Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576598 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1520 Gepost op: 19-01-2016, 00:08:54 »
Dankjewel.



Het is wel een behoorlijk eind zwemmen.........als je het vliegtuig mist. ::rofl:: ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1521 Gepost op: 19-01-2016, 21:03:34 »
Kwam ook nog iets tegen van Daisy en de Algarve. Zijn die vier kilo's weggebleven? Zou je nog eens zoiets doen?

Ja die zijn er af gebleven ::jaja::, zelfs nog een paar extra, maar ja toen kwam de december maand.

Moet nodig de draad weer eens oppakken.

Fijne vakantie daar Jos, Madeira wil ook nog wel een keer, lijkt me prachtig daar. ::ok::

Komt echt alleen maar leuke aanbiedingen voor goedkope tickets ver weg tegen voor het najaar maar ja, geen geld dit jaar. :(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1522 Gepost op: 19-01-2016, 21:10:38 »
Ik heb zelf geen rijbewijs. Anders zou ik graag een vervoermiddel (brommertje, o.i.d.) hebben willen huren.


Maar ervaringsdeskundigen hebben me dat zeeeeeeer ontraden. Er stopt wel een bus pal voor het hotel. En ik kan nog even voorpret hebben.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #1523 Gepost op: 20-01-2016, 21:10:06 »
Ik ben bang dat ik dit jaar vakantie moet overslaan....
Wit is ook een kleur!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1524 Gepost op: 21-01-2016, 20:00:57 »
Ik heb zelf geen rijbewijs. Anders zou ik graag een vervoermiddel (brommertje, o.i.d.) hebben willen huren.


Maar ervaringsdeskundigen hebben me dat zeeeeeeer ontraden. Er stopt wel een bus pal voor het hotel. En ik kan nog even voorpret hebben.

voor een fiets heb je geen rijbewijs nodig 8)
er was eens......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1525 Gepost op: 21-01-2016, 20:56:05 »
Nee, dat klopt helemaal. Alleen wordt het afgeraden om er te fietsen, of je met een brommer te verplaatsen.


Ik zal het ter plekke moeten ondervinden of die raad terecht is of niet, dat kan ik dus nu nog niet zeggen.


Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Vakantie
« Reactie #1526 Gepost op: 8-02-2016, 10:39:06 »
Ik heb van mijn stage voor mijn verjaardag een tegoedbon gekregen van een reisbureau, wat betekent dat ik dit jaar ook een keertje op vakantie kan!  ::bravo::

Nu zitten we te twijfelen over een aantal plaatsen, misschien hebben jullie goede tips over welke plek we móeten kiezen:

Barcelona
Venetie
Athene
Kopenhagen
Noorwegen
Reykjavik

Niet onbelangrijk: we willen eind maart/begin april voor een paar dagen gaan. Andere tips zijn uiteraard ook welkom  ::tandpastasmiley::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1527 Gepost op: 8-02-2016, 11:10:44 »
Barcelona is echt een super mooie stad. Echt een aanrader.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1528 Gepost op: 8-02-2016, 11:24:46 »
Barcelona is erg mooi, Athene ook. Venetië wil ik erg graag nog een keer heen, maar dat is niet een stad die ik in het hoogseizoen zou bezoeken, want dan stikt het er (meer dan welke stad dan ook) van de toeristen. Als je echter veel later gaat moet je laarzen mee geloof ik.  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1529 Gepost op: 8-02-2016, 11:34:27 »
Barcelona is mooi. Dat is waar. Alleen heeft de stad geen beste reputatie als het gaat om zakkenrollers-cijfers. Reykjavik is een aanrader. Als je er rekening mee houdt dat je je warm moet kleden. Verder is er best veel te zien. Venetie is duur....


Ik vergeet Lissabon nog. Voor mij is dat een waardig alternatief voor Barcelona, en beslist niet te duur.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2016, 12:15:04 door Bodejos »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1530 Gepost op: 8-02-2016, 12:59:56 »
Van dit rijtje heb ik alleen Barcelona al eens bezocht, en dat is een geweldige stad die ik je zeker zal aanraden. In Spanje en Italië kan het in die tijd echt superlekker weer zijn. In het noorden is dat een stuk minder.
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #1531 Gepost op: 8-02-2016, 13:48:02 »
Aangezien je eind maart / begin april wilt, moet je er wel rekening mee houden dat Reykjavik - en waarschijnlijk ook Noorwegen (Oslo?) en Kopenhagen fris gaan zijn.
Dus in dat geval, kijk even op internet [bv wiki] voor gemiddelde dag/nacht-temperatuur, en ook belangrijk: hoeveel zonuur.

Qua steden specifiek:
- Kopenhagen ben ik 10 jaar geleden ongeveer geweest, maar toen vond ik het vrij saai :-X That said, dat heb ik eigenlijk toch al met Scandinavische hoofdsteden.
- Athene is best okay, hoewel het in m'n herinnering vooral teerde op de oud-Griekse dingen en verder niet heeeel veel te bieden had.
- Barca is geweldig. Het schijnt dat specifiek in recente jaren het nog veel toeristischer is geworden, ik was er voor het laatst 5 jaar geleden or something, maar destijds vond ik het echt een heerlijke stad ::love:: ::love:: ::love::
- Venetië eens met Loes & Jos; kan extreem toeristisch zijn, maar misschien zit je qua timing wel goed. Zou ik niet durven zeggen. Ben er zelf niet geweest, maar natuurlijk wel een heel unieke stad :)



Qua overige aanraders, die je misschien al hebt meegepakt:
- Lissabon, eens met Jos. Ik was er een keer.. eind-april denk ik, toen was het wel frisjes - maar misschien was dat uitzonderlijk. Verder echt een heel leuk stadje, toffe kronkelweggetjes, goed eten, leuk hoor ::jaja::

- Rome ::love:: ::love::

- Florence; ga ik over 2 maanden meepakken, en iedereen die ik er over spreek en er is geweest, is dolenthousiast ::rofl::

- Boedapest, ook leuk - maar zou de voorgaande 3 opties sterker aanraden ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Vakantie
« Reactie #1532 Gepost op: 8-02-2016, 13:53:02 »
Thanks voor de tips allemaal! Barcelona klinkt inderdaad toch wel heel erg aantrekkelijk zo...

Lissabon is mijn vriend in november nog geweest met school, dus dat is niet zo leuk. Rome ben ik zelf ooit al geweest, en ik wil zeker terug! Maar daar wil ik net iets meer budget voor hebben (en ook: het is ongeveer met Pasen, ik weet niet of ik dan in Rome wil zijn). En Florence zijn we ook al ooit eens een dagje geweest.

Ik denk dat ik deze week maar eens even bij het reisbureau gaan informeren over Barcelona  ;D
« Laatst bewerkt op: 8-02-2016, 15:46:11 door Hautoa »
...if one only remembers to turn on the light.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1533 Gepost op: 8-02-2016, 13:53:43 »
Florence is zeker een mooie stad. Let wel op dat het daar ook heet en druk kan worden. Gelukkig ga je in Maart/April dus dat valt mee.

Athene raad ik af. Zoals HDD al zegt, veel is oud-grieks gerealiteerd. En naast het Oude Olympisch Stadion en het Akropolis is er, vind ik persoonlijk, niet heel veel te doen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1534 Gepost op: 8-02-2016, 15:05:46 »
Als alternatief voor Athene zou ik Thessaloniki kunnen aanraden. Ik was er zelf nog niet, maar wat ik erover hoorde en las, is dat een heel leuke stad. Hoe het ter plekke gesteld is met toestroom van vluchtelingen, ik ben er niet zeker van, maar van wat ik hoorde, ligt de stad niet in een "logische" route. Het zijn de eilanden die de grote aantallen opvangen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1535 Gepost op: 8-02-2016, 15:09:12 »
En als je eventueel een Grieks eiland wilt bezoeken adviseer ik het eiland Mykonos. Het is maar een klein eilandje, maar wel een super leuk eilandje met leuke witte huisjes met blauwe daken.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1536 Gepost op: 8-02-2016, 15:25:54 »
ik zou naar allemaal willen ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #1537 Gepost op: 8-02-2016, 16:08:42 »
Volgende spelletjesdag in Griekenland ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Vakantie
« Reactie #1538 Gepost op: 8-02-2016, 16:12:23 »
Op kosten van HDD  ::bravo::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #1539 Gepost op: 8-02-2016, 16:21:25 »
 ::bravo::



oh.
 :(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.