Auteur Topic: Evaluatie molbeurs '11  (gelezen 10665 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Evaluatie molbeurs '11
« Reactie #20 Gepost op: 20-03-2011, 01:03:49 »
Ik ben tevreden over het verloop van de Molbeurs dit seizoen. Het enige wat mij niet beviel was het uitlekken van Miryannas vertrek en de afvallershint maar dat zijn zaken waar we zelf geen invloed op kunnen hebben.

Het lijkt mij geen goed idee om de beurs stil te leggen als er iets uitlekt. Je weet bij dit programma nooit of een lek echt of nep is. Iedereen moet maar zelf beslissen hoe hij ermee omgaat. En als iemand er voordeel van heeft omdat hij net op dat moment op de beurs zit dan heeft hij gewoon geluk gehad.

Het koersverloop van Miryanna kan je trouwens nog bekijken. Dan kan je zien wie de aandelen die dag vroeg en goedkoop kocht en wie er laat mee was.

Overigens, de laatste keer dat een afvaller uitlekte was in 2002. Ik hoop dat we nog negen jaar moeten wachten voordat het weer gebeurt.

Een ander voorstel wat ik hier lees, is om de handel tijdens de uitzending stil te leggen en weer te openen om 21:30. Nu hebben mensen die van de koopstop gebruik maken voordeel. Als de handel wordt stilgezet dan wordt het voordeel van eerste aankoop een soort loterij. Plaats je een aankoop om 21:30:00.01 dan krijg je aandelen goedkoop en om 21:30:00.02 moet je meer betalen. Dat lijkt mij geen goed idee. Dan gun ik het voordeel liever aan spelers die het spel beter snappen.

Die gestapelde koopstop is trouwens niet zonder risico. Als je een fout maakt dan verkoop je per ongeluk je aandelen en pak je 0 winst met de afvaller. Respect voor spelers die dit aandurven.

Ik kan natuurlijk ook proberen om, zoals in de vorige edities, alle aandelen op 1 tijdstip steeds voor gelijke prijzen te verkopen. Maar dat is lastiger om te programmeren en ik vind het eigenlijk ook leuker zo met wie het eerst komt die het eerst maalt.

Verder geven sommige spelers aan dat bij een prijskoppeling van Mol-kandidaat de prijzen meer schommelen. Dat is misschien zo maar volgens mij zijn dat willekeurige prijsschommelingen. Het zou het beste zijn als de aandelenprijzen aangeven wat de groep spelers denkt over wie de Mol is en wie de volgende afvaller is. Dat werkt het beste als Molprijzen zijn gekoppeld met elkaar en kandidaatsprijzen met elkaar. Dat wou ik zeker zo laten,

Volgend seizoen wil ik nog meer verplichte Molaandelen omdat die de mogelijkheid geven om voor de finale al je Molverdenking te gebruiken zonder dat je daar extra risico's voor hoeft te nemen.

Verder bedankt voor alle reacties!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Evaluatie molbeurs '11
« Reactie #21 Gepost op: 20-03-2011, 09:44:39 »
Ik snapte eerst nog niet echt van hoe vroeger je doet 'kopen' hoe minder je ervoor betaalt omdat het mn eerste seizoen was met molbeurs. Dus ik heb heel vaak veel winst laten liggen daarom... :P Maargoed ik ben heel blij met mn plek.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...