Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1203207 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7340 Gepost op: 5-11-2011, 18:37:50 »
uitbetalen
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7341 Gepost op: 5-11-2011, 18:43:34 »
Dat is goed en daarmee komt de pot op 3300 euro !

Maar er komt nog een allerlaatste kans om deze pot flink te verhogen ! De volgende vraag geldt voor jullie alledrie. In het onderstaande tekstfragment zijn allemaal songteksten uit Nederlandse liedjes verborgen. Zien jullie zo'n songtekst ( en deze moet minimaal 4 woorden lang zijn  ), dan geef je de bijbehorende artiest en titel van het liedje per PM. Dus ik wil van jullie allemaal een lijstje met titels en artiesten van wie je een songtekst hebt gevonden in het verhaaltje. Ik zal om het moeilijker te maken niet zeggen hoeveel songteksten erin verstopt zitten, per goed geraden songtekst verdienen jullie 10 euro. Dus dit kan voor 1 songtekst al 30 euro worden. Als iemand van jullie ze allemaal vind, dan wordt het totale bedrag ( dus van iedereen samen ) verdubbelt ! Bovendien krijgt degene die de meeste songteksten vind een joker, waarmee dus 1 stem voor de zwakste schakel komt te vervallen de komende stemming, dit kan dus erg belangrijk zijn ! Succes ermee  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-11-2011, 19:08:49 door niekypsv »
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7342 Gepost op: 5-11-2011, 18:45:54 »
eeeh mogen we overleggen ???
en wanneer sluit de inzending ???
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7343 Gepost op: 5-11-2011, 18:46:45 »
eeeh mogen we overleggen ???

Dat mag , maar dan heb je natuurlijk kans dat iemand anders er met de joker vandoor gaat ;)

Hij komt zo ;)

en wanneer sluit de inzending ???

oja das een goede ! laten we zeggen dinsdag 23:59 dan heeft iedereen ruim de tijd lijkt me zo
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7344 Gepost op: 5-11-2011, 18:48:08 »
Deel `1 :

Het was zondagmorgen 7 Oktober. D*N loopt over de Maastrichtse straten. Hij is hier in het diepste geheim naar toe gekomen om iemand te ontmoeten. Het is al lang verleden tijd dat hij in het verre zuiden is geweest. Maar onder de rivieren voelt  D*N zich toch altijd wel op zijn gemak. Hij slaat rechtsaf en stopt voor huisnummer 5, en besluit aan te bellen, en hij hoort dan de zware bromstem van de persoon die hij hier hoopte aan te treffen. ‘ Wachtwoord ‘ hoorde hij de mannenstem zeggen. Woestijnzand, antwoorde D*N, en de deur zwaaide open. Verdomme zeg, ik schrik me kapot , hoort D*N hem zeggen. Nou nou waarom dat nou weer  vraagt D*N ? Ja , jij zou toch hetzelfde hebben als ik hier opeens weer voor je stond ?Kom binnen zei Jann. Ze gingen aan tafel zitten en Jann maakte een koud biertje voor D*N open. We moeten snel naar een andere plek zei D*N, waar niemand ons kent, en niemand ons hoort.  Jann schudde zijn hoofd. Nee malle D*N : Het zonnetje schijnt !. Ik neem je mee, neem je mee op reis, En ze wandelden dus naar het OnzeLievevrouweplein, de plek in Maastricht waar erg leuke terrasjes zijn. En daar in de zon op een terras, vroeg Jann aan D*N wat zijn probleem was. D*N geeft braaf antwoord. Het gaat over de zwakste schakel, ik heb je hulp nodig bij een vraag. Jann slaakt een diepe zucht. ‘Kun je dan ook niks alleen ‘? Jawel z,ei D*N, maar dit is een vraag over Taal en jij weet daar natuurlijk alles van. Ik snap je probleem D*N, en toch speel je dit spel alleen en moet ik eerlijk zijn tegenover de anderen. Jij denkt ook alleen maar aan jezelf schreeuwt D*N uit, en hij trekt hiermee de aandacht van de omstanders. En dan staat er een lange jongen op , en die loopt naar het tafeltje van D*N en Jann. Hallo Niekypsv is het eerste van Jann zegt. Nieky begroet hem terug en kijkt dan naar die andere jongen die steeds verder onder zijn petje duikt. Ben je weer complotjes aan het smeden D*N vraagt Nieky, ik ken je langer dan vandaag hoor, en het geeft niets. Kom laten we gezellig met zijn drieën een biertje drinken, en ze hadden de grootste lol samen op het terras. En na een hele dag met Nieky en Jann op pad te zijn geweest schreeuwde D*N uit : ‘ Nu voel ik me wijzer dan de krant ‘ ! Nou je hoeft niet te overdrijven hoor D*N zegt Jann, maar ik kan niet zeggen dat ik dagelijks alle kranten lees. Dat maakt niet uit roept D*N, ik voel me toch slimmer nu
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7345 Gepost op: 5-11-2011, 18:49:22 »
Deel 2 :

De halve relaxhoek is inmiddels in Maastricht. Want terwijl Jann,Nieky en D*N doorlopen naar het station, komen ze ook nog Bodejos en Dwaas tegen die een praatje aan het maken zijn over de politiek. Ze hebben het over de kwestie van Mauro, en beide hebben hun ideeën over hoe men dit het beste zou kunnen oplossen. Zo komen er plannen voorbij waarbij allerlei mensen betrokken zijn. D*N heeft dan het verlossende antwoord sinds hij verschillende kennis heeft opgedaan op deze educatieve dag. Hij meent dat Mauro gewoon een Nederlander moet blijven en een belangrijke functie kan vervullen in de samenleving. Maar helaas zit jij niet in de politiek zegt Nieky. ‘ Haha wacht maar totdat iemand mij ontdekt roept D*N terug. Jann geeft dan ook nog een wijze raad.  ‘ Een goed begin is het halve werk’, en wat argumenten geven is ook wel handig.  Misschien kun je beter klein beginnen in bijvoorbeeld een commissie ? Ik hoef niets te onderbouwen zegt D*N  Dwaas en Bodejos wandelen na nog wat gekletst te hebben rustig verder.
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7346 Gepost op: 5-11-2011, 18:49:46 »
Deel 3 :

Weet je wie ook nog in de stad is vraagt Jann dan opeens ? Nou ? vraagt D*N. Tdietz en LdHmolletje ! Ze zijn samen naar de amstel gold race wezen kijken deze middag ! Zullen we even naar het stadspark gaan om ze te ontmoeten? Natuurlijk vinden D*N en Nieky dit prima, dus even later zitten ze met zijn vijven in het park. Nieky klaagt wat over zijn knie, hij is gaan fietsen en heeft sindsdien erg veel last. Ach, ik heb er nu al jaren last van verzucht LdHmolletje, en ook D*N heeft er iets aan toe te voegen. Ik heb het idee dat ze er nooit zijn geweest. Tdietz ,Jann en Nieky voelen zich daarintegen wel erg fit en Nieky is eigenwijs, en besluiten een wedstrijdje te gaan rennen.  Maar de supersporteve Tdietz wint dat op zijn sloffen. Als Jann en Nieky erbij komen gaan ze lekker discussieren over de wedstrijd. Tdietz is erg content met zijn tijd, en Jann en Nieky zijn vrij nuchter. ‘ Tdietz : ‘ Ik heb toch zeker een halve minuut van mijn record afgelopen’. Jann :’ achja, wat maakt het mij uit we zijn er weer bij , en nu kunnen we gezellig op stap gaan ! Nieky kan toch iets minder tegen zijn verlies, als LdHmolletje later een grap maakt kan hij er niet om lachen. Jann vraagt wat er aan de hand is, ‘ meer nog dan ik eigenlijk toegeven wil zegt Nieky. Maar het komt wel weer goed hoor, zeker als we dadelijk een feestje gaan bouwen in de kroeg . Tdietz geeft daar het eerste rondje, D*N de tweede, LdHmolletje de derde, Nieky de vierde en Jann de vijfde, en ze gaan vrolijk door.  Lukie komt dan opeens opdagen in de kroeg samen met Swifty, en vind dat Jann, D*N, Nieky en Tdietz een beetje teveel gedronken hebben. Jullie zijn ook veel te snel rondjes gaan geven zegt Lukie. D*N slaat dan een hoop onzin uit. Ik ga de sterkste schakel winnen roept hij! Nieky corrigeert hem door te zeggen dat het de zwakste schakel is, achja het is gewoon die leipe mocro flavour zegt D*N. Dan valt het oog van Tdietz op de schoenen van LdHmolletje. ‘ Waar heb je die vandaan, want die waren snel foetsie in de winkel ! Ik heb geen idee zegt LdHmolletje, vast toeval, heb ik de mijne snel gekocht dan ? Ja ! roept Tdietz. Ze waren al binnen een week uitverkocht . Het feestje gaat nog vrolijk door tot in de late uurtjes, er wordt nog flink gelachen om uitspraken van D*N , grappige opmerkingen van Jann en de droge opmerkingen van Lukie. Het hoogtepunt was toen D*N zei : Ik heb nog nooit een vrouw gezien die op krukken liep en ook nog op hakken liep, dat zou pas een afgrijselijk gezicht zijn toch ? Jann is het met hem eens. ‘ als mijn moeder zoiets doet, dan reis ik nooit meer dat hele eind’. Nieky heeft inmiddels een leuk meisje aan de haak geslagen natuurlijk, haar naam is Laura  zegt hij tegen de rest  en samen lachen ze de hele avond, en maken er een topfeestje van !
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7347 Gepost op: 5-11-2011, 18:50:59 »
Wat ik nog vergeten ben te zeggen, is dat degene met de minste goede stukken songtekst een extra stem tegen krijgt !

Heel veel succes allemaal !  ::bravo::

Edit : snapt iedereen het ? Als er nog vragen zijn hoor ik het wel !

Edit 2 : Ik wens niet aangesproken te worden op kromme zinnen of eventuele spellingsfouten  ;D
« Laatst bewerkt op: 5-11-2011, 18:54:19 door niekypsv »
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7348 Gepost op: 5-11-2011, 18:53:59 »
ik snap het en ik heb nog één vraag open staan:

wanneer sluit de inzending ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7349 Gepost op: 5-11-2011, 18:54:41 »
Dat mag , maar dan heb je natuurlijk kans dat iemand anders er met de joker vandoor gaat ;)

Hij komt zo ;)

oja das een goede ! laten we zeggen dinsdag 23:59 dan heeft iedereen ruim de tijd lijkt me zo
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7350 Gepost op: 5-11-2011, 18:55:54 »
Poeh, wat een werk heb je eraan besteed Niek! Ik moet nu off, ben er morgen pas weer...
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7351 Gepost op: 5-11-2011, 19:04:59 »
Poeh, wat een werk heb je eraan besteed Niek! Ik moet nu off, ben er morgen pas weer...
gelukkig, dan kan ik de hele nacht naar songteksten zoeken ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7352 Gepost op: 5-11-2011, 19:06:59 »
gelukkig, dan kan ik de hele nacht naar songteksten zoeken ::)

Het gaat er niet om wie de eerste is he, stel jij vind een songtekst van Rinus de dorpszanger ( ik noem maar iets he ), die zet je in je lijstje, en Swifty vind diezelfde songtekst morgen, zet hem dan in haar lijstje.. Als je denkt dat je klaarbent stuur je je lijstje op en dan krijgen jullie beide een punt als de desbetreffende tekst erin stond. Alleen bij een gelijke stand telt wie het eerst zijn lijstje heeft ingestuurd

Het is dus niet zo dat Swifty de songtekst van onze Rinus niet meer kan raden als jij hem al gepmt hebt ;)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7353 Gepost op: 5-11-2011, 19:07:33 »
Even nog melden


Chapeau!

Hier had je een apart spel van kunnen maken.
echt knap gedaan!
super ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7354 Gepost op: 5-11-2011, 19:07:41 »
het zijn dus allemaal nederlandstalige nummers? Of zitten er vertalingen in uit engelstalige nummers? En de songtekst moet minimaal 4 regels lang zijn. maar in bijna elke zin ( als ik zo globaal kijk) staat een naam van een forummer. Zo'n naam komt toch niet voor in een songtekst?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7355 Gepost op: 5-11-2011, 19:08:17 »
het zijn dus allemaal nederlandstalige nummers? Of zitten er vertalingen in uit engelstalige nummers? En de songtekst moet minimaal 4 regels lang zijn. maar in bijna elke zin ( als ik zo globaal kijk) staat een naam van een forummer. Zo'n naam komt toch niet voor in een songtekst?

Oeps zei ik regels ? Ik bedoel natuurlijk woorden  ;D

dankje Lukie  ;)
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7356 Gepost op: 5-11-2011, 19:10:03 »
oh en ik ontken alles wat er in het verhaal word gezegt ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7357 Gepost op: 5-11-2011, 19:10:40 »
Oeps zei ik regels ? Ik bedoel natuurlijk woorden  ;D

dankje Lukie  ;)
oh kijk, dat maakt het wat ehm geloofwaardiger ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7358 Gepost op: 5-11-2011, 19:10:49 »
oh en ik ontken alles wat er in het verhaal word gezegt ::jaja::

wordt is ( in jouw geval ) met DT  ;D
You'll never walk alone

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #7359 Gepost op: 5-11-2011, 19:11:57 »
Knap werk Niek!! ::ok::

Jij mag nog wel eens een spel organiseren hier :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.