Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1203283 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4560 Gepost op: 20-06-2011, 00:26:31 »
Volgens mij moest je gewoon naar Mozambique als land kijken.

Maar als je goed kijkt komen je jaartallen nog niet allemaal overeen  ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4561 Gepost op: 20-06-2011, 00:27:49 »
::rofl:: ik weet niet meer wat er stond maar ik had dat al opgelost jij hebt toch GS?
ik heb even vraagje namelijk.

Die vlag is van Mozambique. Maar die vlag is pas in het bezit van Mozambique vanaf 1983. Van 1975 tot 1983 heeft Mozambique een andere vlag gehad

MAar het jaartal zou 1975 moeten zijn, omdat dit de overgebleven is, ::rofl::

weet jij wat ldh'tje dan bedoelt met die vlag? aangezien dat niets met het jaartal heeft te maken, of bedoelt die gwoon dat je bij Mozambique moet kijken ?


Ik kan natuurlijk geen gedachtes van LdH lezen, maar ik denk dat hij met de vlag gewoon Mozambique wil aangeven. Volgens jou werd Mozambique onafhankelijk in 1975 ( weet ik niet uit mijn hoofd of dat klopt, zou ik moeten opzoeken )! Maar dan lijkt mij de link best duidelijk!
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4562 Gepost op: 20-06-2011, 00:28:49 »
En wat HDD zegt is ook waar ;)
You'll never walk alone

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4563 Gepost op: 20-06-2011, 00:30:40 »
Volgens mij moest je gewoon naar Mozambique als land kijken.

Maar als je goed kijkt komen je jaartallen nog niet allemaal overeen  ::hypocriet::
::rofl:: jawel hoor, die jij bedoelt is nogeen oude, die van 1979 van Vesuvius is 1980 met een vulkaan in de VS
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4564 Gepost op: 20-06-2011, 00:32:27 »
En wat HDD zegt is ook waar ;)

Bien sûr. Alsof ik ooit onzin verkoop.  ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4565 Gepost op: 20-06-2011, 00:33:09 »
::rofl:: jawel hoor, die jij bedoelt is nogeen oude, die van 1979 van Vesuvius is 1980 met een vulkaan in de VS

Dat stond er net nog niet  ::tandpastasmiley::
You'll never walk alone

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4566 Gepost op: 20-06-2011, 00:34:04 »
Dat stond er net nog niet  ::tandpastasmiley::
Nu nog steeds niet in die post, maar heb het hiero wel ergens in een word bestandje staan ::tandpastasmiley::
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4567 Gepost op: 20-06-2011, 00:38:06 »
Nu nog steeds niet in die post, maar heb het hiero wel ergens in een word bestandje staan ::tandpastasmiley::

Goedzo ! Denk je verder nog wel aan je gezondheid rofl ? ;)
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4568 Gepost op: 20-06-2011, 00:41:55 »
Goedzo ! Denk je verder nog wel aan je gezondheid rofl ? ;)
::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4569 Gepost op: 20-06-2011, 00:44:58 »
Goedzo ! Denk je verder nog wel aan je gezondheid rofl ? ;)
nogal traag van begrip ::rofl:: ??? ??
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4570 Gepost op: 20-06-2011, 08:54:20 »
Ik heb aankomende week een drukke werkweek, dus ik ga mijn plaatjes opdracht, er vanuitgaande dat die voor mij net zo pittig is als die van Rolfmonster, niet 1-2-3 afkrijgen, dus ik neem aan dat we er de tijd voor krijgen. ::jaja::
Hier mogen jullie inderdaad de tijd voor nemen! En vragen kunnen jullie ook altijd hier of per pm stellen als iets niet helemaal duidelijk is! Wat natuurlijk niet zeggen wil dat ik alles ook beantwoord... ;D
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4571 Gepost op: 20-06-2011, 08:56:08 »
Dat dacht ik eerst ook, maar volgens mij zijn het gewoon 10 losse gebeurtenissen waarvan er 2 in hetzelfde jaar zijn gebeurd  ;)
::ok:: Dat is het inderdaad! Iedere gebeurtenis A, B, C, D en E correspondeert met een van de 5 andere gebeurtenissen qua jaartal...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4572 Gepost op: 20-06-2011, 09:01:01 »
Even tussendoor: complimenten voor ldhmolletje. Knap hoe je de vragen voorbereidt, origineel, niet al te makkelijk. Het verbaast me dsn ook dat sommigen zo zeiken iedere keer.

Vind ik ook ! Alleen af en toe een beetje dingen die ie zelf leuk vind, maar ik vind dat dat wel mag als spelleider ! Je moet er zelf ook lol in hebben he, en over die dingen kun je het beste vragen bedenken natuurlijk

mee eens ::bravo::

::jaja::

Dank jullie wel! Ik probeer inderdaad voor iedere ronde wat anders te bedenken! En jullie doen het ook goed! Natuurlijk gaan er vragen fout (en waarschijnlijk op onderwerpen die jullie minder liggen) maar dat hoort bij het spel! Het zou niet leuk zijn als iedereen alle vragen goed zou hebben!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4573 Gepost op: 20-06-2011, 09:03:48 »
nogal traag van begrip ::rofl:: ??? ??
Je bent zeer zeker op de goede weg! Op dit moment ziet het er behoorlijk goed uit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4574 Gepost op: 20-06-2011, 10:06:09 »
A. Op 28 mei 1987 landt de Duitser Mathias Rust met een vliegtuigje op het Rode Plein in Moskou
3. Johnny Kraaijkamp sr. en Derek de Lint inde Film De aanslag in 1987

B. Teach In (Nederlandse popgroep) in 1975 won de groep voor Nederland het Eurovisiesongfestival met "Dinge dong" (Engelstalige versie)

4. De vlag van Mozambique werd aangenomen op 1 mei 1983. ((deze staat op de foto))
Maar toen Portugal en Mozambique op 5 september 1974 overeenkwamen dat Mozambique onafhankelijk zou worden, werd de vlag van FRELIMO als vlag van Mozambique gebruikt.

Op 25 juni 1975 werd de Volksrepubliek Mozambique uitgeroepen.
En kregen ze deze vlag:


C. De vuurwerkramp Enschede, of kortweg de vuurwerkramp, vond plaats op zaterdag 13 mei 2000 in de Nederlandse stad Enschede.
2. De kabeltreinramp in Kaprun was het resultaat van een brand die plaatsvond in een rijtuig van een kabeltrein in een tunnel van de sterk hellendeGletscherbahn 2 in Kaprun, Oostenrijk, op 11 november 2000.

D. RandstadRail is een in 2006 in gebruik genomen lightrailnetwerk in Zuid-Holland. Een van de belangrijkste kenmerken van RandstadRail is de koppeling van het tracé van twee voormalige spoorlijnen (Zoetermeer Stadslijn en Hofpleinlijn) aan het tramnetwerk in Den Haag en het metronetwerk in Rotterdam.
1. WK Finale tussen Italië en Frankrijk in 2006

E. Mount Saint Helens is een vulkaan in Skamania County in de staat Washington in de VS. De vulkaan is vooral bekend vanwege de verwoestende uitbarsting in 1980, waarbij tientallen mensen omkwamen en een groot deel van de berg instortte.
5. Prinses Beatrix gekroond tot Koningin dat is 30 april 1980

Om nog even kort de combinaties neer te zetten zijn dit ze » A3, B4, C2, D1, E5
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4575 Gepost op: 20-06-2011, 10:14:43 »
Dann zou dat mijn ant3woord denk ik maar moeten zijn ::tandpastasmiley::
die dingedong is trouwens wel echt eventjes grappig
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4576 Gepost op: 20-06-2011, 11:03:27 »
En dat is inderdaad de juiste oplossing! Toen je echter eerst de verkeerde vulkaan had twijfelde ik nog eventjes of het zou lukken, maar het is gelukt! Gefeliciteerd!

De volgende vraag van deze ronde is voor Daisy! Ga je de 100 Euro banken of ga je door voor een vraag van 200 Euro? Je categorie is: Film...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4577 Gepost op: 20-06-2011, 11:17:23 »
als ik daisy haar twitter mag geloven, is ze een dagje werken ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4578 Gepost op: 20-06-2011, 14:18:04 »
Trouwens : Ik ben donderdag, vrijdag en zaterdag in Maastricht, dus ik weet niet zeker of ik dan online kan komen. Misschien dat ik mijn laptop meeneem , maar ga natuurlijk ook allerlei dingen doen daar  ;)
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #4579 Gepost op: 20-06-2011, 14:20:27 »
Het hangt natuurlijk van Daisy af hoe snel jij aan de beurt bent! Maar anders komt het later wel!
Ich bin ein Bärliner!