Auteur Topic: Relaxhoek Denktank  (gelezen 15492 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Relaxhoek Denktank
« Gepost op: 1-04-2011, 08:03:14 »
De moderators van de relaxhoek hebben overlegd en zijn tot de conclusie gekomen, dat er wel eens iets mag veranderen in de relaxhoek. De laatste tijd gaat het helemaal nergens over. Daarom zijn een aantal populaire topics op slot gedaan. Iedereen die een suggestie heeft om het niveau omhoog te krijgen, mag dit hier melden.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #1 Gepost op: 1-04-2011, 08:15:35 »
ABC kan toch wel open? :( En je kan bijvoorbeeld een subforum maken in de relaxhoek met forumspelletjes, dat je daar spelletjes doet, en dan in het normale forum relaxhoek de serieuzere onderwerpen over actualiteiten ofzo. Of is dat weer te serieus voor relaxhoek?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #2 Gepost op: 1-04-2011, 08:48:23 »
Voor de serieuze onderwerpen hebben de huiskamer.

Er zijn zoveel topics die zo op elkaar lijken, dat het onzin is om daar aparte topics voor te houden. Daarbij is het niveau echt van een bedenkelijk niveau. Zoals bijv. 'Wat kies je' en 'Caesar zegt', er is vrijwel geen verschil tussen die 2 topics, en bovendien is het totaal niet interessant om te lezen of iemand liever een banaan dan een sinaasappel heeft. Ook de woordslang en de associatestring voegen niets toe, zijn erg oninteressant, niemand leest al die pagina's door.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #3 Gepost op: 1-04-2011, 08:55:42 »
we kunnen de denker des vaderlands wel een keer uitnodigen in de relaxhoek, die heeft misschien nog wel ideeen voor diepzinnige topics.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #4 Gepost op: 1-04-2011, 08:57:13 »
Voor de serieuze onderwerpen hebben de huiskamer.

Oh ik kom daar nooit. :p

En opzich is het toch niet erg als spelletjes niet heel serieus zijn?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #5 Gepost op: 1-04-2011, 09:17:13 »
Ik ben zelf de laatste tijd een stuk minder gaan posten, omdat er inderdaad een hele hoop onzin wordt gepost.
Idee is wel om, als iemand een nieuw topic willen openen, dit eerst voor te leggen aan de moderators, zodat zij er een oordeel over kunnen geven, of het niveau wel of niet hoog genoeg is.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2011, 09:48:24 »
IK denk inderdaad dat er wel wat topics kunnen worden verwijderd:

- woordslang (want we hebben woordslang +asociatiestring al)
- asociatiestring (zelfde rede als woordslang)
- geen ja geen nee (is niet moeilijk en lijkt te veel op: stel een vraag aan diegene.....)
- Slijm slijm (kan ook in waar denk je nu aan)
- me1 me2 me3 (spamtopic)
- .... (was grappig, nu niet meer)
- Bijna al D*Ns topics (op zwakste schakel na)
- mijn plaatje beat jouw plaatje (ofzoiets, we hebben al twee plaatjestopics zoals forumplaatjes ABC)
- ceasar spreekt (tja wat kies je hebben we al, dus één van de twee kan blijven)
- Wat eet je nu (we hebben al wat heb je gegeten vandaag of wat ga je eten)
- wist je dat? (kan ook in wat vraag jij je af, of waar denk je nu aan?)
- het zwaai topic (maar die is al op slot)

maar als ik het zo zie, zie ik dat jullie juist slotjes hebben gedaan in topics waarvan ik dus denk dat het niet nodig is, zoals top of flop en woordslang+asociatiestring
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2011, 09:53:19 »
In de meeste van jou genoemde topics kan ik me wel vinden, alleen zou ik niet 'mijn plaatje verslaat het jouwe' maar dat 'optellen met plaatjes' laten vallen. Die eerste is veel grappiger dan de tweede.

Misschien zouden jullie een enquete of iets kunnen doen waarin iedereen over de verschillende topics zijn mening zou kunnen geven! Zo zou ik bijv graag weer het forum ABC geopend zien evenals de woordslang + associatie!

Ik geef toe dat er wel heel erg veel op elkaar lijkende onderwerpen zijn, waarvan er zeker een aantal dicht zouden mogen, maar het is en blijft de relaxhoek! Voor het serieuzere werk heb je toch andere topics!
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2011, 09:59:39 »
Waar alles wat ik opzich trouwens op doel is dat er soms wel 3 a 4 topics zijn met dezelfde doel, en dat dan slechts 1 topic overblijft die het meest nadenk vraagt
zoals woordslang + asociatie

en er zijn drie plaatjestopics, laat er dan idd 1 over
dus mijn plaatje verslaat jouw plaatje

Maar ik snap jullie keuze van slotjes hoor, er wer idd wel erg veel gepost
en jullie moeten dat maar lezen, de laatste tijd probeerde ik al te minderen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2011, 10:02:54 »
Dat laatste probeer ik ook, door bijv. 's avonds eerder af te sluiten e.d. Maar misschien kan hier een lijst van alle topics die regelmatig gebruikt zijn worden neergezet (misschien in op elkaar gelijkende groepjes), zodat we uit iedere groep er 1 of 2 kunnen kiezen die we graag zouden willen behouden! En als dat veel werk zou zijn, wil vast een van ons het voor jullie doen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2011, 10:16:03 »
ik denk niet dat het zo is, maar zie je net dat dit een 1 april grap is

alle spammers die opeens zich dood schrikken hier :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2011, 10:27:39 »
Dat zou dan wel een wereldgrap zijn! Ik zou er volledig ingestonken zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2011, 10:30:46 »
Dat laatste probeer ik ook, door bijv. 's avonds eerder af te sluiten e.d. Maar misschien kan hier een lijst van alle topics die regelmatig gebruikt zijn worden neergezet (misschien in op elkaar gelijkende groepjes), zodat we uit iedere groep er 1 of 2 kunnen kiezen die we graag zouden willen behouden! En als dat veel werk zou zijn, wil vast een van ons het voor jullie doen!

Het lijkt mij inderdaad een goed idee om eens uit te zoeken welke topics teveel op elkaar lijken.
Ik wil wel uitzoeken welke topics zo ongeveer hetzelfde zijn, en dan een enquete uitzetten onder de vaste bezoekers van de relaxhoek.
Er kunnen in ieder geval een aantal pagina's met dezelfde onzin dan verwijderd worden.
Bovendien mogen de moderators ook wel iets hardhandiger optreden tegen de slowchats die her en daar ontstaan (tussen bijvoorbeeld D*N en Tdietz ;) )
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2011, 10:31:01 »
Ik ben zelf de laatste tijd een stuk minder gaan posten, omdat er inderdaad een hele hoop onzin wordt gepost.
Idee is wel om, als iemand een nieuw topic willen openen, dit eerst voor te leggen aan de moderators, zodat zij er een oordeel over kunnen geven, of het niveau wel of niet hoog genoeg is.


Daar is het dus om te doen, het is jammer dat sommige forummers nu de Relaxhoek mijden omdat er teveel onzin wordt gepost.

Het is een idee om nieuwe topics voortaan voor te leggen aan de moderators. Wij kunnen dan ook direct checken of er niet al een dergelijk topic is, en dat topic dan evt voorstellen om te gaan gebruiken ipv een nieuw topic.


Misschien zouden jullie een enquete of iets kunnen doen waarin iedereen over de verschillende topics zijn mening zou kunnen geven! Zo zou ik bijv graag weer het forum ABC geopend zien evenals de woordslang + associatie!


Dat is wel een idee, een enquête, waarbij we topics die sterk op elkaar lijken naast elkaar zetten, en waarbij de forummers dan kunnen aangeven welke van die topics mag overblijven ::ok::

edit: dolfie was net sneller dan ik met posten, prima als jij t voortouw wilt nemen  :)
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #14 Gepost op: 1-04-2011, 10:48:32 »
Het lijkt mij inderdaad een goed idee om eens uit te zoeken welke topics teveel op elkaar lijken.
Ik wil wel uitzoeken welke topics zo ongeveer hetzelfde zijn, en dan een enquete uitzetten onder de vaste bezoekers van de relaxhoek.
Er kunnen in ieder geval een aantal pagina's met dezelfde onzin dan verwijderd worden.
Bovendien mogen de moderators ook wel iets hardhandiger optreden tegen de slowchats die her en daar ontstaan (tussen bijvoorbeeld D*N en Tdietz ;) )

::roos::
jullie hebben gelijk...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #15 Gepost op: 1-04-2011, 10:49:10 »
Bedankt voor jullie reacties!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #16 Gepost op: 1-04-2011, 10:51:39 »
mag de ABC wel weer open? daar werden nog best leuke conversaties gehouden :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2011, 10:57:27 »
mag de ABC wel weer open? daar werden nog best leuke conversaties gehouden :(

Dat is nu juist het topic waarin inderdaad het meest geconverseerd wordt. Het gaat niet meer over RealityNet. De slowchat moet juist verdwijnen.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2011, 11:30:25 »
Met veel ben ik het eens, maar wat was het probleem met Top of Flop? Er werd volgens mij niet gespamd (4 pagina's over een maand). Leek het dan te veel op een ander topic? 'Wat luister je nu?' Maar daar geef je geen oordeel over het liedje van de ander...
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Relaxhoek Denktank
« Reactie #19 Gepost op: 1-04-2011, 12:28:56 »
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO wacht eens even..... het is 1 april....

Ik wacht wel even tot 2 april met het geven van een reactie...
« Laatst bewerkt op: 1-04-2011, 12:37:24 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"