Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576068 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2420 Gepost op: 16-12-2019, 18:58:10 »
Wat is je standplaats? Het helpt wel, als je dichtbij Valetta zit. Sliema, St.-Julians zijn ideaal om uitstapjes te maken. Vergeet Gozo niet, vergeet Mdina niet.

Valetta zelf heeft onder meer The Upper Barraca Gardens, en de Malta Experience.

Vier dagen zijn eigenlijk te kort om dit fascinerende eiland, met Gozo, te bezoeken. In de hoofdstad ligt overigens een prachtige kathedraal, je kunt op Malta ook heerlijk eten.

Als je een apart souvenirtje wil hebben: alleen op Malta hebben ze een Playmobil poppetje in de uitvoering van een Maltezer ridder.

Verder: filigraanzilver.....

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2421 Gepost op: 17-12-2019, 08:12:18 »
De standplaats hebben we nog niet binnen. We hebben zo'n reis van het Kruidvat genomen. Je zit sowieso in de buurt van 'het' centrum (oftewel: we zullen in de buurt van Valletta/Sliema/St. Julian's zitten)
Ik had al gelezen dat Playmobil een fabriek heeft op Malta, maar dat poppetje is zeker een goede tip!
Ich bin ein Bärliner!

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2422 Gepost op: 28-12-2019, 08:25:03 »
Ik vertrek zo voor een weekje naar Duitsland  ::bravo::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2423 Gepost op: 28-12-2019, 09:55:59 »
Een weekje Polen (Krakau) is geboekt!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #2424 Gepost op: 28-12-2019, 18:27:08 »
Veel plezier beide! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Vakantie
« Reactie #2425 Gepost op: 29-12-2019, 13:16:12 »
Leuk! Veel plezier alvast :D


Ik ga over een maand naar Oostenrijk. 1 dag Salzburg, 2 dagen Innsbruck en sneeuw, 2 dagen Wenen. Vliegtuigen en treinen en airbnb's/hostels zijn al geboekt. Mensen nog tips? :)
« Laatst bewerkt op: 29-12-2019, 13:18:52 door putyourHANSup! »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2426 Gepost op: 29-12-2019, 13:42:41 »
Een weekje Polen (Krakau) is geboekt!

Elisabethskerk niet overslaan, de middeleeuwse overdekte markt, het huis van Copernicus, het Wawel.


Prachtige stad, Krakau. En als je dat toch in de buurt bent: maak een excursie naar de Wieliczka-zoutmijnen. Voor zover ik weet: met een wenteltrap 90 meter de grond in, en met een krakende lift weer omhoog.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2427 Gepost op: 29-12-2019, 14:53:36 »
Dank voor de tips ::bravo:: Hoe en wat ik precies ga doen, moet ik nog uitstippelen, maar ik ben erg benieuwd. Nog nooit in Polen geweest.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2428 Gepost op: 29-12-2019, 15:00:58 »

Ik ga over een maand naar Oostenrijk. 1 dag Salzburg, 2 dagen Innsbruck en sneeuw, 2 dagen Wenen. Vliegtuigen en treinen en airbnb's/hostels zijn al geboekt. Mensen nog tips? :)

Oostenrijk is geweldig (ook buiten sneeuwvakanties, waar ik weer niks mee heb). Innsbruck is niet heel goed, centrum is klein maar leuk, kan je heel gezellig eten en drinken. Salzburg is mooi is een stuk groter. ::jaja::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Vakantie
« Reactie #2429 Gepost op: 29-12-2019, 15:08:52 »
Jaa, ik ga met vrienden en we wilden naar de sneeuw, dus vandaar Innsbruck. Maar dat hebben we uitgebreid met Wenen en op het laatst ook nog een dagje Salzburg, omdat we inderdaad al de indruk hadden dat er in Innsbruck centrum niet enorm enorm veel te doen is. We gaan wss vanuit die stad met de trein naar een stadje verderop en dan in de sneeuw spelen :D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2430 Gepost op: 29-12-2019, 15:44:48 »
ong 40 minuten van Innsbruck af ligt Kufstein, ook een leuk plaatsje, heeft zover ik weet ook een treinstation. ::jaja::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Vakantie
« Reactie #2431 Gepost op: 31-12-2019, 10:10:00 »
Dankje voor de tip, Daisy! Wij hadden Seefeld ook als optie gevonden

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #2432 Gepost op: 13-01-2020, 15:29:12 »
Krakow is leuk, hoewel anderen er vaak nog veel enthousiaster over zijn dan ik het herinner ::rofl::

Ik ga over een maand naar Oostenrijk. 1 dag Salzburg, 2 dagen Innsbruck en sneeuw, 2 dagen Wenen. Vliegtuigen en treinen en airbnb's/hostels zijn al geboekt. Mensen nog tips? :)

Dat treft, dat ik net het vakantieverslag van S en van mij ga publiceren, dat voor de helft over Wenen gaat ;)





Alrighty! Starlight en ik zijn.. ongeveer 3 maanden geleden ongeveer een week op vakantie geweest, naar Bratislava & Wenen.
Na terugkomst een hoop drukte (app-prototype afmaken; sociale verplichtingen; scripties redigeren), en nu is het ineens 3 maanden later. Hoewelll ik dit verslag al een maand geleden had geschreven.. ::)



We vlogen op vrijdag 4 oktober vanaf Eindhoven met RyanAir op Bratislava. We zaten gescheiden, want we zijn cheap bastards dus we betalen niet extra voor onze stoelen wanneer RyanAir ons uit elkaar zet. We hadden wel Priority boarding, want we zijn weliswaar cheap bastards, maar we moesten wel al onze handbagage mee mogen kunnen ::tandpastasmiley::
We hadden vooraf uitgezocht dat het heel handig en voordelig zou zijn om een 72u-kaart voor het OV te fixen. Was iets van 7 euro per persoon. De enkeltjes waren weliswaar eveneens tamelijk goedkoop, maar dan moest je altijd kleingeld mee hebben, en weer nadenken en overwegen wanneer je de bus of tram zou pakken. Nu kon het gewoon altijd wanneer we geen zin hadden om te lopen, waren we veel flexibeler, en het was nog steeds goedkoop ::feest:: Uitstekende beslissing.
Ingecheckt bij airbnb, naar lokaal locals-tentje voor wat Grieks eten (voor een tientje per persoon inclusief drinken, baklava als dessert & fooi), en daarna de beentjes omhoog uitrusten op de bank ::ok::

Op zaterdag was het regenachtig. We banjerden een stukje door het centrum, proberend om de ergste regen te omzeilen. Helaas konden we niet in de Grote Kathedraal van de Hoofdstad van Slowakije (een gezellig kerkje dat in grotere steden niet enorm zou opvallen ;D ), omdat die volledig was afgehuurd voor een trouwerij.
Daarnaast een tijdje een souvenirswinkeltje ingeschoten, omdat het ging regenen.

Die hadden ze er sowieso veel, souvenirswinkeltjes. Vorig jaar in Boedapest hebben we grondig gezocht, en er misschien 2 gevonden? Hier zo een stuk of 10 in een paar straten. Terwijl er niet eens zoveel toeristen waren, ongetwijfeld doordat het oktober was.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het totaal een puur commercieel zielloos stadje is geworden, door de nadruk op toeristen. Vergeleken met grote wereldsteden van hoofdsteden was het effectief gezellig, eerder een provinciestadje. Het centrum was prima te belopen, met allemaal verschillende huisjes in plaats van anonieme woonblokken. En naast souvenirswinkeltjes waren er ook een berg gezellige restaurantjes en cafés, waar je zo naar binnen zou willen lopen.



Ze hadden er zelfs een snoepwinkeltje, middenin het centrum, waar achter een paar grote ruiten live snoep werd gemaakt. Iemand had een bonk groene karamelsuiker (zeker een meter lang, en dik als een wielrennersbeen), die hij met een gasbrander verwarmde. Een volgende trok daar krachtig een dikke staaf uit, en sloeg die los met een paletmes. De derde rolde de staaf recht, en legde 'm aan de kant. Je kon zo een tijdje kijken, en enige tijd later was de hele bonk verwerkt. Vervolgens werden de staven in stukken gehakt voor kleinere snoepjes. Tof om te zien, aanrader in Bratislava.
We kwamen ook nog langs een ander snoepwinkeltje. Iets minder artistiek, maar met een duidelijk piratenthema. Ook hier zag het een er nog lekkerder uit dan het ander. Het unieke hier was dat ze heel veel bekend snoep hadden, maar dan 10x uitvergroot :)
Anyway, Bratislava is dus overwegend een gezellig stadje. Zowel het formaat, als de gebouwen, als de winkeltjes, als het algehele leeftempo. Overwegend vriendelijke prijzen, wat wil een mens nog meer. Naja, liefst goed weer, dat zat deze eerste dag nog niet heel erg mee.
Over vriendelijke prijzen gesproken: 's avonds gingen we naar een Indiër. Totaal niet aangegeven, aan de achterkant van een achterafparkeerplaats van een steegje. Met enige mazzel bleek het niet een overval-val, hoewel er verder geen levende ziel te bekennen was. Behalve de Indiër van het restaurant, die zowel de kok als al het andere personeel was. Wellicht niet verwonderlijk, gezien de locatie en het totale gebrek aan reclame, maar op de zaterdagavond waren we de enige gasten. Het eten was uitstekend, dat was totaal geen probleem. En wederom waren we net een tientje per persoon kwijt, wat een topstad.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #2433 Gepost op: 13-01-2020, 15:31:07 »
Op zondag gingen we eerst naar de fantastische hypermarché Tesco. Enorm groot, en ook manden vol verschillende verse broodjes ::love:: Zelfs enorme Streuseltaler-rollen, genoeg voor 2 personen. Die dingen zijn zooo goed ::love::

Vervolgens gingen we naar de Blauwe Kerk, die enigszins doet denken aan een marsepeinen taart. Zeer overdadig, hopen tierelantijntjes, en compleet lichtblauw en witgeschilderd. Kan je alleen helaas niet in, behalve tijdens daadwerkelijke diensten. Daardoor alleen de buitenkant meegepakt (en wat selfies gescoord).

Via het centrum (de beklimbare toren van het oude stadhuis is wel 50 meter hoog!) en een kapucijnerkerk, zijn we vervolgens naar het kasteel naast het stadscentrum gelopen. Het kasteel staat strak in de verf, wat deels komt omdat het relatief recent weer opnieuw is opgebouwd. Het enige waar ze niet aan hebben gedacht, is dat er ogenschijnlijk geen goede plek is voor toeristische foto's. Of de hoek is verkeerd en onhandig, of je staat er te dicht op. Daardoor oefenden we maar verder met selfies.
Na de afdaling zijn we weer terug naar het appartement gegaan, alwaar we zelf ratatouille hebben gemaakt.

De volgende dag, maandag dus, gingen we naar het stadscentrum om het stadsmuseum te bezoeken. Het museum was echter gesloten. Daardoor wandelden we wat leuke winkeltjes in, scoorden we ansichtkaarten, en gingen ditmaal wel naar de kathedraal. Een alleraardigste kathedraal, zeker een aanrader voor in Bratislava. Mooi, maar niet overdadig. Tevens konden we nu wat foto’s maken waarbij het niet regenachtig was.

Er is tevens een soort kruidenierswinkeltje te bezoeken, waar authentieke Bratislava rolls (met een vulling van walnoot of maanzaad) te koop waren. En bijzonder goede, internationaal bekroonde, chocola (die we om onbegrijpelijke redenen niet hebben gekocht voor onszelf).

’s Avonds klommen we terug naar het kasteel, om te eten in het restaurant waarvan je op basis van de locatie zou verwachten dat het het duurste restaurant van Bratislava zou zijn. Naast het kasteel, naast het parlement, met een prachtig uitzicht over de stad en de wijde omtrek. Door de panoramaramen zagen we in de bossen naast Bratislava de zon ondergaan. Desalniettemin was dit restaurant eveneens prima te betalen (okay, dat hadden we natuurlijk van tevoren uitgezocht). Zeer sympathieke en vaardige bediening, vloeiend in het Engels en Duits, met een traditionele maar prima kaart. Zoals bijvoorbeeld beef stroganoff met aardappelcourgettepannenkoeken, of een dessert van een uitstekende chocoladesoufflé met ijs en een fruitcompote. Daarnaast had dit prima restaurant het voordeel dat het een grandioos uitzicht bood op het kasteel, witverlicht tegen de zwarte nachthemel.



De volgende dag pakten we de trein naar Wenen. Dat is namelijk het grote voordeel van de combinatie Bratislava-Wenen; ze liggen op grofweg 50 kilometer van elkaar vandaan. Dat minimaliseert de reistijd, zodat je op je gemakje heel rustig twee steden kunt combineren. Er gaat zelfs een boot (beide steden liggen aan de Donau), hoewel die in de herfst slechts eenmaal per dag op een onhandig tijdstip ging. Dus: de trein.

Waar internationaal treinen soms enigszins onhandig te regelen is, was ook hier weer het voordeel: de reis komt buitengewoon vaak voor. Dus de ticketpersoontjes waren er ook volledig op ingesteld, en gaven meteen een voorgeprint blaadje met alle treinopties voor de hele dag. Zo boemelden we rustig in een uurtje naar Wenen toe, langs verder zeer oninteressante stationnetjes.

In Wenen zaten we een kilometer of 8 buiten het centrum, dus best een eindje. Er was namelijk vrijwel geen airbnb binnen de ring te vinden, en ook direct buiten de ring was het al een redelijk stuk lopen, maar nog steeds tamelijk prijzig. Half uur heen, half uur terug, dat kost toch een hoop energie op zo’n dag. Vandaar dat we direct een eind uit het centrum waren gaan zitten. Dat was een stuk goedkoper, en met het verschil in kosten konden we (ruim) per persoon ook hier een 72-uurs OV-kaart kopen. Daarnaast zat de airbnb vlakbij een tramhalte die tot diep in de avond rechtstreeks van en naar het centrum ging.

De airbnb zat tevens bij het chocolamuseum… dat online extreem slechte reviews kreeg. Daarentegen zat het ook recht boven een pizzeria, waar we de volgende dag wel gebruik van maakten. We begonnen hier namelijk voortvarend door zelf te koken! Voor zo’n slechte beslissing werden we direct afgestraft, doordat de boodschappen tweemaal zo duur waren als in Bratislava. Dan maar een eenvoudige en saaie pasta. Welkom in Oostenrijk.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 15:36:25 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #2434 Gepost op: 13-01-2020, 15:35:04 »
We gebruikten de avond door meteen de stad in te gaan, naar het muziekmuseum Haus Der Musik. Daar kan je op sommige avonden in, voor een gehalveerde entreeprijs, met als aanvullend voordeel dat het lekker rustig is. Het museum is vooral gericht op de rijke geschiedenis van de klassieke muziek in Oostenrijk, en is via allerlei interactieve componenten super interessant en leuk!

De volgende dag, woensdag zijn we inmiddels, gingen we uitgebreider het centrum van Wenen in. Wenen is anders dan Bratislava. Wenen is groots, indrukwekkend, immens. Elke straat is recht, breed, en overwegend geschikt en toegestaan voor auto’s. De gebouwen zijn grote, uniforme kolossen van beton. De paleizen zijn ontworpen voor het formaat, om te imponeren, en niet specifiek mooi. Bratislava was klein, rustig, subtiel, persoonlijk en overzichtelijk, met leuke restaurantjes, gezellige cafeetjes, snoepwinkeltjes, en souvenirwinkeltjes. Wenen was groot en druk, met dure, luxe restaurants, en winkels als Rolex, Gucci en Prada. We plannen niet om de komende decennia terug te keren naar Wenen. Bratislava daarentegen.

In ieder geval, we gingen het centrum in. Waar Wenen in schittert zijn de kunstmusea. Er zijn er zo een half dozijn die elk wereldberoemde werken van bijvoorbeeld Monet, Van Gogh en Klimt hebben. Het nadeel is dat elk van die musea ook danig aan de prijs zijn om te bezoeken. Desalniettemin was een bezoek aan Wenen toch niet compleet zonder een bezoek aan een van deze musea. Daardoor gingen we naar wellicht de grootste en beroemdste, het Kunsthistorisch Museum, gehuisvest in een enorm paleis.

De entree was gelukkig iets goedkoper dan begroot, omdat de kaartjesverkoper ons aansmeerde dat we studenten waren. Wij weigerden beleefd, waarna hij, met HEEL VEEL nadruk en een expliciete knipoog, meldde dat hij nog eens zou vragen of wij studenten waren. Wij waren absoluut studenten! Ook los van dat was dit het beste kunstmuseum ooit, want in elke grote zaal waren een half dozijn ruime, en zeer comfortabele, loungebanken. En door de overvloed aan zitmogelijkheden, was er altijd wel plaats. Tevens hadden ze een berg beroemde schilderijen, zodat we zonder enige moeite zo 4 uur bezig waren. Terwijl we slechts één van de verdiepingen hebben meegepakt!

Op donderdag gingen we eerst langs de Merkur Hoher Markt, een zeer uitgebreide en luxe supermarkt in het centrum van Wenen. De prijzen waren natuurlijk eveneens hoger, en we hadden slechts beperkt trek, zodat we uiteindelijk besloten om als gedeeltelijke lunch vooral een enorme Bretzel te delen. Dit was de eveneens de perfecte mogelijkheid voor de ultieme selfie. ::love::

Sidenote: Ik heb vervolgens voor de verjaardag van Starlight een puzzel van deze selfie laten maken - die we in de dagen na haar verjaardag hebben gedaan ::love::



Vervolgens liepen we naar de schattige Peterskirche. Een mooie, kleine, ovale kapel, waar net toen we aankwamen een gratis orgelconcert was begonnen. Het was voor de aanwezige drom toeristen echter niet geheel duidelijk dat het gratis was, gedeeltelijk omdat een werknemer de ingang naar de kapel zelf leek te versperren. We gingen terug naar buiten, daar begon het te regenen, we gingen terug naar binnen, vroegen of we konden plaatsnemen (wat kon), waarna we rustig nog een kwartiertje in de kerkbanken het orgelconcert konden bijwonen. Eenmaal buiten klaarde na enige tijd het weer op, zodat we door de stad naar het Rathaus slenterden. Daar stond juist de pittoreske grootste toren pontificaal in de stijgers. Typisch.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #2435 Gepost op: 13-01-2020, 15:35:53 »
We namen de tram terug naar een ander deel van het centrum, op naar het beroemde hotel Sacher, voor de eveneens beroemde Sachertorte. Die mocht wat kosten. Zo’n 7,50 voor een stukje taart, 7 euro voor warme chocolademelk, totaal 30 euro voor ons tweeën. En de Sachertorte was wel goed, maar ook weer niet zo hemelbestormend memorabel. Het was vooral een beetje jammer dat de chocolademelk niet goed viel bij mijn bevallige reisgenote, en dat we vervolgens meer dan een kwartier bezig waren om iemands aandacht te krijgen om de rekening te kunnen betalen. We hebben geen fooi gegeven.

Het liep inmiddels tegen het einde van de middag, maar wij gingen nog even langs Schloss Schönbrunn. Enorm, maar door het tijdstip extreem rustig. Helaas was het inmiddels ook duidelijk wat frisser geworden, zodat we niet al te veel stil konden blijven zitten. Na een wandeling door de uitgestrekte paleistuin gingen we naar een authentiek Oostenrijks cafeetje, voor de verplichte Wiener Schnitzel.

Het tentje stond weliswaar in de top-20 van Tripadvisor (van de enkele duizenden eetgelegenheden in Wenen), maar was alsnog precies zoals het decennia eerder ook was geweest. Het grootste gedeelte van het café was voor rokers, met een kleinere aparte ruimte voor niet-rokers. Het complete decor was van hout, vrijwel alle gasten waren locals (en deels stamgasten), en het werd gerund door een goedmoedig echtpaar, waarbij de vrouw lang niet al haar tanden meer had, maar ons wel allerschattigst vond. We wilden allebei water, we wilden allebei een wienerschnitzel, we wilden als dessert graag een pannenkoek delen. Ze smolt elke keer. De porties waren ruim en prima, de prijs was zeer betaalbaar, de sfeer was authentiek: Gasthaus Elsner is een aanrader.

En dat voltooide de vakantie! De volgende dag vlogen we terug met Wizz naar Eindhoven. We namen de trein terug, waarin we een verhaal afluisterden over hoe iemands overbuurvrouw haar hondje niet uitliet, waarna het arme dier consequent in de voortuin van de vertelster kakte. We waren weer in Nederland.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #2436 Gepost op: 13-01-2020, 19:29:45 »
Jullie weten zeker dat die Indiër niet gewoon zijn porties iets te groot had ingeschat en dacht, hey laat ik wat geld verdienen door het te verkopen aan toeristen? ;D

Love de puzzel, so cuuuuute ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2437 Gepost op: 13-01-2020, 21:43:07 »
Aaah heerlijk verslag weer! Maar geen foto's van gerechten :o wel een geweldige selfiepuzzel ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2438 Gepost op: 17-01-2020, 07:54:43 »
Nou ja, afgezien van die gigantische pretzel, dan...…



Oh ja,  amusant verslag.

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Vakantie
« Reactie #2439 Gepost op: 27-02-2020, 18:00:18 »
Iemand tips voor Texel? (Als in: wat te doen, verblijf hebben we al). Ga over een paar weekjes een midweekje. :)
...if one only remembers to turn on the light.