Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576683 keer)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #260 Gepost op: 28-04-2012, 22:19:41 »
he's gone :(

We missen hem nu al! Veel plezier en tot gauw!
...maar soms even niet :)

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Vakantie 2012
« Reactie #261 Gepost op: 28-04-2012, 22:51:50 »
de titel kan nu wel 2012 worden of niet? :P

Ik ga over een kwartiertje richting Londen ::zwaai::
::bravo:: ::zwaai:: ::zwaai:: heb je geen internettablet, bij je of so what's  ::hypocriet:: enjoy your time there, dus denk éven niet aan ons  ;D
« Laatst bewerkt op: 28-04-2012, 22:53:28 door trialk »
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie 2012
« Reactie #262 Gepost op: 3-05-2012, 00:11:13 »
D*N is weer terug ::zwaai:: Hele belevenis hoor haha :P. Maar het is een beetje laat nu dus dat komt later wel ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #263 Gepost op: 3-05-2012, 16:37:18 »
Nog iets meer dan een maand en dan ga ik lekker een weekje naar Suriname.  ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie 2012
« Reactie #264 Gepost op: 4-05-2012, 19:04:58 »
Nog iets meer dan een maand en dan ga ik lekker een weekje naar Suriname.  ;D
Wow, dat is leuk!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie 2012
« Reactie #265 Gepost op: 4-05-2012, 20:48:09 »
D*N is weer terug ::zwaai:: Hele belevenis hoor haha :P. Maar het is een beetje laat nu dus dat komt later wel ::jaja::.
is het nu al later
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2012
« Reactie #266 Gepost op: 9-05-2012, 21:11:01 »
Voor degenen die mijn reisverslagen wil lezen die ik in IJsland wil bijhouden:

als je via pm je emailadres aan mij toestuurt, dan zet ik je erbij, zodat je de nog te schrijven verslagen voortaan automatisch ontvangt.


Je kan het ook rechtstreeks via de link aanmelden, maar aangezien hier geen links mogen worden geplaatst, heeft pm mijn voorkeur.

Dus wie interesse heeft in mijn escapades in en om Rekjavik: een pm-beicht met je email is voldoende.

Ik vertrek komende zaterdag, en ben weer terug op maandag de 21e mei (eigenlijk ben ik al op 20 mei weer in Nederland, maar ik heb bij Schiphol nog een overnachting.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie 2012
« Reactie #267 Gepost op: 14-05-2012, 18:59:43 »
Eindelijk kom ik er aan toe dan :).

Dag 1: zaterdag
Ik was vrij chagerijnig deze dag volgens mij :P. Ik was net terug van Velp en moest me alweer klaarmaken voor de reis naar Londen. En aangezien ik nooit echt veel tempo heb met inpakken, kan dat heel stressend zijn ::). Helemaal gepakt, gegeten, alles gechecked. We konden gaan! Eerst nog even langs opa en oma want opa lag de week ervoor in het ziekenhuis en ik had hem nog niet weer gezien.

Zo'n 2 uur later maakten we de volgende stop, Almere. Vreselijke programma the pain game was erop, bah. Mijn neefje maakte nog een opmerking voor we verder gingen: Niet de boot missen hé!

Nog zo'n 2 uur verder waren we dan aangekomen in Hoek van Holland. Half 12 zou de boot gaan, we hadden de nachtboot gekozen zodat we lekker konden slapen. Het was vrij rustig toen we aankwamen. verdacht... En het werd steeds gekker. We zagen geen boot. De deur zat op slot. Mijn vader liep naar de wc terwijl mijn zusje en ik een beetje rondliepen. Mijn moeder was bij de deur gebleven. Ze pakte snel haar papieren erbij. Opeens zag ze het. Mijn zusje en ik draaiden ons om door het geluid. Mijn moeder was in tranen uitgebarsten. Ook mijn vader kwam net terug. Met moeite probeert mijn moeder te zeggen: we hebben de boot gemist. Ik wist zeker dat ze in het reisbureau zei dat we half 12 de boot hadden. De boot was om half 10 al vertrokken. Mijn vader word op dit soort momenten altijd woedend. Maar je kon goed zien dat hij heel hard aan het proberen was om niet boos te worden. Terwijl mijn zusje mijn moeder troost, bedenkt mijn vader wat te doen.

We stappen weer in de auto. Mijn moeder blijft doorhuilen. Er worden allemaal opties voorgesteld en we zijn een paar keer gekeerd met de auto. De boot van de volgende dag nemen-> duur en een dag kwijt. In een hotel hier in de buurt? of terug rijden naar almere om bij familie te logeren? Maar toen kwam er nog een optie: De trein in Calais. De auto moest wel mee en we zouden de boot ook niet terug kunnen nemen. Maar het was veel goedkoper dan de boot en we zouden geen dag kwijt zijn. Mijn zusje en ik zeiden gelijk doen.

Die nacht heeft mijn vader ons naar Calais gereden. Mijn moeder had al een pilletje gehad waardoor ze slaperig werd dus mijn arme vader moest het helemaal alleen rijden. Midden in de nacht namen we de trein door de Kanaaltunnel.

dag 2: Zondag
We kwamen heel vroeg aan in Engeland. Nog even slapen en dan verder naar Londen! Londen in de auto blijkt een hele belevenis te zijn. Het verkeer doet van alles en je verdwaald vrij snel. Maar we hebben in de auto al bijna alle grote bezienswaardigheden gezien. Het hotel was rond 8 uur gevonden. Een mooi hotel, midden in het centrum. We mochten er alleen nog niet in. Het parkeren zou ook een probleem worden. Voor 25 pond per dag kon hij in de hotelparkeergarage staan, niet bepaald goedkoop. Maar we waren moe, dus doe maar. Geen zin meer in gezeur. Snel Londen in. We liepen een heel stuk. Eerst gingen we naar de St. Paulskerk. Dat was wel mooi en grappig. Mijn zusje en ik kunnen niet in een kerk zijn zonder grappen te maken. Ik doopte mijn zusje met mijn natte paraplu en we gingen schatterend de kerk uit. Een paar fotomomenten verder waren we bij de bruggen van de Thames. Geen Londen zonder een I Love Londen shirt/trui, dus die moest mijn zusje kopen. Het regende wel hard op dit moment en we besloten wat te drinken bij de starbucks. s'Avonds waren we gewoon erg moe :P.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie 2012
« Reactie #268 Gepost op: 14-05-2012, 18:59:50 »
dag 3: maandag
Dit werd onze metro dag. We kochten een metrokaart en konden ons zo makkelijk door heel Londen bewegen. Zo brachten we o.a. een bezoekje aan de Big Ben, White House ofso, de Kroonjuwelen, Harrods, ehm het grote park waar ik de naam van kwijt ben en het BuckingHam Palace. Harrods was wel indrukwekkend. Een winkel die zo groot is dat je er zo gaat verdwalen. De verkopers waren trouwens allemaal super perfect, dus als je een leuke date wil scoren in Londen ::). Bij het buckingham palace waren de typische meneertjes met de rare badmuts op die voor het paleis langs marceerde erg interessant. Zo gleed er eentje bijna uit ::rofl::.

's Avonds gingen lekker eten bij een restaurant die er wel goed uitzag. Daarna gingen we naar een pub. Mijn vader en zusje wouden graag ijs en cola. Ik en moeder wouden wel een cocktail proberen. Ik zag een aanbieding, twee cocktails met twee extra shots erbij. Nou proberen maar. kwamen ze aan met twee kannen ( :o) en twee shots. Die zagen we niet aankomen. Maar geen probleem, wij zuipen wel ;D. Zo eindigde de avond lichtelijk aangeschoten.

dag 4: Dinsdag
Een dag zonder metro. Het werd tijd om echt te winkelen! Al snel in het begin dook mijn vader een zaak in voor freaks, met van die vliegtuigjes, legerautootjes. Mijn vader is gek op legerautootjes. Hij had twee dingen in zijn hand en kon niet kiezen. Stiekem fluistert mijn moeder me in: Kies de goedkoopste! Daarna kwam een hele rits aan vrouwenwinkels, kleren, schoenen en sieraden. Ook de Oxford Street werd bezocht en de wijk de Soho. Sommige winkels daar lijken op lingerie winkels maar als je naar binnen gaat zie je al snel dat het meer sexwinkels zijn ::). In dezelfde straat zat een club waar groot op stond: Gay. Mijn moeder kon het niet laten, héé kijk! terwijl ik zei: niet nu mam, doorlopen! Mijn aanwinsten van deze dag zijn 3 leuke big ben sleutelhangers ( als tegenhangers van mijn eiffeltorentjes) en een shirt met Jessie J erop :).

later op de middag moesten we kiezen. De Londen Eye of de Londen Dungeon. Beiden kosten veel geld. Na overleg gingen we naar de Londen Eye. ( ik wou geen nachtmerries ::)) De Londen eye was heel erg mooi ::jaja::. Ook de bijbehoordende 4D film was de moeite waard. Daarna was het tijd om te eten. Moeders en zusjelief worden onhandelbaar wanneer ze honger hebben. Een lekkere pizzatent kwamen we uiteindelijk terecht. Daarna gingen we weer naar de pub die ons goed bevallen was :).

dag 5: woensdag
Vertrekdag. We waren moe van al het lopen van de dag ervoor. We besloten vandaag niet meer Londen in te gaan en gewoon rustig te gaan inpakken. Alles was redelijk snel ingepakt. Maar de auto....
Mijn zusje zei, de auto is volgens mij niet geregistreerd, wat als we hem eruit kunnen rijden zonder te betalen? Goed idee natuurlijk. Mijn moeder kon dat niet en ging ons uitchecken terwijl wij de auto eruit reden. De deur stond toevallig open want er kwam net een bestelwagen uit ::). onderweg hebben we nog gewinkeld buiten Londen in een winkelcentrum waar we nog even de 1 pond winkel hebben geplunderd. en toen eindeigde de reis.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #269 Gepost op: 14-05-2012, 22:47:08 »
wat een begin van de vakantie, ik leef helemaal mee met je moeder , want zoiets zou mij ook kunnen gebeuren!Leuk verslag verder en leuke foto van Jesse J met jou ;D   ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie 2012
« Reactie #270 Gepost op: 16-05-2012, 15:21:15 »
::rofl:: D*N, die ouders van je zijn wel een paar figuren hoor ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie 2012
« Reactie #271 Gepost op: 16-05-2012, 15:42:34 »
::rofl:: D*N, die ouders van je zijn wel een paar figuren hoor ::ok::
::rofl:: Ik weet het. Mijn zusje schaamt zich dood als mn moeder bijv. midden in een winkel gaat dansen. maar ik denk maar zo, het is iig niet saai om met mn ouders op vakantie te gaan :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie 2012
« Reactie #272 Gepost op: 16-05-2012, 15:55:09 »
Leuk D*N  ::ok::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie 2012
« Reactie #273 Gepost op: 16-05-2012, 16:35:24 »
Geweldig verhaal D*N :)

Lief zusje die gaat troosten.
En een vader die aan het overkoken van woede is en denkt rustig blijven rustig blijven.

Klinkt gewoon als een goede vakantie. En jij chagrijnig kan ik me echt niets bij voorstellen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vakantie 2012
« Reactie #274 Gepost op: 16-05-2012, 19:43:28 »
Wat een mooi verhaal D*N ::rofl::

Die ouders van jou zijn ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie 2012
« Reactie #275 Gepost op: 18-05-2012, 16:02:09 »
Leuk verslag, D*N! En topouders heb je inderdaad! (volgende keer gewoon direct via Calais gaan, is veel goedkoper...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie 2012
« Reactie #276 Gepost op: 18-05-2012, 16:05:08 »
haha bedankt iedereen :).

(volgende keer gewoon direct via Calais gaan, is veel goedkoper...)
Dat zei ik ook al ::jaja::. eigenwijze ouders ook ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie 2012
« Reactie #277 Gepost op: 18-05-2012, 16:27:50 »
haha bedankt iedereen :).
 Dat zei ik ook al ::jaja::. eigenwijze ouders ook ::).
Als je op het geld wil letten is de boot van Calais naar Dover het allergoedkoopst!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #278 Gepost op: 18-05-2012, 17:02:31 »
Vliegen is vaak nog goedkoper, al is dat misschien weer lastig als je eerst vanuit Groningen naar Schiphol ofzo moet. Maar fijn om te horen dat het uiteindelijk toch nog leuke dagen waren.

Nog 16 nachtjes slapen. ::hyper::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie 2012
« Reactie #279 Gepost op: 18-05-2012, 17:22:51 »
Vliegen is vaak nog goedkoper, al is dat misschien weer lastig als je eerst vanuit Groningen naar Schiphol ofzo moet. Maar fijn om te horen dat het uiteindelijk toch nog leuke dagen waren.

Nog 16 nachtjes slapen. ::hyper::
op zich is vliegen vaak goedkoper, maar heel onhandig als je je auto mee wilt nemen! Blijf je alleen in (bijv) Londen, dan is vliegen inderdaad heel vaak goedkoper.
Ich bin ein Bärliner!