Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1205492 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11280 Gepost op: 3-06-2014, 00:38:34 »
Ja dat moet je niet zeggen sukkel

Nu wordt je protest afgekeurd :P
::rofl:: haha Ik wil t gewoon zo eerlijk mogelijk spelen. Als de spelleiders straks beslissen dat afkeuren (om bijvoorbeeld de reden die D*N noemt) het eerlijkst is vind ik dat prima. Als ze vinden dat mijn redenatie dat anderen geen gesplitste vraag kregen en ik wel het eerlijkste is ook goed :) We zien wel hoe t loopt.. 

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11281 Gepost op: 3-06-2014, 00:42:34 »
*binnenpretje*
Zou je dat binnenpretje misschien kunnen delen? Anders loop je hier maar zo in je eentje te lachen enzo, is ook niet gezellig.

Jawel. Het is niet dat het niet eerder is voorgekomen dat je twee vragen in één hebt, en deze was ook niet erg lastig dus is het niet heel raar dat je twee antwoorden verwacht :P.
Fijn voor je dat jij hem niet lastig vond, maar jij doet niet mee. En er zijn wel vaker protesten goedgekeurd die ik minder redelijk vond, maar die zijn ook goedgekeurd (en terecht als de jury dat heeft besloten) dus is het echt niet zo raar om hiervoor een protest in te dienen. Tim neemt het blijkbaar wel serieus en dat is waar het om gaat... maar goed ik hou m'n mond wel weer hoor, k heb ook geen zin om het erger te maken dan het is want het blijft een spelletje, ik vind al dat commentaar alleen een beetje vervelend worden (en for the record, dat had ik ook gevonden als het om iemand anders ging ::))
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11282 Gepost op: 3-06-2014, 00:46:59 »
Zou je dat binnenpretje misschien kunnen delen? Anders loop je hier maar zo in je eentje te lachen enzo, is ook niet gezellig.
Ik heb het al met genoeg mensen gedeeld, gelachen dat we hebben ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11283 Gepost op: 3-06-2014, 00:49:04 »
;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11284 Gepost op: 3-06-2014, 00:58:31 »


Maarja degene die het ooit gestart heeft zal wel niets zeggen, want dat mag niet
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11285 Gepost op: 3-06-2014, 01:05:46 »
Ik weet niet of de zin "ik vind alleen al dat commentaar een beetje vervelend worden" overkwam, maar daar bedoel ik dus mee dat ik het echt niet heel leuk meer vind. Niet als in "ik zou er eigenlijk niet serieus op in moeten gaan maar ik doe het toch", het is naar mijn idee geen grap meer. De grens tussen geplaag en gepest is een kleine en af en toe zitten jullie erg dicht tegen die grens aan, zo niet eroverheen. En daar kan ik niet zo goed tegen.

Maarja degene die het ooit gestart heeft zal wel niets zeggen, want dat mag niet
Bedoel je mij daarmee? Ik geloof dat je dan toch iets verkeerd begrepen hebt. En ik geloof ook niet dat ik dit gestart heb, ik ben alleen verschillende opmerkingen best wel zat. Ik wil daar helemaal geen ruzie mee veroorzaken ofzo, ik bedoel het niet vervelend. Alleen komen jullie opmerkingen steeds vaker vervelend op me over en daarom reageer ik een beetje chagrijnig.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11286 Gepost op: 3-06-2014, 01:11:32 »
Ik denk dat hij zichzelf bedoelt ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11287 Gepost op: 3-06-2014, 01:14:07 »
Ik denk dat hij zichzelf bedoelt ::)
Even goed heeft hij me dan verkeerd begrepen, want ik (of iemand anders) heeft nooit gezegd dat hij niets mag zeggen... dus niet zo gek dat ik z'n opmerking niet kan plaatsen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11288 Gepost op: 3-06-2014, 01:17:03 »
Fijn voor je dat jij hem niet lastig vond, maar jij doet niet mee.

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11289 Gepost op: 3-06-2014, 01:23:01 »
Jup wat Luus zegt. Een paar jaar geleden heb ik het initiatief genomen om dit spel op te starten. Natuurlijk was het lang niet zo'n goed spel als het nu is, er is veel veranderd. Maar ik vind het toch een beetje denigrerend als ik nu gewoon heel normaal mijn mening geef, dat ik een opmerking krijg die neerkomt op 'jij doet niet mee, dus hou je mond'. Ik volg met plezier het spel dat ik ooit heb opgezet en maak af en toe een opmerking.

Er is geen enkel 'commentaar' gericht naar jou en ik zie echt niet waar je het 'pesten' vandaan haalt. Ja als er iets mis gaat word er lacherig over gedaan, wat mij betreft geen pesten maar gewoon een geintje. Als iemand bankt zegt Lukie4 ook 'watjuh'. Gewoon een geintje.

Ik stel voor dat als je ergens persoonlijk problemen hebt met opmerkingen of personen dat je dit in pm bespreekt. Tenminste, lijkt me een beter plan voor nu.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11290 Gepost op: 3-06-2014, 01:24:57 »
Wauw, misschien zou het handig zijn om dingen in de context te lezen? D*N's opmerking ging erover dat het protest volgens hem niet gerechtvaardigd zou zijn omdat het een makkelijke vraag was, maar het is niet voor iedereen een makkelijke vraag, hij heeft makkelijk praten want hij doet niet mee. Ik bedoelde daar niet mee dat hij niets mag zeggen omdat hij niet meedoet ::)

Ik zie hier echt constant vervelende opmerkingen staan, die ik meestal maar probeer te interpreteren als een grapje zelf als ik de grap er niet van inzie, en nu ik het echt een beetje zat ben (en nogmaals dat was ik ook zat geweest als het om iemand anders was gegaan, ik zie soms even goed opmerkingen naar anderen toe waarvan ik denk moet dat nou) en er boos op reageer wordt meteen alles zo negatief geïnterpreteerd... ik zeg echt al een paar keer dat ik het niet zo vervelend bedoel maar dat ik gewoon momenteel best wel chagrijnig ben omdat er naar mijn idee steeds vaker een grens wordt overschreden qua opmerkingen. Jullie bedoelen het misschien als grap of geplaag, maar zo komt het op mij niet meer over.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11291 Gepost op: 3-06-2014, 01:31:28 »
Ik stel voor dat als je ergens persoonlijk problemen hebt met opmerkingen of personen dat je dit in pm bespreekt. Tenminste, lijkt me een beter plan voor nu.
Als dit inderdaad om één opmerking of persoon ging had ik dat graag willen doen, maar het is meer gewoon een beetje de druppel die de emmer doet overlopen. Ik heb het niet over als Lukie "watjuh" zegt, dat is een grapje en dat kan ik ook echt wel inzien. Ik heb het meer over bepaalde opmerkingen her en der die op mij niet meer overkomen als een grap, ook al zal het wel zo bedoeld zijn. Het is voor mij evenmin mijn bedoeling om lullig over te komen en het was ook zeker niet mijn bedoeling deze hele discussie te starten en al helemaal niet in dit topic en ik voel me hier nu ook enorm lullig over. En het feit dat bepaalde opmerkingen niet gericht zijn op mij heeft er niets mee te maken, ik ben gewoon iemand die evengoed boos kan worden over dit soort dingen als het op anderen gericht is, daarvoor hoef ik er niet persoonlijk bij betrokken te zijn.

Maar goed laten we er maar over ophouden, ik geloof niet dat we er op deze manier uit gaan komen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11292 Gepost op: 3-06-2014, 01:36:51 »
Zo kwam het wel over ;).

Maar inderdaad, ik wil ook niet vervelend doen of ruzie maken. Die ene opmerking kwam op mij niet goed over. Had ik misschien ook beter per pm kunnen reageren, leerpuntje voor mij :D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11293 Gepost op: 3-06-2014, 01:40:45 »
Sorry als het zo overkwam, ik dacht dat het uit de rest van m'n bericht wel duidelijk was dat het om het protest ging... maar goed, dan snappen we elkaar weer :) In het vervolg kunnen we misschien allemaal beter nadenken over hoe bepaalde berichten en opmerkingen kunnen overkomen.

Zijn we dan nu allemaal weer vriendjes? :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11294 Gepost op: 3-06-2014, 02:01:24 »


Niet op mij letten, ik wil gewoon een hunger games gifje posten  ;D

 ;D
 ::hug::
You'll never walk alone

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11295 Gepost op: 3-06-2014, 08:54:46 »
he wat leuk, ik ben het antwoord op een vraag  :D ;D
I will follow my inner gold

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11296 Gepost op: 3-06-2014, 09:26:24 »
Ik vraag me toch af wat het wel of niet te moeilijk zijn van een vraag in vredesnaam te maken heeft met plagen en pesten en grenzen overschrijden. Volgens mij worden er nu twee discussies door elkaar gevoerd en dat lijkt me zeker voor Tim niet heel makkelijk beoordelen...

Dus even voor de duidelijkheid:
1) Of de vraag makkelijk of moeilijk was kunnen meningen verschillen. Voor iemand die al lang meedraait is hij natuurlijk makkelijker dan voor anderen.

2) Starlight geeft aan dat ze sommige opmerkingen te ver vindt gaan, en ook daar kunnen meningen natuurlijk over verschillen maar in ieder geval zouden mensen die zich aangesproken voelen er misschien even over na kunnen denken of sommige mensen hun opmerking eventueel minder grappig vinden dan zijzelf.

Verder heb ik er niks mee te maken, dus mocht je me willen negeren, ga gerust je gang ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11297 Gepost op: 3-06-2014, 10:19:51 »
Ik vraag me toch af wat het wel of niet te moeilijk zijn van een vraag in vredesnaam te maken heeft met plagen en pesten en grenzen overschrijden. Volgens mij worden er nu twee discussies door elkaar gevoerd en dat lijkt me zeker voor Tim niet heel makkelijk beoordelen...

Dus even voor de duidelijkheid:
1) Of de vraag makkelijk of moeilijk was kunnen meningen verschillen. Voor iemand die al lang meedraait is hij natuurlijk makkelijker dan voor anderen.
::jaja:: heb alles teruggelezen de ene discussie over mijn vraag loopt een beetje over in de ander. Maar goed dat is eigenlijk niet van belang. Om terug te komen op mijn protest:

Sommige vragen zijn inderdaad makkelijker als je pakweg sinds 2004 meeloopt op het forum dan bijvoorbeeld onze Mieke (2013). Maar dan nog gaat het in geval van mijn vraag niet om de moeilijkheid maar meer om de vraagstelling. En absoluut ik respecteer ook D*N's mening, als de spelleiders beslissen zijn argument (of een ander) te gebruiken om de vraag alsnog af te keuren ook goed. Het is en blijft tenslotte een spelletje :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11298 Gepost op: 3-06-2014, 10:33:58 »
In elke ronde zitten makkelijkere vragen dan de ander. Niet alleen in deze. Nu heb jij pech, de vorige ronde had ik misschien of iemand anders misschien pech. Ik vond het geen rare vraag iig.

Dus in mijn optiek is dit antwoord gewoon fout en gaan we nu gewoon verder met de vraag van Pac. ::jaja::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11299 Gepost op: 3-06-2014, 10:34:57 »
Volgens mij bedoelt Mollenvanger niet per se dat de vraag te moeilijk was, maar meer dat het er eigenlijk twee waren. Maar goed dat kan natuurlijk ook gebeuren, hoort er denk ik ook gewoon bij ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!