Auteur Topic: Alle biechten!  (gelezen 36878 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alle biechten!
« Reactie #60 Gepost op: 21-12-2010, 22:02:24 »
Haha, het was ook echt niet duidelijk hoor, dat die vraag van Maud kwam.  ::)
fluisterde ik Maud in, net zoals dat ze dat extra punt had met de proef  ;D
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #61 Gepost op: 21-12-2010, 22:04:34 »
Dat was dan een beetje dommig schat. Als je dat niet had gedaan, had je de finale misschien nog kunnen halen. Maar geeft niks hoor.  ::bravo:: (Of had je al zo weinig punten, dat die zelfde spelregel jou ook de das om had kunnen doen?)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #62 Gepost op: 21-12-2010, 22:05:28 »
[deel 2]

MC was het volgende slachtoffer. Hij was er zelf al bang voor, maar toen het zover was, was het voor mij een simpele optelsom: ik zou de volgende zijn. De enige reden dat ik nog een ronde mocht blijven is dat M@ri@nne de puzzelproef won. Vieffan en i k hebben die zaterdagavond flink wat tijd in de sudokupuzzel gestoken. Ik was vrij verbaad dat we die proef wonnen (omdat ik na het inleveren van de sudoku er nog een fout in ontdekte), maar ik denk achteraf dat wellicht Vieffan onze sudoku naar Noord gelekt heeft, waardoor zij waarschijnlijk ook met een foute sudoku zaten. (meestercomplotters, kunnen jullie dit bevestigen of ontkennen??) 

Ik begon ondertussen echt spoken te zien. M@ri@nne probeerde de ronde ervoor er van te overtuigen dat ik een groene stem aan Maud moest geven (en niet aan MC, zoals ik aan haar en Dolfie voorstelde) omdat die in gevaar zou lopen. Toen MC er vervolgens uit lag en Maud geen enkele rode stem kreeg, vertrouwde ik natuurlijk M@ri@nne natuurlijk niet meer. Zeker omdat Maud zelf ook maar 1 groene stem kreeg, en die zou van Dolfie geweest zijn. Op wie had M@ri@nne gestemd? Of had Dolfie gelogen?

Mij is nog steeds niet duidelijk hoe diep die samenwerking tussen M@ri@nne en Maud nou zat en of Dolfie er ook bij betrokken was, maar als we die proef hadden verloren had ik nog één strohalm. Wat niemand weet is dat ik een complot zou hebben willen smeden om M@ri@nne uit het spel te stemmen. Ik had dan met Vieffan in zee gemoeten, maar die gok had ik wel willen nemen, omdat ik denk dat ze het wel had zien zitten. M@ri@nne was met veel groene stemmen immers een grote concurrent voor haar. Omdat we de proef wonnen en M@ri@nne vervolgens naar Noord verhuisde, viel mijn plan in duigen. Als mijn redenering niet klopt, sorry M@ri@nne, maar je snapt ongetwijfeld dat ik de motivatie om op Maud te stemmen niet meer geloofde toen ik het eindresultaat van de stemming zag. ;)

Om mezelf te redden, de proef erop werd immers verloren, moest ik vervolgens op mijn eigen eiland gaan lobbyen. Eerst Jann benaderd, omdat ik die nog het meest ‘omkoopbaar’ achtte. Hij wilde wel tegen Ycaris samenspannen, en LdHMolletje zou ook meedoen. Omdat ik snel het gevoel kreeg dat het niet ging werken en ik wel verraden zou worden, heb ik Ycaris ingelicht en besloten met haar (en Dolfie) op Vieffan te stemmen. In het bijzondere geval ik toch geen stemmen zou krijgen, zou ik misschien wel wat verwarring op het eiland gezaaid hebben, wat me een wellicht volgende ronde zou kunnen helpen. Maar zoals inmiddels bekend ben ik die week met 3 stemmen uit het spel gestemd. Jammer, maar ik zag het van verre aankomen.

Nou biechthut, dit was het dan. Het was leuk. Tot een volgende keer? Who knows?

P.s. natuurlijk is voor een fanatieke speler als bijv. een KD Trival Survivor leuker, je hebt er namelijk zelf invloed op verloop van het spel. Virtual Mole is veel gissen en hopen dat je de schrijvers redeneringen snapt. Het is leuk, maar anders. Niet te vergelijken dus. Ik neem KD en Swifty dan ook niks kwalijk hoor. ;) [reclamemodus]Er kan nog aangemeld worden voor editie 2![/reclamemodus]
en

P.s. 2 Voel je vrij om mij te corrigeren waar ik qua gedachten volledig de mist in gegaan ben. (Graag zelfs, want volgens mij heb ik heel wat spoken gezien ;D)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alle biechten!
« Reactie #63 Gepost op: 21-12-2010, 22:07:30 »
Dat was dan een beetje dommig schat. Als je dat niet had gedaan, had je de finale misschien nog kunnen halen. Maar geeft niks hoor.  ::bravo:: (Of had je al zo weinig punten, dat die zelfde spelregel jou ook de das om had kunnen doen?)
ik wilde niet naar finale, lieverd. Maar dat had ik al geschreven.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alle biechten!
« Reactie #64 Gepost op: 21-12-2010, 22:15:09 »
Ik was vrij verbaad dat we die proef wonnen (omdat ik na het inleveren van de sudoku er nog een fout in ontdekte), maar ik denk achteraf dat wellicht Vieffan onze sudoku naar Noord gelekt heeft, waardoor zij waarschijnlijk ook met een foute sudoku zaten. (meestercomplotters, kunnen jullie dit bevestigen of ontkennen??) 

Nee, Vieffan heeft ons geen antwoorden gegeven. Ik weet nog dat ik zelf een tijdje bezig ben geweest met online sudoku-oplossers. Volgens mij zat dáár uiteindelijk geen fout meer in (het is door zowat iedereen gecheckt), maar misschien hebben we er met z'n allen overheen gekeken.  :o
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alle biechten!
« Reactie #65 Gepost op: 21-12-2010, 22:56:01 »
Op het externe forum staan allemaal buitengewoon interessante en relevante gesprekken. Ieder topic staat vol met wereldschokkende onthullingen, neem nu het topic 'Kamp Zuid':

Citaat van: -ELISE-
Hier kan alles besproken worden over wat er in kamp Zuid gaande is wat handig kan zijn voor de alliantie.
Citaat van: KD.
Hoe oud is Schulz eigenlijk? Is hij echt zo'n oude man, zoals steeds wordt gesuggereerd? ;D
Citaat van: D*N
weet niet, zijn leeftijd is niet zichtbaar ( waarschijnlijk omdat het een groot getal is ;))
maar Swifty noemde na de fotoquiz dat schulz van Ycaris haar leeftijd is.
Hoewel die ook niet zichtbaar is :P.
ik gok wel minstens 50 plus.  ;D
Dus dat is best wel oud.  :o
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #66 Gepost op: 21-12-2010, 23:23:48 »
Citaat van: D*N

Citaat
weet niet, zijn leeftijd is niet zichtbaar ( waarschijnlijk omdat het een groot getal is )
maar Swifty noemde na de fotoquiz dat schulz van Ycaris haar leeftijd is.
Hoewel die ook niet zichtbaar is .
ik gok wel minstens 50 plus. 
Dus dat is best wel oud. 


Hmmmm, Schulz is minstens 50 plus en van mijn leeftijd dus....., ik ben ook minstens 50 plus ??? En toch heb ik een kind dat inmiddels net wél zijn tweede verjaardag heeft gevierd  ??? Leuk hoor, zo een 'iets oudere'  moeder   ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alle biechten!
« Reactie #67 Gepost op: 21-12-2010, 23:25:28 »
geweldig dat ibung dolfie totaal niet vertrouwde terwijl wij dachten dat die twee aan het samenspannen waren ::rofl::.
Citaat van: D*N
 

Hmmmm, Schulz is minstens 50 plus en van mijn leeftijd dus....., ik ben ook minstens 50 plus ??? En toch heb ik een kind dat inmiddels net wél zijn tweede verjaardag heeft gevierd  ??? Leuk hoor, zo een 'iets oudere'  moeder   ::rofl::
::rofl:: sorry ::roos::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alle biechten!
« Reactie #68 Gepost op: 21-12-2010, 23:31:00 »
D*N denkt nog steeds dat hij degene is die aan de touwtjes trekt ::)

was dat niet zo dan? ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Alle biechten!
« Reactie #69 Gepost op: 21-12-2010, 23:32:31 »
Ik dacht het niet, als ik het goed gelezen heb......

Volgens mij moest je nog het een en ander uit de knoop halen D*N  ;D

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alle biechten!
« Reactie #70 Gepost op: 21-12-2010, 23:34:24 »
Ook Ycaris speelt dubbelspel, en dat valt niet mee ;D

Ycaris toch ::ohno::
en het dan niet leuk vinden dat ik een complot met kd en vieffan had ::rofl::, jij zat hier dik dubbelspel te spelen ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alle biechten!
« Reactie #71 Gepost op: 21-12-2010, 23:36:01 »
Ik dacht het niet, als ik het goed gelezen heb......

Volgens mij moest je nog het een en ander uit de knoop halen D*N  ;D


nou er zaten een paar bij die ik moest temmen :P.
Maar opzich is het toch redelijk gelukt? ::roos::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Alle biechten!
« Reactie #72 Gepost op: 21-12-2010, 23:37:06 »
–ELISE- en Vieffan waren in onze ogen niet actief genoeg en 1 van hen moest eruit. Uiteindelijk werd door een meerderheid besloten op –ELISE- te stemmen, maar ik achtte zelf Vieffan gevaarlijker. Om mezelf niet teveel bloot te geven, besloot ik heel braaf in te stemmen, maar als ik er eerder was geweest had ik er wel door kunnen drukken dat Vieffan er uit had gemoeten. Ik was desnoods zover gegaan nep bewijs te maken dat ik via via had vernomen dat KD en Vieffan een complot hadden (toen niet wetende dat het écht zo was). Maar ik was eenvoudigweg gewoon te laat. Ik weet zeker dat als Vieffan toen het spel uitgestemd was, het spel misschien anders was verlopen. Wellicht had –ELISE- de plek van Vieffan wel ingenomen, maar helemaal zeker weten zullen we dat natuurlijk nooit.
Kijk, deze actie ook van mijn kant zie ik als mijn enige echte fout... Ik had me gewoon niet moeten laten ompraten door bepaalde noorderlingen om niet op Vieffan te stemmen... :-\\
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alle biechten!
« Reactie #73 Gepost op: 21-12-2010, 23:37:46 »
Citaat
POLL: Welke bondgenoot vertrouw jij het minst?
Welke bondgenoten vertrouw jij het minst? (2 antwoorden mogelijk)
Je mag tot 2 opties selecteren.

Jann 3   38%
LDHmolletje 2   25%
M@ri@nne 1   13%
Mloesje 0   Geen stemmen
Schulz 1   13%
Ycaris 1   13%
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alle biechten!
« Reactie #74 Gepost op: 21-12-2010, 23:44:47 »
Ycaris die me voor geen meter vertrouwd ::rofl::
Maar dankzij mijn goede woorden stemt ze mak mee *evil*.

 ::roos::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alle biechten!
« Reactie #75 Gepost op: 21-12-2010, 23:53:03 »
Hier wil ik wel ff kort op reageren  ::jaja::

Mijn vraag ging om een Belgian powe core aliance te lanceren met MC erbij aangezien we met 3 belgen zijn en ook de enige belgen zijn vind ik het net abnormaal om op een Nederlander te stemmen...  ::)

Met een alliantie van 10 waarvan ik met 4-5(incl de 2 belgen) contact wilde hebben en de basis-alliantie zou vormen om de samensmelting in te gaan en waren de contacten die jullie elk hadden idd mogelijk geen probleem voor mij omdat ik met de anderen geen contact had en zouden ze me op een later niveau ook niets kwalijk kunnen nemen.  

Ik ben nog steeds overtuigd dat dit een vrij strak plan was en ook vruchtbaar was geweest voor de basis van 5-6 indien iedereen zijn 'beloftes' nagekomen had.
het plan kwam redelijk overeen met die van ons!
alleen hadden wij meer vertrouwen en hebben we elkaar zelfs tot in de finale niet verlinkt!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Alle biechten!
« Reactie #76 Gepost op: 21-12-2010, 23:55:37 »
het plan kwam redelijk overeen met die van ons!
alleen hadden wij meer vertrouwen en hebben we elkaar zelfs tot in de finale niet verlinkt!
Dan een gemene vraag van mij: stel: KD, ELISE, Vieffan en jij zouden alle vier de laatste vier hebben gehaald, en jullie zouden gewoon allemaal makkelijk de finale kunnen halen; hoe hadden jullie die situatie dan behandeld? ::trots::
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alle biechten!
« Reactie #77 Gepost op: 21-12-2010, 23:58:15 »
Dan een gemene vraag van mij: stel: KD, ELISE, Vieffan en jij zouden alle vier de laatste vier hebben gehaald, en jullie zouden gewoon allemaal makkelijk de finale kunnen halen; hoe hadden jullie die situatie dan behandeld? ::trots::
oh daar hadden we over nagedacht:
Kd en ik begonnen met het complot.
Toen werd vieffan er bij gehaald en die haalde elise erbij.
Dus elise was het vierde wiel aan de auto...
elise was dan weggegaan.
maar dat zou nog redelijk moeilijk geweest kunnen zijn.
of toch niet.... kd en ik hadden super veel groene punten.
elise zou waarschijnlijk de minste hebben.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alle biechten!
« Reactie #78 Gepost op: 22-12-2010, 00:05:56 »
Voor de duidelijkheid, dat zijn D*Ns plannen, niet de mijne. ::) Over dit onderwerp hebben we het niet gehad. Ik was bang dat het zou kunnen leiden tot scheurtjes in het complot. Bovendien verwachtte ik steeds al dat het niet zover zou komen: het leek me sterk dat we met z'n allen tot het einde erin zouden blijven, omdat er vroeg of laat een verrassende wending zou komen.

Ik durf niet te zeggen wat er was gebeurd als we toch allemaal de samensmelting hadden gehaald. Dat hangt van de stand af. Hoewel ik vanuit tactisch oogpunt baalde van de voortijdige exits van Elise en D*N, was het ergens wel een geruststelling dat ik op een bondgenoot minder hoefde te stemmen. Daarmee hoefde ik weer een vervelende keuze minder te maken.

Geloof me: ik heb ook een geweten, zelfs in dit spel. ;) Ik was heel blij dat ik niet op jou (LdH) of op Mloesje heb hoeven te stemmen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Alle biechten!
« Reactie #79 Gepost op: 22-12-2010, 00:08:18 »
Ik geef ook toe dat ik ook niet gauw op jou zou hebben gestemd.
Ich bin ein Bärliner!