »

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2011, 15:47:40 »
Ik heb je tip over IRC even gevolgd, maar oudere seizoenen dan 20 en 21 heb ik er niet aangetroffen. En ondanks dat ze het HD caps noemen zijn de meeste files 233MB.

Denk dat het regiovrij maken en dan gewoon in de VS aanschaffen het slimste is. Alhoewel ik niet graag mijn 3d blu-ray speler om zeep help met een domme actie.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #70 Gepost op: 24-02-2011, 15:57:16 »
*Heel snel gescrold zodat hij bovenstaande posts niet kon lezen*

Ik kijk dit seizoen via: http://www.youtube.com/user/SurvivorsHD
Geweldige kwaliteit voor youtube-filmpje en niet eens parts gezeur

En nu hup ga ik deze aflevering bekijken ::trots::
Tot dadelijk ::zwaai::

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #71 Gepost op: 24-02-2011, 16:55:59 »
Blindside was een pareltje :) 
Beste die ik tot nu toe in Nicaragua gezien heb  ::)
En ik benieuwd naar volgende aflevering "Biggest blindside ever!!!" en natuurlijk begint redemption island dan op gang te komen.
Overigens gaat het wel echt te makkelijk met HII's: of ze zijn dit seizoen gewoon heel erg slecht verstopt of niemand heeft er ooit aan gedacht om ernaar te zoeken zonder clue tot dat Russell kwam (denk het laatste).
Al leek Ralph er gewoon tegen aan te lopen maar het kan natuurlijk ook dat ze het zo gefilmd hebben om zijn karakter beter af te spiegelen. Hebben ze ook in HvsV gedaan toen Amanda en Danielle om de clue vochten en Colby toekeek. Dat hebben ze toen ook nog een keer in scene gezet en dat verschilde toen met de werkelijkheid. Op zich wel jammer maar je kan moeilijk net zoals bij Big Brother het hele eiland vol hangen met camera's.
In ieder geval begijp ik Probst zijn vergelijking Philip met Coach nu ook (eigenlijk al vorige week)
Ik denk dat Philip uitermate geschikt zou zijn voor het volgende seizoen ::rofl::
http://www.youtube.com/watch?v=f2c86gtYx_s&feature=related 
« Laatst bewerkt op: 24-02-2011, 17:01:29 door catshee »

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #72 Gepost op: 24-02-2011, 19:29:57 »
K, inmiddels ben ik iemand tegen gekomen op irc die alles lijkt te hebben. Wel low-res, maar dat maakt me weinig uit. Het gaat om de content.
Ben bezig om Micronesia te downloaden.

Nog een probleem die ik meemaak is dat telkens wanneer ik probeer uit te zoeken wat de topseizoenen waren om te kijken ik er altijd in your face de winnaar bij zie staan. Maakt het een stuk minder spannend. Hier wordt gelukkig nog vaak de spoiler tag gebruikt.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #73 Gepost op: 24-02-2011, 19:38:08 »
Hier zijn de seizoenen 1 tot en met 19 te vinden, de kwaliteit is zo te zien goed. De vraag is alleen of er voldoende seeders zijn om het een beetje snel binnen te kunnen halen. In zijn totaliteit is de torrent bijna 100 GB.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #74 Gepost op: 24-02-2011, 19:40:55 »
Overigens vond ik de proef wel oké al vond ik het jammer dat ze hem niet zo hebben uitgevoerd als in Micronesia en ik meen de Cooks. Is er iets met de zee in Nicaragua? Vorig seizoen ook al.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #75 Gepost op: 24-02-2011, 19:42:31 »
Overigens vond ik de proef wel oké al vond ik het jammer dat ze hem niet zo hebben uitgevoerd als in Micronesia en ik meen de Cooks. Is er iets met de zee in Nicaragua? Vorig seizoen ook al.

Te wild (sterke stroming etc.) volgens Probst en daarom niet erg geschikt voor uitdagingen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #76 Gepost op: 24-02-2011, 19:46:33 »
Het ziet er nogal knullig uit :-\\
Overigens: kun je zien met wie Stephanie praat als ze zegt "Biggest blindside ever!"?
Kan natuurlijk ook dat zij met een paar mensen Russell gaat blindsiden en gewoon omdat Russell Russell is ze het de "Biggest blindside ever!" noemt

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #77 Gepost op: 25-02-2011, 02:32:23 »
Vermakelijk seizoen tot dusverre. Ralph krijgt trouwens wel een echte winners edit tot dusverre.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2011, 09:11:20 »
Probst heeft het steeds over een unieke twist (->Redemption Island), maar dat is iets wat we toch allang gezien hebben in ER?

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2011, 11:13:39 »
Het ziet er nogal knullig uit :-\\
Overigens: kun je zien met wie Stephanie praat als ze zegt "Biggest blindside ever!"?
Kan natuurlijk ook dat zij met een paar mensen Russell gaat blindsiden en gewoon omdat Russell Russell is ze het de "Biggest blindside ever!" noemt

Misschien vindt Russell nog wel een HII? Het viel me in de seizoenen dat hij speelde op hoeveel er werden verstopt. De een was nog niet gevonden of de volgende werd alweer (zonder clue) gevonden. Nah, het zal wel iets anders zijn. Misschien dat Russell de HII van Ralph steelt? :)