Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1192958 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12360 Gepost op: 21-07-2014, 18:49:33 »
 ::oink::  ::oink:: ::oink::

 ::feest:: ::feest:: ::feest::
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12361 Gepost op: 21-07-2014, 18:49:38 »
Felicitaties aan mijn opvolger, goed gespeeld! ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12362 Gepost op: 21-07-2014, 18:50:13 »
Beste finalisten,

Helaas voor Bjorrn is het beslist. Maar dat betktent natuurlijk niet dat we vraag 5 niet gaan beantwoorden...
En het is nog wel mijn favoriete vraag, de lijstjesvraag...
Deze keer doe ik het eens andersom. Eerst geef ik de mogelijke antwoorden (let wel, bij de meeste vragen zijn meerdere antwoorden mogelijk), en dan jullie antwoorden!

De vragen en antwoorden:
Deze antwoorden zijn sowieso goed; andere antwoorden moeten we even nakijken. Er zijn er namelijk vast nog wel meer te bedenken bij sommige thema's
Vraag 1: BIOLOGIE: noem zoveel mogelijk katachtigen/roofkatten. Het gaat hier om de hoofdsoorten, dus geen rassen.
Caracal, Goudkat, Marmerkat, Wilde kat/huiskat, Ocelot, Serval, Lynx, Tijgerkat, Poema, Jachtluipaard, Nevelpanter, Leeuw, Tijger, Panter, Jaguar, Sneeuwpanter

Vraag 2: MUZIEK: Noem zoveel mogelijk acts die sinds 1999 in de top 10 van de Radio2 Top2000 hebben gestaan.
Queen, Eagles, Deep Purple, Led Zeppelin, Meatloaf, Beatles, John Lennon, The Rolling Stones, Simon & Garfunkel, Procol Harum, Guns 'n Roses, The Animals, Dire Straits, Billy Joel, The Alan Parsons Project, The Doors, Boudewijn de Groot, Coldplay, U2, Pink Floyd, Metallica, Ramses Shaffy en Liesbeth List, Ramses Shaffy, Adele, Bruce Springsteen

Vraag 3: REIZEN: Noem zoveel mogelijk niet-Europese vliegmaatschappijen die een lijndienstverbinding met Schiphol hebben. Geen chartermaatschappijen, wel seizoensgebonden en vrachtmaatschappijen.
United, Delta, US, Air Transat, Suriname Air, TACV Cabo Verde, Air Arabia, Royal Air Maroc, Tunis Air, EgyptAir, Kenyan Airways, Royal Jordanian, El Al, Arkia, Israir Airines, Etihad, Emirates, Iran Air, Zagrosjet Air Astana, Singapore Air, Malaysian, Cathay Pacific, Garuda, Eva Air, China Air, China Southern, China Eastern, Korean
Vracht: Saudi Arabian, China Cargo, FedEx, Kalitta, LAN, MASKargo, Nippon Cargo, Qatar Airways, Thai, TMA, Yangtze River Express

Vraag 4: ECONOMIE: Noem zoveel mogelijk plaatsen in Nederland en België met een Ikea-verstiging.
Nederland: Amersfoort, Amsterdam, Barendrecht (Rotterdam), Breda, Delft, Duiven (Arnhem), Eindhoven, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, Utrecht
België: Anderlecht (Brussel), Arlon, Gent, Hognoul (Luik), Wilrijk (Antwerpen), Zaventem
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12363 Gepost op: 21-07-2014, 18:50:28 »
Vraag 5: SPELLETJES: Noem zoveel mogelijk personen, wapens en kamers van het spelletje Cluedo.
Kolonel van Geelen (Colonel Mustard), Professor Pimpel (Professor Plum), Dominee Groenewoud (Reverend Green), Mw. Blaauw van Draet (Mrs. Peacock), Rosa Roodhart (Miss Scarlett), Mw. de Wit (Mrs. White), Revolver, Dolk, Touw, Kandelaar, Loden pijp, Engelse sleutel, Keuken, Balzaal, Serre, Eetkamer, Kelder, Biljartkamer, Bibliotheek, Zitkamer, Hal, Studeerkamer

Vraag 6: SPORT: Noem zoveel mogelijk tegenstanders van het Nederlands mannenelftal (voetbal) die op het moment dat Nederland ertegen speelde geen lid waren van de UEFA (Europese voetbalbond).
Argentinië, Australië, Brazilië, Cameroun, Canada, Chili, China, Colombia, Costa Rica, Curacao, Ecuador, Egypte, Ghana, Groot Brittannië, Indonesië, Iran, Israel, Ivoorkust, Japan, Marokko, Mexico, Nederlandse Antillen, Nigeria, Paraguay, Peru, Saoedi Arabië, Suriname, Thailand, Tunesië, Uruguay, Verenigde Staten, Zuid Afrika, Zuid Korea

Vraag 7: KONINKLIJK HUIS: Noem zoveel mogelijk koningen/koniginnen van Europese naties vanaf 1900. Let op: geen echtgenoten)
(in geval toevoegingen als II of VII telt de naam alleen ook wel...) (Nederland) Emma, Wilhelmina, Juliana, Beatrix, Willem Alexander, (België) Leopold II, Albert I, Leopold II, Boudewijn, Albert II, Filip, (Engeland) Victoria, Edward VII, George V, Edward VIII, George VI, Elizabeth II, (Denemarken) Christiaan IX, Frederik VIII, Christiaan X, Frederik IX, Margaretha II, (Noorwegen) Oscar II, Haakon VII, Olaf V, Harald V, (Spanje) Maria Christina van Oostenrijk, Alfons XIII, Juan Carlos I, Felipe VI, (Zweden) Gustaaf V, Gustaaf VI Adolf, Karel XVI Gustaaf (Daarnaast nog de koningen van landen die geen koningshuis meer hebben...)

Vraag 8: RADIO & TV: Noem zoveel mogelijk tv-series van vroeger en nu die zich (grotendeels) afspelen in New York.
CSI NY, Law & Order, Law & Order Criminal Intent, Law & Order SVU, Gossip Girl, King of Queens, The Nanny, The Cosby Show, Who's the Boss?, Unforgettable, NYPD Blues, Cagney & Lacey, Third Watch, Sex & The City, Hill Street Blues, Castle, 666 Park Avenue, The Sopranos, Felicity, White Collar, The Whole Truth, Person of Interest, Without a Trace, The Unusuals, Suits

Vraag 9: TRANSPORT: Noem zoveel mogelijk Europese steden met een Metrosysteem.
Yerevan, Brussel, Sofia, Kopenhagen, Berlijn, Essen, Frankfurt, Hamburg, Keulen, München, Neurenberg/Fürth, Wuppertal, Helsinki, Lyon, Marseille, Parijs, Rennes, Rijsel/Lille, Toulouse, Tbilisi, Athene, Boedapest, Brescia, Catania, Genua, Milaan, Napels, Rome, Turijn, Amsterdam, Rotterdam, Oslo, Charkov, Dnjeprpetrovsk, Kiev, Kryvy Rih, Wenen, Warschau, Lissabon, Porto, Boekarest, Jekaterinburg, Kazan, Moskou, Nizhni Novgorod, Novosibirsk, Samara, Sint Petersburg, Barcelona, Bilbao, Madrid, Malaga, Palma de Mallorca, Sevilla, Valencia, Adana, Ankara, Bursa, Istabul, Izmir, Praag, Glasgow, Londen, Newcastle, Minsk, Stockholm, Lausanne

Vraag 10: AARDRIJKSKUNDE: Noem de qua inwonertal 25 grootste steden van de Verenigde Staten. (op 1 juli 2006)
New York, Los Angeles, Chicago, Houston, Phoenix, Philadelphia, San Antonio, San Diego, Dallas, San Jose, Detroit, Jacksonville, Indianapolis, San Fransisco, Columbus, Austin, Memphis, Fort Worth, Baltimore, Charlotte, El Paso, Boston, Seattle, Washington, Milwaukee
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12364 Gepost op: 21-07-2014, 18:51:01 »
Dan nu jullie antwoorden:

Vraag 1:
Bjorrn: Leeuw, tijger, luipaard, poema, panter, jaguar
Fabiann: Hyena, tijger, poema, lynx, Bengaalse tijger, witte tijger, huiskat, wilde kat, ...
Eens kijken, de dikgedrukte anttwoorden zijn juist. De hyena had ik zelf als hondachtige verwacht, maar hij schijnt inderdaad eerder een katachtige te zijn, en is dus goed! De tijgers vallen onder 1 soort, en is dus eenmaal goed en eenmaal fout. Score deze vraag: 6-6
Stand: Bjorrn-Fabiann: 1-1

Vraag 2:
Bjorrn: Adele, Queen, Coldplay, The Beatles, meer weet ik er niet
Fabiann: Queen, Coldplay, Anouk, The Eagles, Boudewijn de Groot, Marco Borsato, Robbie Williams, ...
Geen Anouk, en verrassend genoeg ook geen Robbie Williams of Anouk. Score deze vraag: 4-1
Stand: Bjorrn-Fabiann: 2-1

Vraag 3:
Bjorrn: Malysië ailines, daar las ik net iets over op Facebook, verder weet ik niks.
Fabiann: American Airlines, Malaysian Airlines, Emirates, Delta Airlines, ...
Lage scores, maar wel allemaal goed. Score deze vraag: 1-4
Stand: Bjorrn-Fabiann: 2-2

Vraag 4:
Bjorrn: Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Heerlen, Den Haag, Utrecht, Groningen, Antwerpen, Brussel, Genk
Fabiann: Amsterdam, Haarlem, Groningen, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Zwolle, Zeist, Tilburg, ...
Delft is geen Den Haag. Zwolle is helaas nog niet open, maar die zal ik je niet in mindering brengen. Score deze vraag: 4-0
Stand: Bjorrn-Fabiann: 3-2

Vraag 5:
Bjorrn: geen antwoord...
Fabiann: Butler, mes, hamer, keuken, woonkamer, slaapkamer, badkamer, balkon, kelder, zolder, hal, tuin, tuinman, ...
Je hebt geluk Fabiann, aangezien Bjorrn deze vraag niet beantwoord heeft, verliest hij automatisch deze vraag.
Stand: Bjorrn-Fabiann: 3-3

Vraag 6:
Bjorrn: Argentinië, Brazilie, Uruguay, Chili, Australie, Costa Rica.
Fabiann: Brazilië, Argentinië, Costa Rica, Mexico, Ghana, Ivoorkust, Japan, Australië, Uruguay, Chili, Nieuw-
Zeeland, ...
Nederland heeft helaas nog nooit tegen Nieuw Zeeland gespeeld. De dames overigens wel, maar dat terzijde. Score deze vraag: 6-9
Stand: Bjorrn-Fabiann: 3-4

Vraag 7:
Bjorrn: Beatrix, Elisabeth van Engeland, Juliana, Wilhelmina, Willem I, Willem II, Willem III
Fabiann: Willem-Alexander, Beatrix, Wilhelmina, Juliana, Elizabeth, Albert, Philip, Juan Carlos, Carl Gustaf, ...
Willem I, II en II zijn allemaal van de 19de eeuw... Score deze vraag: 1-9
Stand: Bjorrn-Fabiann: 3-5

Vraag 8:
Bjorrn: CSI
Fabiann: CSI: New York, Law and Order, Friends, America's Next Top Model, ...
Ik vind America's Next Top Model geen serie, maar aangezien het een twijfelgeval is zal ik hem niet in mindering brengen. Score deze vraag: 1-3
Stand: Bjorrn-Fabiann: 3-6

Vraag 9:
Bjorrn: Amsterdam, Parijs, Madrid, Barcelona, Brussel, Berlijn, London
Fabiann: Amsterdam, Londen, Parijs, Berlijn, Moskou, Milaan, Rome, Madrid, Valencia, ...
Wat? Niemand Rotterdam? Dat zou jullie eigenlijk allebei een punt moeten kosten... Maar goed, dat zullen we maar niet doen... Score deze vraag: 7-9
Stand: Bjorrn-Fabiann: 3-7

Vraag 10:
Bjorrn:  New York, LA, Miami, Washinton
Fabiann: New York City, Los Angeles, Miami, Chicago, Houston, Boston, Las Vegas, San Diego, San Francisco, Seattle, Dallas, Pittsburgh, Detroit, Philadelphia, Arlington...
Verrassend genoeg staan Miami, Las Vegas en Pittsburgh (net als Arlington) buiten de top 25! Score deze vraag: 2-7

En daarmee wint Fabiann ook de laatste vraag met 8-3! En het geheel met 4-1!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12365 Gepost op: 21-07-2014, 18:51:17 »
Gefeliciteerd Fabian ::bravo::

Niek waar heb jij tegen aan geschopt ? #dtv
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12366 Gepost op: 21-07-2014, 18:51:43 »
En met 4-1 voor Fabiann hebben we de winnaar van 2014! Gefeliciteerd!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12367 Gepost op: 21-07-2014, 19:08:01 »
Gefeliciteerd Faab ::bravo::

En Bjorn ook supergoed gedaan :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12368 Gepost op: 21-07-2014, 19:08:07 »
Gefeliciteerd Faab  ::bravo:: en goed gespeeld bjornie ::hug::.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12369 Gepost op: 21-07-2014, 19:10:03 »
Gefeliciteerd fabiann!!  ::ok::
Zeer verdiend, had niet verwacht dat ik zover zou komen dus ben heel trots en tevreden  :)
Nadat ik alle vragen had beantwoord had ik echt niet meer verwacht dat ik nog zou winnen dus dat ene puntje had ik al niet verwacht  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12370 Gepost op: 21-07-2014, 19:14:55 »
Nogmaals gefeliciteerd met je overwinning Fabiann ::ok:: En jij ook gefeliciteerd met je 2de plek Bjorrn

Namens LDH wil ik jullie allemaal bedankt voor het meedoen aan de Zwakste Schakel. Hopelijk hebben jullie ervan genoten. En ook voor de mensen die meegelezen hebben, leuk dat jullie mee hebben gelezen ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12371 Gepost op: 21-07-2014, 19:16:18 »
Van harte gefeliciteerd Fabian! ::bravo::

En Bjorn, erg goed gespeeld ::ok:: ::ok::

Tim en LdH, dank voor de organisatie, het was een hele leuke ronde :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12372 Gepost op: 21-07-2014, 19:17:58 »
Oh ja tim en ldh natuurlijk ook top gedaan ::ok::

Vooral timmie voor z'n eerste keer :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12373 Gepost op: 21-07-2014, 19:28:59 »
Ohja heel erg bedankt voor het organiseren Tim en Ldh  ::bravo::
Prima gedaan allebei  ::ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12374 Gepost op: 21-07-2014, 19:35:12 »
En ook voor de mensen die meegelezen hebben, leuk dat jullie mee hebben gelezen ::ok::
Lezen en bemoeien zijn hobby's van mij ::pinokkio::.

Ook goed gedaan Timmie en Ldhtje ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12375 Gepost op: 21-07-2014, 20:13:44 »
Gefeliciteerd Fabiann ! Verdiend, Bjorrnie maakte de rondes hiervoor natuurlijk schandalige fouten :(

Grapje Bjorrn, je hebt het supergoed gedaan !  ::bravo::

Gefeliciteerd Fabian ::bravo::

Niek waar heb jij tegen aan geschopt ? #dtv

Dat doet er niet toe ::)
Ik was gefrustreerd door gekwetste hormonen die dag :(
Wel een wonder dat ik eindelijk een keer mensen om te tuin heb geleid met mijn verhaal
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12376 Gepost op: 21-07-2014, 20:57:17 »
Feli Faab!! ::bravo::

En goed gedaan Bjornie, jammer maar helaas ::hug::
Mooi spel, Tim & LdH! Was leuk om te volgen ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12377 Gepost op: 21-07-2014, 22:11:10 »
Gefeliciteerd Fabiann  ::bravo:: ::ok::

Bjorrn, opvolger als nummer 2, geweldig gespeeld en wie weet een opmaat naar nog meer goede prestaties? :)  ::bravo::

En tot slot, Tim en LdH dank voor de organisatie, top gedaan, leuke rondes ook bedacht steeds  ::ok:: (en kleine foutjes maken is echt niet erg he! :)) 40€ :P

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12378 Gepost op: 21-07-2014, 22:38:35 »
Waarschijnlijk komen der nog betere prestaties ja  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #12379 Gepost op: 21-07-2014, 22:43:23 »
Bjorrn jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je 2e plek, goed gedaan! ::bravo::

En LdH en Tim ook bedankt!  ::bravo::