Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1205426 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4280 Gepost op: 16-06-2011, 18:14:22 »
Tja, zo zie je maar dat complotjes ook in jou nadeel kunnen gaan wereken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4281 Gepost op: 16-06-2011, 18:32:11 »
ja, en zelfs vrijstellingen ::rofl::
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4282 Gepost op: 16-06-2011, 18:33:14 »
sorry sorry sorry !

Maar het belangrijkste nieuws van vandaag !

IK BEN GESLAAGD :D met alleen maar 7vens en één 8  ;D
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4283 Gepost op: 16-06-2011, 18:40:34 »
Ook jij gefeliciteerd
Ich bin ein Bärliner!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4284 Gepost op: 16-06-2011, 19:00:52 »
wij hadden een complotje, maar toen dacht ik.. ik moet iemand van roflmonster en D*N eruit hebben voor de laatste 4, anders wordt ik eruit gestemd. Dus heb ik Daisy benaderd of zei wou stemmen op Roflmonster zodat zij afviel. Ik dacht met de nadruk op dacht, dat niekypsv sws aan mijn kant stond, dus dan hadden we 3 stemmen voor Roflmonster en dan zou ze af zijn. Voor de zekerheid heb ik mijn vrijstelling ingezet, maar toen PMde LDHmolletje mij in een x dat die maar 3 rondes geldig was, wat ik dus niet wist, en ja de rest dat weet je wel

Whuaha eignelijk was jij alleen maar meer bijzaak in ons complotje nu het allemaal toch al openbaar is, je was er toch wel uitgevlogen ::rofl::
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4285 Gepost op: 16-06-2011, 19:08:40 »
Ik bank niet ::ohno::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4286 Gepost op: 16-06-2011, 19:13:48 »
Whuaha eignelijk was jij alleen maar meer bijzaak in ons complotje nu het allemaal toch al openbaar is, je was er toch wel uitgevlogen ::rofl::
Tja, dat idee had ik al... Maar goed, dat kan een gevolg zijn van een complot! Al geeft deze exit wel weer een interessante draai aan dit spel!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4287 Gepost op: 16-06-2011, 19:17:31 »
Whuaha eignelijk was jij alleen maar meer bijzaak in ons complotje nu het allemaal toch al openbaar is, je was er toch wel uitgevlogen ::rofl::
bijzaak?
nou bedankt ::rofl::
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4288 Gepost op: 16-06-2011, 19:19:50 »
De tweede vraag van de zevende ronde is voor: Daisy!
Voor: 50 Euro
Categorie: Transport

Een vliegtuigramp is nooit leuk, maar som komen er wel goede verbeteringen uit voor, waardoor het vliegverkeer weer een stapje veiliger is geworden. Noem 5 van die verbeteringen op veiligheidsgebied die het gevolg waren van een vliegramp. Geef daarbij de vliegramp (met datum) en welke verbetering (met korte omschrijving) die ramp uiteindelijk opleverde!

Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4289 Gepost op: 16-06-2011, 19:39:58 »
Dit ligt wel in mijn vakgebied, maar dit moet ik ook echt opzoeken. Je wordt spontaan depressief als je alles leest. ::ohno:: Als ik een antwoord heb zal ik het posten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4290 Gepost op: 16-06-2011, 19:46:42 »
Ik kwam ook op deze vraag door Air Crash Investigation... Je zou spontaan niet meer in een vliegtuig stappen als je al die ongelukken ziet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4291 Gepost op: 16-06-2011, 20:46:15 »
bijzaak?
nou bedankt ::rofl::
achja zo heb je mij ook gebruikt achteraf want je had ook D*N eruit kunnen gooien,
was grappiger geweest, de complotjesmeester uitgooien
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4292 Gepost op: 16-06-2011, 20:55:55 »
Hier zijn er 5. Vooral de 2e vind ik bezar, dat de ontwikkeling van de Tom Tom eigenlijk is te danken aan een vliegramp. Nooit geweten!



Vliegramp: Air Canada vlucht 797
Datum: 2 juni 1983
Verbeteringen: Als gevolg van zowel deze ramp als soortgelijke rampen waarbij brand uitbrak in een passagiersvliegtuig, stelde de National Transportation Safety Board verschillende voorwaarden op voor de FAA, zoals het aanbrengen van rookmelders in de vliegtuigtoiletten en automatische brandblussers. Tevens werd besloten dat passagiers voortaan standaard te horen moeten krijgen hoe de nooddeuren kunnen worden geopend, en werden er extra markeringen naar de dichtstbijzijnde vluchtwegen aangebracht in de cabines.

Vliegramp: Korean Air vlucht 007
Datum:  1 september 1983
Verbeteringen: Het vliegtuig vloog per ongeluk het verboden luchtruim van de toenmalige Sovjet-Unie binnen, waarna het uit de lucht werd geschoten. Volgens een officiële verklaring van de Sovjet-Unie dachten ze dat het een test was van het westen, om hun reactiesnelheid te meten. Het incident leidde tot wereldwijde protesten, waarna president Reagean van Amerika besloten de GPS technologie uit het leger vrij te geven voor civiel gebruik. Tegenwoordig valt GPS niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, denk maar aan de navigatie systemen in auto's en mobiele telefoons.

Vliegramp: Aeromexico vlucht 498
Datum: 31 augustus 1986
Verbeteringen: Het toestel stortte neer door een botsing met een sportvliegtuigje. Alle 64 inzittenden kwamen om het leven. De ramp had grote gevolgen voor de burgerluchtvaart: om botsingen als deze te voorkomen werd het wereldwijd verplicht om in bepaalde vliegtuigen een geautomatiseerd systeem in te bouwen: het Traffic Collision and Avoidance System of TCAS. Door dit systeem krijgen piloten automatisch een advies om te stijgen of te dalen, zodat botsingen worden voorkomen.

Vliegramp: US Air vlucht 427
Datum: 8 september 1994
Verbeteringen: Het ongeluk werd veroorzaakt door een defect aan het richtingsroer. Hier door kon het toestel niet de juiste landingskoers inzetten en crashte het, met 132 doden tot gevolg. Het bleek niet de eerste vliegramp door een defect richtingsroer. Als gevolg van het ongeluk kregen piloten training hoe ze om moesten gaan met een slecht functionerend rolroer bij een snelheid onder de 354 kilometer per uur. Aan de Flight Data Recorder werden vier extra parameters toegevoegd die tijdens de vlucht in de gaten worden gehouden, waaronder de stand van het rolroer en de commando’s van de piloten.

Vliegramp: Swissair vlucht 111
Datum: 2 september 1998
Verbeteringen: Het ongeluk, waarbij in totaal 229 mensen omkwamen, werd veroorzaakt door kapotte isolatie van een koperen kabelliet de zeer brandbare isolatiedeken ontvlammen. De desbetreffende kabel gaf het IFEN (In-Flight Entertainment Network) stroom. Dit was een systeem waarbij de passagiers in de eerste klas video's konden bekijken, op het internet surfen en met een creditcard konden gokken. Het onderzoeksrapport concludeerde dat de isolatiedeken niet brandveilig genoeg was. Hierdoor kon de brand zich gemakkelijk uitbreiden en zo alle leidingen naar de cockpitinstrumenten doen doorbreken, zodat de piloten gedesoriënteerd raakten in de donkere nacht. De TSB deed 23 aanbevelingen, waaronder nieuwe eisen voor brandbaarheid van materialen die in vliegtuigen gebruikt worden, rookmelders in cockpits van vliegtuigen en op plekken die piloten niet kunnen zien videocamera's installeren. Ook moesten piloten beter getraind worden om brand te blussen.







Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4293 Gepost op: 16-06-2011, 21:01:33 »
Ik kwam ook op deze vraag door Air Crash Investigation... Je zou spontaan niet meer in een vliegtuig stappen als je al die ongelukken ziet...
Dat vind ik een zeer interessant programma, ::tandpastasmiley:: kijk er best wel vaak naar
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4294 Gepost op: 16-06-2011, 21:06:42 »
poeh, de uitslag lezend krijg ik aardig het idee dat nieky zijn eigen graf aan het graven is, jammer hesso12 ::zwaai::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4295 Gepost op: 16-06-2011, 21:16:21 »
Dat heb je knap gedaan! Gefeliciteerd, Daisy! En ook de 2 verbeteringen die ik in gedachte had zaten er tussen! Ik had zelf de TCAS (Aeromexico) en daarnaast de verbeteringen op brandgebied (je eerste) (een andere ramp die overigens op dit gebied veel heeft bijgedragen, en die je ook had kunnen zeggen is die van British Air Tours in 1985 in Manchester, waar ook brand was uitgebroken)
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4296 Gepost op: 16-06-2011, 21:17:34 »
De volgende vraag van deze ronde is voor Niekypsv. Ga je de 50 Euro banken, of ga je door voor de vraag van 100 Euro? Je vraag komt uit de categorie: Muziek...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4297 Gepost op: 16-06-2011, 21:31:31 »
poeh, de uitslag lezend krijg ik aardig het idee dat nieky zijn eigen graf aan het graven is, jammer hesso12 ::zwaai::
Wie weet Wie weet, er wordt nog maar 1 ronde gestemd hé,
daarna mogen de afvallers de boel bepalen toch deels? of heb ik dat nou verkeerd?
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4298 Gepost op: 16-06-2011, 21:40:45 »
poeh, de uitslag lezend krijg ik aardig het idee dat nieky zijn eigen graf aan het graven is, jammer hesso12 ::zwaai::

lekker motiverend  ::tandpastasmiley::

en ik bank  ::tandpastasmiley::
You'll never walk alone

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4299 Gepost op: 16-06-2011, 21:48:04 »
lekker motiverend  ::tandpastasmiley::
Als je goed nagaat weet je waar je staat,
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!