Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 574818 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2460 Gepost op: 29-05-2020, 10:24:02 »
Ik had vorige week in Londen gezeten en in Augustus een paar dagen in Zürich. Gaat ook helaas niet door. Echter heb ik ook plannen om met het geld dat in nu (helaas) bespaar om volgend jaar een mooie reis te kunnen maken :D

Een spelletjesdag/week zou zeker leuk zijn ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2461 Gepost op: 29-05-2020, 10:27:00 »
Je kan in augustus toch wel naar a Zürich? ???
De Zwitserse grens gaat op 15 juni open. Of je moet zelf niet willen gaan natuurlijk, wat ik ook wel kan begrijpen ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2462 Gepost op: 29-05-2020, 10:32:42 »
Je kan in augustus toch wel naar a Zürich? ???
De Zwitserse grens gaat op 15 juni open. Of je moet zelf niet willen gaan natuurlijk, wat ik ook wel kan begrijpen ::jaja::

Ik ga niet naar de stad, maar naar een nagelegen plek waar normaal gesproken vliegtuigen landen/opstijgen ;D

Echter vliegt er op dit moment helemaal niks daar ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2463 Gepost op: 29-05-2020, 11:29:47 »
Mijn tripje naar Krakau is ook geannuleerd :\'( Jammer maar erg begrijpelijk natuurlijk. Die houd ik nog tegoed ::tandpastasmiley::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2464 Gepost op: 29-05-2020, 12:02:22 »
Ja beetje vergelijkbaar hier. Ik zou eindelijk naar New York, zou afgelopen woensdag net terug zijn. Maar met de voucher van KLM kan ik hopelijk gewoon weer een ticket boeken en nu kan ik extra sparen zodat ik niet in een hostel hoef als in in April 2021 (hopelijk) wel kan gaan ::love::


Misschien komen we elkaar dan wel tegen ::rofl::

Maar misschien dat ik NY wel even uitstel en mijn voucher ergens anders voor gebruik.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2465 Gepost op: 29-05-2020, 13:41:56 »
Hahaha dat zou wel leuk zijn ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vakantie
« Reactie #2466 Gepost op: 31-05-2020, 11:20:46 »
Ik zou in October voor het eerst In Lange tijd weer naar spiel in Essen gaan. Ik had al hotel geboekt nog ver voor er van corona sprake was.  Helaas gaat de beurs niet door en of ik nu 4 dagen In matig aantrekkelijke stad in het Ruhrgebied wil blijven Zonder echt doel, zelfs Zonder corona had ik daar aan getwijfeld. Met corona is dat een heel definitief nee dank u.

Maar Ik zag net bij wnl zondag de baas van corendon en voordat we allemaal weer denken dat reizen weer gezond is en gewoon Moet kunnen, denk even na.

Als we overal de social distancing hebben en 1,5 meter hanteren , waarom gaan we dan voor ons plezier in een vliegtuig zitten Waar deze regels niet gehandhaafd kunnen worden. Verplaatsing naar Andere landen prima, maar -vind ik-  enkel noodzakelijk en binnen de richtlijnen .  Echter daar zit de crux , de richtlijnen zijn voor elk land Anders en daar Hadden we de afgelopen 3 maanden binnen europa over bezig moeten zijn en niet enkel over steunfondsen.  De corona crisis laat zien hoe zeer europa EEN is , en dat is triest om vast te stellen dat veel landen pro europa zijn zo Lang het ze iets kan opleveren.

Ik kan enkel voor mezelf spreken en ik kies ervoor om dit jaar zeker niet voor mijn Eigen vermaak naar het  buitenland te gaan. Voor Anderen die wel gaan, veel plezier en stay safe op heen en terugreis.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2467 Gepost op: 1-06-2020, 21:02:02 »
Essen matig aantrekkelijk? Essen (en de rest van het Ruhrgebiet) heeft meer dan genoeg te bieden, van kunst tot cultuur tot winkelen tot...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #2468 Gepost op: 1-06-2020, 21:03:33 »
lelijke industrie
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2469 Gepost op: 1-06-2020, 21:06:09 »
lelijke industrie
Mooie industrie! Als je eens goed kijkt naar sommige van die bouwwerken... Ze zijn zelfs een paar jaar geleden Culturele hoofdstad van Europa geweest. Dat word je niet als je niks hebt. Ik ben in ieder geval megafan van Essen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2470 Gepost op: 1-06-2020, 21:11:05 »
Duitsland heeft prachtige natuur: Sauerland, Eifel, Schwarzwald, Harz, Pfalz, Alpen, ...
En daarnaast heel veel historische steden: Berlijn, München, Keulen, Dresden, Trier, ...

En dan ga je Essen aanbevelen? ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vakantie
« Reactie #2471 Gepost op: 1-06-2020, 21:18:23 »
Ik vind Idd Berlijn, keulen en muchen en zelfs aken en koblenz intressanter dan Essen Zonder spellenbeurs, maar dat is persoonlijke smaak

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2472 Gepost op: 1-06-2020, 22:57:15 »
Ik vond Essen in januari anders best leuk hoor  ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2473 Gepost op: 2-06-2020, 00:12:25 »
Ik vind Köln een hele nare bevolking hebben. Verre van gastvrij.
Så hva gjør vi nå?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2474 Gepost op: 2-06-2020, 09:53:53 »
Duitsland heeft prachtige natuur: Sauerland, Eifel, Schwarzwald, Harz, Pfalz, Alpen, ...
En daarnaast heel veel historische steden: Berlijn, München, Keulen, Dresden, Trier, ...

En dan ga je Essen aanbevelen? ???
Voor mensen die van industriële geschiedenis houden is Essen (en de steden erom heen) een absolute must. (Dat vindt UNESCO blijkbaar ook, anders krijg je geen Werelderfgoed...) Je hoeft voor een mooie, interessante stad voor mij echt niet alleen eeuwenoude gebouwen of zo hebben... (maar blijkbaar ben ik hier de enige die industrieel erfgoed waardeert...)
Met kunst heb ik weinig, maar ik weet van kunstliefhebbers dat Essen (en omgeving) ook daar top is! En ja, voor degenen die van winkelen houden: je kunt daar ook heerlijk vertoeven.
En dan hebben ze nog een heel mooi winkelgebied (dat kan ik na zeker 40 keer bezoek aan Essen toch wel zeggen), en een van de allermooiste kerstmarkten van Duitsland.

Ik vind Köln een hele nare bevolking hebben. Verre van gastvrij.
In welk opzicht?
« Laatst bewerkt op: 2-06-2020, 09:56:42 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2475 Gepost op: 2-06-2020, 23:02:44 »
Hahaha dat zou wel leuk zijn ::jaja::

Zoiets is me tijdens mijn twee Canadatrips overkomen. 1 keer in de metro in Montréal, en 1 keer op een plein in Quebéc. Loop je niets vermoedend in Canada rond: hé Jos, wat doe JIJ hier?

In Europa zou ik niet verbaasd zijn. Maar op die afstand is het wel bijzonder.....

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2476 Gepost op: 3-06-2020, 00:01:02 »
In welk opzicht?

De mensen zijn gewoon verschrikkelijk. Stad waar veel inwoners heel erg pessimistisch en onaardig zijn. Ik was er misschien anders geboren. Het is echter zo'n nare stad dat mijn ouders niet in Duitsland zijn gebleven. De enige periode van het jaar dat het er gezellig is is met carnaval.
Så hva gjør vi nå?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2477 Gepost op: 3-06-2020, 20:54:44 »
Mooie industrie! Als je eens goed kijkt naar sommige van die bouwwerken... Ze zijn zelfs een paar jaar geleden Culturele hoofdstad van Europa geweest. Dat word je niet als je niks hebt. Ik ben in ieder geval megafan van Essen!
Voor zover ik weet, kreeg heel het "Ruhrgebiet'' die titel. Niet alleen Essen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #2478 Gepost op: 3-06-2020, 22:41:22 »
We mogen weer  ::bravo:: ::bravo::

Ik heb al bijna geboekt  ;D
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2479 Gepost op: 6-06-2020, 08:19:03 »
Voor zover ik weet, kreeg heel het "Ruhrgebiet'' die titel. Niet alleen Essen.
De meeste sites noemden toch echt Essen als culturele hoofdstad, maar het was wel voor het Ruhrgebiet in totaal. Maar Essen was wel degelijk het centrum... En niet meer dan terecht!
Ich bin ein Bärliner!