Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1205250 keer)

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4260 Gepost op: 16-06-2011, 14:53:48 »
LDH'tje jij bent geschiedenis freak wat betekend dit eigenlijk ::rofl:: segregationistische regimes
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4261 Gepost op: 16-06-2011, 14:56:46 »
LDH'tje jij bent geschiedenis freak wat betekend dit eigenlijk ::rofl:: segregationistische regimes
Geschiedenisfreak is overdreven (ik heb er geeneens eindexamen ingedaan... wat wel jammer was, want zonder te leren had ik al een ruime voldoende voor het examen...) Maar dat woord? Ik heb het even opgezocht en het heeft betrekking op 'scheiding'!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4262 Gepost op: 16-06-2011, 15:10:20 »
De eerste vraag van de zevende ronde is voor: Roflmonster!
Voor: 20 Euro
Categorie: Sport

De Olympische Spelen zijn in het verleden regelmatig getroffen door boycots. Schrijf 5 van de grootste en bekendste boycots op. Geef daarbij ook op om welke land(en) het ging en wat de aanleiding was. Let op: het gaat dus om de grote en bekende boycots!



De Olympische Zomerspelen 1956 in Melbourne, Canada waren de eerste die effectief werden geboycot. Nederland, Spanje en Zwitserland weigerden deel te nemen wegens de repressie door de Sovjet-Unie van Hongarije tijdens de Hongaarse Opstand. Cambodja, Egypte, Irak en Libanon namen niet deel wegens de Suezcrisis.

Een groot aantal Afrikaanse landen dreigde ermee niet deel te nemen aan de Olympische Zomerspelen 1972, München en de Olympische Zomerspelen 1976, Montréal om het IOC te verplichten Zuid-Afrika en Rhodesië uit te sluiten wegens hun segregationistische regimes. Nieuw-Zeeland trachtten zij ook te laten uitsluiten omdat hun nationaal rugby-team een aantal wedstrijden had betwist in Zuid-Afrika. Het IOC bande Zuid-Afrika en Rhodesië maar weigerde Nieuw-Zeeland uit te sluiten omdat rugby geen olympische sport was.
De Afrikaanse landen voerden hun dreigement uit. Guyana en Irak sloten zich bij hen aan in een door Tanzania geleide terugtrekking van de Spelen in Montréal, ondanks dat enkele van hun atleten al hadden deelgenomen.

Taiwan besloot ook deze Spelen (1976, Montréal) te boycotten wegens de druk die China uitoefende op het organiserend orgaan in Montréal om de delegatie van Taiwan niet te laten deelnemen onder de naam Republiek van China zoals Taiwan zich officieel noemt. Taiwan weigerde een compromis te aanvaarden waarbij ze wel hun volkslied en vlag mochten gebruiken maar onder een andere naam. Taiwan keerde pas in 1984 terug naar de spelen onder de naam Chinees Taipei met een andere vlag en volkslied.

In 1980 en 1984 boycotten de Koude Oorlogopponenten (Verenigde Staten en de Sovjet Unie (Rusland)) elkaars Spelen. Vijfenzestig landen boycotten de Olympische Zomerspelen 1980 in Moskou, Sovjet Unie (Rusland) vanwege de Sovjet-invasie van Afganistan. Hiermee werd het aantal deelnemende landen teruggebracht tot 81, het laagste aantal sinds 1956. De Sovjet-Unie, op haar beurt, boycotte de Olympische Zomerspelen 1984 in Los Angeles, Verenigde Staten. Veertien oostbloklanden volgden met uitzondering van Roemenië. Hun motivatie was dat de veiligheid van hun atleten niet door de V.S. kon worden gewaarborgd en de Amerikanen door hun overheid werden aangezet tot een hetze tegen de Sovjet-Unie. Zij organiseerden hun eigen spelen, de zogenaamde Vriendschapsspelen in juli en augustus.

Ik dacht aan zoiets dat dat wel geod was.
 
« Laatst bewerkt op: 16-06-2011, 15:33:33 door Roflmonster »
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4263 Gepost op: 16-06-2011, 15:15:15 »
Gefeliciteerd, Rofl! Dat is goed, en ook de 2 (in mijn ogen) belangrijke jaren zaten ertussen! Ik had 1980 en 1984 in gedachten!

De volgende vraag is voor Daisy. Ga je de 20 Euro banken, of ga je door voor de vraag  van 50 Euro? Je vraag komt uit de categorie: transport...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4264 Gepost op: 16-06-2011, 15:16:01 »
Trouwens, die segregationistische regimes waar jij op doelde, had hier te maken met de rassenscheiding in die landen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4265 Gepost op: 16-06-2011, 15:21:52 »
Grappig. Over de Olympische Boycots heb ik afgelopen weekend nog gelezen op Wikipedia. Deel wist ik me zelfs nog te herinneren.

Transport en Daisy... dat wordt toch geen vraag over vliegtuigen?  :P
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4266 Gepost op: 16-06-2011, 15:29:41 »
Grappig. Over de Olympische Boycots heb ik afgelopen weekend nog gelezen op Wikipedia. Deel wist ik me zelfs nog te herinneren.

Transport en Daisy... dat wordt toch geen vraag over vliegtuigen?  :P
Toch wel, alleen dan op een andere manier dan je zou verwachten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4267 Gepost op: 16-06-2011, 15:34:21 »
Gefeliciteerd, Rofl! Dat is goed, en ook de 2 (in mijn ogen) belangrijke jaren zaten ertussen! Ik had 1980 en 1984 in gedachten!

De volgende vraag is voor Daisy. Ga je de 20 Euro banken, of ga je door voor de vraag  van 50 Euro? Je vraag komt uit de categorie: transport...

eerlijk gezegd vind ik de jaren 1972/1976 belangrijker want daar gaat het over discriminatie, en dat vind ik veel erger.
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4268 Gepost op: 16-06-2011, 15:37:59 »
Tuurlijk is disciminatie belangrijk! Maar de boycot van het Westen in 1980 en van het Oostblok in 1984 hebben veel meer impact gehad in de wereld!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4269 Gepost op: 16-06-2011, 15:39:39 »
even tussen door  ::feest:: GESLAAGD ::feest::
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4270 Gepost op: 16-06-2011, 15:44:34 »
even tussen door  ::feest:: GESLAAGD ::feest::

Proficiat

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4271 Gepost op: 16-06-2011, 15:47:48 »
Dankje :D
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4272 Gepost op: 16-06-2011, 16:01:00 »
even tussen door  ::feest:: GESLAAGD ::feest::
Gefeliciteerd! ::feest:: ::cheerleader:: ::confettie:: ::cheerleader:: ::feest::
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4273 Gepost op: 16-06-2011, 16:48:12 »
Gefeliciteerd  :)

Allemaal 8en en 9s?  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4274 Gepost op: 16-06-2011, 17:39:07 »
Gefeliciteerd  :)

Allemaal 8en en 9s?  ;)
zevens ook goed? :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4275 Gepost op: 16-06-2011, 17:57:55 »
naaiers ::tandpastasmiley::
ik dacht eerst dat ik gewoon mijn vrijstelling in kon zetten maar toen zei ldh dat hij ineens maar 2 afleveringen geldig was,
ik dacht dat niekypsv gewoon op rofl ging stemmen, en hoeg wist je het D*N??
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4276 Gepost op: 16-06-2011, 18:01:02 »
naaiers ::tandpastasmiley::
ik dacht eerst dat ik gewoon mijn vrijstelling in kon zetten maar toen zei ldh dat hij ineens maar 2 afleveringen geldig was,
ik dacht dat niekypsv gewoon op rofl ging stemmen, en hoeg wist je het D*N??
:;rofl:: Jij verraade ons :P.
daar was ik gelukkig op tijd achter gekomen anders had ik op roflmonster gestemd :o.
de vrijstelling was wel 3 rondes geldig :P.
ronde 3,4 en 5 ( exit luckyrik, swifty en HDD).
Had ik allemaal uitgezocht ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4277 Gepost op: 16-06-2011, 18:03:05 »
ja, maar wist je dat ik jullie verraade??
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4278 Gepost op: 16-06-2011, 18:06:07 »
verraadde? :O En heb je die vrijstelling nou gebruikt hesso? Kan iemand me uitleggen wat er nou is xD
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4279 Gepost op: 16-06-2011, 18:09:00 »
wij hadden een complotje, maar toen dacht ik.. ik moet iemand van roflmonster en D*N eruit hebben voor de laatste 4, anders wordt ik eruit gestemd. Dus heb ik Daisy benaderd of zei wou stemmen op Roflmonster zodat zij afviel. Ik dacht met de nadruk op dacht, dat niekypsv sws aan mijn kant stond, dus dan hadden we 3 stemmen voor Roflmonster en dan zou ze af zijn. Voor de zekerheid heb ik mijn vrijstelling ingezet, maar toen PMde LDHmolletje mij in een x dat die maar 3 rondes geldig was, wat ik dus niet wist, en ja de rest dat weet je wel
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth