Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1205077 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10880 Gepost op: 26-05-2014, 09:38:42 »
Vraag 4: Categorie Geschiedenis : 50,- voor Daisy

In welk land vond de zogenaamde Bokseropstand plaats?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10881 Gepost op: 26-05-2014, 09:39:30 »
Niet om MV te benadelen (was een moeilijke vraag, ik had hem niet geweten), maar waar ligt de grens van het goed beantwoorden van een vraag? Als het antwoord bijvoorbeeld Nederlands was en ik had Germaans gezegd, was het dan ook goed?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Genteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10882 Gepost op: 26-05-2014, 09:41:15 »
Kijk en daarom wilde ik niet dat MV zou banken.... want dan had ik dat kunnen doen. Dit zegt me helemaal niets.  ???

Ik denk er nog even over na.

(En ik snap Jann wel)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10883 Gepost op: 26-05-2014, 09:43:47 »
Niet om MV te benadelen (was een moeilijke vraag, ik had hem niet geweten), maar waar ligt de grens van het goed beantwoorden van een vraag? Als het antwoord bijvoorbeeld Nederlands was en ik had Germaans gezegd, was het dan ook goed?

Bij een vraag over talen hadden wij de afstammingstalen ook goedgerekend omdat wij het een moeilijke vraag vonden, Bij andere vragen word er wel anders gerekend. Maar ik kan de vraag ook fout rekenen als je wilt Jann?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10884 Gepost op: 26-05-2014, 09:44:58 »
Kijk en daarom wilde ik niet dat MV zou banken.... want dan had ik dat kunnen doen. Dit zegt me helemaal niets.  ???

Ik denk er nog even over na.

(En ik snap Jann wel)
::hug:: ::hug:: Daisy deze weet ik ook niet hoor, maar ik kan me ook nog wel vinden in Jann, sterker nog ik wilde het eigenlijk nog vragen gisteren. \

Er zit inderdaad een verschil tussen letterlijk mijn antwoord Russisch en Tsjechisch alleen beide zijn Slavische talen (en al helemaal in 1921, toen werd robot voor t eerst gebruikt) was Tsjechisch zo verwant aan Russisch dat ik snap dat Tim t goed rekent

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10885 Gepost op: 26-05-2014, 09:50:52 »
Ik ga gewoon gokken, so what. Mijn eerste ingeving:

Verenigde Staten,

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10886 Gepost op: 26-05-2014, 09:51:58 »
Maar ik kan de vraag ook fout rekenen als je wilt Jann?

Wow, wat een macht wordt er aan me gegeven

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Nee hoor, dat wil ik niet, ik kan MV toch niet zomaar een goed antwoord afnemen  ::hug::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Genteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10887 Gepost op: 26-05-2014, 09:52:54 »
Ik ga gewoon gokken, so what. Mijn eerste ingeving:

Verenigde Staten,

En dat is fout, het goede antwoord was China. De pot gaat naar 0,-

De vraag voor Pac, voor 20,- in de categorie voor Strips

Wie is de bedenker van Duckstad??

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10888 Gepost op: 26-05-2014, 09:54:14 »
 ::hug:: altijd al geweten dat die Jann een goede gozer was.  ::ok::

Maar goed van mij mag het, als dat t eerlijkst is. Kunnen evt. ook vervangende vraag doen? of bij een volgende taalvraag duidelijk vermelden dat je de taal van het land wil hebben (Tsjechisch) en als ik dan Russisch zeg is het fout want Russisch is geen Tsjechisch

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10889 Gepost op: 26-05-2014, 09:55:43 »
::hug:: altijd al geweten dat die Jann een goede gozer was.  ::ok::

Maar goed van mij mag het, als dat t eerlijkst is. Kunnen evt. ook vervangende vraag doen? of bij een volgende taalvraag duidelijk vermelden dat je de taal van het land wil hebben (Tsjechisch) en als ik dan Russisch zeg is het fout want Russisch is geen Tsjechisch

Ik keur het voor dit keer goed... Ik heb al gezegd dat ik het goed vond en daar blijft het bij
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10890 Gepost op: 26-05-2014, 10:17:02 »
Ik krijg wel de leukste vragen he ::boogie::
Carl Barks is het logischt, want hij bedacht ook Willie Wortel, Guus Geluk, Dagobert Duck, de Zware Jongens, etc.

Even denken...

Carl Barks
...f niet!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10891 Gepost op: 26-05-2014, 10:25:09 »
Ik krijg wel de leukste vragen he ::boogie::
Carl Barks is het logischt, want hij bedacht ook Willie Wortel, Guus Geluk, Dagobert Duck, de Zware Jongens, etc.

Even denken...

Carl Barks


En dat is goed ::bravo::  20,- verdiend

Starlight, bank jij de 20,- of ga je voor een vraag in de categorie Spelletjes voor 50,-?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10892 Gepost op: 26-05-2014, 10:30:01 »
Had de categorie Strips er trouwens ook ingezeten als ik die de eerste ronde niet had aangedragen?  ::nieuwsgierig::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Genteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10893 Gepost op: 26-05-2014, 10:34:24 »
Had de categorie Strips er trouwens ook ingezeten als ik die de eerste ronde niet had aangedragen?  ::nieuwsgierig::

Goede vraag, daar moet ik je het antwoord nu nog schuldig blijven
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10894 Gepost op: 26-05-2014, 11:12:55 »
Ik ga door.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10895 Gepost op: 26-05-2014, 11:15:59 »
Vraag 5: Categorie Spelletjes: Starlight voor 50,-

Hoeveel punten is bij yahtzee een full house waard?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10896 Gepost op: 26-05-2014, 11:30:44 »
Pff.. even denken hoor, het is echt lang geleden dat ik Yahtzee heb gespeeld. Volgens mij is Yahtzee gooien 50 punten waard, en dan kleine straat, grote straat, full house etc. telkens 10 punten minder. Alleen welke is welke? Kleine straat is volgens mij 3 dezelfde, grote straat 4 dezelfde, is full house dan 2 van een cijfer en 3 van een andere? En hoeveel punten zou dat dan waard zijn... Zou het dan grote straat 40, kleine straat 30 en full house 20 zijn? Maar m'n eerste ingeving was eigenlijk 40 en dan grote straat 30 en kleine straat 20. Of misschien zijn het er toch 30. Of vergis ik me sowieso helemaal qua punten of wat een full house eigenlijk is ;D

Ik ga voor 40 punten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10897 Gepost op: 26-05-2014, 11:33:36 »
Pff.. even denken hoor, het is echt lang geleden dat ik Yahtzee heb gespeeld. Volgens mij is Yahtzee gooien 50 punten waard, en dan kleine straat, grote straat, full house etc. telkens 10 punten minder. Alleen welke is welke? Kleine straat is volgens mij 3 dezelfde, grote straat 4 dezelfde, is full house dan 2 van een cijfer en 3 van een andere? En hoeveel punten zou dat dan waard zijn... Zou het dan grote straat 40, kleine straat 30 en full house 20 zijn? Maar m'n eerste ingeving was eigenlijk 40 en dan grote straat 30 en kleine straat 20. Of misschien zijn het er toch 30. Of vergis ik me sowieso helemaal qua punten of wat een full house eigenlijk is ;D

Ik ga voor 40 punten.

En dat is fout, het goede antwoord was 25 punten dus de pot gaat weer naar 0

De vraag voor Stormpie in de categorie Wiskunde voor 20,-

Met welke letter wordt de verzameling van rationele getallen meestal genoteerd?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10898 Gepost op: 26-05-2014, 11:36:00 »
de rationele getallen worden genoteerd als R (eigenlijk de dubbelwandige R, maar die zit niet op mijn toetsenbord)
er was eens......

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #10899 Gepost op: 26-05-2014, 11:36:33 »
Ik had het al nagezocht, wat een full house was wist ik dus wel maar wat een kleine en grote straat zijn niet :P En qua punten zat ik dus sowieso verkeerd te denken... maar ja.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"