Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1194057 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12300 Gepost op: 12-07-2014, 09:54:22 »
Deel 2: Een aantal van jullie heeft 2 verhaaltjes bedacht, eentje is waar, de ander niet. Welk verhaal is waar?

6: Tristan
Verhaal 1:
De gemiddelde leeftijd waarop kinderen Zwemdiploma A halen is ongeveer 6 á 7 jaar. Helaas duurde het bij mij wat langer, waarna het heel snel ging. Binnen tweeënhalve maand heb ik zowel diploma A als B behaald. Nog geen jaar later behaalde ik ook mijn Basis Zwemdiploma (de voorloper van Zwemdiploma C), waarna ik binnen een jaar ook het overlevingsbrevet STA Zilver heb behaald.
Het was maar goed ook dat ik in elk geval diploma's A en B had, want op een dag kort na het behalen van mijn STA Zilver, was ik met de scoutinggroep waar ik lid van was bezig met klein onderhoud aan de boten, die inmiddels al in het water lagen. We waren met zijn drieën en sprongen één voor één voorzichtig van de kade de steiger op, hoewel er op nog geen 50 meter afstand een trapje naar de steiger leidde, maar dat was niet "stoer" genoeg. Ik sprong ook, maar gleed echter uit en naar het schijnt maakte ik een salto achterover en verdween met een plons in water. Gelukkig kon ik mezelf redden, maar werd ik voor de zekerheid wel geholpen door mijn collega-scouts.
Sinds die bewuste dag is het door de scoutingleiding verboden om nog van de kade op de steiger te springen, maar moest iedereen gebruik maken van het trapje dat aan de kade hangt.

Verhaal 2:
Helaas heb ik niet in één keer mijn rijbewijs behaald, maar heb ik hier vier keer over moeten doen. Ik was en ben van mening dat ik van deze vier keer twee keer genaaid ben en ten onrechte ben gezakt. Bij het eerste examen ging zo'n beetje alles mis wat meer mis kon gaan, waardoor ik voor dit examen terecht was gezakt.
Het tweede examen zou ik te veel rechts hebben gehouden, waardoor ik te dicht langs geparkeerde auto's zou hebben gereden en zo risico liep dat ik de spiegels van zowel de lesauto als de geparkeerde auto's eraf kon rijden.
Het resultaat van het derde examen sloeg echt helemaal nergens op. Ik reed naar mijn mening een perfecte rit tot vlak voor de laatste, gelijkwaardige kruising bij het eindpunt. Er kwam een groep fietsende scholieren aan van links en hadden dus eigenlijk geen voorrang, maar omdat ze met van alles bezig waren, behalve met opletten in het verkeer, besloot ik ze - uit veiligheidsoogpunt - voor te laten gaan. Tijdens de evaluatie kreeg ik te horen dat omdat ik de verkeersregels niet op een juiste manier heb toegepast omdat de scholieren van links kwamn. Als ik wel was doorgereden, had ik waarschijnlijk een ingreep gehad omdat ik dan een aanrijding had kunnen veroorzaken.
Bij het vierde en laatste examen besloot ik tactisch te zijn door voor te stellen dat mijn rij-instructrice tijdens het examen op de achterbank mee te laten rijden, zodat ik mij meer op mijn gemak zou voelen.
Omdat ik mij zeer genaaid voelde bij de voorgaande examens, was dit niet de echte reden dat ik haar lied meerijden, maar puur sociale controle.
Dit examen maakte ik echter wel een grote fout door bijna te gaan spookrijden, wat dus eigenlijk wel zakwaardig is, maar toch heb ik uiteindelijk mijn rijbewijs behaald.

7: Dolfie:
1: Toen ik een klein meisje was, was ik in het bezit van een hele mooie bruine teddybeer die een bromgeluid maakte als je hem op zijn kop zette. Die beer had ik van mijn opa gekregen, en het was mijn allergrootste bezit.
Die beer ging overal mee naar toe. Op een dag was ik met beer op de step op pad gegaan. Ik kwam een vriendinnetje tegen waar ik even mee speelde, en toen ik weer naar huis wilde gaan was beer weg. Groot verdriet natuurlijk. Uiteindelijk heeft mijn vader hem teruggevonden. Hij was in de fik gestoken door een paar andere kinderen.... :(

2: Toen ik een klein meisje was, was een van mijn favoriete bezigheden: steppen. Zodra ik uit school kwam, pakte ik mijn step en was ik de hele buurt aan het rondsteppen. Totdat ik op een dag onderweg een vriendinnetje tegenkwam waar ik mee ging spelen. Step aan de kant gelegd, en lekker gespeeld. Na een uurtje wilde ik weer naar huis op mijn step: step weg. Meegenomen door een ander kindje.
Toen ik thuiskwam, was mijn moeder heel boos omdat ik zo onzorgvuldig met mijn step was omgegaan. Ik heb de step nog wel een keer teruggezien, maar omdat hij in een "slechte" buurt terecht was gekomen heb ik hem nooit meer terug durven halen.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12301 Gepost op: 12-07-2014, 09:54:45 »
8: Nieky:

1) Ik sport veel en kijk veel sport. Daarom dit eerste verhaaltje over sport. Ik kon vroeger vrij slecht tegen mijn verlies en tegen onrecht. Daarom ben ik helaas ooit bij een atletiekwedstrijd gedisqualificeerd omdat ik tegen een jurylid gezegd had dat ie poep in zijn ogen had. Waarna ik nog bozer werd na de disqualificatie en tegen iets aanschopte  ::) Wat een schattig jongetje was ik toch :D

2) Naast sporten houd ik ook van op stap gaan , dat weten de meeste mensen ook wel. Een biertje erbij, muziekje erbij. Leuk man :D. Maarja ook hier gaat het natuurlijk niet altijd goed. Toen we met vrienden op vakantie waren in Oostenrijk afgelopen zomervakantie ging het een beetje mis op een schnitzelfeest. Erg lekkere schnitzels, pullen met halve liters bier. Maarja pulletje of 2 teveel gedronken. Feest was op een camping ( Wij zaten in een huisje verderop in het dorp, Kotschag-Mouten ( of hoe je het ook schrijft ) voor de topografieliefhebbers. Maarja campingbaas waar t feest was vond dat ik een biertje teveel op had en verzocht mij en mijn vrienden ( die ook redelijk aangeschoten waren ) vriendelijk om van de camping te vertrekken  ::). Wat een schattig jongetje ben ik toch :D

9: Lucy
1. Tijdens onze schooltoneelvoorstellingen van Romeo en Julia onweerde het zo hard, dat het dak instortte. Een paar mensen gingen boven kijken en zijn met zijn allen naar beneden gedonderd! De laatste voorstelling is daardoor afgelast en er zijn zelfs mensen van school gestuurd daardoor...

2: Mijn ouders zijn zoals jullie weten gescheiden. Dit ging redelijk zonder slag of stoot, maar wel op een bijzondere manier. Ze zijn namelijk eerst uit elkaar gegaan, vervolgens na een half jaar weer bij elkaar gaan wonen om na een paar maanden definitief te gaan scheiden. Opvallend feitje: ik was boos dat ze weer bij elkaar gingen wonen!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12302 Gepost op: 12-07-2014, 09:55:20 »
10: Swifty:
1. Op verzoek vanwege een ander spel weggehaald.
_______________

2. Jaren terug stond ik op de motorbeurs een poosje te praten met de 2 hoofdredacteurs van het motorblad KicXstart. We hadden het over het testrijden op motoren, en ik gaf bij ze aan dat ik dat best wel zou willen doen. Ik vind het wel leuk om stukjes te schrijven, en ik hou van motorrijden, zo zou ik 2 hobby's kunnen combineren. De mannen noteerden mijn telefoonnummer, en ik zou misschien wel van ze horen.
Maanden gingen voorbij, en ik was eigenlijk alweer vergeten dat ze mijn nummer hadden, tot ze ineens belden. Ze hadden de beschikking over een aantal motoren die vaak door vrouwen gekocht werden, en ze vroegen me of ik er belangstelling voor had om een weekendje met ze mee naar Duitsland te gaan, om deze motoren te testen. Het weekendje zou op hun kosten zijn, als tegenprestatie werd van mij een redactioneel verslag daarvan verwacht, voor publicatie, en als eea zou bevallen, zou ik op freelancebasis een keer of 10 per jaar een dergelijke opdracht voor hen kunnen vervullen.
Hier had ik natuurlijk wel oren naar, en na snel vrije dagen geregeld te hebben ben ik met ze op pad gegaan. Het weekendje was erg geslaagd, het was superleuk om op drie motoren te mogen proefrijden, zeker in Duitsland, en het was ook erg leuk om er een verslag van te maken. Ik was dan ook supertrots dat mijn stuk zes weken later in het blad verscheen.
Blijkbaar was het de hoofdredactie ook bevallen, want na de publicatie namen ze contact met me op met een voorstel voor samenwerking. Ik zou acht tot tien keer per jaar een dag de beschikking krijgen over een motor, om daarmee te testrijden. Van iedere motor zou ik een verslag moeten schrijven wat goed genoeg moest zijn om direct te publiceren. Hiervoor zou ik dan een vergoeding krijgen. Omdat zij van importeurs en fabrikanten afhankelijk zijn, was het moeilijk om vooraf te bepalen welke dagen dit zouden zijn. En ook al zou het regenen, ik zou die dag op pad moeten, en steeds binnen tien dagen mijn stuk af moeten hebben. Ik heb na lang wikken en wegen besloten om toch het voorstel maar af te wijzen, vooral omdat het lastig is om 10x per jaar zomaar vrij te kunnen nemen, en omdat ik de vergoeding niet hoog genoeg vond daarvoor. Jammer, want het was wel een heel erg leuk bijbaantje geweest....
« Laatst bewerkt op: 8-06-2021, 22:17:41 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12303 Gepost op: 12-07-2014, 09:55:40 »
11: Ycaris:
1. Op de lagere school had ik een verzonnen vriendinnetje (Sanne) waar ik mee speelde als ik eenzaam was. Als ik op de fiets zit babbel ik nog wel eens met haar.

2. Als klein kind ben ik bijna verdronken in de sloot voor ons huis. Een medewerker van mijn vader heeft mij toen gered.

12: LdH
1. Op vakantie in Zweden ben ik samen met mijn vader gaan roeien op een meertje. Plotseling betrok de hemel en werd het binnen notime pikzwart. Mijn moeder en zus waren natuurlijk ongerust en stapten in de auto en zochten zich een ongeluk naar ons. Maar ja, wij waren al lopend naar de camping gekomen.

2. Ik ben anderhalf jaar lang verliefd geweest op een Oostenrijks meisje. Ik had haar ontmoet op een camping bij Cambridge in Engeland. Helaas leek het maar eventjes te duren, aangezien zij na pak m beet anderhalve week weer terug gingen naar Oostenrijk. Toeval was dat ook wij nog een weekje door gingen naar Oostenrijk. En wat schetst onze verbazing: op de camping die wij bezochten stond de familie van mijn latere penvriendin. Ik heb zeker anderhalf jaar met haar gepend, en was eigenlijk wel een beetje verliefd op haar. Helaas, Wenen was nogal ver.

13: TimvDons
Verhaaltje 1: 2 jaar terug, toen ik op vakantie ging naar Curaçao moesten wij een tussenlanding maken op Sint-Maarten. Tijdens de reis naar Sint-Maarten was de stoel aan de andere kant van het gangpad leeg .Wij vlogen eenmalig in de business class en in Sint-Maarten stapte Robert ten brink in die op die desbetrevende stoel ging zitten. Ik heb dus anderhalf uur bijna letterlijk naast Robert Ten Brink in een vliegtuig gezeten.

Verhaaltje 2: Tijdens mijn vakantie in Curaçao heb ik gezwommen met dolfijnen. En niet dolfijnen die in het Sea aquarium wonen in Curacao, maar wilde dolfijnen die leven in de buurt van het kleine eilandje Klein Curacao.

Schattingsvraag: Hoelang km lang is Route 66

Succes Fabiann & Bjorrn, vergeten jullie de antwoorden niet weer via de PM te versturen naaar zowel LdH als mij?
« Laatst bewerkt op: 12-07-2014, 09:57:18 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12304 Gepost op: 12-07-2014, 13:18:29 »
Waar zijn mijn verhaaltjes? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12305 Gepost op: 12-07-2014, 13:22:17 »
ongeschikt geacht voor mensen onder de 18 ? #dtv ???
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12306 Gepost op: 12-07-2014, 13:23:18 »
ongeschikt geacht voor mensen onder de 18 ? #dtv ???
::rofl::

Nee ik heb erg mijn best gedaan ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12307 Gepost op: 12-07-2014, 13:24:18 »
Waar zijn mijn verhaaltjes? ???
Heb je ze soms alleen naar Tim gestuurd? Ik heb namelijk helaas jouw verhaaltjes niet binnen gekregen. (ik heb nog eens nagekeken, maar ze staan niet in mijn mailbox) Maar als je wilt mag je ze hier nog wel plaatsen als nummer 14...

Mochten Fabiann en Bjorrn ze nog op tijd zien, mogen ze die er ook nog bij beantwoorden. Stuur dan wel nog even het antwoord, welke waar is en welke niet, even naar ons op!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12308 Gepost op: 12-07-2014, 13:27:07 »
14: D*N

Verhaaltje 1:
Deze gebeurtenis was ongeveer een week geleden. Er was een bbq voor alle mentoren van de hele school. Ik ben mentor papa en er was gratis eten dus ik ga natuurlijk heen. Kom ik opeens iemand tegen van de middelbare school die ook in Nijmegen studeert en ook mentor is. Ik wist niet eens dat diegene überhaupt in Nijmegen zat. Kwam omdat ze na de havo nog vwo ging doen. Dus toen gingen we samen wat eten en jongens kijken (voor haar rustig maar jespie ;D), want er waren best wat knappe jongens daar :-X.

Verhaaltje 2:
Deze gebeurtenis speelde zich af in Disneyland heel wat jaren geleden. Ik was in Disneyland met mijn ouders en zusje en die wouden graag in een nogal heftige achtbaan. Ik was nog wat jonger en angstiger dus ik durfde niet en had net een leuk disney piano boek gekocht. Dus ik besloot in een restaurantje dichtbij te gaan zitten. Toen mijn ouders en zusje weer uit de achtbaan komen zat ik nog in het restaurantje gewoon lekker te bladeren enz. Tot ik mijn moeder zie zwaaien voor het raam.....is het restaurantje gesloten met mij nog binnen. Uiteindelijk ben ik er wel weer uitgekomen hoor ;D.



Ik had ze speciaal midden in de nacht nog bedacht voor jullie dus beetje zonde om ze niet te gebruiken  :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12309 Gepost op: 12-07-2014, 13:28:55 »
allebei bedacht ::oink::

je maakt er weer een zooitje van D*N ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12310 Gepost op: 12-07-2014, 13:32:32 »
Bedankt, D*N!

Dus Fabiann en Bjorrn, opgave 14 van D*N hoort er ook nog bij!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12311 Gepost op: 12-07-2014, 13:36:23 »
allebei bedacht ::oink::

je maakt er weer een zooitje van D*N ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12312 Gepost op: 12-07-2014, 13:59:28 »
Waar zijn mijn verhaaltjes? ???

Mijn fout, helemaal vergeten. Mijn excuses ::schaam::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12313 Gepost op: 12-07-2014, 14:17:47 »
Ik mis mijn vraag ook klopt dat? :) of hebben jullie een keuze gemaakt uit alle ingezonden vragen?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12314 Gepost op: 12-07-2014, 14:27:43 »
Ik vervang Nieky even:


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12315 Gepost op: 12-07-2014, 15:49:09 »
Ik mis mijn vraag ook klopt dat? :) of hebben jullie een keuze gemaakt uit alle ingezonden vragen?
Ik heb jouw vraag ook niet... Maar: zet hem gewoon ook maar hier neer! Als Fabiann en Bjorrn nog kijken mogen ze die ook nog beantwoorden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12316 Gepost op: 12-07-2014, 15:52:37 »
Ik heb jouw vraag ook niet... Maar: zet hem gewoon ook maar hier neer! Als Fabiann en Bjorrn nog kijken mogen ze die ook nog beantwoorden!
Ik heb 'm naar jullie beiden gestuurd hoor. Maar goed mijn vraag:

Boogschieten is in Nederland niet bepaald een bekende sport. In 2012 baarde een Nederlandse Handboogschieter, die eerder ook al Europees kampioen werd, tijdens de Olympische spelen van Londen opzien door een fantastisch toernooi. Tot ieders verbazing haalde hij de vierde plaats op dit onderdeel, maar wat is zijn naam?


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12317 Gepost op: 12-07-2014, 15:53:55 »
Dus, Fabiann en Bjorrn: deze vraag mogen jullie ook nog beantwoorden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12318 Gepost op: 12-07-2014, 16:30:27 »
Sorry, mijn verhaaltjes zijn er even bij ingeschoten
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12319 Gepost op: 12-07-2014, 18:06:38 »
Wat een karwei  :o
Is het mogelijk dat ik de antwoorden van deze opdracht morgen inlever net als de opdracht die morgen erbij komt?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.