Auteur Topic: Survivor 22: Redemption Island  (gelezen 157991 keer)

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #140 Gepost op: 31-03-2011, 13:43:50 »
Weer niet het vuurwerk dat werd aangekondigd.

Het blijft gewoon zo dat als je met een spel met een bal komt dat Grant wint.

David heeft toch een zaadje weten te planten bij de rest van de groep zodat hij deze keer niet eens hoefde te lobbyen om toch Sarita gekozen te krijgen. David deed wel de proef beter, maar met nog 1 proef voor de merge zijn allianties stiekem toch erg belangrijk en het is helemaal niet gezegd dat Sarita de volgende proef voor hen verneukt. Na de merge wil je betrouwbare spelers die weinig competitie voor je zijn bij proeven.

Andrea was deze aflevering weer eens volledig onzichtbaar.

Persoonlijk vind ik de proeven op Redemption Island vrij suf.

Had ik aan het einde van vorige week in de vooruit blik naar deze week nou verkeerd begrepen dat Rob het lastig zou krijgen? Deze aflevering niks van gemerkt.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2011, 14:54:10 door Terloops »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #141 Gepost op: 31-03-2011, 17:49:57 »
Gelukkig Sarita er uit. Matt zal waarschijnlijk wel winnen, ben benieuwd wat hij dan gaat doen. Ik hoop dat Rob zich er goed uit gaat redden. Zo niet dan ben ik gewoon voor Philip  ::rofl:: Die man is op zijn manier gewoon geweldig  ;D

Wel dom trouwens van Stephanie tijdens de proef om die Calendar die Matt ook omdraaide als eerste om te draaien, om daarna nog te gaan twijfelen tussen 2 andere en uiteindelijk de verkeerde te kiezen. Als je nou eerst 1 van die andere 2 doet dan weet je in ieder geval of je de goede hebt. Maarja  :P

Na de Merge mag Zapatera wat mij betreft wel uitgeroeid worden, om het maar even heel hard te zeggen ^^

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #142 Gepost op: 31-03-2011, 18:53:43 »
Ja, hoe dom het ook klinkt, maar Memory heeft een strategie.

Geef geen informatie weg
Na de eerste beurt draait een speler eerste een onbekende, niet eerder gedraaide kaart. Als de bijbehorende kaart eerder is gedraaid, dan wordt deze erbij gepakt (men gaat ervan uit dat de spelers de kaarten perfect onthouden). Als de eerste kaart de eerste is van een nieuw paar, dan wordt als tweede kaart een reeds bekende kaart omgedraaid. De reden is dat op deze manier het risico wordt vermeden om als tweede een kaart te draaien waarvan de bijbehorende kaart al eerder is omgedraaid. Dit zou een paar 'weggeven' aan de tegenstander.

Breek het laatste paar niet aan
Dit principe is het eenvoudigst uit te leggen aan de hand van een voorbeeld. Stel dat er nog 12 kaarten (zes paren) op tafel liggen. Als daarvan eerder reeds vijf kaarten zijn omgedraaid is er dus nog één paar waarvan geen van de kaarten is omgedraaid. Op dit punt in het spel is het omdraaien van een onbekende kaart een risico. Als het een deel van het laatste paar is, is de kans hier een paar van te maken 1/6. Als deze speler er geen paar van maakt, dan kan de tegenstander een onbekende kaart omdraaien en, als hij een goed geheugen heeft, het spel uitmaken. De tegenstander raapt dus met een kans 5/6 alle paren op.

Weet je een paar te vinden, pak dan eerst de kaart die je niet zeker weet
Dit is een fout die veel gemaakt wordt. Bijvoorbeeld, de vorige speler heeft een plaatje met een olifant omgedraaid. Je hebt de andere olifant al eerder gezien, maar je weet niet precies meer waar die lag. De tweede olifant weet je natuurlijk met zekerheid. Probeer dan eerst die eerste olifant te vinden. Heb je het mis, dan kun je als tweede kaart nog iets anders zoeken.

Het punt dat Theezakje beschrijft is een geval van situatie 3.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #143 Gepost op: 31-03-2011, 19:20:33 »
Geweldig, David heeft het op de een of andere manier voor elkaar gekregen om in het spel te blijven. Het zag er lange tijd naar uit dat Sarita ondanks de verbale oorlogsvoering van David niet weggestemd zou worden, het heeft er alle schijn van dat men op het laatste moment van gedachten is veranderd. De duels op Redemption Island zijn helaas nog altijd vrij mat (no pun intended), een spelletje memory kan mij totaal niet boeien. Spijtig voor Stephanie dat er op die manier een einde komt aan haar verblijf. Gelukkig was de immuniteitsuitdaging wel een lust om naar te kijken. De teams waren aan elkaar gewaagd en sommige kandidaten moesten diep gaan, Ometepe won uiteindelijk wederom door een uitblinkende Grant. Voor de rest valt het me op dat niemand van Ometepe zich drukt maakt over de verborgen immuniteitsketting. Erg vreemd met de naderende samensmelting op het oog. Het collectief Ometepe zou er alles aan moeten doen om dit wapen te bemachtigen. Zorgt Rob ervoor dat de rest zich niet drukt maakt of weten/vermoeden de kandidaten inmiddels dat de immuniteitsketting al gevonden is?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #144 Gepost op: 31-03-2011, 19:35:06 »
Wat betreft de naderende samensmelting, er zijn naar mijn mening eigenlijk drie verschillende groepen:

- Rob, Grant, Ashley en Natalie (de kern van Ometepe)
- Mike, Steve, Ralph en Julie (de kern van Zapatera)
- Matt, Andrea, Philip en David (de outsiders)

Mijn verwachting is dat de outsiders zich eerst bij de kern van Ometepe zullen proberen te scharen om de kern van Zapatera uit te roeien, wat er daarna zal gaan gebeuren gaat ongetwijfeld erg interessant worden. Zal Philip alsnog gaan proberen Rob uit te schakelen? Hoe lang zal Matt in de voetsporen van Rob en Grant blijven lopen? Wanneer keren Rob en Grant zich tegen elkaar? Vormen Andrea, Ashley en Natalie een zwarte weduwe brigade? Krijgt David het voor elkaar om een succesvolle doorstart te maken na de samensmelting? En tenslotte: gaat er nog iemand voor opschudding zorgen met de immuniteitsketting?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #145 Gepost op: 31-03-2011, 19:53:00 »
Je bedoelt met de ketting neem ik aan de idol.

Het bezit ervan door Rob kan wel eens averechts werken. Zijn relatie met zijn team (en vooral Grant) zal het zwaar te verduren krijgen als ze er op een of andere manier achter komen dat hij al 2 weken voor hen verzwijgt dat hij de idol heeft.

Maar wanneer komt het beloofde vuurwerk nou?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #146 Gepost op: 31-03-2011, 20:03:44 »
Ja ik bedoelde de (niet-verborgen) immuniteitskettingen in het bezit van Rob en Ralph. Het is denkbaar dat de immuniteitskettingen volgende week al gebruikt gaan worden en dat er daarna weer één verstopt zal worden. Dat beloofde vuurwerk is waarschijnlijk een publiciteitsstuntje geweest, Probst wil nog wel eens overdrijven. Over volgende week zegt hij "A tribal council that will have your jaw on the floor.". Hopelijk zit er waarheid in deze woorden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #147 Gepost op: 31-03-2011, 23:15:41 »
Overigens moet ik zeggen dat ik de actie van Rob (achteloos de nog niet geopende clue de dampende vulkaankrater inmikken) zeer vermakelijk vond!

Echter .. vroeger was het wel eens zo dat er meerdere idols tegelijk in het spel waren toch? Hoe weet hij zo zeker dat hij niet belangrijke informatie wegmikt?
Aan de andere kant zou de regie natuurlijk ook lekker actuele hints kunnen geven als "maybe you should try to rob the idol" en zo'n hint ben je natuurlijk liever kwijt dan rijk! Ha ha ha

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #148 Gepost op: 1-04-2011, 15:26:41 »

Weet je een paar te vinden, pak dan eerst de kaart die je niet zeker weet
Dit is een fout die veel gemaakt wordt. Bijvoorbeeld, de vorige speler heeft een plaatje met een olifant omgedraaid. Je hebt de andere olifant al eerder gezien, maar je weet niet precies meer waar die lag. De tweede olifant weet je natuurlijk met zekerheid. Probeer dan eerst die eerste olifant te vinden. Heb je het mis, dan kun je als tweede kaart nog iets anders zoeken.

Het punt dat Theezakje beschrijft is een geval van situatie 3.

Dankje  ::rofl::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #149 Gepost op: 2-04-2011, 19:12:00 »
Ik zat ook al te denken dat ze niet slim bezig waren bij de memory. Blij dat Sarita eruit is, ik vond haar deze aflevering super irritant. Vooral toen ze ging zeggen dat ze minstens net zo goed was in proeven als David.  Wel grappig dat ze zo zeker was dat iedereen David eruit gestemd zou worden, dat ze haar spullen niet mee had genomen. En dan vooral die opmerking van David erna: "Don't get to overconfident".
Ik hoop wel dat Matt ondanks zijn blessure volgende week weet te winnen. Sarita hoef ik echt niet terug te zien, terwijl de positie van Matt nog wel interessant kan worden bij de samensmelting.

Ik denk dat David mijn favoriet is op 't moment. En Phillip zorgt wel voor de nodige interessante momenten.

Ralph was ook wel geestig vandaag. "I don't know what cohesive is" En dan zeggen dat ie liever heeft dat zijn werknemers het niet goed met elkaar kunnen vinden, omdat er anders teveel geklets komt.  ::rofl::

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #150 Gepost op: 3-04-2011, 02:03:39 »
Ik persoonlijk had liever David zien vertrekken i.p.v. Sarita. Ik vind D gewoon... een onaangenaam mens. Ik bedoel, ik haat hem niet, maar... hij is erg SAAI en is duidelijk van overtuigd dat hij slimmer is dan hij eigenlijk is (en intelligent =/= slim)

Sarita van haar kant had ik nogal graag, binnen de context van het seizoen natuurlijk. Gewoonlijk zou ik amper aandacht aan haar besteden, maar aangezien dit seizoen volgestouwd is met oninteressante, passieve schapen van mensen, kan elke vorm van drama en entertainment mij believen, en Sarita slaagde er teminste in om de anderen op stang te jagen met haar tandkwalen. (Serieus: Wie de HEL slaagt erin om een tandontsteking op te doen tijdens Survivor? Dat en de manier waarop ze die opliep zijn opzich al voldoende om haar aanwezigheid te appreciëren (dermate zwak is de imbreng van alle anderen <_< Jeezes wat haat ik deze cast)

Dit seizoen is gewoon... erg saai. Het laat me volledig onberoerd. Met uitzondering van Phillip (en Andrea, die als enige persoon die op menselijk niveau communiceert met de beste persoon in het seizoen, automatisch de tweede best persoon wordt) is er echt NIEMAND die interessant is als mens en echt entertainment OP NIVEAU brengt. Misschien Steph, ja, maar die is weg. Kristina? Weg. Francesquois? Weg. Jongens, ik heb een ongeloofelijke hekel aan Russell, maar ik zou zelfs HEM liever hebben dan al de andere saaie, humorloze zuurpruimen die nog in het spel zijn.

Dus wie kan me nu nog boeien?

Sarita - Had potentiëel (gewoon het hele  idee van haar bestaan in Survivor, van haar tandvlees tot haar heksenhoed aleen al doet me giechelen), maar ze is eraan voor de moeite. Onmogelijk dat ze Matt verslaat.

Matt? - "Jesus. Jesus. Jesus. The Lord. Hallellujah" X oneindig.  ::) Repetitief en vervelend. Hij KAN een goede underdog worden, maar heeft niet genoeg charisma daarvoor naar mijn mening... het is gewoon een saaie mens.

Ashley? - Ik was een fan tijdens afleveringen 5 en 6 waar ze de "Erinn Lobdell" was van Phillip's "Coach Wade". Maar zolang ze onzichtbazr en irrelevant blijft, kan ze me maar weinig boeien.

Natalie? - Wordt beschermd tegen Ashley's negativiteit, (Waarom doen ze dit eigenlijk? Wint ze of wat?) maar helaas maakt haar dat ook uitzonderlijk bleh als karakter.

Grant? - Een beest in proeven, en dat is alles. Whatever. Als ik dat wens te zien kijk ik gewoon naar sport op T.V.

Mike? - Knappe man, sterk en alfa, aardig en met een (ietwat stijf) gevoel voor humor, veel potentieël... maar de editors doen er NIETS mee. Hij is alleen maar een droge verteller.

Julie? - .... tja ik kan er ook niks over vertellen.

David? - Slim, maar het feit dat hij denkt dat hij slimmer is dan hij werkelijk is ligt er wel vingerdik op. Bovendien is hij ERG droog en humorloos. Volgende!

Steve? - De allersaaiste van het stel. De enige mens die er OOIT in geslaagd is om me in slaap te wiegen tijdens zijn pre-show interviews. Mick and Jaison, indeed >_<

Rob? - Irri-irri-irri-irriterend tot en me. Repetitief, arrogant, dominant, ambetant. Daar bedank ik voor. Oh, en dat hij een goede speler is is voor mij geen reden om hem te respecteren. Het is immers de VIERDE keer dat hij dit spel speelt O_O Dan kan jij het ook zo goed als hij, hoor (tenzij je naam Russell Hantz is natuurlijk)

Blijven over: Andrea en Phillip. Andrea kan mij bekoren omdat ze een van nature vriendelijk persoon is (ookal is ze niet echt interessant) en bovendien speelt ze een individueel spel. Het feit dat ze geen schaap is dat alles doet wat Rob verlangt, is op zich al voldoende om mijn respect the verdienen. Ik hoop dat ze wint. Phillip... wel, daar hoef ik nu eens niks over te zeggen. Het spreekt allemaal voor zich ^__^


Twee op dertien. Het is echt zielig.

Waarom Probst en de zijnen dit seizoen goed vinden, laat staan beter dan NICARAGUA (Het beste seizoen sinds Gabon O_O) is me een volslagen raadsel.



 
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #151 Gepost op: 3-04-2011, 17:43:25 »
Eindelijk, de samenvoeging. Hopelijk wordt het nu wat spannender. De vorige stemmingen waren steeds erg voorspelbaar. Jammer dat die tijd niet gebruikt is om wat meer van de persoonlijkheden van de kandidaten te tonen in plaats van steeds herhalen dat Sarita/Russell's meisjes of Philip/iemand anders weggestemd wordt.
Nog even niks.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #152 Gepost op: 3-04-2011, 18:52:46 »
Wat mij stoort is dat ze vrijwel iedereen casten (vanwege hun looks). Veel van hen (staat letterlijk op hun cv) die tot het moment dat ze gecast werden nog nooit een seizoen van Survivor gezien hadden. Dan krijg je dus van dit soort tv. Natalie en Ashley .. Vinden zich in het normale leven vast on top of the world met hun looks, maar in Survivor word ik er niet warm of koud van. Russell ziet er niet uit, maar hij zorgt wel voor meer spektakel en kijkplezier.

Er staat speciaal (en alleen) bij Ralph ... he applied. Zou dat niet de norm moeten zijn? Mensen die gek zijn op de show en altijd vanaf de bank roepen hoe het beter kan? En uit de vele inzendingen kiest de redactie van Survivor dan een interessante mix van mensen.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #153 Gepost op: 3-04-2011, 19:16:40 »
Wel, de Casting Directors zijn erg lui geworden en komen nog zelden buiten Californië om hun "Castaways te casten. Dat is zeker irriterend, omdat dat nieuwe volk zelden echt "respect" heeft voor het spel of hoe het gespeeld dient te worden. (Oh, Hallo Russell!). Nochthans heeft het zijn voordelen: Soms heeft de novice een meer verfrissende kijk op het spel dan de uitgestudeerde deskundige.

Van mij mogen ze zeker verdergaan met het rekruteren van kandidaten (een groot deel van mijn favoriete kandidaten ZIJN rekruten, dus...), op voorwaarde dat de rekruten een zeker meerwaarde geven aan het spel. Hetzelfde voor de "applicants" eigenlijk. Als je een goede cast wil samenstellen moet die vooral gevariëerd en interessant zijn, en natuurlijk met de nodige motivatie om het spel te willen winnen. (Hetzij vanwege de liefde voor het spel, hetzij voor het geld. Zo lang je maar je eigen, individuele spel speelt is alles goed, vind ik.)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #154 Gepost op: 3-04-2011, 22:05:29 »
Mag ik ook nog zeggen dat ik het hele redemption island niet zo voel?

Ik neem aan dat het zo heet omdat het weer in Nicaragua is en die naam al gebruikt is?

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #155 Gepost op: 3-04-2011, 22:13:04 »
Hoe bedoel je? De naam "Survivor: Redemption Island" of de twist? of beiden?
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #156 Gepost op: 4-04-2011, 09:46:03 »
De twist. Het maakt het spel er niet beter/spannender van voor mij.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #157 Gepost op: 4-04-2011, 09:58:38 »
Tja, dat is wat je krijgt als je een sterke kandidaat vroeg wegstemd. Geen suspence meer op RI (en de afsliachting van alle andere, betere afvallers die daarop volgt :\'( RIP Francesca, Kristina, Steph, Russ, Sarita (Meh @ Krista))

Het idee van Redemption Island is goed naar mijn mening, maar het neemt veel tijd in beslag, TE VEEL om in 42 minuten te vertellen. Met RI, Rob/Russell, Proeven en natuurlijk de nodige verhaallijnen en strategiëen de getoond MOETEN worden om de reden waarom de afvallers afvallen en de winnaar wint (etc) is het niet te verwonderen dat het hele gebeuren je in sneltrein-vaart overdonderd, en in het algemeen nogal mat aanvoelt.

De twist werkt prima bij langere episodes, die bv een uur lang zijn... Naar niet bij afleveringetjes van drie-kwartier. Het is onhaalbaar om alles te bundelen EN goed werk af te leveren.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2011, 10:04:46 door Lexxan »
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #158 Gepost op: 4-04-2011, 13:54:11 »
De afleveringen zijn idd te kort. Ik ga op het moment door alle afleveringen van alle seizoenen heen en merk dat ik daarbij sowieso de "last time in survivor" skip, ook skip ik de intro en de wandeltocht naar tribal council, het begingesprek van tribal council ook zodra ik merk dat het gesprek nergens naartoe gaat, het stemmen skip ik en zodra hij de stemmen gaat voorlezen kijk ik weer verder. Al me al ben je dan ontzettend snel door een aflevering heen.
Het herhalende karakter stoort me wat. Ook zijn eindeloze herhaling van Fire represents life etc .. Hij kickt daar blijkbaar op, want als een deelnemer dat niet weet dan hoort hij daar niet thuis (het zal dus wel voor de kijker bedoelt zijn die voor het eerst intunet).

Liever zag ik in die tijd wat meer intrige, geklaag over honger, dingen die ze doen om eten te vergaren of beelden van de mensen die op de jury-plek zitten.


Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #159 Gepost op: 4-04-2011, 14:34:59 »
Oh, daar zijn beelden van hoor. Ze zitten gewoon in de extra scènes, waar ze al het materiaal dumpen dat ze graag hadden willen gebruiken voor de episodes maar niet konden toevoegen. Ik heb het al eerder gepost, maar op SurvivorSucks, het Amerikaanse forum waar ik post, is er een Topic waar al de "Secret Scenes" beschikbaar zijn om te bekijken, zelfs voor mensen die niet in de VS wonen (zoals wij):

 http://survivorsucks.com/topic/49735/Blistering--uploading-survivor-extra-clips?page=171

Vroeger zouden die dingen natuurlijk WEL aan de afleveringen toegevoegd zijn, maar de show zelf is dusdanig veranderd dat die scènes als overbodig zijnde bestempeld worden en genegeerd worden tenzij ze een duidelijke weerslag op het "verhaal van het seizoen" hebben. Zoals bv Ashley die de godganse dag luiert, wat er -naar ik vermoed- ingezet werd om Phillip te isoleren van de andere Ometepes (waarschijlijk omdat hij zich vroeg of laat tegen hen zal keren) en om Andrea in een beter daglicht te stellen (omdat zij (of Matt) waarschijlijk de winnares is).

En ja, sommige dingen zijn wat repetitief, maar dat hoort bij de charme van de show, vind ik. Het zijn die dingen die Survivor onderscheiden van de andere versies van dezelfde format.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*